Brno — Společnost RegioJet, patřící do skupiny Student Agency Radima Jančury, má v České republice už šest z devíti lokomotiv Škoda 99E2, odkoupených od italského dopravce Ferrovie Nord Milano (FNM). Stroje jsou aktuálně deponovány v dílnách, kde podstupují úpravy nutné pro opětovné schválení Drážním úřadem pro provoz na síti SŽDC. Současně s technickou přípravou peršingů nyní probíhá i výběr jejich budoucího vizuálního schématu, jež by mělo ladit s 50 vozy, které RegioJetu dodá zatím neoznámený výrobce. V pátek 8. října byla uzavřena soutěž pro veřejnost, v niž mohli zájemci nabídnout své návrhy grafického řešení lokomotiv. O vítězném vzoru pro laky těchto strojů zatím rozhodnuto nebylo. Vyhlášení finálního návrhu a výherce soutěže proběhne sice až 31. října; některé z celkem 30 zaslaných návrhů ale můžeme exkluzivně zhodnotit již nyní.
„Většina návrhů splňuje základní dané podmínky – dobře viditelné logo společnosti, korporátní barvy a ladí se schématem pro vozy,“ komentuje zaslané návrhy ředitel marketingové komunikace Aleš Ondrůj. Vybrat ze zaslaných designů nebude jednoduché, což můžete posoudit sami.
Lokomotivy budou, společně s dodanými vozy, nasazeny od jara roku 2011 na vlaky InterCity mezi Prahou, Ostravou a Žilinou. Spoje číselné série 1000 – 1019, stejně jako spoje posilové, nebudou odlišeny specifickými názvy, ale všechny budou pojmenované IC RegioJet. Na první pohled by se ovšem mohly odlišovat právě firemní lokomotivy: do úvahy totiž padá také realizace unikátních laků pro každé hnací vozidlo, jako třeba v případě přiloženého schématu s pampeliškami a beruškami. Možností je také pojmenovat jednotlivé stroje podobně, jako je tomu u motorových vozů řady 854 Českých drah. Cestující by mohli lokomotivy snadno identifikovat. Zda bude u laků dána přednost uniformitě, nebo unikátním provedením, zatím není rozhodnuto – dopravce vyhodnocuje zaslané návrhy a sbírá podněty.
Po stránce technické by peršingy měly v maximální míře odpovídat lokomotivám řady 162 Českých drah, pro které byly původně vyrobeny. Zamýšlený zákazník je však v 90. letech odmítl převzít. Stroje Regiojetu by měly být uvedeny do provozu jako řada 162 s původními čísly série 99E pro ČSD (112 – 120), případně jako řada 162.8. Kromě odstranění některých odlišností, jež byly důsledkem nasazení strojů v Itálii, budou lokomotivám upraveny podvozky na rychlost 140 km/h a instalován v Česku podporovaný vlakový zabezpečovač MIREL. V rámci zkušebního provozu by měly být zapůjčovány také některým nákladním dopravcům. Dodávky prvních lokomotiv po provedení úprav se předpokládají začátkem roku 2011.
Zdroj: RegioJet, Student Agency, Řada 163 (Wikipedie), ŽelPage; foto: Simone Carcano, Dennis Hübsch, grafika: RegioJet a (autoři)
| 11.10.2010 (7:00)
A nebo taky takhle, že :-)
http://www.youtube.com/watch?v=Qntth9NgPTg&feature=watch_response
Skutečné umění je toto nepotřebovat. Nejpotřebnější je stejně dostat nápad, bez něj je to bída.
1) Dobře, ale na lokomotivu? Nepůsobí to na mě zrovna seriózně. Jedno se tomu ale upřít nedá, ten návrh zaujme.
2) Nuda
3) Berušky?* To je reklamní polep? Logo v tom zaniká a berušky přitahjí pozornost přespříliš. První na co se má koukající se osoba zaměřit by mělo být právě logo RJ.
4) Zaujme, to ano, a je hned jasné, o co tady jde, komu to patří. Na druhý pohled mi to ale moc "nesedí".
5) Dvojka není nuda, tohle je nuda.
6) Paráda. Tohle má něco, co čtverce chybí - lehkost a eleganci. Logo je dobře umístěné, čitelné a přitom nebije do očí. Můj favorit.
* Proti přírodě nic nemám, ba naopak. Ale mám raději tu živou než namalovanou.
PS: Jsou lidé, co mají strach z hmyzu. Málokdy to přiznají (i sami sobě) a taková mastodontní beruška může být pro někoho šokem.
Jinak teda kdybych byl zadavatel, tak "soutezicim" dam jednotnou prazdnou omalovanku, protoze ty navrhy jsou kazdy jiny i v obrysech
Kdysi:) jsem jeden rok chodil na jdnu skolu, ktera mela dve budovy, ktere mel spojit takovy tubus kamenny nebo co. A malovali jsme, jak bude vypadat. Spoluzaci tam malovali pravitka, tuzky, vesele deti a vselijake "photoshopacke" kraviny. Ja to udelal sede se dvema billboardy (tehdy to jeste nebyly vylozene billboardy, ale proste reklamni plocha), proste napad. Ucitel mne s tim vyhodil a nepomohlo (kupodivu:) ani me nalehani, ze tam stejne bude nanejvys vlneny plech a reklama by skole mohla hodit nakou kacku aspon. Zato tuzky a kruzitka dostaly jednicku.
Jak to nakonec dopadlo? "Vyhral" ten muj "malovackej" navrh. Teda az na tu reklamni plochu. Proste jenom normalni seda omitka, resp. nejakej ten stuk nebo co.
Takze asi tak k tem poznamkam, ze navrhy z malovani jsou neprofesionalni a tak. Mozna totez na dvou radcich napsal i Josef Petrak, ale chybi mi jeho strucnost:-))
Edit: a vidim, ze i pepa87, ktery zapojil syna pepicka05:-))
pokud se nepletu tak byla vypsána soutěž na grafický návrh nikoliv na konečný výtvor...
kde je psáno, že danou soutěž nemůže vyhrát pětiletý pepíček, který to načmárá pastelkou na vytisknutý obrys lokomotivy??;)
Jenže jak píše Sandik - nějaký fotograf (grafik-amatér) může tak maximálně skicnout něco, co bude potřeba z 90% úplně překopat v něčem použitelným na práci. Ano, může dát skvělou myšlenku, ale i ta by vypadal desetkrát líp, kdyby použil něco, kde může čáru poupravit i poté, co ji jednou nakreslil a pak něco jinýho.
Pokud si například fotograf stěžuje, že neumí pracovat s bleskem, polarizačními filtry či stativem, asi to není dobrý fotograf...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.




















