Čejč — Výstavba jednokolejné tratě 256, spojující obce Čejč a Žďánice s maximálním sklonem 26 promile, byla zahájena v roce 1906. O dva roky poté již sloužila nákladní dopravě a na jaře roku 1909 i dopravě osobní. Hlavním důvodem pro stavbu byla přeprava řepy cukrovky. V sedmdesátých letech minulého století trať postihly sesuvy půdy, trať ale byla opravena. Osobní doprava byla postupně omezována až do 23. 5. 1998, kdy byla oficiálně zastavena a ukončením výroby zdejší šroubárny na trati zanikla v roce 2003 i doprava nákladní. Devítikilometrový úsek Uhřice u Kyjova – Ždánice byl úředně zrušen, trať tak v současné době končí v kilometru 16,46. O fyzické likvidaci bylo rozhodnuto již v červenci 2008, kdy Drážní úřad vyhověl žádosti SŽDC.
Dle rozhodnutí Drážního úřadu by měl být úsek trati zlikvidován do 30. 6. 2010, práce již v současné době probíhají. Stržena bude zchátralá výpravní budova ve Žďánici včetně bytové jednotky, WC a skladiště zboží a budova zastávky v Dražůvkách. Správa železniční dopravní cesty má v plánu zbytek trati, jejíž údržba vyjde na zhruba 2 mil. Kč ročně, převést na 16 km dlouhou vlečku.
Zdroj: Drážní úřad ČR, Správa železniční dopravní cesty
Dodnes nechápu proč proč byty ve ždánické vypravní budově nebyly po vysídlení víme koho, znovu pronajmuty nebo celá budova prodána do os. vlastnictví. Teda před tím než se stala eldorádem domorodé pubertální menšiny. Na zrušené dráze to snad nemusel být takový problém, to samé Morkovice, Koválavice-Osíčany; někdejší budova odb.Čejč k rekreaci atd atd. . Asi by se muselo někomu z papalášů chtít že?
Kyjov - Mutěnice čeká pravděpodobně to stejný...
Vytrhá sa...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.