ŽelPage — S každoroční změnou jízdních řádů a tarifů souvisí i změny v řazeních vlaků. I letos jsme proto pro vás v sekci řazení vlaků připravili aktuální data platná pro nový GVD 2010. V současné chvíli jsou zpracovány všechny mezinárodní i vnitrostátní dálkové vlaky. Naše práce intenzivně pokračují na spěšných a osobních vlacích a slovenští kolegové připravují dálkové vlaky ZSSK. Přestože věnujeme tvorbě řazení maximální možnou péči, tak se může stát, že nám někde unikla nějaká chybička. Budeme rádi, pokud si ji nenecháte pro sebe a oznámíte ji vzkazem nebo e–mailem buď přímo autorovi konkrétního řazení, nebo některému z vedoucích skupiny řazení vlaků. Pomůžete tím nejen nám, ale především dalším čtenářům.
V právě končícím GVD 2009 se nám podařilo zpracovat téměř 9 000 vlaků jezdících na síti SŽDC a ŽSR. Návštěvníci si zobrazili více než 5 milionů řazení. Nejnavštěvovanějším vlakem je EN 424/5 Slovakia s téměř 50 000 zobrazeními. Doufáme, že vám tyto informace dobře posloužily a věříme, že je budete využívat i během platnosti jízdního řádu 2010.
Chcete–li přiložit ruku k dílu vložením řazení vlaků jezdících pod vašimi okny i vy, ozvěte se kterémukoli členovi skupiny řadičů. Rádi vás seznámíme se způsobem zpracovávání, a pak už vše bude záležet jen na vaší píli. Pokud s námi chcete prohodit pár slov, rádi vás také uvidíme na našem srazu konaném příští víkend v Telči.
R 446/447 Vihorlat nebude mít ubytovací vozy, jen vozy k sezení. Expresy a rychlíky Praha - Luhačovice a rychlíky Praha - Vsetín jsou skutečně bez restauračních vozů.
Wagon Slovakia sice bude jezdit, ale pokud jsem se dobře díval, tak už ne ve vozech WR.
Bohužel mě mrzí, že ČD, a.s. nadále "plýtvají" kategorií EC/IC, kde na rameni Pha-Ova od zavedení těchto vlaků dochází neustále ke snižování kvality i rychlosti vlaků této kategorie. Typickou ukázkou v GVD 2010 je vlak 146/147, kdy ČD, a.s. pošlou z Prahy do Žiliny méně kvalitní, neklimatizovanou soupravu na 140 jako EC, kdežto ZSSK, a.s. pošle z Žiliny do Bohumína plně klimatizovanou soupravu na 160 jako Ex.
Ovšem ani SD (nový název společnosti - SD Train Catering Services s.r.o.) nepřijede zkrátka. IC, EC Bohumín - Břeclav, Břeclav Praha (např. Zdeněk Fibich, kde tento GVD jezdí JLV za ceny...), Praha - Brno, Bohumín - Praha, Praha - Žilina. I tady pokud zlepší nabídku a služby, tak si troufám tvrdit, že jídelňáky budou na vnitro trasách jezdit konečně slušně vytížené... Už aby to bylo.
Nevíte co bude jezdit na vlacích série 4300?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.