..: Požár v příměstské jednotce zastavil dopravu na Beroun :..

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MG ČernošiceAktualizováno 21.58 Dnes již podruhé je zkomplikován provoz na trati Praha – Beroun. Dopoledne došlo k pádu trolejového vedení v úseku Praha–Smíchov – Praha–Radotín, což mělo za následek nahrazení osobních vlaků autobusy a nasazení přípřeží lokomotivy nezávislé trakce na rychlíky do Plzně. Nyní je doprava zcela zastavena kvůli požáru jednotky řady 451 u Černošic–Mokropsů. Nejezdí se v celém úseku Řevnice – Praha–Smíchov a autobusy pro náhradní dopravu jsou teprve zajišťovány. Ve vlaku cestovala čtyřicítka cestujících; všichni byli bez zranění evakuováni.

Zasaženým vlakem byl spoj Os 8853 jedoucí z Berouna do Prahy. Na místě zasahovaly 4 sbory profesionálních i dobrovolných hasičů. Jeden člen sboru dobrovolných hasičů Mokropsy byl lehce zraněn a ošetřen na místě. Provoz byl zastaven mezi 18.30 a 20.30. Nyní je provoz obnoven v jedné koleji. Na místo nehody míří nehodový vlak; po ohledání technici odtáhnou poškozenou jednotku buď do nejbližší stanice nebo v případě menšího poškození až do domovské provozní jednotky. Předběžná škoda na vlaku je odhadnuta na asi milion korun.

Za tuto dobu bylo ovlivněno 20 spojů, kdy jeden spoj byl odřeknut, jeden osobní vlak a jeden rychlík byly odkloněny přes Rudnou, ostatní získaly až stominutové zpoždění. Nyní přechází zpoždění na obratové vlaky, některé jsou operativně odříkány. Náhradní dopravu komplikoval menší počet autobusů a také špatná dostupnost některých zastávek na trati.

Zdroje: České dráhy, iDnes, SDH Mokropsy, POŽÁRY.cz; námět: Domin


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 10.3.2010 (21:24)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ junkrs 
11.03.2010 (10:32)  
V každém případě platí, že ať se bude dělat to či ono, je třeba konečně s tím začít, než se nám to doslova rozsype před očima.
11.03.2010 (9:53)  
Jenže 171 je třeba opravit PŘED stavbou tunelu, protože i kdyby se začal stavět hned, tak to bude nějakou dobu trvat. A hned se jistě stavět nezačne. Elektrifikace 173 včetně přiměřené modernizace (plynulý průjezd přejezdů, případně samostatná kolej ze Závodí do Berouna) by neškodila, ovšem spíše než pro těžší dálkové vlaky by se s ohledem na skolny hodila pro lehčí elektrické jednotky (které nemáme), vešlo by se při obsazení zřejmě oboje. Těžké náklady pak kolem Berounky. Při integraci rychlíků a tratě 173 do PID by pak byly pro cestu do Berouna použitelné obě trasy. Tunel by tomu odlehčil více, ovšem zatím není známo, kdy začne sloužit, takže s tím se dost dobře pro nejbližší období pracovat nedá. A něco dělat je potřeba již dnes.
11.03.2010 (9:27)  
Ráno v bedně ukazovali, jak se hasiči k ohnisku požáru (prý stále doutnajícím kabelům) dostávali flexou přes střechu. Takže asi fakt nějakej zkrat na kabelech.

Tomáš Kraus: Stavbu autobloku do tratě v současném stavu (tedy polorozpadlém až rozpadlém) nikdo nezaplatí, protože by se to při opravě (záměrně nepíšu koridorizaci) stejně muselo celý předělat.

Fakt netuším, jak to dopadne. Hrbatou asi taky drátovat kvůli odklonům nebudou a dokud nebude tunel, nepůjde opravit 171. A tunel ještě dlouho nebude, jestli vůbec kdy bude. Osobně si myslím, že jestli se tunel opravdu postaví, bude to jediný kousek VRT v ČR. Na další prostě prachy nebudou, EU už to taky platit nebude.
11.03.2010 (9:08)  
Tady je to za celý den :

Dobřichovice - P. Radotín, vyloučená 1. TK, PCK v km 15,800 (2:25-5:57)

Praha Radotín - Praha Smíchov, za jízdy Os 9923 EJ 471.036-4 došlo k poškození TV v km 6,290 (u zastávky Praha Velká Chuchle) a poškození sběrače u EJ, provoz zastaven, nelze jezdit ani přes Prahu Krč, šetří RIBŽD Pha. NAD v trati Praha Radotín - Praha Smíchov zajistí MHD Praha.
Vliv: v trati Praha Smíchov - Praha Radotín odřeknuty R 354, Os 8828, v trati Praha hl. n. - Praha Radotín odřeknuty R 756, 753, 965, Os 8824, 8819, v trati Řevnice-Beroun odřeknuty Os 8824, 8823, 8827, v trati Praha hl. n. - Dobřichovice odřeknuty Os 8826, 8821, v trati P. Smíchov - Beroun odřeknuty Os 8829, Praha hl. n. - Beroun odřeknuty. Os 8822, trs Rudná u Prahy R 1245, 1248 (výluka přerušena), v 11:54 hod. sjízdné 2. TK + TK do Prahy Krč.

Rokycany-Holoubkov, 1. TK vypnuto NTV (při současné výluce 2. TK) + 1. a 3. SK v Holoubkově, ve 12:30 hod. vypnuto NTV v celé žst., ukradeno 120 m propojovacího lana - šetří PČR, jízda nezávisle, v 13:37 hod. provizorně obnoveno napájení, v Holoubkově na PN, vliv: R 354 +94´, 967 +63´, 756 +108´, 757 +83´, 964 +44´, 758 +25´, 355 +111´, 759 +59´, Os 7809 +47´, NAD v trati Kařízek-Rokycany Os 7810 +55´, 7807 +48´, v trati Stříbro - Mar. Lázně R 761/756.

Praha hl. n. - Os 9934 +23´- pozdní nástup vlakového doprovodu. Vliv : P.Radotín - Řevnice a zpět Os 9934/9945 odřeknut.

Dne 10. 3. 2010 v 18:25 hod došlo na zast. Černošice Mokropsy k požáru EJ u vlaku 8853. Ke zranění osob nedošlo, Vliv : vypnuto NTV v obou TK Praha Radotín - Dobřichovice. Ve 20:10 hod obnoven provoz po 2. TK.

Dobřichovice - Os 9951 dále odřeknut - závada HV 451017-1


Jirka Panther - přesně totéž mne napadlo včera večer. Odklony přes "hrabatou" v noci prakticky nejdou, neslouží se ....
11.03.2010 (8:45)  
Trať 171 je taková časovaná bomba, která tu a tam vybuchuje, zvlášť když staré žáby (a hořlavé zamračené) jsou takové dobré rozbušky. Tunel do Berouna je nezbytný, ale chce to také něco udělat se stávající tratí, protože tunel se bude nejméně 10 let stavět. Bohužel každá drobná výluka má obrovské dopady na provoz, zpravidla je mezi Os vlaky místo 15 minut interval 60 minut.
Nevím nakolik by do plynulosti provozu zasáhla stavba autobloku (zatím bez větších kolejových úprav), ale tohle by se mělo řešit co nejdříve. Třeba mezi Dobřichovicemi a Řevnicemi je 4 km dlouhý úsek, tudíž minimální interval je aspoň 5 minut, což je při mimořádnostech (natož teprve při výluce jedné koleje) sakra hodně.
11.03.2010 (8:37)  
Od mezivozových propojek to chytit mohlo, ale všiml jsem si, že nepřizpůsobivá individua právě vyhledávají prostory nad podvozky, taky je tam vůz nejvíce pomalovaný a zdevastovaný. Nedivil bych se, kdyby to někdo zapálil. Osvětlení je na 220 u 451, na 48 u 452. I 48V je schopné něco zapálit, třeba když je přechodový odpor.
registrovaný užívateľ Indi  mail  
11.03.2010 (8:10)  
Zaplať pánbůh je další žabotlam pryč.
11.03.2010 (7:59)  
Vážení přátelé, Hrbatá se měla před koridorizací spravit a elektrizovat. Jenže to nešlo, protože by to byla investice do regionální trati, což je dodnes v Čechách zakázané (na Moravě to jde). Pak se mohla relativně plynule opravit trať kolem řeky - dálková doprava by se vyhodila na hrbatou, kde by jízdní doba byla stejná jako při řece díky kratší délce (stejný poměr traťové rychlostí a délky). Stanic je tam na křižování OsxR dost, jen by se musely zase odemknout. Jenže koridorizace při řece se později ukázala z mnoha důvodů neprůchodná a navrhl se dlouhý tunel, který zas někdo zpochybňuje.

Ovšem podstata není tunel, ale to, že kdejaké městečko v Německu velikosti Brna i menší má pro svoji příměstskou dopravu dvě samostatné koleje a dálková má také své. Když to někdo nechce u milonového města s další milionovou aglomerací kolem, pak to naprostý diletant, nebo blb.

Nyní je to už docela prů... (problém). Nejjednodušší by bylo skutečně do dvou let spravit a vydrátovat hrbatou a začít kutat tunel, který v lepším případě bude za 10 let, ale spíše za 30.

Ještě k budějickým R přes Příbram - ano přestup ve Zdicích je logický, ovšem tyto R mají velký význam pro obsluhu zastávek za Zdicemi do Rokycan, kde je v dvouhodinovém taktu návaznost. Tyto vlaky by se musely o půlhodinu otočit, aby vázaly na R do Plzně. Těžko říci, zda by to šlo - zde je grafikon sestavován podle probíhajících staveb a pokud to v Praze nepohnojí, tak to docela funguje a na babitronu je to v zásadě zelené.
11.03.2010 (7:22)  
Částečná úleva je možná i bez obřího tunelu. Ne rychlíky, nýbrž část osobních vlaků (pro lidi jedoucí až do Berouna) se dá přes Rudnou velmi dobře provézt - prostým prodloužením některých z mnoha spojů z Nučic do Berouna. A spěšné vlaky s označením "R" do ČB? Co třeba řadit do těch plzeňských přímé vozy i s lokomotivou? Zcela zásadní je ovšem modernizace BEZ čekání na vysněný tunel, protože než bude, pravděpodobně se stávající trať rozpadne. Modernizací se dá překvapivě zvýšít i kapacita.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko