..: Českou železniční síť křižuje již 120 jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Česká republika — Před několika dny přebíraly České dráhy již stou dvouvozovou jednotku Regionova, která se tak stane již stodvacátým žlutozeleným exemplářem ve vozovém parku. Předána bude do PJ Rakovník. Tato motorová jednotka s názvem Regionova vzniká přestavbou letitých motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010/24-29.0 Btax780. Cestujícím nabízí nejen moderní interiér s polstrovanými sedačkami, audiovizuální informační systém a prostory pro přepravu jízdních kol a velkých zavazadel, ale je především částečně nízkopodlažní, což značně zpříjemňuje cestu vozíčkářům či rodičům s kočárky. Součástí je pochopitelně i bezbariérové WC.

Právě regionovy přinesly v poslední době první reálné zvýšení komfortu na regionálních tratích a nahrazují zastaralé motorové vozy řady 810 (býv. M 152.0). Pod správou ČD se momentálně nachází 120 jednotek, z toho 100 dvouvozových (814) a 20 třívozových (814.2). Jsou nasazovány především na osobní a spěšné vlaky ve všech krajích České republiky. V jízdním řádu pro rok 2009 bylo turnusováno celkem 70 jednotek, letos je to již 106. To lze vidět také na počtu kilometrů, které regionovy denně ujedou. Rozdíl mezi loňským a letošním stavem je zhruba 13 000 km.

814.201, foto: Jan Beránek Pro letošek počítají České dráhy s dalšími dodávkami na základě dříve uzavřených kontraktů. Celkem byly podepsány tři smlouvy; z té první na sto dvouvozových souprav bylo nakonec dodáno jen 79 exemplářů. Druhá smlouva počítá s celkem 68 vylepšenými dvouvozovými jednotkami, dodanými do konce roku 2010. Třetí z roku 2007 dojednala dodávku 26 třívozových souprav. Těch bylo doposud dodáno 20 a zbylých 6 má Pars nova Šumperk expedovat taktéž do konce letošního roku.

Letos tak České dráhy rozmístí ještě zhruba čtyřicítku souprav. Krajem, kde dojde k největšímu procentuálnímu nárůstu jejich počtu, mimo jiné díky tomu, že jich má zatím nejméně, bude kraj Moravskoslezský. Jak nás informoval Miroslav Klich, ředitel ostravského KCOD, dostane Moravskoslezský kraj letos další tři dvouvozové soupravy. Všechny tři by měly sloužit v okrese Opava, z toho dvě na trati z Opavy východ do Bruntálu a jedna souprava by měla jezdit na trasách Kravaře ve Slezsku - Chuchelná a Opava východ - Hradec nad Moravicí.

Zdroj : České dráhy, Motorové jednotky RegioNova


Dominik Jaroš , JiříK. | 27.1.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
28.01.2010 (15:07)  
Tak s tim WC, ta průvodčí byla pěkně blbá, když spotřeba vody je menší díky vak.WC, protože při každém spláchnutí se spotřebuje asi necelých 500 ml.vody, a nádrž fekální má objem pokud se nemýlím 400l, a vodojem buď 200 nebo 400l, takže také dostatek, takže i když by tam šlo těch 20 dětí, nebylo by to skoro poznat.

Nejvíce mě fascinuje, když průvodčí stojí v 914, a čeká na odjezd, a já mezitím jdu na WC, otvírám dveře, průvodčí se otočí a říká WC se ve stanicic nepoužívá!tak jim buď musíte upomenout, že je vlak vybaven vak.systém, a nebo prostě vyčkat rozjezdu.
registrovaný uživatel LxT 
28.01.2010 (14:46)  
Regionova má jedno plus..blbne převodovka. Takže když nikam nechcete nebo to potřebujete odložit volte regionovu.
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
28.01.2010 (13:49)  
Co se týče pojezdu: Měl jsem možnost o RN diskutovat s kolegou z akademické půdy a ten mi řekl, že byl jedním z vyvolených, kteří byli požádáni o to, aby zpracovali na navrhovanou rekonstrukci řady 810 posudek. Všichni oslovení odborníci byli za jedno v tom, že pojezd je naprosto nevyhovující, mimo jiné kvůli naprosto nedostatečnému přenosu hnacích sil na kolej. Každodenní provoz těchto jednotek (a nejen za zhoršených provozních podmínek) jim dostatečně dává za pravdu. Mimo jiné jsem doteď RN říkal Regiošuk, ale ta Helenka Vondráčková naprosto přesně vystihuje podstatu věci :-)
28.01.2010 (13:49)  
Kaštan jezdící pouze po ČR pouze s ČD je spokojen se zvyšující se kvalitou představovanou reko 810 na 814/914. Kaštan jezdící do zahraničí se ptá, zda ta reko nešla udělat lépe, že avizovaný komfort a moderní vozidlo neodpovídá modernímu vozidlu v zahraničí.
registrovaný uživatel bilas 
28.01.2010 (13:14)  
Největším nedostatkem z pohledu cestujícího ve srovnání s 810 je jednoznačně hlučnost, která je mnohdy vyloženě nepříjemná. Plusem jsou stahovací okna, dvoukřídlé dveře a celá nízkopodlažní část, normální sedačky, velké nesmrdící wc, lepší utěsnění oken, audiovizuální systém a to je asi vše. Tedy, kdyby uvnitř nebyl takový hluk tak jsem spokojen a myslím si, že většina cestujících, kteří dosud jezdili šukafony...
28.01.2010 (11:32)  
to rpet:
Jak kdo, ale kritiky na Regionovu jsem slyšel i od lidí, které jinak dráha vůbec nezajímá. Myslím že jde právě o to, že podle vzhledu od toho rachocení nečekají. A názor dětí je jasný (viz příspěvek od Vranitko) :-)
registrovaný uživatel rpet  mail  
28.01.2010 (11:20)  
to all: ja vam lidi fakt nerozumim.

roky jsem jezdil jako cestujici [sveho casu, samozrejme] na tratich 135 a 134, kde nic jinyho nez 810ky nejezdilo. a bylo to sileny - spatne regulovatelny topeni, jeste hur regulovatelny vetrani. hroznej randal, a neuveritelne nepohodlnej posez. s kufrem, jakej ted pouzivam pro svy cesty z UK do CR, bych do sukafonu nejspis nevylez, pokud by me nepomohla obsluha vlaku [uzkej a vysokej vstup do vozu] - coz by asi nepomohla. zjednodusene motorak na pobliti.

regionova ma sirsi a niz posazenej vylez do vagonu, navic s nizkopodlaznim a veskrze sirokym vstupem nekde uprostred. da se v ni otevrit okno a vetrat. topeni je konecne regulovany. hlucnost neresim, neb o tom to na regionalce nejspis neni a nebude. je modernejsi a pusobi na mne, jako na cestujiciho lip, nez sukafon.

vysledek je ten, ze jako cestujici jsem ochoten riskovat cestu s CD, pojede-li regionova. kdyz budu vedet, ze jede 810, volam si tago, ci bratra, nebo jinou gumokolovou variantu.

nemohli by jste se na tu problematiku konecne zacit divat ocima cestujicich?? vazne si myslite, ze nekdo na regionalce resi sirku ulicky?? nebo ubytek [prebytek] hlucnosti v dB??
28.01.2010 (10:24)  
V jedné z příloh jihočeské smlouvy s ČD se cena za humanizovanou 810 uvádí 9 milionů korun a za humanizovaný Btax pak 5 milionů...
A to se někde děje? Že ČD dávají 14M za humanizaci, když za něco přes 20 je alespoň ta Regionova? Pokud ano, tak je to síla... Vycházel jsem z ceny humanizace Áčka cca 500 tis, o které se tu psalo.
registrovaný uživatel Kuba 
28.01.2010 (10:08)  
Hezkýý, dostaneme do Opavy celé TŘI regionovy. Počítám, že i TP bude 3ks, takže to zas tak často jezdit nebude, obzvlášť pokud budou jezdit na Bruntál. Ten jeden ks, pokud opravdu má jezdit Chuchelná/Hradec, tak bude jezdit v týdnu na Chuchelnou a o víkendech na Hradec. Sice mimo letní sezónu to tam bude celkem k ničemu, ale třeba se aspoň lidi naučit jezdit vlakem a ne busem.
28.01.2010 (8:07)  
Minulý víkend jsem jel s dětmi (jsem vedoucí v skautském oddíle) Regionovou z Děčína do Mimoně a v neděli tu samou trať zpět... asi hodina cesty. A protože tu všichni na RN nadáváte, tak já uvedu pár výhod. V řídícím voze nebyl dostatek volných míst a tak jsme se s dvacetičlenným oddílem nasoukali do motorového vozu.

Nástup: Nevím, je-li to jen můj pocit, ale oproti 810 má první schůdek níže. Normálně musím malé děcka do vagónu (a to jak odrůd Béček tak i šukafonovitých) zvedat a hrát si tak na vzpěrače, tady nastupovaly celkem bez problémů - a to i v Mimoni, kde nejsou nijak vysoké nástupní hrany. Takže tady bych řekl plus.

Hlučnost vozu: Při jízdě je hlučnost, podle mě na stejné úrovni, či snad dokonce vyšší, než ve starých šukafonech, nebo jen posunutá do jiné zvukové hladiny, ale zkrátka hlučnost vozu přeřvala i řev dětí - takže vlastně taky plus :-D (přiznávám, že jsme děti krotili aby neřvali)

Co mě ovšem opravdu dostávalo, byl boj s WC... děti jsou tvorové sdílní a tak jakmile šel jeden a povyprávěl, že záchod je jak ve vesmírné lodi, samozřejmě okamžitě "nutně potřebovaly" všechny děti. Pominu naše neustálé vysvětlování, čím co které tlačítko. Pominu i to, že jsem skoro celou cestu stál jen proto, abych mohl kontrolovat děcka v sousedním voze, ať už aby nedělaly bordel, nebo aby někdo něco neprováděl jim.
Co mě však dostalo, po návštěvě WC čtvrtým dítětem, jsme byli vlakvedoucí upozorněni, aby děti omezily své cesty na záchod, nebo aby aspoň nesplachovaly, že souprava musí dojet až do Liberce a mohla by dojít voda.

Poznámka na závěr: Když jede RN tak, že řídící vůz je sunutý, tak se v něm nedá jet, protože jak je lehký hrozně hází. V zadním motorovém se nedá jet, protože tam neslyším vlastního slova...
Nejvíce mě ovšem rozbily zase právě děti, když při výstupu dost nahlas poznamenaly: "Tohle byl asi nejhezčí ale nejnepohodlnější a nejpomalejší vlak, jakým jsem kdy jel."
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko