Evropa — V duchu vytvoření společné aliance pro přepravu vozových zásilek Xrail v Evropě se nesla 18. února schůzka zástupců sedmi hlavních evropských operátorů železniční nákladní dopravy konaná ve švýcarském Curychu. Mezi hlavní cíle vznikající aliance patří poskytování mezinárodní železniční přepravy efektivnějším a pro zákazníky komfortnějším způsobem. Aliance chce také výrazně zvýšit konkurenceschopnost železniční dopravy vůči silniční a vrátit tak dopravu zboží zpět na železnici. Spolek tvoří sedm dopravců s působností v 11 zemích – ČD Cargo, CFL cargo (Lucembursko), DB Schenker Rail (Německo, Holandsko, Dánsko), Green Cargo (Švédsko, Norsko), Rail Cargo Austria (Rakousko, Maďarsko), SBB Cargo (Švýcarsko) a SNCB Logistics v Belgii.
Projekt by měl zákazníkům přinést řadu výhod, zejména u přeshraničních přeprav: vysoká spolehlivost, průhlednost (mezinárodní jízdní řád z vlečky odesílatele na vlečku příjemce a využívání aktivních informačních systémů) a proces nabídky (standardní doba zpracování maximálně 3 dny).
Po úspěšném ukončení dvouleté pilotní etapy, během níž byly zakládajícími členy zajišťovány služby zákazníkům podle standardů Xrail, nyní projekt spojuje hlavní ekonomické oblasti v zemích, v nichž dopravci působí. Xrail zakládá na existující infrastruktuře, koridorech Evropské Unie TEN-T a na vybraných terminálech, či vlečkách. Xrail zamýšlí svoji síť postupně rozšiřovat. Hlavním cílem z dlouhodobého hlediska je obsáhnout celou evropskou síť vozových zásilek. Partneři aliance se snaží co nejlépe využít jejich vlastní síť, aby zajistili další rozvoj vozových zásilek. Založení aliance je také dobrou zprávou pro životní prostředí. Ekologické parametry železniční nákladní přepravy jsou výrazně lepší než parametry silniční přepravy silniční, zvláště pak při přepravách na větší vzdálenost.
Vznik projektu Xrail se datuje v období roku 2007 a to pod vedením Mezinárodní železniční unie (UIC) v Paříži. Během její spolupráce na projektu byly vytvořeny mezinárodní pracovní standardy, potřebné IT nástroje, opatření ke zlepšení kvality a byla vypracována zakládající smlouva aliance.
Zdroj: ČD Cargo

1 2 | Zpráv na stránku: |
S těmi pseudologistickými centry bez železničního připojení, kterých je jak hub po dešti, to je problém... Nikdo je asi nemůže nutit k vybudování vlečky. Kdyby existovala účinná státní podpora, bylo by to třeba jinak, ale železnice by zároveň musela být schopná nabízet lepší služby, protože dnes je pro mnoho aplikací poměrně těžko využitelná, stále má velké problémy s rychlostí přepravy, spolehlivostí atd... Potom je tady ještě stále omílaný problém s harmonizací podmínek na přepravním trhu.
Co je pravdy na tom, ze vlecka neni ve vlastnictvi ani CD-C, ani SZDC ale majitele pozemku a on ma povinnost udrzovat ji v radnem stavu?
Dalsi problem je statni podpora silnicni dopravy a na zeleznici jaksi nezbyva... Nova prakladni centra obslouzi naraz x kamionu, ale koleje vedou vedle bez povsimnuti...
V tomhle ohledu CD-C a XRail maji velky problem a hodne co dohanet. A kdysi celkem rozvinuta sit kontejnerovych pekladist CSKD-Intrans je taky v haji.
Je jen otazkou casu kdy bude CFL Cargo i v Cesku. Maji na Ostravsku velikou fabriku...
Podobně je to i v případě ČDC. Nedostatek schválených vozidel určitých řad u ČDC a konec konců i ČD a.s. je způsobem nepříliš rozumným rozdělením vozidlového parku mezi matku a dceru, místo toho, aby matka kromě porodu dcery ČDC poradila i dceru ČD-Trakce (kolejová vozidla), která by efektivním způsobem obhospodařovala všechna hnací vozidla a zabezpečovala vozbu jak pro matku, tak sestru ...
Takováto aliance má poměrně velkou politickou sílu a to nejen ve vztahu k silniční konkurenci, ale taky drážní konkurenci ...
Silniční konkurence sice vytváří různé národní svazy dopravců, nicméně členové národního sdružení si vzájemně konkurují a totéž platí i pro nadnárodní organizaci sdružující národní svazy. Drážní Carga si nebudou vzájemně konkurovat ... ale spolupracovat a o přepravní krajíc se rozdělí. Získají víc, než nějakou přihlouplou konkurencí v duchu vysokoškolských učebnic z pera (klávesnice) autorů, kteří nikdy žádnému podniku nešéfovali ...
Buď bude v XRail ČD–C nebo jiný velký nákladní operátor v ČR, protože se tu řeší obojí – tranit přes ČR i transport do/z ČR a to bez tuzemského dopravce asi tak snadno nepůjde. Nebo to chcete z Furthu, Schöny, Markewidtz, Bayerische Eisenstein–u dopravovat vzduchem po ČR? :)
A nezdá se vám, že je toho u nás jaksi o hodně více? A ještě jsem zapomněl na nehody na přejezdech. V těch máme snad evropské prvenství. FRK
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
