..: V Kolíně vykolejil nákladní vlak – provoz na koridoru omezen :..

Vykolejené vozy nákladního vlaku 20.1.2010 ve stanici Kolín, foto: Lukáš Kohout (Nick) Kolín(Aktualizováno 14:30 - doplněny fotografie) Stanice Kolín se opět po krátké době stala včera ve 23:11 místem dalšího vykolejení, které v současnosti komplikuje provoz na trati 010. Nákladní vlak dopravce ČD Cargo vezoucí uhlí do chvaletické elektrárny vjel na kusou kolej místní měnírny. Ihned po nehodě byla zastavena doprava na tratích 010 a 230 z Kolína na Kutnou Horu a Záboří nad Labem. Trať 230 na Havlíčkův Brod byla kolem půlnoci znovu otevřena a kolem třetí hodiny ranní byla zprovozněna i jedna traťová kolej z Kolína do Záboří nad Labem. Odklony se tak týkaly pouze nočních vlaků. V současné chvíli jsou nahrazeny vlaky regionální vlaky v úseku Kolín – Záboří nad Labem autobusy. Vybrané rychlíky mezi Pardubicemi a Kolínem zastavují v Záboří nad Labem pro výstup a nástup cestujících. Na místo nehody vyrazil i náš zpravodaj, a proto vám přinášíme další podrobnosti z místa nehody a opatření v osobní dopravě.

Náš zpravodaj se na místo nehody vydal ještě v noci, aby zjistil aktuální stav. Podle jeho slov došlo k nehodě v místě, kde odbočuje vlečka do měnírny a na složiště kolejových polí ze spojky nákladního nádraží s tratí 010. Právě na tuto vlečku nákladní vlak vjel. Lokomotiva sice nevykolejila, ale takové štěstí již nemělo dalších 7 vozů, které poškodily i sloup trolejového vedení. Před 3. hodinou ranní do Kolína dorazil nehodový vlak s jeřábem. V současné chvíli se pracuje na odklízení následků nehody. První přišla ke slovu ženijní technika – vyprošťovací tank VT-55A, který se snaží do sebe zaklíněné vozy od sebe oddělit. Jeřáb nehodového vlaku stále čeká na svou příležitost. Podle Drážní inspekce se škoda odhaduje na 1,2 miliónu korun. Lokomotiva minula pravděpodobně návěst zakazující jízdu, přesné důvody ale zatím DI zkoumá; může se jednat o chybu strojvedoucího, který nebyl při nehodě zraněn, nebo o selhání techniky.

Opatření v dopravě

Většina nočních vlaků jela odklonem – EN 476 a EN 477 přes Havlíčkův Brod, R 441 přes Sadskou, Nymburk, Chlumec nad Cidlinou do Pardubic, R 409 a R 471 z Kolína přes Chlumec nad Cidlinou do Pardubic. Vlaky R 470, R 440 a R 408 měly jet odklonem zcela mimo stanici Kolín, avšak nakonec byl veden odklonovou trasou pouze R 440, zbylé dva vlaky již projely postiženým místem. Situaci neusnadnila ani skutečnost, že rakouské lokomotivy řady 1216.2 nemohou vést vlak po žádné z odklonových tras, a je tak nutná další lokomotiva na přípřeži, jak se tomu stalo u vlaku EN 476, který byl v trase přes Havlíčkův Brod veden přípřežní lokomotivou řady 363.

Osobní vlaky jsou v úseku Kolín – Záboří nad Labem odřeknuty, pro obsluhu mezilehlých zastávek (Kolín dílny, Starý Kolín) jsou osobní vlaky nahrazeny dvěma linkami autobusů náhradní dopravy. Náhradní doprava za osobní vlaky je organizována následovně:

  • Ve stanici Záboří nad Labem zastavují rychlíky ramene Praha - Brno a Praha - Olomouc - Luhačovice/Vsetín - Horní Lideč pro přestup projíždějících cestujících.
  • První linka odjíždí z Kolína/Záboří nad Labem patnáct minut před pravidelným odjezdem osobního vlaku a navazuje v cílové stanici (Záboří nad Labem/Kolín) na osobní vlaky.
  • Druhá linka vyčká v Kolíně/Záboří nad Labem příjezdu osobního vlaku a v cílové stanici (Záboří nad Labem/Kolín) přípoj na osobní vlak již zajištěn není.

Nehoda si vyžádala i omezení na trati 060, kde jsou z důvodu nedostatku elektrických jednotek nasazeny motorové vozy.

Aktualizace 21. 1. 18:00

V 18 hodin byl obnoven provoz v obou traťových kolejích. NAD za osobní vlaky je zrušena. Vlaky by místem měly projíždět již bez zpoždění.

Fotogalerie z místa nehody

"Dráteníci" opravují stržené trolejové vedení nad 2. traťovou kolejí, foto: Lukáš Kohout (Nick) Pohled na vlak od 7. vozu, "dráteníci" opravují pokácený stožár trolejového vedení, foto: Lukáš Kohout (Nick) Detail vykolejených podvozků 6. a 7. vozu společně s inkriminovanou výkolejkou, foto: Lukáš Kohout (Nick) První pokus o oddělení zaklesnutých vozů - neúspěšný pro závadu na tažném laně, foto: Lukáš Kohout (Nick) Vyprošťovací tank VT-55A, příprava silnějšího lana, foto: Lukáš Kohout (Nick) Pod sněhem jsou opravdu koleje, lokomotiva na nich "sedí" všemi nápravami, foto: Lukáš Kohout (Nick) Pohled od lokomotivy na 2 připojené vozy a zbytky z utržených a vykolejených vozů, foto: Lukáš Kohout (Nick) Válečná porada před dalším postupem vyprošťování. Přejezd je přes trať 230., foto: Lukáš Kohout (Nick) Utržené a vybočené vozy. V pozadí se intenzivně pracuje na opravě trolejového vedení., foto: Lukáš Kohout (Nick) Vykolejené vozy 3 a 4. Jeden z vozů vybočil až do průjezdného profilu 2. traťové koleje., foto: Lukáš Kohout (Nick) Detail vybočeného 4. vozu., foto: Lukáš Kohout (Nick) Detail vybočeného 4. vozu s částmi čela z 3. vozu, foto: Lukáš Kohout (Nick) Vykolejené vozy téměř povalily stožár trolejového vedení., foto: Lukáš Kohout (Nick) Vozy 4 a 5. Z kolejového svršku v tomto místě zbyla jen směs štěrku, dřevěných třísek a zohýbaných kolejnic., foto: Lukáš Kohout (Nick) Druhý podvozek 2. vozu zůstal na kolejích, stejně jako celá lokomotiva., foto: Lukáš Kohout (Nick) Přípravy na odtržení zaklesnutého 3. vozu, foto: Lukáš Kohout (Nick) Zaklesnuté vozy 3 a 4., foto: Lukáš Kohout (Nick) Utržené spřáhlo u 2. vozu., foto: Lukáš Kohout (Nick) Zaklesnuté vozy 6 a 7., foto: Lukáš Kohout (Nick) V popředí 6. vůz, v pozadí pátý., foto: Lukáš Kohout (Nick) "Dráteníci" vynakládají maximální možné úsilí pro co nejrychlejší opravu trolejového vedení. V popředí 7. vůz, v pozadí vybočený 4. vůz až do 2. traťové koleje., foto: Lukáš Kohout (Nick) Celková situace pohledem směrem od měnírny., foto: Lukáš Kohout (Nick) Celková situace pohledem z trati 230, foto: Lukáš Kohout (Nick) Celková situace pohledem z trati 230, foto: Lukáš Kohout (Nick) Celková situace pohledem od 7. vozu, foto: Lukáš Kohout (Nick)

Situační mapka místa nehody


Zobrazit místo na větší mapě

Nick Poslat mail autorovi | 20.1.2010 (1:31)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer kave 
22.01.2010 (11:15)  
ad Petr Šimral: Reagoval jsem na vaše tvrzení, že u LVZ pokud obsluhujete tlačítko bdělosti, tak můžete jet kam chcete. Třeba do "měnírny" : -( To samozřejmě můžete s INDUSI také, jakákoliv manipulace strojvedoucího je dokumentována u obou zařízení. Obě přitom rovněž pěkně "békají". Myslím, že nemáte zapotřebí být nekorektní, to je parketa "jabloňového" dispečera ze stejné firmy.
Registrierter Benutzer kobros 
22.01.2010 (10:17)  
Pro Antimin Zabak: Pánové, proti lidské blbosti snad nezafunguje žádné zab. zař. na světě...

No, nevim, zabezpecovaci zarizeni v prumyslu je vzdy delano s tim, ze musi byt blbuvzdorne. Napr. v jaderne elektrarne nejde dohromady o nic jineho, nez provoz zabezpecit proti chybnemu lidskemu zasahu. A kdyz se delaji nejake scenare - modely ruznych udalosti, tak u jakehokoliv lidskeho zasahu do udalosti je vzdy konzervativneo uvazovano, ze prubeh udalosti zhorsi.

Jinak je skutecne faktem, ze v jakemkoliv provozu ma zdaleka nejvice skod nasvedomi lidska chyba. A vzdy je nutne ji eliminovat. V pripade zeleznice necim, co automaticky zastavi vlak bez ohledu na (chybnou) vuli firy.
Registrierter Benutzer Racek 
21.01.2010 (23:32)  
Vousáč: INDUSI je pro nás passé. Bude ETCS - otázkou je kdy bude, a hlavně kdy (jestli vůbec) se dostane i na nákladní vlaky, co vozí uhlí do Chvaletic (na odporovky typu 122 asi nikdy, ale ty nebudou jezdit věčně).
Funkční ETCS by samozřejmě takovému projetí zabránilo stejně dobře, jako INDUSI - "ví" kde vlak právě je, kam má postaveno, jak jede rychle a jak dobře brzdí, takže zastaví ještě před návěstidlem.
Registrierter Benutzer Petr Šimral  mail  
21.01.2010 (22:42)  
ad Petr Šimral: U vámi vychvalovaného Indusi by tedy jel rychlostí max. 25 km/hod do "měnírny" a vykolejil by přes výkolejku naprosto stejně. Indusi by tedy rovněž nic nezachránilo.
ad kave: co si přečíst, co jsem napsal. Pokud by se připlížil k návěstidlu rychlostí pod 25 km/h, Indusi by začalo brzdit okamžikem minutí návěstidla a garantuji vám, že k té výkolejce by nedojel. Jo, pokud by okamžikem průjezdu okolo návěstidla použil přepínač Befehl, tak ano. Ale dělá to kravál a je to dokumentováno.
21.01.2010 (21:47)  
To kave:funkční Indussi by této události zabránilo. Ono totiž doslova donutí strojvedoucího před příjezdem k návěsti Stůj hlavního návěstidla něco aktivně dělat-snižovat rychlost,a to dost podstatně. Klasické LVZ strojvedoucího donutí pouze obsluhovat tlačítko bdělosti. Indussi je podstaně ,,imunější"(omlouvám se za tu zprzněnou češtinu) proti opomenutí či omylu strojvedoucího-což je tento případ-to je nezvratný fakt. Druhý fakt je ten,že každá sranda něco stojí a doplnit LVZ ještě Indussi včetně magnetů a dalšího je vysoce náročné. Hlavně finančně,prostě na to není a hóódně dlouho nebude.
Registrierter Benutzer kave 
21.01.2010 (21:23)  
ad Petr Šimral: U vámi vychvalovaného Indusi by tedy jel rychlostí max. 25 km/hod do "měnírny" a vykolejil by přes výkolejku naprosto stejně. Indusi by tedy rovněž nic nezachránilo.
21.01.2010 (21:10)  
Pánové, proti lidské blbosti snad nezafunguje žádné zab. zař. na světě...
Proč to ten fíra rozjel proti červené???????
Registrierter Benutzer Petr Šimral  mail  
21.01.2010 (18:31)  
ad Ziki: považujte to za můj odhad.
ad AŽD: u LVZ pokud obsluhujete tlačítko bdělosti a jedete méně 120 km/h, tak můžete jet kam chcete. Třeba do "měnírny" : -(
21.01.2010 (18:20)  
Petr Šimral : A to já asi jo. Pokud by to byly nové vozy, třeba nové kontejneráky Metransu.

Mohu si to vysvětlit tak, že u těchto vozů je z rychlosti 30 km/h při hmotnosti soupravy 2 000 tun při použití rychlobrzdy při I. způsobu brzdění brzdná dráha 100 metrů ...
21.01.2010 (17:58)  
Ad výkolejka:
Pokud mne paměť neklame, vyráběly se výkolejky s oboustranným nájezdem, ale to asi nebyl tento případ. Jsem jen zvědav, jak se zdůvodní to projetí červené. LVZ na to musel nějak reagovat, je otázka, co udělal fíra.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko