..: Kombinovaná doprava v ČR potřebuje veřejnou podporu :..

Terminál ČD-DUSS Lovosice, nakládka silničního návěsu, foto: ČD Cargo Lovosice – Smíšené nákladní vlaky přivážejí do terminálu ČD–DUSS v Lovosicích silniční návěsy nebo výměnné nástavby již pátým rokem. Každodoročně se takto přepraví až 15.000 nástaveb. První rok své existence mají za sebou linky kombinované přepravy mezi Lovosicemi a německým Hamburkem a Duisburgem. Přestože tento způsob nákladní dopravy je ekologičtější než silniční doprava a navíc přínáší úspory za dopravu, obecné povědomí o něm je v České republice mnohem menší než v západních zemích. I proto ČD Cargo, sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKOMBI podepsali Společnou výzvu silničních a železničních dopravců. Ta vyzývá k realizaci schválených státních programů pro podporu tohoto druhu dopravy.

Jako doprovodné akce veletrhu FOR LOGISTIC byly připraveny dva odborné semináře, kde jednotliví nákladní operátoři představili existující řešení a debatovali nad novými možnostmi v tomto segmentu dopravy. Podle manažera terminálu ČD–DUSS Jaromíra Cabalky není důvod, aby si železniční a silniční doprava vzájemně konkurovaly. Důležitá je naopak spolupráce, která se realizuje např. v kombinované přepravě. Stejně tak je důležité, aby terminály byly vůči dopravcům neutrální a poskytovaly stejné podmínky a služby. Zatímco v Německu se každoročně přepraví až 1 milion nástaveb, u nás se růst tohoto druhu dopravy teprve očekává. Záleží na ekonomickém tlaku. Hospodářská krize počet nákladních expresů kontinentální kombinované dopravy nejen neutlumila, ale naopak posílila. Proto lze i do budoucna očekávat další rozvoj, příchod nových zákazníků a širší služby pro ty stávající – zejména v počtu obsluhovaných relací a počtu vlaků vypravených za den.

V blízkosti lovosického terminálu v současnosti vyrůstá veřejné logistické centrum. Bude poskytovat celkovou kapacitu až 42.000 m2. A navíc bude s terminálem ČD–DUSS kolejově propojeno. Zboží z aut i vlaků bude možné překládat přímo v hale nově vybudovaného centra. Otevřeno má být v druhé polovině letošního roku.

Zdroj a foto: ČD Cargo


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 6.4.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel junkrs 
06.04.2010 (19:39)  
Je fakt, že ROLA v takovém krátkém úseku jako je Lovosice-Drážďany nemá budoucnost ani smysl. Ale takové tranzity přes půl Evropy nebo i přes celou jistě smysl mají. Ovšem, jak už tu bylo poznamenáno, musí k tomu být politická vůle. Dokud to bude tak, že nás kamiony "živí" daněmi z projeté nafty, nikdo jejich jízdy pochopitelně nebude chtít omezovat.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
06.04.2010 (18:45)  
ad Vousáč: pane kolego, kdy jste odešel od dráhy? Představte si, že moderní lokomotivou čtyřnápravovou utáhnu o 35 % více než šestinápravovým Sergejem nebo můžu nahradit dvojče Brejlovců. Nečekám, kdy co upadne nebo praskne a provozní ošetření v trvání 2 hodin mám po 30ti tisících kilometrech. Diesel vydrží bez problémů 1,5 hodiny plného výkonu nepřetržitě (více se mi nikdy nepovedlo, tohle bylo v úseku Brno - Svitavy s vlakem 2200 tun těžkým, Eso tam má normu 1600 tun). Zaškolení trvá dohromady 5 dní včetně zácvikových jízd a pokud má mašina nějaký problém, tak vám jej napíše. Elektriky jsou podobné. Ona je to přeci jen trošku jiná liga. Pro základní údržbu do proběhu cca 300 tis. km stačí prachobyčejný zakrytý kanál, zbytek rád udělá výrobce.
06.04.2010 (18:01)  
Vousáč: To se tedy divím, že všude v zahraničí moderní lokomotivy ve velkém pořizují a provozují! Ti musí být úplně blbí, ještě že my to děláme takhle dobře a provozujeme jen staré lokomotivy. Jen mě udivuje, že už tady nejezdí parní lokomotivy, když zavádění něčeho nového znamená jen samé problémy... V době zavádění elektrických lokomotiv jsme asi byli podobně blbí jako jsou teď v zahraničí, ještě že jsme už chytřejší.

Taková nová lokomotiva je totiž taky úspornější, údržbově méně náročná a má mnohem vyšší výkon, takže dokáže provézt nákladní vlak výrazně rychleji a nemusí pomalu v každé druhé stanici uhýbat nějakému osobnímu vlaku, což jízdu nákladního vlaku nejvíce zdržuje a prodražuje. Zdaleka to není jen o odstranění přepřahu.
06.04.2010 (17:39)  
To waszyn:u nákladních vlaků,včetně nákladních expresů je taková lokomotiva zbytečná. Přepřah,který tak zdržuje v osbní dopravě,u takového vlaku tvoří jen zlomeček celkového času přepravy. Tušíte,co by zavedení takové lokomotivy přineslo za problémy? Všichni zúčastnění strojvedoucí by na ni museli mít zkoušky,musela by být zajištěna aspoň základní údržbová základna,a taková lokomotiva by byla zbytečně složitá. Na zahrádku také nechodím v kožených botech od Bati,ale v botkách z tržnice.Jsou mnohem levnější a službu udělají prakticky stejnou. Navíc-co brání tomu,aby se nácestné technické prohlídky vozů(bezpešnostní nezbytnost při dálkové přepravě) prováděly v místech,kde je přepřah lokomomotivy hračkou?
06.04.2010 (17:05)  
strejcekms: ROLA se nevyplatí, protože má moc velký podíl mrtvé hmotnosti, čímž se i snižuje ekologický přínos železnice. I v dobách poměrně silného využití linky Lovosice - Drážďany byla ztrátová a musela být mohutně dotována, což ale bylo způsobeno i její malou přepravní vzdáleností. Dnes funguje v podstatě jen v místech s obtížnými přírodními podmínkami a v některých oblastech z důvodu ochrany životního prostředí před působením silniční dopravy (Alpy, Švýcarsko). V podmínkách ČR je nutné se zaměřovat na nedoprovázenou kombinovanou dopravu.
registrovaný uživatel Jacek 
06.04.2010 (17:01)  
Budoucnost mají kamiony
U nás bohužel ano. Dokud v managementu drah budou lidé, kteří současně podnikají v kamionové dopravě, budou stále prázdná nádraží, budou se dál záměrně vytrhávat nevyužité manipulační koleje, aby tam nikdy nikdo nemohl ložit a na silnicích nás bude ohrožovat stále více kamionů.
Stačí se podívat do jiných států, např. do Švýcarska, kde kamion v některých oblastech může jet jedině naložený na žel. voze.
registrovaný uživatel M 
06.04.2010 (15:36)  
...jake podminky se poskytnou...
No a prave proto je to ten ekonomicky nesmysl:-)
06.04.2010 (15:33)  
Budoucnost mají kamiony. Přepravce to vyjde levněji, náklad je druhý den doručený a nehrozí ukradení, pravil můj kamarád automechanik.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
06.04.2010 (15:33)  
A proč je to nesmysl?
Ono asi záleží jaké podmínky se poskytnou ne?
Pro nějaké dopravce je třeba lepší přeprava celého kamionu.
Zajímavé je že jinde třeba ještě funguje.
registrovaný uživatel waszyn 
06.04.2010 (15:04)  
ROLA v ČR je ekonomický nesmysl, tím spíše po zrušení pozemních hranic. Pro ekologii by se udělalo mnohem víc, kdyby přes naše území mohli nerušeně projíždět nákladní ucelené soupravy vedené moderními lokomotivami bez přepřahu, když už se do těch koridorů nacpaly ty milardy, ale zapomělo se na zabzař, chci věřit, že ne úmyslně.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko