..: ČD zavedly rezervaci pro jízdní kolo v dalších rychlících :..

Vůz Bvt, foto: KONTING České Budějovice — Bez jakékoliv publicity ze strany dopravce byla od letošního jízdního řádu v hlavní cyklistické sezóně zavedena povinná rezervace místa pro jízdní kolo v rychlících na trase (Plzeň -) České Budějovice – Jihlava – Brno. Tento krok navázal na již dříve zavedenou povinnou rezervaci v rychlících na tratích 220 (Praha – Tábor – České Budějovice) a 170 (Praha – Plzeň – Cheb). Vedle potřeby vázat se na konkrétní spoj tento krok přináší i faktické zdražení cestování s jízdním kolem: cena rezervace pro jedno jízdní kolo, jejíž součástí je i rezervace místa pro cestujícího, činí 70 Kč. Rezervaci je nezbytné zakoupit před nastoupením jízdy, v opačném případě je cestujícímu účtována přirážka 100 Kč. Důvodem k zavedení povinné rezervace místa pro jízdní kolo byl dle sdělení Českých drah v době přípravy jízdního řádu SŽDC plánovaný rozsah stavební činnosti a s tím spojené výlukové činnosti na trati 240 (Brno – Jihlava).

Na začátku května pak České dráhy zavedly samostatnou rezervaci místa pro jízdní kolo ve službě úschova během přepravy s cenou 15 Kč. Tato akviziční sleva platí od 5. května 2010 do konce letošního jízdního řádu, nelze ji uplatnit ve vlacích kategorie SuperCity, ale může ji využít každý cestující bez ohledu na prokázání nároku na slevu Rail+. Zavedení této akviziční slevy opět proběhlo zcela v tichosti a dopravce k tomu nevydal ani tiskovou zprávu.

Ceník rezervačních dokladů pro jízdní kolo
Místenka do vlaku SuperCity k sezení + rezervace pro jízdní kolo200 Kč / 100 Kč *
Místenka k sezení + rezervace pro jízdní kolo nebo samostatná rezervace pro jízdní kolo **70 Kč / 35 Kč *
Samostatná rezervace pro jízdní kolo v úschově během přepravy
(** akviziční sleva platná od 5. května do 11. prosince 2010)
15 Kč
  • * cena pro držitele slevy Rail+
  • ** neplatí ve vlacích kategorie SuperCity

Za pozornost stojí i to, že ve vybraných rychlících na trati 220 Praha – Tábor – České Budějovice nebude od druhé změny jízdního řádu v polovině června tohoto roku možné využívat v pracovních dnech službu úschova během přepravy i přesto, že vůz určený k přepravě kol bude ve vlaku nadále řazen. Dle dostupných informací není důvodem neposkytování této služby ani to, že by dopravce plánoval v tomto období zeslabit vlakové čety na jednočlenné. Jako jediné logické vysvětlení se jeví snaha nezajišťovat u vybraných spojů přepravu kol při koridorových výlukách s pojených s náhradní autobusovou dopravou. Pak je ale jen těžko k pochopení, proč opatření bylo aplikováno plošně (podobně jako rezervace v rychlících z Plzně do Brna) na celou trasu a kola nebude možné přepravovat ani v úsecích z Českých Budějovic do Tábora či z Benešova do Prahy.

Zdroj: České dráhy


Michal Bláha Poslat mail autorovi | 25.5.2010 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify Jízdní řád

Weitere aus ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
26.05.2010 (17:08)  
Auta jsou poslední dobou:
-levnější tudíž dostupnější
-i levnější verze aut, se vyznačují značným komfortem
-auta mají čím dál tím více menší spotřebu paliv, tudíž i levný provoz, za převoz kola na střeše auta nezaplatím nic.

Bohužel takhle vlaky budou za chvíli úplně prázdné, a železnice se tak žene do záhuby! (nepočítám dálkové trasy, a VRT)
26.05.2010 (16:52)  
Slim:
úder přímo na hlavičku. Nebo do hlavy?

S tímhle přístupem si fakt někdy připadám jako substrát. Neříkám, že požaduju servis jako pro prezidenta, ale 2 hodiny před vypravením vlaku z Brna s rezervovat převoz kola z Budějic do Plzně je už za vlasy přitažený.
Pokud by to bylo např. kvůli tomu, aby zařadili do soupravy vagon navic, beru. Ale asi ne...
A pokud nakrásně ano, proč ten vagon nemohou přidat v Jihlavě nebo Budějicích (v obou případech se přepřahá do protisměru).
26.05.2010 (16:24)  
Pikehead:
Byl bych velice moc opatrný s tím, že kdyby se přeprava kol jako taková zrušila, že by zůstala nějaká díra. Zatímco přeprava spoluzavazadel si na sebe snad vydělá, u přepravy kol v hytláku bych s tím byl docela opatrný.
Ostatně i přívesy za busy se při přijatelném převozném dopravcům nevyplatí a přinejmenším jejich pořízení kryjou kraje nebo sponzoři.
Zde se kraje rády vymlouvají, jak je vlak drahý, ale že ten vlak (např. víceméně veškeré klasiky na jihu Čech) vozí kvůli zajištění přepravy kol po většinu roku zcela zbytečně BDs navíc, to už se jako bonus navíc nebere a je to samozřejmost. Kdyby se přeprava zrušila, osobáky by byly hned pro dopravce levnější, ty vozy nemají minimálně na těch osobákách šanci si na sebe vydělat, zejména ne tehdy, pokud by se do nich mělo nějak investovat (a to nejspíš i kdybych bral, že ten člověk by jinak nejel vůbec).

Ostatně ty rychlíky si objednává ministerstvo dopravy. Zkuste se ho optat, co si o povinných rezervacích myslí. Předem upozorňuji, že vás to nadzvedne ze židle podruhé. :-((
26.05.2010 (15:53)  
A je zase videt, ze cokoliv nad ramec "vozeni vlaku" (cimz se mysli zakaznicky orientovane reseni) je nad mentalni kapacitu CD... Vzdyt ta prazdna mista jim zalepi nekdo dotacemi, pripadne mimoradnymi dotacemi...
26.05.2010 (15:40)  
Gratuluji Českým drahám.

Vlak pro běžné cesty nevyužívám díky cenové politice ČD už asi pět let a i moje občasné jarně/letní vlako-cyklovýlety se tedy budou uskutečňovat jiným způsobem; nejspíše automobilem, který mi vychází (sic!!!) levněji.

A opravdu mě vůbec, ale vůbec jako zákazníka a cestujícího nezajímá, jaký důvod měly ČD k přijetí tohoto opatření.
Registrierter Benutzer Sim 
26.05.2010 (15:35)  
A. J. Crowley > potiz tu je, muselo by se chtit hledat reseni a ne vymluvy, proc to nejde...
26.05.2010 (14:39)  
Nevím, je to tak těžké poslat výlukový vlak na první kolej, kde občas bývá i přístup ze silnice a někdy i nákladová rampa?

potom jsou kola přeložená z hitláku na avii (pokud má sama vlastní rampu je to ještě snažší) ještě dřív, než se lidi naskládají do autobusů...

Nebo se mýlím a je tu ještě nějaká další obtíž?
26.05.2010 (13:44)  
jonáš: Přesně tak to už několik let dělám. Ale ani v ostatních směrech to není vždycky výhra (hytlák plný nebo není ve vlaku vůbec).
26.05.2010 (12:46)  
Sim: scénář je jednoducej, v okolí těchto tratí cesty maximálně omezit. Loni jsem radši jel do Milevska na kemp od Čimelic, a výhled na Zvíkov jsem jako bonus dostal zdarma.
Registrierter Benutzer Sim 
26.05.2010 (11:36)  
Kdyz si zkusim sam sebe predstavit v situaci cykloturisty, napadaji me tri scenare:

- presun kola na "letni sidlo" (a je uplne fuk, jestli resim chatu na leto nebo kolej pro studaka naopak na konci leta). Predem vim kam chci jet, kdy a jakym vlakem. Rezervace tedy neni problem, pokud se jedna o delsi trasu, da se prekousnout i vyssi cena za mistenku. Ovsem neni mi jasne, jak se to resi, pokud mi ujede pripoj. Napriklad pri trase Plzen - Ostrava mi to v Praze ujizdi zhruba v 20% i bez kola. Jco delat ve chvili, kdyz je rezervace nutna dve hodiny predem a mi jede dalsi vlak "uz" za hodinu? Chapu to spravne, ze mam sice narok na reklamaci "propadle" mistenky, ale nahradni na hned dalsi spoj nemam sanci dostat?

- spolecna vyjizdka ve vzdalenejsi destinaci. Predem se vi, kam se pojede, kdy a kde je sraz. Ale cas navratu se da pouze predpokladat a v podstate nezavisi na me, ale na cele skupine. Zaroven se muze zkazit pocasi a tak se zmeni i nastupni stanice pro navrat. V tomhle pripade bude zrejme nejvetsi problem s navratem, pokud to nebude ve smyslu "prijedu na nejblizsi nadrazi a prvnim vlakem pozadovanym smerem jedu".

- sobotni "individualni" vylet. Vim, ze nekam chci jet, ale protoze pocasi jeste v patek je neurcite, nevim, jestli to neodvolam. Zaroven podle pocasi rano improvizuju s dobou odjezdu. Takze v podstate problem s navratem z predchoziho prispevku se zde projevuje uz pri "ceste tam".

Jestli je to opravdu tak jak predpokladam, prijde mi tento system pouzitelny podobne, jako kdysi sleva na nejakou kulturu v Praze (uz nevim na co to bylo). Koupim si zpatecni listek v Ostrave, jedu do Prahy, v miste kultury jim dam jizdenku a oni mi daji slevu. Jizdenku mi ale nevrati, takze se nedostanu domu. Nebo jim jizdenku nedam, abych se mel jak vratit, ale nedostanu slevu na kulturu. Dokonale reseni!
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko