Praha — S omezením železniční dopravy musí od dnešního dne až do 16. března již podruhé počítat cestující na trati 120 (Praha – Rakovník). Práce na přemostění této trati mezi stanicemi Praha–Dejvice a Praha–Bubny v pražské Svatovítské ulici si opět vyžádaly ukončení vlaků linek S5 a R5 na provizorní zastávce Gymnasijní. Odtud mohou cestující využít metra z nedaleké stanice Dejvická, na kterou však musí dojít pěšky. Jízdní doklady Českých drah do stanic Praha–Bubny a Praha Masarykovo nádraží budou proto platit i ve vybraných linkách tramvají a metra; majitelé elektronických aplikací na In–kartě si musí vyzvednout provizorní denní doklad pro případ kontroly revizory Dopravního podniku Praha. Některé ze spojů pojedu z Hostivice odklonem přes Žvahov na Smíchov, případně hlavní nádraží.
Vlaky by tentokrát měly jezdit plynuleji než při loňské výluce, kdy ještě současné probíhala výluka v Jenči. Podrobnější informace budou dostupné na vývěskách nebo v níže přiloženém výlukovém řádu.
Výluka začala dnes ve 3 hodiny ráno a bude ukončena ve 3 hodiny ráno 16. března 2010. Od 8. do 10. března 2010 bude současně probíhat výluka úseku Gymnasijní – Veleslavín, vždy od 8:00 do 14:50. Pro dopravu do centra tak budou sloužit tramvaje č. 20 a 26.
Zatímco při loňské výluce byla zakládána východní část nového mostu, nyní půjde o zakládání západní části přemostění. Zároveň budou přeloženy inženýrské sítě, náročná bude zejména překládka kanalizace s profilem jeden metr. Vedle toho budou pokračovat v této lokalitě práce na stavbách patřících do tunelového komplexu Blanka.
Zdroj: České dráhy, ROPID
Když se nádraží udělá na patra (což je na hlavním stejně jediná možnost) tak to nijak hrozné nebude. Jeden centralní terminál se mi zdá vhodný. Dnes je přechod hl.n.-masaryčka děsný, částečným řešením je podchod hl.n-masaryčka (podchod pod nástupišti) a k Florenci s využitím pojízdných chodníků, o kterém se snad i uvažuje. To by zlepšilo i napojení hl. n. na tramvaje. Translátory by vzhledm k vzdálenosti podle mě měly být expresní.
1) Nabídka vůči cestujícím: Jednak na Masarykově nádraží neústí jen sama trať od Kladna. Ty ostatní tratě tak kvalitně na metro napojeny nejsou. Druhak by příměstská železnice mohla fungovat jako další - rychlejší - úroveň MHD. Dnes se u metra dostanete na cestovní rychlost zhruba 35 km/h, zatímco u "S-Bahnu" se můžete pohybovat kolem 60 km/h.
2)Provozní: Ono se to možná na první pohled nezdá, ale hlavové nádraží nevychází moc dobře z hlediska propustnosti, například kvůli vzájemně vyloučeným jízdám na zhlaví. Jakmile se chcete odvážit do taktu 7,5 minuty alespoň z jedné osy (120, 091, 231 nebo 011), tak prakticky nemáte šanci to na té Masaryčce vyjezdit, ani kdybyste přidal 10 kolejí. Bez "opery" nemáte z hlediska propustnosti šanci jezdit dostatčeně často.
Dejvice a střed města jsou dva rozdíly. Bohužel je to o tom, že dostat koleje z Kladna na Hlavní nádraží tak, aby se neobjíždělo půl Prahy je neřešitelný problém. Pod pojmem kvalitní dopravní obslužnost si, zejména ve městě, představuji jedno centrální nádraží s perfektní navázaností na MHD, kde se přestupy z vlaku na vlak vyřeší kouskem pěší chůze podchodem, rozhodně ne trmácení se na Hlavní z Masaryčky; pokud jste na vozíku a máte ssebou pár zavazadel, je to naprosto nerealizovatelné. Bohužel trasa přes Dejvice by byla reálná pouze v případě, že by se upravilo zaústění Negrelliho viaduktu do Nového spojení, což je teď už vyloučené a trasa přes Smíchov je, kvůli výškovému rozdílu, neúnosně dlouhá, jak kilometricky, tak časově, vzhledem ke směrovým a sklonovým poměrům. Pamatuji časy, kdy rychlík do K. V s osmi vagony a Brejlovcem tu hodinu do Hostivic skutečně potřeboval. A autobus je do Kladna, vzhledem k poloze nádraží, rozhodně lepší volba.
Nejsem zarputilý obránce automobilové dopravy, naopak; ale z a do Kladna prohrává vlak na celé čáře.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.