Praha/Budapešť — Podpora low–cost cestování je jedna z možností jak zatraktivnit mezinárodní cestování vlaky, když základní tarif TCV svou cenovou výší naopak cestující odrazuje. Tuto neatraktivitu nezmírnila ani reforma na dohodu SCIC, která začala platit od změny jízdních řádů 13. února 2009. Ačkoliv se vytvářením takových akčních nabídek tarif zesložiťuje, získávají si u cestujících svou oblibu. Dokládá to mimo jiné růst tržeb v e–shopu Českých drah. Ústřední nabídkou jsou jednosměrné či zpáteční doklady ČD Tip, které jsou fixovány na konkrétní den, vlak a cestujícího. V roce 2009 díky nim bylo možné výhodně cestovat do Vídně, Berlína, Salcburku nebo Norimberka. První destinací pro rok 2010 bude maďarská metropole Budapešť.
Připravte si platební karty, prodej ČD Tip–ů začne již v pondělí 22. února 2010 v e–shopu Českých drah. Ukončen bude po vyprodání kontingentu, nejpozději však 1. března. Za cenu 29 eur získáte zpáteční lístek pro cestu z Prahy do Budapešti, kdy pro cestu tam je určen vlak EC 175 Jan Jesenius a pro návrat EC 272 Jaroslav Hašek. Cestovat můžete o víkendech 5. – 7., 12. – 14., 19. – 21. či 26. – 28. března 2010. Jízdenky neobsahují rezervaci, nelze je vrátit ani vyměnit.
Dá se očekávat, že rozvoj těchto nabídek bude nadále pokračovat. Svou podporu jim v pořadu Hydepark na ČT 24 vyjádřil i Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele Českých drah. Vyjma jednosměrné nabídky SparNight pro noční vlaky do Košic a také Zvolena není v těchto atraktivních nabídkách pokryto Slovensko, což se však již letos změní. Na konci ledna dráhy avizovaly, že v tomto roce bude rozšířen sortiment nabídek eTiket o slovenské destinace. Pro cesty k našim východním sousedům lze uplatnit mimo jiné i zákaznickou slevu ČD. Výhodný je také tarif CityStar, kdy pro tuto zemi platí výrazně mírnější podmínky prodeje než pro většinu ostatních zemí.
Bych to rekl asi takto - prodej rohliku
Cena A - 2 koruny
Cena B - 1 koruna
Cena C - 1.5 koruny
Podminky A - zakladni cena
Podminky B - docasne akcni cena (nahrazuje tedy cenu A, ale v pocitaci je cena A vedena, aby se "vedelo" kolik bude stat rohlik pristi tyden, az pomine cena B)
Podminky C - jde o slevu z ceny A, ktera je podminena slozenim penez tyden predem a nakupu alespon 10 kusu
Takze porad je to rohlik, ale ma tri ceny...
Apropos, aktuálně, leden-únor 2010 a Hungaria:
Hemenex v jídeláku Hungarie je o poznání na hmotnosti a množství čerstvého pečiva + jedno vajíčko větší, než u JLV a snídaňové kafe je v ceně. (Na relaci Bln Pha.) Jinak jsou ČD "mladší" vozy stejně vypelichané, jako ty MÁV.
Ve vazbě na článek doporučuji zájemcům o historii uvedenéou relace obsáhlý a velmi fundovaný článek (6 stran - období 1960-dodnes) o expresu Hungaria od renomovaného autora pana Ericha Preuße v letošním březnovém vydání měsíčníku LOK Magazin (též www.lokmagazin.de).
A cena je příjemná, Praha-Ostrava se pohybuje kolem 600, takže Praha-Budapešť za 750 je fajn. A ano, výhodou je jednoduchost, prostě jeden lístek na cestu tam i zpátky zakoupený několika kliknutími.
Pokud je pravou, ze na podobnou (nebo nizsi) cenu se muzu dostat i kdykoliv jindy za predpokladu, ze se v systemu slev vyznam, je to zjevne spis jakasi PR akce, aby se draha mohla zviditelnit. Tim padem bude v ocich laicke verejnosti v pozici dobraka, nabizejici uzasne ceny - co na tom ze jednou rocne.
Pokud se tim nekdo necha zlakat, bude to mit snazsi - ale zase se da predpokladat, ze diky tomu bude ve vlaku vic lidi nez obvykle. Takze bych rovnou pocital i s mistenkou, ktera samosebou neni v cene, aby to vypadalo na prvni pohled lepe.
V pripade, ze bych se zhruba v tomto termitu do metropole "placate zeme" chystal, vidim jako rozumne si termin posunout a teto nabidky vyuzit. Urcite to nalaka i par jedincu, kteri po tom skoci jen proto, ze to je oznaceno jako "sleva" - bez ohledu na to, kam to je a jestli tam vubec chci jet. Co na tom, ze to v konecnem dusledku muze vyjit draz, nez "standardni" varianta vyletu (kdy si sam urcim, kdy a cim chci jet) - setrit se musi, at to stoji co to stoji.
V tomhle svetle se tedy tato nabidka Cecenskeho Dostavniku dostava na podobnou uroven, jako slevy v supermarketech - v reklame se pise o velkych slevach, v realu to plati na jeden konkretni vyrobek (treba z nabidky ochucenych hermelinu jen na variantu "se zelenym peprem") a to jeste za konkretnich podminek (koupe maximalne dvou kusu na jeden nakup) s casovym omezenim (plati od stredy do ctvrtka). I v takovem pripade se najde dost lidi, kteri si jen kvuli tomu cestu do obchodu udelaji ... a klidne se o ty hermeliny poperou :-D
V pripade nabidky drahy jsem sam zvedav, jak to dopadne - nevi nekdo, zda je v planu zverejneni "uspesnosti" teto nebidky (predpokladam ze spis podle vysledku - pokud to dopadne dobre, tak ano)? Podle me tim CD muze vlastne jen ziskat. Pokud z toho bude propadak a pojede jen par jedincu, muze se firma chlubit tim, jake nabidky dava (a pritom ji to moc nestoji). V pripade, ze zajem bude, muze se pro zmenu chlubit timto zajmem.
Tomu by tak nejak odpovidalo i to, ze je to nabidka pouze z Prahy - aby s tim bylo co nejmin prace. Proc resit vic variant, kdyz by s tim vyrazne narostla administrativa a pritom klesly trzby na jednoho cestujiciho. Proste a jednoduse, tady nejde o spravedlnost pro vsechny v cele zemi, tady jde o reklamu.
Tim nijak tuto akci neodsuzuji - pouze chci naznacit, ze pokud se na to bude clovek koukat jako na reklamu, na spoustu otazek si dokaze odpovedet sam.
- běžná relační sleva: 1278,-
- eTicket (pražský) tam a zpět: 502 a 502 = 1004,- Kč
- rozsekání cesty:
...Brno-Kúty Gr. tam a zpět 71 a 71 = 142,- Kč
...Kúty Gr. - Štúrovo a zpět (City Star) 444,- Kč
...Štúrovo - Budapešt a zpět (Mnohostr. dohoda) 360,- Kč
Celkem: 945,- Kč
Když člověk vystoupí třeba v Bratislavě a koupí si pokračování cesty tam, ušetří ještě víc.
"Složitý tarif" je v tomto případě velmi slabé hodnoení, až eufemistické. Kdo není šotóch, nemá šanci.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.