..: V žst. Spišská Nová Ves se srazily vlaky, 3 lidé zemřeli :..

Spišská Nová Ves — První dubnový den na Slovensku poznačila železniční tragédie: krátce po 11.30 v žst. Spišská Nová Ves narazila lokomotiva 131.051/052 ŽS Cargo Slovakia zezadu do stojícího Os 7809 ve směru Košice (odj. 11.33). Nehodu nepřežili tři lidé, dalšího museli hasiči přibližně 17 minut vyprošťovat z kabiny lokomotivy a nyní bojuje o život v košické nemocnici. Všichni mrtví patří k posádce lokomotivy, která před polednem vyjela na zkušební jízdu po opravě v depu SNV; zřejmě kvůli selhání elektrodynamické brzdy však stroj vjel vysokou rychlostí na obsazenou kolej. Další dva lidé ze zadního stanoviště před srážkou stihli vyskočit. Kromě čtvrtého strojvůdce bylo zraněno 15 cestujících osobního vlaku, z nichž nikdo není v ohrožení života. Vyšetřování příčin neštěstí probíhá.

Lokomotiva narazila do posledního vozu řady Bmeer, který byl na Os 7809 přepravován z dílen do své domovské stanice Košice. Přestože má být tento vůz v průběhu přepravy uzamčený, některé zdroje uvádí, že se v něm v době srážky nacházelo deset cestujících. Provoz na V. koridoru nebyl přerušen, omezení se vztahují pouze na obvod stanice Spišská Nová Ves. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia se zatím k možným příčinám nehody nevyjadřuje, osobní dopravce ZSSK už potvrdil, že zraněné cestující finančně odškodní.

Více fotografií z místa neštěstí získali kolegové ze serveru railpage.net.

Podrobnosti zjišťujeme

Zdroj: Deník Korzár, Aktuálne.sk


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.4.2010 (16:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko Prešovský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 16      Zpráv na stránku:   
07.04.2010 (22:18)  
@Ážetďák
Aj keď to bude znieť bizarne, mne nevadí, že pri testovaní nejakého nového zariadenia je v lokomotíve 10 ľudí. Ale prekvapuje ma, že sa ľahostajne pristupuje k miestu testovania - tzn., že nemyslí sa na to, že niečo môže zlyhať (aj keď to človek nechce, ale život je občas sviňa...)
07.04.2010 (21:55)  
Tomáš Palyza: "pákové integračné prevedenie povelového valca..", konkrétne s piatimi polohami, trvalý +, +1, jazdná poloha, -1 a trvalý -, resp. 0.
Pákove preto, lebo onen rajčák má tvar páky, nie kolesa (volantu) a integračné preto, lebo, stupne sa pričítavajú posunmi, vychýleniami páky dopredu a späť, páka pritom ostáva aj na stupňoch v základnej stredovej polohe.
Iné prevedenie je proporcionálne, kedy každá poloha páky odpovedá priamo príslušnému stupňu, resp. otáčkam, ako príklady možno uviesť 731, 754...

Inak ako píše jones... Dióda je symbol MIRERu ten majú dávno všetky, EDB nemali z výroby vôbec a väčšina ho nemá ešte ani dnes.
Toľko moja odpoveď na Tvoje technické otázky k rušňom 131, odpusť, no k samotnej nehode ani k "údajnému" vyskakovaniu za jazdy sa Ti pochopitelne vyjadrovať nebudem.

Aleš Liesk.:
ke mně se doneslo "MIkroprocesorové Riadenie Elektrického Rušňa"

No a keď ja sedím na mašine a čítam nápis na paneli zadávacej jednostky regulátora, ku mne moje oči donášajú spojenie: "Mikroprocesorový regulátor riadenia".

Ážetďák:
dovedu si představit, co se dělo na stanovišti; fíra zkouší všechno možné, mašina pořád jede a pět lidí se zoufale hádá, co se má vlastně udělat!
Opäť si predstavuješ scestné kraviny, pričom ďalej živíš a rozvíjaš iba to, čo podsunul verejnosti bulvár.
Bravo!
07.04.2010 (20:40)  
Ážetďák:

wow, skoro to vypada, ze jste na ty masine tehdy jel osobne.

"Měli tam co dělat? Určitě ne.."
Nejspis se jen nudili v depu, tak je fira vzal na projizdku, kdyz uz jel na tu zkusebku, aby na stanovisti nebyla takova nuda.

"Jak se ta lokomotiva dostala na kolej, obsazenou vlakem?"
Jednoduse, napriklad jako posun na obsazenou kolej. Vobcas se to tak dela.
07.04.2010 (20:22)  
To Laco:
Na dráze bylo už za bolševika možné ledacos, teď je to ještě zoufalejší. 1/ Jak to, že na lokomotivě jelo tolik lidí? Měli tam co dělat? Určitě ne, já osobně bych s takto obsazeným strojem z depa odmítl vyjet. U nás to není o moc lepší, viz automobiloví piloti u kontroléru Pendolina, jedoucího s cestujícími.
2/ Jak se ta lokomotiva dostala na kolej, obsazenou vlakem? Selhal výpravčí, který postavil posunovou jízdní cestu, nebo zab. zař?
3/ Elektronika, pokud není vybavena kvalitním SW, je nebezpečná záležitost a na železničním hnacím vozidle takovýto polotovar nemá co dělat! Jenže napsat kvalitní SW, který se bude vždy chovat podle zásady: co není výslovně povoleno, je zakázáno, je natolik obtížné, že se o to většinou nikdo ani nepokusí, viz záplaty a SP různých operačních systémů. A pokud jde o relátka: je to o kvalitě konstrukce a materiálu. Pamatuji začátky v nasazení relé typu R 65 ve sdělovací technice. První serie byla dobrá, potom kohosi napadlo ušetřit na slitině kontaktů, načež začalo docházet k tomu, že křížové kontakty se vymačkávaly a do dolíků zalisovával prach. Opticky byl kontakt sice funkční, ale elektricky ne. Každopádně jsem zvědav, co se (ne)vyšetří, ale dovedu si představit, co se dělo na stanovišti; fíra zkouší všechno možné, mašina pořád jede a pět lidí se zoufale hádá, co se má vlastně udělat!
07.04.2010 (19:17)  
K rôznym fámam, ako to bolo a čo sa vlastne stalo, prispieva aj štátny podnik Cargo, ktorý neposkytuje žiadne informácie. Manažéri radšej držia hubu a krok, než aby sa zodpovedne postavili k problému a poskytli aspoň nejaké informácie.
Druhá vec je, že policajné orgány sa vyjadrili, že lokomotíva testovala brzdy. Ako laika ma zaujíma, ako je možné, že brzdy sa testujú aj na koľaji, kde je šanca, že existuje možnosť (v prípade zlyhania) havárie. Argumenty typu "vždy sa to tak robilo" považujem za smiešne a nedostačujúce. Ani automechanik, keď opraví brzdy na aute, ich nejde testovať na diaľnicu pri rýchlosti 130 km/h...
07.04.2010 (19:04)  
Tomáš Palyza:
Nekdo tu psal, nebo daval odkaz, kde bylo napsane, ze ti dva po narazu proste vystoupili z toho druheho stanoviste, nevyskakovali za jizdy.

131 z vyroby EDB nemela.
registrovaný uživatel jones  mail  
07.04.2010 (18:45)  
362.001 myslel pákovým prevedením povelového valca klasické "rajčaky" na stanovišti.Medzikontroler bol (resp.je) na 150/1,350.

EDB nebolo pôvodne na E479.1,je to reko.,to samé MIRER.
07.04.2010 (16:20)  
> 362.001 > Nakoľko 131 mala pákové integračné prevedenie povelového valca alá 150,350,...

Diky za vysvetleni, myslel jsem si, ze je to nejak takhle. Jsi si ale jisty, ze ta pouzita terminologie je spravne? "pákové integračné prevedenie"? To ma byt tokovy mezikontroler jako byl na Gorile? A co je na nem pakoveho?

A samotna nehoda: Masina jela solo na zkusebku? A proc vyskakovali ze zadniho stanoviste?

Jeste k te reko: Symbolem cele te MIRER reko je ten symbol Tyristoru na dverich, ze? A EDB tam drive nebyla vubec??
07.04.2010 (12:42)  
Nejprve upřesnění, že v Blavě to odnesla 010, nikoliv 009 (ES 499.0010 28.6.1977 Bratislava hl.s., 350.009-7 10.11.1989 Kopisty).
Dále souhlasím s Petrem, že EDB měly ES 499.0 již z výroby. Navíc tu osudnou směnu s 010 měl mít náš bývalý kolega Jirka V. (co na nás taky už kouká seshora) a kvůli divadlu nebo uhlí (teď už nevím, která příčina byla v tomto případě) si prohodili šichtu a Jirka vezl 010 předchozím obratem do Prahy. Při předávce hlásil poruchu EDB (příčinou byl zlomený umělohmotný palec v převodníku v ceně 2 Kčs).

MIRER: ke mně se doneslo "MIkroprocesorové Riadenie Elektrického Rušňa"
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
07.04.2010 (2:12)  
ad Rk_kn: trvám na tom, že lokomotivy ES 499.0 (350) měly elektrodynamickou brzdu již z výroby a byla taky používána (teda když fungovala). EDB nebyla započítávána do brzdících procent.
O polských hadicích se mluvilo, byla to pravděpodobná příčina nehody.
Jednostranné obrzdění byl záměr. Někdo vypočítal, že to se špalky RUBOS bude stačit. A oni pak špalky RUBOS nevyhovovali. Výsledkem je G 18, P 29. Píšu o tom o kousek níže v jiném příspěvku.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko