..: ČD zavedly rezervaci pro jízdní kolo v dalších rychlících :..

Vůz Bvt, foto: KONTING České Budějovice — Bez jakékoliv publicity ze strany dopravce byla od letošního jízdního řádu v hlavní cyklistické sezóně zavedena povinná rezervace místa pro jízdní kolo v rychlících na trase (Plzeň -) České Budějovice – Jihlava – Brno. Tento krok navázal na již dříve zavedenou povinnou rezervaci v rychlících na tratích 220 (Praha – Tábor – České Budějovice) a 170 (Praha – Plzeň – Cheb). Vedle potřeby vázat se na konkrétní spoj tento krok přináší i faktické zdražení cestování s jízdním kolem: cena rezervace pro jedno jízdní kolo, jejíž součástí je i rezervace místa pro cestujícího, činí 70 Kč. Rezervaci je nezbytné zakoupit před nastoupením jízdy, v opačném případě je cestujícímu účtována přirážka 100 Kč. Důvodem k zavedení povinné rezervace místa pro jízdní kolo byl dle sdělení Českých drah v době přípravy jízdního řádu SŽDC plánovaný rozsah stavební činnosti a s tím spojené výlukové činnosti na trati 240 (Brno – Jihlava).

Na začátku května pak České dráhy zavedly samostatnou rezervaci místa pro jízdní kolo ve službě úschova během přepravy s cenou 15 Kč. Tato akviziční sleva platí od 5. května 2010 do konce letošního jízdního řádu, nelze ji uplatnit ve vlacích kategorie SuperCity, ale může ji využít každý cestující bez ohledu na prokázání nároku na slevu Rail+. Zavedení této akviziční slevy opět proběhlo zcela v tichosti a dopravce k tomu nevydal ani tiskovou zprávu.

Ceník rezervačních dokladů pro jízdní kolo
Místenka do vlaku SuperCity k sezení + rezervace pro jízdní kolo200 Kč / 100 Kč *
Místenka k sezení + rezervace pro jízdní kolo nebo samostatná rezervace pro jízdní kolo **70 Kč / 35 Kč *
Samostatná rezervace pro jízdní kolo v úschově během přepravy
(** akviziční sleva platná od 5. května do 11. prosince 2010)
15 Kč
  • * cena pro držitele slevy Rail+
  • ** neplatí ve vlacích kategorie SuperCity

Za pozornost stojí i to, že ve vybraných rychlících na trati 220 Praha – Tábor – České Budějovice nebude od druhé změny jízdního řádu v polovině června tohoto roku možné využívat v pracovních dnech službu úschova během přepravy i přesto, že vůz určený k přepravě kol bude ve vlaku nadále řazen. Dle dostupných informací není důvodem neposkytování této služby ani to, že by dopravce plánoval v tomto období zeslabit vlakové čety na jednočlenné. Jako jediné logické vysvětlení se jeví snaha nezajišťovat u vybraných spojů přepravu kol při koridorových výlukách s pojených s náhradní autobusovou dopravou. Pak je ale jen těžko k pochopení, proč opatření bylo aplikováno plošně (podobně jako rezervace v rychlících z Plzně do Brna) na celou trasu a kola nebude možné přepravovat ani v úsecích z Českých Budějovic do Tábora či z Benešova do Prahy.

Zdroj: České dráhy


Michal Bláha Poslat mail autorovi | 25.5.2010 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify Jízdní řád

Weitere aus ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
26.05.2010 (23:54)  
Pikehead:
Já nic neodkrajuju, jen popisuju, co se děje. Samotnýmu se mi to nelíbí. Ostatně postupně mizí i čekárny, již zmizely kuřácké vozy a našlo by se toho víc.
Téměř vše kvůli "úsporám". Že to můžou být úspory pomíjivé, je na snadě.

Ad 3:
Ty hytláky by právě nemusely jezdit vůbec. Průvodčímu stačí skříňka v Bymáku, případně v běžném voze s kupé. Ale když už jezdí, měl by se skutečně využít co nejvíc.
26.05.2010 (23:47)  
Kocourek Jiří:
Jde i o to, že kdyby vlak zajel k rampě, tak těžko zároveň by mohli z téhož vlaku vystupovat cestující. Leda by na jedné straně byla rampa, na druhé peron. A takových míst na síti je minimu.
Ono i na tu manipulační kolej se dá leckdy z tratě vject, ale pouze na PN, tedy způsobem, který je lepší běžně nevyužívat.
Registrierter Benutzer kuchi 
26.05.2010 (21:35)  
mz: ja taky psal ze auto pojede pro kola tam, kde to ma podle rezervace smysl. cili pro dve kola nepojede, ale pro pet uz treba ano. ale verim ze i na tohle existuje u CD nejaka direktiva vesmirneho sboru, ktera tomu ucinne zamezi
26.05.2010 (21:22)  
Kocourek Jiří: může, ale pouze posunovou cestou, tudíž ne přímo ze širé tratě.
26.05.2010 (21:13)  
MZ: nakládací rampa (pokud ve stanici vůbec je) je u manipulační, tedy nikoli dopravní koleje, takže vlak tam vjíždět nemůže.

Při vší úctě: A k čemu taková kolej je, když na ni vlak nemůže vjet?
26.05.2010 (19:36)  
A. J. Crowley : nakládací rampa (pokud ve stanici vůbec je) je u manipulační, tedy nikoli dopravní koleje, takže vlak tam vjíždět nemůže.

TTtrain : požádat cestujícího, aby si šel sám kolo překládat sice může, ale cestující, který si zaplatil za přepravu nemalou částku nemusí vyhovět ...

kuchi : s kolem jsem vlakem nejel, protože tento dopravní prostředek nemám ... Auto objíždějící nakládková místa podle rezervace.
Když si představím, že z HLN budou dvě kola, z Vršovic čtyři a dvě z Benešova a chtěl byste stíhat časovou polohu vlaku (Praha - Olbramovice 57 minut ....) no nevím ...
Kolo do busu > to jste měl štěstí na ochotného řidiče ... já mám spíše zkušenost s tím, že řidič neotevře „zavazadlový prostor" ani pro kufry, neboť tam má svůj „bordel" a kufry jsou nacpány do uličky ... Ano, v Rakousku vás s kufrem do vozu nepustí a stačí odložit kufr před autobus a o jeho naložení se postará šofér, stejně tak o jeho vykládku - podobně v Italsku nebo Francouzsku ... ale nejsme země za někdejší železnou oponou ...

Martin Jarath : samozřejmě že časový problém nevyřeší povinná rezervace.

Já postupy ČD nehájím, pouze konstatuji realitu, zásadně jsou odpůrcem jakýchkoli „povinných" rezervací.
Tuto formu zavádí ten, kdo neumí řešit problém .... Místo toho, aby jej firma poslal dělat takovou práci, na kterou jeho organizační (ne)schopnosti stačí, tak tahle stupidní rozhodnutí ještě nadřízení schvalují ....
Když mají ČD ony dva „geniální" cyklovozy s tramvajovými sedačkami, tak nechápu, proč se místo povinné rezervace nenasadí na frekventované vlaky Prah - ČB ...
Tak jako se vyrobily „cyklovozy 015" vybouráním jedné řady sedaček, tak by se daly „vyrobit" cyklovozy Bt nebo vybouráním poloviny sedaček a takto upravené vozy nasadit do rychlíků ... nebo podobně upravit „Bymáky", včetně sedaček. Ty jsou navíc na 160, takže by mohly i vlaky s vyšší rychlostí ...
26.05.2010 (18:07)  
Martin Jarath:
1. No kdyz takhle postupne odkrajite vsechny use-cases pro zeleznici, tak vam to prazdne misto opravdu zbyde. Umim si predstavit i dopravu kol i jako dobry marketingovy tah. Je to neco jako zde nedavno diskutovane spajzaky...
2. Cyklobusy bych sem asi netahal... Samodomo voziky vyrobene na kolene z "nosicu" Hakr namontovanych na valnicek, jake provozuje napriklad Audisbus jsou prodelecne uz jen kvuli dobe nutne k jejich obsluze. :-)
3. Zajimalo by me, co si na sebe v hytlaku vydela-myslite ten prevoz svabu a pavouku? Uznavam, ze hytlak je anachronismus, ale pomaha vyrovnat nedostatky stavajicich stejne anachronickych vozu (neexistuje sluzebni zazemi, ani vetsi predstavky). V kazdem pripade kdyz uz hytlaky jsou k dispozici a jsou razeny do vlaku, tak je zbytecne, aby vozily vzduch, nebo vyvolavaly zbytecnou buzeraci ze strany CD.
4. Komu a kam se da v teto veci napsat?
26.05.2010 (17:55)  
M: No vzhledem k tomu, co jezdí na některých rychlících by cena zadarmo docela odpovídala. :)

Obyčejné jízdné asi nikoho napřitáhne. Zákaznické už je o mnoho lepší, ale jen do té doby, než zákazník zjistí, že musí zaplatit 990 Kč za InKartu.
Mně osobně tohle nepřijde jako pro zákazníka lákavá cenová politika.

M: To neni zahuba - to je logicke a spravne vyusteni budoucnosti.

To je názor tak z 50., 60. let z USA, ne? Proto teď v Kalifornii stavějí síť vysokorychlostních železnic. ;)
Já nejsem žádný antigumokolista, ale zase nejsem blbej, abych tvrdil, že budoucnost leží v automobilové dopravě.
26.05.2010 (17:52)  
Auta jsou poslední dobou:
- čím dál pomalejší (kvůli stále rozšířenějším zácpám)
- čím dál dražší PHM
- čím dál větší ztráta času (pokud řízení není vašim koníčkem)

Já bych to s těmi vlaky zas tak černě neviděl.

A převoz kola na střeše (podobně jako třeba klimatizace) rozhodně není zadarmo.
Registrierter Benutzer M 
26.05.2010 (17:25)  
Canoppy
Vlak pro běžné cesty nevyužívám díky cenové politice ČD už asi pět let
A jaka by byla odpovidajici cenova politika - jezdit uplne zadarmo?:-))

Filip Janev
To neni zahuba - to je logicke a spravne vyusteni budoucnosti. Cokoliv jineho je stejne, jako truchleni nad tim, ze malo lidi do ameriky jede parnikem, pritom jsou parniky tak supr...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko