..: PKP IC zavádí novou identitu značky TLK a nové "barevné" slevy :..

Nové logo TLK, foto: PKP IC Polsko — Společnost PKP Intercity představila na tiskové konferenci 17. 11. 2009 svou novou strategii, která mimo jiné zahrnuje spojení kategorií Pospieszny a TLK pod společnou značku TLK (Tanie Linie Kolejowe). Zároveň bylo uvedeno nové logo TLK a nový korporátní nátěr železničních vozů. Tím výčet novinek nekončí - kromě některých zajímavých nových spojů bude od 1. 1. 2010 spuštěn prodej nové řady výhodných "barevných" jízdenek, kterými chce společnost především konkurovat vlakům kategorie interREGIO společnosti PKP PR.

Do nového roku vstoupí PKP IC s jednotným tarifem pro vlaky TLK, které budou v počtu 377 spojů doplňovat vlaky kategorií Express a InterCity. V první třídě vlaků TLK budou nově nabízeny fakultativní místenky v ceně 10 Zł, přičemž dosud byla u spojů TLK povinná místenka v ceně 5 Zł. V novém jízdním řádu nabízí PKP IC navýšení nabídky spojů, například hodinový interval na relaci Wrocław - Kraków, dvouhodinový interval Warszawa - Częstochowa, či nové spoje z Białehostoku a Lublina do Zakopaného, přidané spojení z Warszawy do Rzeszowa, z Gdynie do Łodze, Wrocławi a Zieloné Góry. Dalšími aktivitami v rámci značky TLK bude mimo jiné modernizace vozového parku a nákup nových vozů, rozšíření internetového prodeje cestovních dokladů, zprovoznění internetových stránek www.tlk.pl, intenzivní reklamní a informační kampaň, a také zmíněný rebranding značky. Níže jsou představena nová barevná schémata, která pro nás mohu být srovnáním s aktuálně zaváděnou korporátní identitou osobní divize skupiny České dráhy.

Schéma TLK pro vozy 1. třídy, foto: PKP IC Schéma TLK pro vozy 2. třídy, foto: PKP IC Schéma TLK pro vozy 1. a 2. třídy, foto: PKP IC

Tanie Linie… Kolorowe!

Shrnutí nových barevných jízdenek PKP IC, foto: PKP IC Pod tímto heslem bude od 1. 1. 2010 nabízena nová řada slev, přičemž pro větší přehlednost bude každou představovat jedna barva. V těchto barvách budou slevy prezentovány v informačních a propagačních materiálech, a v internetových jízdních řádech budou rovněž barevné odkazy na příslušné nabídky. Zde je přehled nových slev:

  • fialová jízdenka - relační sleva. Umožňuje levnější cestování na vybraných relacích v 1. nebo 2. třídě.
  • šedá jízdenka - zpáteční sleva. Cesta tam je za plnou cenu, cesta zpět se slevou 20 %. Platí pouze od pondělí 12:00 do pátku 12:00.
  • modrá jízdenka - pátá jízda zdarma. První čtyři cesty jsou za plnou cenu, pátá zdarma - vše musí být v kategorii TLK. Tato sleva nahrazuje současný Bilet Abonamentowy (5 jízd za plnou cenu a další 2 zdarma).
  • červená jízdenka - akční internetový prodej. Omezený kontingent jízdenek na vybrané spoje se slevou až 60 % bude nabídnut 25. dne každého měsíce.
  • oranžová jízdenka - levně na dovolenou. Kdo shromáždí 10 jízdenek na TLK s místenkou, může je vyměnit za wakacyjny voucher = lístek na cestu 1. třídou vlaků Express nebo InterCity v ceně 1 Zł. Platí pro červenec a srpen.
  • černý kůň TLK FUKS! - speciální nabídka pro 2. třídu. Bez dalšího upřesnění má jít o omezené kontingenty jízdenek za 20 Zł ve vlacích TLK.
  • zelená jízdenka - na zvláštní příležitosti. Jízdenky za speciální ceny budou pro vybrané spoje nabízeny u příležitosti zápasů, koncertů, nebo státních svátků.

Již od 18. 11. 2009, tj. druhý den po tiskové konferenci, byl navíc zahájen prodej jízdenek CITY BILET. V podobě týdenních a měsíčních traťových jízdenek je na vybraných 32 relacích nabízena sleva až 30 % oproti základnímu jízdnému cestujícím, kteří pro cestu do školy či zaměstnání využívají vlaky TLK nebo Posp. Novinkou je také sleva 5 % na veškeré doklady PKP IC zakoupené přes Internet.

Všemi barvami proti PKP PR

Kdo se chce o nové strategii PKP IC dozvědět více a otevře si v odkazech pod článkem propagační materiál v plném znění, tomu jistě neujde neustálé porovnávání s vlaky kategorie interREGIO (IR). Tyto spoje v dálkových relacích provozuje "regionální" dopravce PKP PR, často v podobných časových polohách jako jezdí vlaky PKP IC. To, že jsou nasazovány elektrické jednotky EN57, mnohdy v původním provedení, není pro Poláky samozřejmě důvodem, aby je nevyužívali kvůli nízkému komfortu. V prezentaci produktu TLK se PKP IC nezdráhá přímo uvést ceny, za které jsou k mání jízdenky na vlaky IR na vyjmenované relace, a porovnávat je s cenami nových "fialových" relačních jízdenek (u vypsaných příkladů jsou samozřejmě ceny konkurenta vždy vyšší).

Mapa sítě spojů PKP IC pro GVD 2010, foto: PKP ICKonkurenční spoje kategorie IR jsou pro PKP IC takovým trnem v oku, že dokonce podaly na PKP PR žalobu kvůli jejich provozování. Zároveň se kategorie interREGIO skloňuje v jednáních o plánu na oddlužení PKP PR (které bylo předáno vojvodstvím bez oddlužení), jejíž dluhy nyní sahají k 290 mil. Zł, z toho přes 100 mil. Zł dluží přímo PKP IC za prodej jejích jízdenek. Společnost PKP IC si dala podmínku, že na navržený šestiletý plán oddlužení přistoupí pouze tehdy, budou–li spoje kategorie interREGIO zrušeny.

Zdroj: PKP IC, K-Report


Tomáš Kraus Poslat mail autorovi | 30.11.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
01.12.2009 (12:42)  
Jasna pravidla budou v cenicich...
01.12.2009 (9:05)  
no a som zvedavy ako sa bude dat ceestovat na FIP-ke po Polsku ked zacnu nahradzovat rychliky TLK-ami. To zas bude chaos ked nikto nebude vediet povedat co k FIP-ke bude(resp. nic) potrebne (napr. miestenka...) na TLK, kedze clovek nebude mat uz tolko moznosti na vyber medzi rychlikom a TLK. Jasnych pravidiel sa asi nikdy nedozijem.
registrovaný uživatel Sim 
30.11.2009 (16:54)  
Josef Petrák > vsak proto to taky bylo psano v uvozovkach :-)

... i kdyz - ciste teoreticky, by tam jakasi konkurence byt mohla - ne v provozovateli, ale v objednavateli. Pokud si kraje maji objednavat regio a stat dalku, nemeli(/y) by si "konkurovat" ani vozovym parkem...
30.11.2009 (16:14)  
Filip Janev: To nic nemění na tom, že je to ještě víc nepraktičtější a "vyblitější" jak najbrt.
registrovaný uživatel Oto 
30.11.2009 (15:03)  
Alespoň plánují narozdíl od nás relační slevy. ČD mají jedinou - eTiket SC sever (eLišku nepočítám, ta není pro běžné lidi).
30.11.2009 (14:56)  
Najbrt navrhl hmmm jak to správně nazvat, historický oblečky pro historické vozidla. ČD.
Ten polský kabátek na vagony TLK, je alespoň moderní, a ne zastaralý jako Najbrt.
30.11.2009 (14:20)  
Když na to koukám, tak bychom měli být rádi za Najbrta :-D
30.11.2009 (11:21)  
No to nevím. Až na první dvě mi to přijde spíš jako bonusové nabídky, které využije občas někdo a ne slevy, které využije kdokoliv. Za univerzální slevy považuju nabídky typu zpáteční, relační, časové předplacenka, síťový doklad.

U nás regionálka a dálkovina konkurovat nemůže, když to jezdí jeden stejný dopravce. ;)
registrovaný uživatel Sim 
30.11.2009 (11:18)  
Pikehead > kdyz to vezmu trochu s nadsazkou, tak "neco podobneho" je i u nas - dalkove vlaky chteji konkurovat regionalnim, tak jsou na ne ve velkem nasazovany vozidla pro dalkovku nevhodne :-)

Jinak jsem docela zvedavej, co se vyklube z uvedeneho systemu slev. Na prvni pohled to vypada podstatne prehledneji, nez CD, ale zdani muze klamat.
30.11.2009 (10:25)  
Ja vazne zasnu, ceho se v Polsku jeste nedockame :)
Konkurence dalkovych a regionalnich vlaku za penize danovych poplatniku, to tu opravdu jeste nebylo... :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko