..: Připravte se, v neděli se mění jízdní řády :..

GVD 2008: Na co vlastně čekají?, foto: Josef Petrák Česko/Slovensko/Rakousko – Proč se jízdní řády mění každý rok, a proč v prosinci, o tom můžeme vést dlouhé večerní debaty. Nic to ale nemění na tom, že ten současný nám končí již tuto sobotu, 12. 12. 2009 o půlnoci. České dráhy, stejně jako okolní drážní společnosti, již nové JŘ zveřejnily nebo přímo oficiálně představily. Některé změny jsou zajímavé, jiné spíše nepotěší. Letošní druhá prosincová neděle přinese, mimo jiné, téměř úplné uzavření jednoho z uzlových mezinárodních nádraží ve střední Evropě – stanice Wien Südbf., kompletní změnu mezinárodních tarifů a mnohé další novinky, na které bychom rádi upozornili. Změny v dálkové dopravě pro rok 2010, zejména v České republice a okolních státech, již rekapituloval náš redakční kolega Twix. Pokud jste nedočkaví, začtěte se do tohoto článku. Rovněž řazení vlaků ČD a ZSSK pro následující rok je již částečně dostupné.

Jízdní řády v České republice a dalších okolních zemích najdete na těchto stránkách:

Jak jsme již uvedli, stanice Wien Südbahnhof bude s úderem půlnoci z 12. na 13. prosince 2009 uzavřena. Ne však celá — nástupiště 21 a 22 v podzemí, stejně jako dvě nástupiště — 7 a 8 — budou zachována ve zkrácené délce. Dálková doprava je převedena na stanice Wien Meidling, Westbahnhof, popř. Praterstern. Změny v uzlu Vídeň dokumentují následující plány poskytnuté Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB).

On–line při změně řádu tu byl již v roce 2006, kdy dvojice někdejších redaktorů skrytá pod akronymem CSPSV vyrazila vlakem na cestu po Česku i Slovensku a přinášeli aktuality z dění na síti. Koncem roku 2007 spustila redakce druhý ročník této „estrády“ a hlavně díky problémům v pražském uzlu to stálo za to. Na třetí ročník jsme již lákali upoutávkou a musíme říct, že tentokrát byly oslavy o dost klidnější. Tradici i napočtvrté dodržíme. Během zítřka začneme pro vás monitorovat síť v Česku i na Slovensku a rekapitulovat důležité změny. Zapojit se můžete i vy! Pošlete nám fotografie, informace a postřehy z vašeho okolí, určitě váš vstup do zpravodajství zařadíme. Díky našim redaktorům v terénu a vám, čtenářům, můžeme přinést co nejzajímavější reportáž z dění.

Do té doby vám klidný závěr druhého adventního týdne roku 2009 přeje redakce ŽelPage.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 11.12.2009 (23:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Jízdní řád ŽelPage

Ďalšie z regiónu Evropa Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ astray 
14.12.2009 (8:50)  
Ta hloupá Avala v tom jízdním řádu zůstala, resp. není čím jet místo ní. To bude zas kovbojka. Se slzou v oku vzpomínám na ten hrůzný Amicus, který ale jezdil včas.
13.12.2009 (22:32)  
Pjetro) Zrovna ty Bmee po repasu sedadel jsou celkem slušná vozidla. :) Pravda, kvalita railjetu to teda není. A co víc, co je ofic. standard EC? Já to teda nevím, nemám příslušnou publikaci UIC zakoupenou.
registrovaný užívateľ Pjetro 
13.12.2009 (22:29)  
Jenom taková malá ochutnávka (dovolím si vypůjčit ze sekce řazení) ... http://www.zelpage.cz/razeni/10/vlaky/cd-145 ... toto je standard ČD pro vlaky EC, které jsou určené pro vozbu "nenáročné" československé klientely. Kromě toho, že to nestojí v kdejaké pr**** v tom nevidím nic, co by se mělo honosit označením EC. Tím nechci říct, že všechny EC vypadají takhle (na větvi Praha-Ostrava si přeci můžeme vybrat Pendolino!!!), např. na rameni Praha - Wien, Praha - Berlin najdeme i fajnové věcičky:)
registrovaný užívateľ SzKT  mail  
13.12.2009 (20:10)  
EC 174: Samozřejmě, od dob stříhání drátů na železné oponě je to furt stejné: co nám sem pošlou od sousedů, bývá celkem komfortní a na výši. Ovšem kde má jezdit "národní dopravce", je to až na 2 výjimky (EC do Berlína, kde si Němci vynucují nasazování Bmz a pendolína na Ostravu) příšerná bída s nouzí. Po 20-ti letech od plyšáku je to hodně tristní zjištění!! A že nám sem občas sousedé pošlou něco nadstandardního (jako teď ten Business Class ÖBB) je sice pěkné, ale vychází to vždy z potřeb vlastníka, takže časové polohy tu nemusí všem vyhovovat. A generálně je takových vozů čím dál tím méně, protože sousedům s našim muzeem na kolejích pomalu dochází trpělivost, takže je čím dál méně výkonů ke kompenzaci. Ostatně právě tahle skutečnost je často v pozadí omezení přeshraniční dopravy, k němuž tu každý rok dochází.
registrovaný užívateľ EC 174  mail  
13.12.2009 (19:04)  
Josef Petrák: Jistě, to já vím. Ale fyzicky v tom vlaku přece zůstane :)
registrovaný užívateľ EC 174  mail  
12.12.2009 (16:08)  
Mezi Prahou a Ústím nad Labem byste se Business Class svézt mohl. Rakouský jízdní řád ji na Vindoboně sice negarantuje, ale podle řazení by tam měla být.

A že někdo v Praze přestoupí do 50 let starého osobního vlaku nebo do rychlíku Praha - Plzeň, to už je věc jiná. Já jsem měl na mysli zejména kvalitu vlaků EC/IC zmiňovanou v předchozích komentářích.
12.12.2009 (15:31)  
EC 174: To je super. Už se těším, až se jí svezu třeba mezi Prahou a Plzní, nebo Prahou a Ústím nad Labem, nebo třeba z Prahy do Českých Budějovic? Já už vím - Praha - Ostrava? Taky ne...? Pro spoustu cestujících je to určitě skvělá zpráva, ale to málo, co sem bude zajíždět, je tristní. Hlavně že se v Praze pak přestoupí z business class do 50 let starého žabotlamu:D
registrovaný užívateľ EC 174  mail  
12.12.2009 (11:52)  
Já bych tu kvalitu EC/IC neviděl zase tak černě. Naopak.
Víte vůbec, že k nám bude jezdit rakouská Business Class?
registrovaný užívateľ Pjetro 
12.12.2009 (11:40)  
Opravdu jen musím zírat na to, jak si ČD představují standard EC/IC. V době, kdy ještě za tento "nadstandard" byly příplatky to ještě zdaleko nebylo tak hrozné, určitý standard tam byl, ale po jejich zrušení jsme mohli dokonce vidět na některých soupravách staré koženky a co si budeme povídat, Bee272 řazený na mnoha EC/IC si zaslouží taky skoro posměch. Zvlášť v zimě je ve velkoprostorové solidní zima díky netěsnícím výklopným oknům, kolikrát průvodčí jen odvětila "no jo, já s tím nic nenadělám, okna netěsní" ... Doufám, že se někdy té konkurence na kolejích dočkám, takhle se zase nebude dít nic a nic. Vždyť nákup ojetých vozů ze zahraničí ... to už je skoro neverending story.
12.12.2009 (10:34)  
Hmm tak na "mé" relaci zhoršení.
Starý jízdní řád: 2:27 nejrychlejší spojení s jedním přetupem (Hranice n Mor.)
Nový jízdní řád: 2:52 nejrychlejší spojení, 2 přestupy, v čase kdy jezdím jsou to ale přetupy 3 :(
Pokud bych jel na jeden přestup v Hranicích, tak 3:11.
Jo ale zase můžu jet v Najbrtovi. {:-/
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko