..: RegioJet vybírá barevné řešení elektrických lokomotiv :..

Vagon v nátěru RegioJet, foto: Dennis Hübsch Brno — Společnost RegioJet, patřící do skupiny Student Agency Radima Jančury, má v České republice už šest z devíti lokomotiv Škoda 99E2, odkoupených od italského dopravce Ferrovie Nord Milano (FNM). Stroje jsou aktuálně deponovány v dílnách, kde podstupují úpravy nutné pro opětovné schválení Drážním úřadem pro provoz na síti SŽDC. Současně s technickou přípravou peršingů nyní probíhá i výběr jejich budoucího vizuálního schématu, jež by mělo ladit s 50 vozy, které RegioJetu dodá zatím neoznámený výrobce. V pátek 8. října byla uzavřena soutěž pro veřejnost, v niž mohli zájemci nabídnout své návrhy grafického řešení lokomotiv. O vítězném vzoru pro laky těchto strojů zatím rozhodnuto nebylo. Vyhlášení finálního návrhu a výherce soutěže proběhne sice až 31. října; některé z celkem 30 zaslaných návrhů ale můžeme exkluzivně zhodnotit již nyní.

„Většina návrhů splňuje základní dané podmínky – dobře viditelné logo společnosti, korporátní barvy a ladí se schématem pro vozy,“ komentuje zaslané návrhy ředitel marketingové komunikace Aleš Ondrůj. Vybrat ze zaslaných designů nebude jednoduché, což můžete posoudit sami.

Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet Návrh schématu lokomotivy RegioJet, foto: RegioJet

Lokomotivy budou, společně s dodanými vozy, nasazeny od jara roku 2011 na vlaky InterCity mezi Prahou, Ostravou a Žilinou. Spoje číselné série 1000 – 1019, stejně jako spoje posilové, nebudou odlišeny specifickými názvy, ale všechny budou pojmenované IC RegioJet. Na první pohled by se ovšem mohly odlišovat právě firemní lokomotivy: do úvahy totiž padá také realizace unikátních laků pro každé hnací vozidlo, jako třeba v případě přiloženého schématu s pampeliškami a beruškami. Možností je také pojmenovat jednotlivé stroje podobně, jako je tomu u motorových vozů řady 854 Českých drah. Cestující by mohli lokomotivy snadno identifikovat. Zda bude u laků dána přednost uniformitě, nebo unikátním provedením, zatím není rozhodnuto – dopravce vyhodnocuje zaslané návrhy a sbírá podněty.

FNM E630 02, Saronno, foto: Simone CarcanoPo stránce technické by peršingy měly v maximální míře odpovídat lokomotivám řady 162 Českých drah, pro které byly původně vyrobeny. Zamýšlený zákazník je však v 90. letech odmítl převzít. Stroje Regiojetu by měly být uvedeny do provozu jako řada 162 s původními čísly série 99E pro ČSD (112 – 120), případně jako řada 162.8. Kromě odstranění některých odlišností, jež byly důsledkem nasazení strojů v Itálii, budou lokomotivám upraveny podvozky na rychlost 140 km/h a instalován v Česku podporovaný vlakový zabezpečovač MIREL. V rámci zkušebního provozu by měly být zapůjčovány také některým nákladním dopravcům. Dodávky prvních lokomotiv po provedení úprav se předpokládají začátkem roku 2011.

Zdroj: RegioJet, Student Agency, Řada 163 (Wikipedie), ŽelPage; foto: Simone Carcano, Dennis Hübsch, grafika: RegioJet a (autoři)


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 11.10.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
11.10.2010 (9:24)  
2/8 - zajímavé, živé
3/8 - totální nuda
4/8 - to by museli být na hlavu padlí kdyby to přijali
5/8 - seriozní, použitelné
6/8 - nuda
7/8 - trochu menší nuda

Vybratelné pouze 2/8 či 5/8, tedy návrhy 1 a 4 podle mě.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
11.10.2010 (9:05)  
Urcite druhý a čtvrtý návrh, vypadají seriozně, neutrálně, ten 2. možná nikoho nenadchne, ale ani neurazí a 4. by (jak už tu někdo psal) ladil s vozy, až do takvé netrakční jednotky, něco jako Maďarské Bmz,WRmz+ ta jednička na Hungarii s 350 v čele.

Josef Petrák) nemělo těch návrhů být původně trošku více :)
11.10.2010 (8:50)  
Lokomotivy budou, společně s dodanými vozy, nasazeny od jara roku 2011 na vlaky InterCity...
Poopravím: v OVM pan Jančura prohlásil, že jeho vlaky začnou jezdit pravděpodobně v červnu.

A další zajímavá slova pana Jančury (v debatě o lokálkách): ".. že bysme si pronajali nebo koupili ty motoráčky, které tam nyní jezdí a sami bychom si je rekonstruovali."
registrovaný uživatel BigDye 
11.10.2010 (7:54)  
Copak lak, hlavně kdyby už vybrali vagony!
registrovaný uživatel MirekM  mail  
11.10.2010 (7:27)  
Mně se nejvíc líbí čtvrtá varianta a pak první.
Mimochodem, určitě má RegioJet jezdit až do Žiliny? Včera v Otázkách Václava Moravce Jančura o Žilině decentně pomlčel a hovořil pouze o Ostravsku, jmenovitě o Českém Těšíně.
registrovaný uživatel pacey  mail  
11.10.2010 (7:20)  
Mně se líbí ta čtvrtá. Jak ten černej pruh navazuje na ty vagony. Byla by to taková pěkná ucelená jednotka :)
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
11.10.2010 (7:13)  
Tak první verze je hnus a třetí opičárna. Ostatní by mohly být.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko