..: ČD Cargo spoluzakladatelem evropské aliance XRail :..

Oficiální vytvoření aliance XRail, foto: XRail Evropa — V duchu vytvoření společné aliance pro přepravu vozových zásilek Xrail v Evropě se nesla 18. února schůzka zástupců sedmi hlavních evropských operátorů železniční nákladní dopravy konaná ve švýcarském Curychu. Mezi hlavní cíle vznikající aliance patří poskytování mezinárodní železniční přepravy efektivnějším a pro zákazníky komfortnějším způsobem. Aliance chce také výrazně zvýšit konkurenceschopnost železniční dopravy vůči silniční a vrátit tak dopravu zboží zpět na železnici. Spolek tvoří sedm dopravců s působností v 11 zemích – ČD Cargo, CFL cargo (Lucembursko), DB Schenker Rail (Německo, Holandsko, Dánsko), Green Cargo (Švédsko, Norsko), Rail Cargo Austria (Rakousko, Maďarsko), SBB Cargo (Švýcarsko) a SNCB Logistics v Belgii.

Projekt by měl zákazníkům přinést řadu výhod, zejména u přeshraničních přeprav: vysoká spolehlivost, průhlednost (mezinárodní jízdní řád z vlečky odesílatele na vlečku příjemce a využívání aktivních informačních systémů) a proces nabídky (standardní doba zpracování maximálně 3 dny).

Po úspěšném ukončení dvouleté pilotní etapy, během níž byly zakládajícími členy zajišťovány služby zákazníkům podle standardů Xrail, nyní projekt spojuje hlavní ekonomické oblasti v zemích, v nichž dopravci působí. Xrail zakládá na existující infrastruktuře, koridorech Evropské Unie TEN-T a na vybraných terminálech, či vlečkách. Xrail zamýšlí svoji síť postupně rozšiřovat. Hlavním cílem z dlouhodobého hlediska je obsáhnout celou evropskou síť vozových zásilek. Partneři aliance se snaží co nejlépe využít jejich vlastní síť, aby zajistili další rozvoj vozových zásilek. Založení aliance je také dobrou zprávou pro životní prostředí. Ekologické parametry železniční nákladní přepravy jsou výrazně lepší než parametry silniční přepravy silniční, zvláště pak při přepravách na větší vzdálenost.

Vznik projektu Xrail se datuje v období roku 2007 a to pod vedením Mezinárodní železniční unie (UIC) v Paříži. Během její spolupráce na projektu byly vytvořeny mezinárodní pracovní standardy, potřebné IT nástroje, opatření ke zlepšení kvality a byla vypracována zakládající smlouva aliance.

Zdroj: ČD Cargo


Dominik Jaroš , Vítek_V | 8.3.2010 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Nákladní doprava

Další z regionu Evropa


  1 2      Zpráv na stránku:   
08.03.2010 (11:22)  
Ad Farkač Karel: ,,Například vykolejení, nesjízdnost trasy, nedostatek schválených trakčních vozidel a také zloději". Tohle všechno se může vyskytnout i v Německu, Holandsku, Dánsku,Rakousku, Maďarsku,Švýcarsku i v Belgii. Obzvlášť nesjízdnost trasy,to zní téměř úsměvně-když nastanou povodně tak je voda stejná na celém světě a žádná železnice se s ní prostě nevyrovná. To je,pane,příroda,jakási vyšší moc.
08.03.2010 (11:12)  
Aby byl projekt úspěšně realizován, je třeba vypustit trasy po SŽDC a také ČD-Cargo, jelikož jsou stále nevyzrálými organizacemi a je předpoklad, že budou způsobovat problémy. SŽDC budou mít problémy s kvalitou tratí a ČD-C s jak hnacími vozidly, tak nákladními vozy, jelikož v ČR je stále ještě velké zpoždění v oblastech kvality dopravy i přepravy. Například cestu z Balkánu do severoněmeckýck přístavů je lepší realizovat před Maďarsko, Rakousko a Německo a ČR raději minout, protože nikdo neví, jaké překvapení může dopravce na našem území čekat. Například vykolejení, nesjízdnost trasy, nedostatek schválených trakčních vozidel a také zloději. FRK
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko