..: Kapsch se stal světovým lídrem technologie GSM–R :..

Kapsch (Logo), foto: Kapsch Vídeň/Praha — Společnost Kapsch CarrierCom se stala světovým lídrem v oblasti komunikačních technologií GSM a GSM–R. 31. března tohoto roku došlo k dokončení akvizice divize Carrier Networks zkrachovalého gigantu Nortel. Původně strategický partner, se kterým Kapsch 25 let úspěšně spolupracoval, tak středoevropské firmě předal většinu z existujících zakázek na dodávky komunikačních systémů pro železnici – GSM–R. Výkonným ředitelem byl jmenován Kari Kapsch. Krátce po této akvizici došlo k získání dalších významných kontraktů od Francouzských národních drah (SNCF) a alžírské Národní agentury pro studie a realizace investic do železnice (ANESRIF). Zisk vývojových center původní firmy umožní zejména vývoj dalších aplikací a koncových řešení postavených na základě tohoto evropského železničního standardu.

Kari Kapsch, foto: Kapsch GSM–R je jednotným standardem pro komunikaci na železnici. Patří do standardu ERTMS – Evropského systému řízení železniční dopravy, který jsme si nedávno podrobně představili. Komunikační síť na této bázi již budují hlavní železniční správy v Evropě a standard adoptují i mimoevropské správy. Kapsch se stal po akvizici majoritním dodavatelem. Mezi zákazníky patří Německé dráhy (DB), britský Network Rail, Rakouské spolkové dráhy (ÖBB), Železnice slovenskej republiky (ŽSR) stejně jako česká Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Jen francouzský správce infrastruktury (RFF) investuje do výstavy 180 milionů eur. Alžírsko 40 milionů pro pokrytí 6 hlavních tratí. Celkově Kapsch CarrierCom působí v 26 zemích světa.

Oblast GSM–R je plná očekávání – tendry na dodávky komunikačních sítí budou vypisovat v Maďarsku, Turecku či Portugalsku. V České republice je 100% pokryt I. národní koridor Děčín – Břeclav od německé po slovenskou a rakouskou státní hranici. Dokončuje se II. národní koridor Bohumín – Břeclav. Následovat má instalace na spojovací trať Česká Třebová – Přerov, III. a IV. koridor. Kapsch se výběrových řízení určitě zúčastní a to navíc s výhodou výherce dosavadních tendrů.

Zdroj: Kapsch


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2010 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Svět Česká republika (celá)


28.04.2010 (10:56)  
Plně souhlasím. Velkou naději na odstranění neefektivních dodavatelsko-odběratelských vztahů na železnici vidím v privatizaci. V soukromé sféře panuje dle mého názoru více zdravého rozumu, protože kdo nerespektuje ekonomické zákony, skončí. Jen státní firma přežívá desítky let. Takže: Velká Británie :-).
27.04.2010 (11:23)  
Proč mi to zní jako nedostatek konkurence a předražené veřejné zakázky ? A jo nesmyslný systém výběru mýtného na dálnicích ...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko