..: Nová zastávka Smržovka-Luční již slouží cestujícím :..

612.613 DB, nová zastávka Smržovka–Luční, foto: Jindřich Berounský Smržovka — Lepší přístup k regionálním vlakovým spojům mají od 1. ledna obyvatelé třiapůltisícového města Smržovka v severních Čechách. Přesně na Nový rok zde, zatím ve zkušebním provozu, začala veřejnosti sloužit nově vybudovaná železniční zastávka Smržovka-Luční. Jedná se již o čtvrtý nástupní bod na území Smržovky, nicméně právě nová zastávka má lidem umožnit lepší přístup k vlakům přímo z centra města přes sídliště Luční. Umístěna je na trati 036 mezi stanicemi Smržovka a Smržovka-střed a náklady na její vybudování dosáhly 6 milionů korun, které město čerpá zejména ze strukturálních fondů EU v rámci rozvojového projektu Zlepšení dopravní obslužnosti území Mikroregionu Tanvaldsko. Prvním spojem, který novou zastávku obsloužil, byl osobní vlak 16206 z Tanvaldu do Liberce.

814.213 (Regionova trio), nová zastávka Smržovka–Luční, foto: Jindřich BerounskýZastávka Smržovka-Luční splňuje všechny parametry pro moderní cestování na železnici. Bylo vybudováno nové nástupiště s délkou 60 metrů a široké 3 m; jako přístřešek pro čekající cestující slouží dřevostavba s prosklenými plochami na stěnách. K zastávce vede též nově vybudovaný chodník s dosazeným veřejným osvětlením. V rámci projektu rovněž vznikla zeď, nutná pro rozšíření prostoru nástupiště směrem ke Smržovskému potoku, stejně jako části přístupového chodníku v délce 108 m.

Projekt s cílem zlepšit dopravní obslužnost obcí na Tanvaldsku v hodnotě přibližně 27 milionů korun realizují společně města Desná, Smržovka a Velké Hamry. V období dvou let tak mají na místních tratích vzniknout 4 nové železniční zastávky, zatímco 19 stávajících autobusových zastávek projde celkovou rekonstrukcí. Ještě letos tak do jízdního řádu na tratích 035 a 036 přibudou zastávky Desná-Riedlova vila, Desná-Pustinská a Velké Hamry město. Místní představitelé to označují za významný krok k oživení železniční dopravy na Liberecku, která v minulých letech zaznamenala těžká období, nejprve po plošném rušení spojů v roce 1997 a poté v souvislosti s neúspěšným projektem regionální vlakotramvaje Regiotram Nisa. V rámci oživení a zatraktivnění drážní dopravy již v Libereckém kraji byla před dvěma lety otevřena turisticky zajímavá zastávka Tanvaldský Špičák na trati 034 a těsně před dokončením je i nová zastávka Jablonec nad Nisou centrum. Největší železniční událostí v kraji pak zajisté bude znovuotevření železničního spojení Harrachov - Szklarska Poręba po téměř 65 letech, které je prozatím plánováno na květen letošního roku v rozsahu 5 párů osobních vlaků mezi Českem a Polskem.

Zdroj: České dráhy; foto: Jindřich Berounský


Dominik Jaroš | 16.1.2010 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
16.01.2010 (16:03)  
AD Jiří Hovorka: Na první pohled máte pravdu, ale...

Díky tomu, že se systém ustálil na křižování v Tanvaldu, Smržovce a Jablonci nad Nisou, tak (vzhledem k taktu - s určitými výhradami se dá toto pojmenování použít - 40 minut) je mezi těmito body vždy "cestovní doba" 20 minut. Celkově Liberec - Tanvald zhruba 60 minut.
I kdybyste začal nějaké zastávky rušit, tak by se Vám nic nezměnilo, protože byste opět musel najít stanice od sebe vzdálené zhruba 18 minut (+ intervaly křižování a máme 20 minut), a to by stále byly naše T., S. a J. Až po zrušení dostatečného počtu zastávek by se systém skokově zlepšil. Stejně tak je ještě možná možné 1 nebo 2 zastávky přidat a uzly zůstanou stejné. Navíc je dobré zachovat uzel ve Smržovce, aby Vám zůstaly přípoje na obě 2 strany od Josefova Dolu.

Další problém je v tom, že díky velmi kvalitním řadám vozidel 810 a 814, kterými ČD disponují, a tomu, že Smržovka je na kopci a rychlostní profil vypadá tak, jak vypadá, je vždy jízda ze Smržovky do Tanvaldu nebo Jablonce dlouhá kolem 14 minut a jízda na Smržovku se blíží těm 20 minutám.

Avšak určitě největším problémem je zvolený takt 40 minut (poměrně hodně by mě zajímalo, jak vznikl; komu se zdál tak pěkný, že ho prosadil). Díky tomuto konceptu jste schopen v přestupních uzlech Tanvald a Liberec vázat jen na ty linky, které jezdí v intervalu 2 hodiny nebo 40 a 20 minut. Nikoli na linky v intervalech v systému 1 hodina - 30 minut - 15 minut - 7,5 minuty, který se tak nějak v celé Evropě uchytil. To může do budoucna způsobovat obrovské problémy.

Na závěr ještě bonbónek: Z Tanvaldu do Kořenova jezdí v odpolední špičce 2 vlaky za 2 hodiny. Člověk by řekl, že interval bude 1 hodina. Není tomu tak, jezdí se v systému 40-80-40-80 minut. Z hlediska oběhů pěkně vycházející, z hlediska zákázníka už tak moc ne.
registrovaný uživatel junkrs 
16.01.2010 (14:39)  
Kde čtete, že nástupiště má 30 m? V článku se píše: "Bylo vybudováno nové nástupiště s délkou 60 metrů a široké 3 m....".
16.01.2010 (13:54)  
dejw7: Na to znovuzprovoznění trati do Szklarske Poreby se také těším. Jednou jsem se tam svezl, když byly v Kořenově oslavy výročí 90 let zdejší železnice, ale to bylo jen po dobu těchto oslav, pak to tam zase utichlo.
16.01.2010 (13:41)  
Délka nástupiště – v tiskové zprávě ČD i SŽDC je uvedena délka 30 metrů, že to je překlep, si člověk lecky neuvědomí. S kolegou Jurajem Kováčem jsme pátrali a nakonec správnou délku našli. Děkujeme za připomínku. Škoda, že všechny národní i regionální deníky to buď vypustily úplně nebo převzaly chybný údaj.
registrovaný uživatel kubam 
16.01.2010 (11:18)  
Miroslav Zikmund: RN Trio 28,44 m??? To je nějakej omyl ne?:-D Pro info je to 42,41 m.;-) Jinak taky mě hned přes oči praštila ta délka nástupiště, musí to být víc...
16.01.2010 (11:09)  
Nástupiště dlouhé "jen" 30 metrů bude asi těžko, protože pak by se k nástupišti nevešla motorová jednotka DB 612 (viz foto), která je dlouhá 51,75 metru ... 814 je dlouhá 28,44 metru ...
(S ohledem na to, že se jedná o převzatý údaj z tiskové zprávy ČD a.s., je zřejmé, na jaké úrovni je odbornost tvůrců tiskových zpráv ...)
registrovaný uživatel Nechic  mail  
16.01.2010 (10:47)  
Ještě pár nových zastávek a ten vlak bude stavět častěji než tramvaj v Liberci
registrovaný uživatel Filki 
16.01.2010 (8:46)  
Jenom technická poznámečka - je délka nástupiště opravdu 30 metrů? Podle fotek bych řekl, že to bude asi víc...
registrovaný uživatel dejw7  mail  
16.01.2010 (8:42)  
Já hlavně se těším na znovu zprovoznění trati do Polska. Snad přispěje k zkvalitnění dopravy po obou stranách hranice a zlepší turistickou dostupnost polské části Krkonoš a Jizerek.
16.01.2010 (8:19)  
Neuvažuje se o zrušení některých, málo využívaných zastávek? Už teď je to poskakování vlaku od nástupiště k nástupišti a pomalostí ze zastavování železnice v tomto regionu ztrácí dost na atraktivitě
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko