..: České dráhy uvedly nabídku pro děti ze základních škol :..

Děti na výlet do Prahy, foto: Martina Slavíková Praha — České dráhy připravily pro děti základních škol a dětských domovů odkudkoliv z České republiky téměř bezkonkurenční nabídku! Za 80 korun je dopravce přiveze do hlavního města a zpět, pokud cestují na společný vzdělávací výlet v doprovodu svých pedagogů. České dráhy dále připravily překvapení v podobě zlevněného vstupné do Království železnic a vybraných pražských muzeí. Třeba Muzeum hlavního města Prahy s Langweilovým modelem Prahy mohou děti navštívit zcela zdarma. Tuto nabídku mohou děti využít až do května a dále pak od září.

České dráhy nás o tomto programu již informovaly na dřívější tiskové konference o jarních novinkách v tarifu. Po konzultacích s učiteli základních škol je v přípravě vzdělávací program Děti na výlet do Prahy, který by měl poskytnout informace a zajímavosti o historii hlavního města. Děti si mohou naplánovat cestu samy a hledat informace na internetu. Prvními školami, které tuto nabídku využily, se staly základní škola Bratrství Čechů a Slovanů z Bystřice pod Hostýnem a základní a mateřská škola Ostrčilova z Ostravy. Na pražském hlavním nádraží na ně čekali ve čtvrtek 18.března ráno zástupci Českých drah v čele s generálním ředitelem Petrem Žaludou.

České dráhy ve spolupráci s partnery nabídnou návštěvy mnoha muzejních zařízení v Praze. V Muzeu hlavního města Prahy včetně Langweilova modelu Prahy mají vstup zdarma děti i pedagogický doprovod. Zvýhodněné vstupné pro děti i pedagogický doprovod nabízí Jindřišská věž, Království železnic na Smíchově a Muzeum hraček na Pražském hradě pak školákům nabízí zlevněné vstupné, pro pedagogický doprovod je zdarma.

Školy mají možnost tento program využít od 7. března do 31. května 2010 a následně od 1. září do 13. prosince 2010. Cena je 80 korun a násobí se počtem cestujících dětí. Pedagogický doprovod má cestu zdarma. Jízdenky platí pouze v úterý, středu, čtvrtek, sobotu a neděli. Jiné dny je možné jízdenku využít pouze, pokud se jedná o státem uznávaný svátek. České dráhy udávají jako důvod tohoto omezení snahz nevystavit školní skupinu přeplněným vlakům během zvýšené frekvence cestujících v pondělí a pátek. Jízdenka je pouze skupinová zpáteční minimálně pro 10 a maximálně pro 30 osob, školy jich však mohou zakoupit více současně. Platí pouze ve 2. vozové třídě.

Zdroj: České dráhy


Tomáš Poslušný Poslat mail autorovi | 23.3.2010 (16:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Tarify

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ M 
26.03.2010 (22:23)  
Toto je nabidka zlevneneho jizdneho. Neni to nahle povoleni prepravy deti...
25.03.2010 (15:20)  
Zase další způsob jak znepříjemnit cestování slušným lidem. Dráha vozy samozřejně nepřidá, kaštani se nějak vejdou, ať jsou rádi že vůbec jedou. A vozy budou plné řvoucích a dovádějících dětí a učitelky je budou prosit aby tolik neřádily. Nad tím budou stát důchodci o 2 berlích a uhýbat poletujícím předmětům. Období kdy bude dobré se železnici vyhýbat. Nastupovat budou všichni jedněmi dveřmi a učitelka je bude počítat. Zpoždění bude narůstat a narůstat, pak už budou vzteklí i průvodčí, do toho příjde nějaká ta porucha nebo nehoda, no pěkně děkuju.
registrovaný užívateľ M 
25.03.2010 (12:17)  
Autobusy - tam je prece jaksi problem, ze listky autobusy se neprodavaji open a ze kapacita autobusu je dana. To sice kapacita vlaku taky, ale 50 a 500 mist je preci jen rozdil...

Mistenka by propadla - pak by ale mohly byt prazdne vlaky vyprodane:-)

Jinak pokud je problemem placena mistenka, tak velice snadna pomucka - predstavte si, ze jizdne je o 70 korun drazsi a mistenka je ZDARMA (magicke slovo). Ti, kteri mistenku nechteji, tak maji SLEVU (dalsi magicke slovo) 70 korun...

Pokud mi neco ma na mistenkach vadit, tak to, ze kdyz musim prestupovat, protoze primy vlak neni, tak je treba zaplatit extra mistenku do kazdeho vlaku
registrovaný užívateľ R.U.R.  mail  
25.03.2010 (1:07)  
U dálkové autobusové dopravy bývá zvykem, že když člověk zakoupí jízdenku předem, je její součástí automaticky i místenka (i když i v autobuse už jsme měli 30 míst, z nichž 5 asi zapomněli do autobusu namontovat :-)). U ČD si musí člověk dokoupit místenku zvlášť za ne úplně zanedbatelné peníze a v reálu je mu často k ničemu. Myslím, že by bylo fér, kdyby člověk při zakoupení jízdenky v předprodeji měl možnost si k ní zadarmo (nebo za symbolických třeba 5 Kč - jako taška v supermarketu) hodit i místenku. ČD tím, že si někdo koupí místenku, přece nevzniknou žádné dodatečné náklady - respektive je potřeba vytisknout nějaký ten papírek a zašoupnout ho do té tabulky, ale na to by 5 Kč mělo stačit. Spíš by měli být rádi, že vědí, kolik lidí v tom vlaku pojede, a případně operativně přidávat/ubírat vagóny. A zároveň, když by to bylo zadarmo, tak by se třeba lidi tolik nemračili, kdyby tam třeba ten jejich vagon pak chyběl...
Někdo by to stejně nevyužil, pokud neví, kterým vlakem pojede, někteří lidé by jeli jiným vlakem a místenka by propadla - ale zachovalo-li by se pravidlo nutnosti obsadit místo do 5 minut, tak by tohle také nevadilo. A spousta lidí si stejně koupí lístek až před nástupem do vlaku, takhle by měli nějakou hmatatelnou výhodu ti co nakupují včas.
24.03.2010 (19:51)  
Farkač Karel : zřejmě jste zapomněl, že za socialismu patřilo všechno všem občanům, takže každý byl spolupvlastníkem ideálního podílu zhruba o velikosti 1/14 000 000. Svým způsobem bylo jedno, co kolik stálo, protože hospodaření toho či onoho podniku se dorovnalo ze společných peněz.

Za strany ČD je to akce zajímavá, ale skutečně není dořešeno obsazení míst. Všechny vozy jsou ve vlaku vedeny jako místenkové, dokonce je to dovedeno do absurdity, že místenkový je i vůz pro "cestující s dětmi", takže když budou místenky vyprodány, cestující s dětmi mají smůlu.
ČD skutečně odkáží vždy na možnost zakoupení místenky, protože jinak to nejde. Na stížnost, že vlak jezdí pravidelně přeplněn dostává stěžoval hloupou a demogagickou odpověď, že si může zakoupit místenku ...
I absolvent prvního stupně základní školy ví, že zakoupení místenky problém přeplnění vlaku neřeší, ale dosud to neví "na nábřeží".
Samozřejmě vztah k (ne)váženým zákazníkům (v hantýrce obtížný cestující hmyz) je příkladný, takže se ve většině vlaků rezervovaná místa ani neoznačují. Takže dětmi obsazená volná místa mohou být za další stanice prodána.

Nicméně závažnější je lživé mediální trvzení, že Praha je pro školáčky odevšad dostupná za čtyři hodiny. Marně hledám spojení pro dítka školou povinná z Mostů u Jablunkova, Lubů u Chebu či Bylnice, které by jim umožnilo dopravit se do Prahy nebo zpět vlakem za ony propagandistické hodiny...
24.03.2010 (17:33)  
R.U.R. Tak . . . tak já už jsem měl místenku i do vlaku který byl projistotu odřeknut :)

Ale jinak ty kupéčka vs. velkoprostoráky, to je klasika. I když já to znám spíše naopak, že si vemu místo v "prostoru" a přijede koženka . . .
registrovaný užívateľ M 
24.03.2010 (14:01)  
RUR - kalkulacka... Mozna se da napsat i mail (resp. misto kalkulacky by stacil ten kontaktni). Ono kalkulacka je dobra vec, ale pokud je tech moznych pozadavku tisic a jeden, tak by to bylo mozna dost slozity.
Takze ja bych problem nevidel v kalkulacce, ale spis vubec ve spatne organizaci tehle prace... Lehce jsem poptaval asi 40 lidi na "vikend" nekam do "Jugoslavie" primym vlakem z Prahy. Odpovedeli hned to jo, ale cena, kterou mi nabidli byla v podstate totezna s tim, co si sam najdu na jizdenka.cz a co je drazsi nez autobus s dvema ridicema, kterej zustane na miste a bude zajistovat i dopravu na miste...
Samozrejme, pokud by ten vlak jezdil trvale vyprodany, tak jakakoliv sleva je blbost, ale tou vyprodanosti si nejsem zcela jist. Proste mi to lehce prijde jako zavolat do hotelu, ze mas zajem o ubytovani a jidlo pro 50 lidi a manazer hotel rekne, ze dvouluzko stoji v ceniku 2000 korun a jedna vecere 200 a zdar. Samozrejme ze radeji pujdu do hotelu, kde mi daji cenu a pristup primereny velikosti objednavky (pokud teda ta cenikova cena konkurence bez slevy neni to nejlepsi v celym meste...)

Treba neco takoveho CD maji, ale zenska na "callcentru" o tom nevedela a ja zase nevedel jiny kontakt...
registrovaný užívateľ R.U.R.  mail  
24.03.2010 (13:12)  
TV: Jo, normálně mi to tak moc nevadí, ale když má člověk místenku do vozu, který ve vlaku vůbec není, je to vtipné :-) A že si člověk občas koupí místenku do kupé a sedí ve velkokapaciťáku nebo má místenku na místo které v tom voze není, to je asi hlavní důvod, proč jsem si přestal místenky kupovat, jsou to vyhozené peníze.
registrovaný užívateľ R.U.R.  mail  
24.03.2010 (13:07)  
Jo, píše se o tom, že si člověk může nechat vypravit zvláštní vůz nebo zvláštní vlak, ale nikde nejsou žádné ani orientační ceny, takže ani nevím, zda to vyjde levněji než jet normálně, nebo dráž... Už jsem chtěl několikrát poslat dotaz, ale vždycky mě odradily pokyny na webu ČD - něco ve smyslu že se má člověk dotázat dva měsíce předem a má nahlásit přesně kolik lidí kdy kam pojede... Jakoby nemohli dát na web nějakou interaktivní kalkulačku...
Máte s tím někdo konkrétní zkušenost, nebo jim mám napsat mail?
24.03.2010 (12:58)  
V dnešní době neodstatku jakýchkoliv vozů pro jakýkoliv vlak se ani nedivím, že je problém i při oznámených 130ti cestujicích navíc něco k soupravě navíc připojit. Vždyť kolikrát nejsou ani vozy na to, aby vlaky měli daný počet vozů. O tom, že by měli jezdit podle oficiálního řazení se snad ani nezmiňuju. Letos jsem snad kromě SC spojů nejel ničím co by jelo v přesné sestavě jako má.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko