..: Žluté vlaky vyjíždí, zatím jen propagačně na Kozí dráze :..

Desiro Classic, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Děčín — (Aktualizováno 17.50) Trať 132 na severu Čech, známá jako Kozí dráha, na přelomu dubna a května na několik dní ožije pravidelným provozem, a to rovnou ve velkém stylu. Dopravce RegioJet, dceřiná společnost brněnské Student Agency podnikatele Radima Jančury, se po více než dvou letech mediální pozornosti rozhodla předvést reálné provozování osobní železniční dopravy, a tak v sobotu 24. dubna poprvé vypraví šest párů regionálních vlaků v úseku Děčín hl.n. - Krupka za symbolickou cenu 5 Kč. V následujících dnech se pak žluté vlaky, vedené jednotkou Siemens Desiro Classic, podívají ještě do Ústí nad Labem a Litvínova. RegioJet tuto akci využije zejména pro vlastní propagaci ve snaze upoutat více pozornosti na svůj pokračující boj o otevření českého trhu s osobní železniční dopravou.

Každý víkendový den od 24. 4. do 7. 5. bude vypraveno 6 párů zvláštních osobních vlaků v úseku Děčín - Krupka, z nichž první vyjede z Děčína v 9.00 a poslední v 17.00. Zpět pojedou spoje z Krupky po 2 hodinách od 10.00 do 18.00. Poslední spoj 25. dubna a 2. května bude pokračovat až do Litvínova; naopak první ranní spoj 1. května bude v Litvínově začínat. Během pracovních dnů od 26. dubna do 7. května bude jezdit 6 párů zvláštních osobních vlaků mezi Ústím nad Labem a Litvínovem, přičemž podrobnější jízdní řád pro tratě trať 130 a 134 ještě bude zveřejněn.

Jak pro ŽelPage potvrdil provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek, dopravce si pro tyto mimořádné jízdy pronajal motorové jednotky Siemens Desiro Classic od leasingové společnosti Alpha Trains (do konce loňského roku Angel Trains), jež se cestujícím představí ve firemních barvách RegioJet. Jednotná cena jízdného z kterékoli zastávky činí symbolických 5 Kč pro zpáteční jízdenku, což je výrazně méně, než jízdné místní dopravy v okolních městech. Kromě této propagační akce už ale RegioJet zveřejnil i kompletní tarif a přepravní podmínky.

Žlutý dopravce chce touto akcí svým častým kritikům dokázat, že dokáže zajistit provoz vlaků, aniž by musel nějaké vlastnit. Tento argument přitom v nedávné kontroverzní debatě o dlouhodobých smlouvách pro České dráhy citovalo hned několik hejtmanů, které Student Agency konfrontovala s alternativními nabídkami. Společnost může mít vozidla pronajatá klidně i na 15 let, byť by výhodnost takového pronájmu byla diskutabilní. Představitelé RegioJetu nicméně dlouhodobě prezentují nákup nových vozidel jako samozřejmost s tím, že pronájmy dokáží pokrýt dočasný nedostatek souprav v době zahájení provozu.

Příloha: Jízdní řád vlaků Děčín – Krupka.

Příloha: Jízdní řád vlaků Ústí nad Labem – Litvínov.

Zdroj: RegioJet, iHNed.cz


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 12.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
21.04.2010 (11:50)  
SYN : otázka je, co si pod tím představit, je to útvar "přidělování kapacity dráhy", konstrukce jízdního řádu nebo něco, kde se sleduje provoz...
To je zase nějaká interpretace "bruselských" nápadů. Nedovedu si představit, jak přítomnost na nějakém pracovišti dokáže odhalit "znevýhodnění konkurence". To je asi tak, jako když budete v kuchyni "jen" koukat na ruce kuchaře, tak se taky nenaučíte jídlo uvařit.
20.04.2010 (9:47)  
rpet: Řekl bych, že ve Velké Británii jezdí v podstatě jen ucelené nákladní vlaky. Nějaké šoupáky nebo průběžky tam (bohužel) asi moc nevedou... Další zvláštnost je, že nákladní vlaky tam jezdí téměř výhradně v dieselové trakci.
18.04.2010 (8:35)  
Když začínalo SA s autobusama,zarytí Čsadáci mluvili stejně jako vy zde,"kam se pan podnikatel cpe,jak si myslí že to utáhne,stejně mu to nebude fungovat" apod. hysterické výkřiky. A kde je dneska v autobusech SA a kde Čsad? No jo mít 40 let monopol na autobusovou dopravu štědře dotovanej z daní nás všech je rito jako blázen a není se co divit,že když se tam začli cpát "ty kapitalisti",že zavládla panika,protože někdo ukázal,že jde provozovat autobusy lépe,efektivněji a bez pomoci státu. A to samé ted´ straší skalní příznivce ČD. Přeju panu Jančurovi,aby se mu podařilo dokázat,že ČD je jenom černá díra na peníze,kam bohužel ze svých daní přispívám i já i když do vlaku nepáchnu jak je rok dlouhej. Ale klidně vezmu rodinu na výlet pořádným vlakem a zaplatím i dvojnásobek ceny než jet za půlku s ČD.
registrovaný uživatel SYN 
16.04.2010 (6:43)  
MZ: No zrovna v nekterym z poslednich Zeleznicaru jsem cetl kratkou zpravicku o tom ze DB musi do zari 2010 umoznit konkurentum pristup do sveho ridiciho centra (center?) aby neomezovala pozici konkurentu. Takze nejen ze neni "de iure", ale evidentne seriozne pracuji na tom aby ani "de facto". A kdyby jsme u nas meli polovinu tech alternativnich dopravcu co u nich tak bysme byli mnohem dal nez dnes...
Jinak Jancurovi by asi formulare CD zadny zvlastni problem nedelaly. O tom to neni.
registrovaný uživatel rpet  mail  
15.04.2010 (16:58)  
@MZ: u nejakeho predchoziho clanku jsem to spocital exactly, ted uz si to nepamatuju. jedinym dotovanym je BAA heathrow express, vsechno ostatni je na "vlastni triko" dopravce. skotsko neznam, popatram, treba najdu nejake news. a pravdu mate s nakladem - veril by jste, ze za ty roky, co tu jsem, jsem vlastne ani jednou nevidel nakladni soupravu?? ted teprve mi to doslo -:)
registrovaný uživatel rpet  mail  
15.04.2010 (16:54)  
@doomlukas: ja to tu napsat nechtel, vzdycky za anglii dostanu minusovejch bodu, jak ve skole za chovani -:). ale jinak samozrejme jiz po nekolikate potvrzuji na vlastni zadek odzkousenou praxi: kdyz se chce, narodniho dopravce netreba. xanrimu se asi styska po rude zari nad Kladnem -:))
15.04.2010 (10:08)  
Citován pan Paroubek z RegioJetu: "Předpokládáme, že nasadíme do provozu 2 vozidla, takže doufáme, že to bude stačit a že bude místo."
registrovaný uživatel M 
14.04.2010 (16:29)  
Skotske kralovstvi? Urcite neni moudrejsi nasapt proste Skotsko?
14.04.2010 (14:57)  
S tím žlutým Desirem to bude pěkná akce. Přeji všem organizátorům mnoho úspěchů a cestujícím pěkné zážitky. FRK
14.04.2010 (14:28)  
doomlukas : nemá národního dopravce "de iure", ale "de facto", protože se všude jezdí podle "pravidel nepsaného národního dopravce DB". Totéž funguje i ve Švýcarsku, kde se i na tratích ve vlastnictví jích dopravců jezdí podle provozních předpisů SBB ... včetně používání tiskopisů.

Británie nemá sice národního dopravce, především proto, že si vystačí sama a mimo VRT vlaky tam z kontinentu v podstatě nic nejezdí a britské nákladní vagony na kontinentu viděti, šťastný okamžik prožíti ....
Síť je rozparcelována tuším mezi 25 regionálních a dálkových dopravců, ale ve Skotském království působí pouze ScotRail ... resp. z Londýna tam jezdí dálkové vlaky jiných společností.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko