..: ČD Cargo spoluzakladatelem evropské aliance XRail :..

Oficiální vytvoření aliance XRail, foto: XRail Evropa — V duchu vytvoření společné aliance pro přepravu vozových zásilek Xrail v Evropě se nesla 18. února schůzka zástupců sedmi hlavních evropských operátorů železniční nákladní dopravy konaná ve švýcarském Curychu. Mezi hlavní cíle vznikající aliance patří poskytování mezinárodní železniční přepravy efektivnějším a pro zákazníky komfortnějším způsobem. Aliance chce také výrazně zvýšit konkurenceschopnost železniční dopravy vůči silniční a vrátit tak dopravu zboží zpět na železnici. Spolek tvoří sedm dopravců s působností v 11 zemích – ČD Cargo, CFL cargo (Lucembursko), DB Schenker Rail (Německo, Holandsko, Dánsko), Green Cargo (Švédsko, Norsko), Rail Cargo Austria (Rakousko, Maďarsko), SBB Cargo (Švýcarsko) a SNCB Logistics v Belgii.

Projekt by měl zákazníkům přinést řadu výhod, zejména u přeshraničních přeprav: vysoká spolehlivost, průhlednost (mezinárodní jízdní řád z vlečky odesílatele na vlečku příjemce a využívání aktivních informačních systémů) a proces nabídky (standardní doba zpracování maximálně 3 dny).

Po úspěšném ukončení dvouleté pilotní etapy, během níž byly zakládajícími členy zajišťovány služby zákazníkům podle standardů Xrail, nyní projekt spojuje hlavní ekonomické oblasti v zemích, v nichž dopravci působí. Xrail zakládá na existující infrastruktuře, koridorech Evropské Unie TEN-T a na vybraných terminálech, či vlečkách. Xrail zamýšlí svoji síť postupně rozšiřovat. Hlavním cílem z dlouhodobého hlediska je obsáhnout celou evropskou síť vozových zásilek. Partneři aliance se snaží co nejlépe využít jejich vlastní síť, aby zajistili další rozvoj vozových zásilek. Založení aliance je také dobrou zprávou pro životní prostředí. Ekologické parametry železniční nákladní přepravy jsou výrazně lepší než parametry silniční přepravy silniční, zvláště pak při přepravách na větší vzdálenost.

Vznik projektu Xrail se datuje v období roku 2007 a to pod vedením Mezinárodní železniční unie (UIC) v Paříži. Během její spolupráce na projektu byly vytvořeny mezinárodní pracovní standardy, potřebné IT nástroje, opatření ke zlepšení kvality a byla vypracována zakládající smlouva aliance.

Zdroj: ČD Cargo


Dominik Jaroš , Vítek_V | 8.3.2010 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Nákladní doprava

More from Evropa


  1 2      Zpráv na stránku:   
09.03.2010 (10:12)  
A. J. Crowley: Je to tak, akorát vlastník (většinou zároveň provozovatel dráhy) nemusí nutně udržovat vlečku v řádném stavu. Proč taky, když třeba 10 let po ní neprojelo ani kolo...
S těmi pseudologistickými centry bez železničního připojení, kterých je jak hub po dešti, to je problém... Nikdo je asi nemůže nutit k vybudování vlečky. Kdyby existovala účinná státní podpora, bylo by to třeba jinak, ale železnice by zároveň musela být schopná nabízet lepší služby, protože dnes je pro mnoho aplikací poměrně těžko využitelná, stále má velké problémy s rychlostí přepravy, spolehlivostí atd... Potom je tady ještě stále omílaný problém s harmonizací podmínek na přepravním trhu.
09.03.2010 (10:01)  
Já tyto mezinárodní spolky nevidím pozitivně. Věřím tomu, že na české straně začnou velmi brzy vznikat problémy. Nejlepší by bylo vytvořit nadnárodní společnost se stejnými pravidly podnikání a provozu. Po svých zkušenostech si myslím, že nejvíce potíže bude na území ČR, kde se problémy neřeší, ale hledají se další a další zdůvodnění, proč to a to u nás nejde, i když to jinde jde. FRK
09.03.2010 (0:44)  
Jen tak slovo do pranice:
Co je pravdy na tom, ze vlecka neni ve vlastnictvi ani CD-C, ani SZDC ale majitele pozemku a on ma povinnost udrzovat ji v radnem stavu?
Dalsi problem je statni podpora silnicni dopravy a na zeleznici jaksi nezbyva... Nova prakladni centra obslouzi naraz x kamionu, ale koleje vedou vedle bez povsimnuti...

V tomhle ohledu CD-C a XRail maji velky problem a hodne co dohanet. A kdysi celkem rozvinuta sit kontejnerovych pekladist CSKD-Intrans je taky v haji.
Registered user j p 
08.03.2010 (20:50)  
u CFL Cargo by melo byt v zavorce minimalne jeste Nemecko a Dansko.
Je jen otazkou casu kdy bude CFL Cargo i v Cesku. Maji na Ostravsku velikou fabriku...
08.03.2010 (18:33)  
R-A) To nepopírám. Zákazník klidně nemusí služby poptat u XRail, ale zvlášť u několika soukromníků, co dohromady obslouži jeho trasu. Já jen nechápu, proč by se měli vsichni ČR vyhnout, jak to tu FRKá pan Farkač.
08.03.2010 (18:05)  
Josef Petrák: Máme tu přeci oddělenou infrastrukturu, tak proč by vlaky ze Schöny do Kútů musela tahat zrovna ČD Cargo? :))
08.03.2010 (12:57)  
Prohlášení a vize pěkné, ale ve skutečnosti vozové zásilky stále více zacházejí na úbytě... Vypovídají o tom i příklady z okolí mého bydliště. Třeba Lanškroun, ještě v nedávné době stanice s poměrně silnou nákladní dopravou (papírenské výrobky a polotovary, dřevo, hnojiva, nárazově třeba železný šrot, uhlí a další), dnes tam pravidelně funguje prakticky už jen nakládka dřeva a občas vykládka nějakých těch hnojiv, ale to jsem už tak aspoň půl roku neviděl. V Jablonném nad Orlicí se výrobky Isolit Bravo nakládaly naposled před zahájením elektrizace, od té doby žádná nakládka ani vykládka. A ČDC, místo aby se snažilo přepravu vozových zásilek zatraktivňovat a tím získávat nové zákazníky, resp. lepší nabídkou dostat zpátky ty ztracené, tak spíše provádí restriktivní opatření a omezuje obsluhu...
08.03.2010 (12:28)  
Farkač Karel : co má společného SŽDC se schvalováním vozidel - to je vztah mezi Drážním úřadem a výrobcem nebo tím, kdo si chce vozidlo koupit.
Podobně je to i v případě ČDC. Nedostatek schválených vozidel určitých řad u ČDC a konec konců i ČD a.s. je způsobem nepříliš rozumným rozdělením vozidlového parku mezi matku a dceru, místo toho, aby matka kromě porodu dcery ČDC poradila i dceru ČD-Trakce (kolejová vozidla), která by efektivním způsobem obhospodařovala všechna hnací vozidla a zabezpečovala vozbu jak pro matku, tak sestru ...

Takováto aliance má poměrně velkou politickou sílu a to nejen ve vztahu k silniční konkurenci, ale taky drážní konkurenci ...
Silniční konkurence sice vytváří různé národní svazy dopravců, nicméně členové národního sdružení si vzájemně konkurují a totéž platí i pro nadnárodní organizaci sdružující národní svazy. Drážní Carga si nebudou vzájemně konkurovat ... ale spolupracovat a o přepravní krajíc se rozdělí. Získají víc, než nějakou přihlouplou konkurencí v duchu vysokoškolských učebnic z pera (klávesnice) autorů, kteří nikdy žádnému podniku nešéfovali ...
08.03.2010 (12:01)  
Ježiš, to je zase FRK. Pokud s něčím nebo někým nesouhlasíte, uveďte důvod a přidejte argumenty. Jinak je Váš názor k ničemu a nemá tu co dělat. – mám to tady opakovat páně Farkačovi do nekonečna? Co jste tím teda konkrétně chtěl říct? Napadá mě třeba "vzhledem k tomu, že český národ naprosto hřeší na jakákoliv pravidla, máme vysokou nehodovost na přejezdech" nebo "zásahy vyšší moci se projevují v ČR víc než jiných evropských zemích" (heh, ale na to bych chtěl vidět statistiku.

Buď bude v XRail ČD–C nebo jiný velký nákladní operátor v ČR, protože se tu řeší obojí – tranit přes ČR i transport do/z ČR a to bez tuzemského dopravce asi tak snadno nepůjde. Nebo to chcete z Furthu, Schöny, Markewidtz, Bayerische Eisenstein–u dopravovat vzduchem po ČR? :)
08.03.2010 (11:49)  
Vousáč:
A nezdá se vám, že je toho u nás jaksi o hodně více? A ještě jsem zapomněl na nehody na přejezdech. V těch máme snad evropské prvenství. FRK
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko