..: PKP IC zavádí novou identitu značky TLK a nové "barevné" slevy :..

Nové logo TLK, foto: PKP IC Polsko — Společnost PKP Intercity představila na tiskové konferenci 17. 11. 2009 svou novou strategii, která mimo jiné zahrnuje spojení kategorií Pospieszny a TLK pod společnou značku TLK (Tanie Linie Kolejowe). Zároveň bylo uvedeno nové logo TLK a nový korporátní nátěr železničních vozů. Tím výčet novinek nekončí - kromě některých zajímavých nových spojů bude od 1. 1. 2010 spuštěn prodej nové řady výhodných "barevných" jízdenek, kterými chce společnost především konkurovat vlakům kategorie interREGIO společnosti PKP PR.

Do nového roku vstoupí PKP IC s jednotným tarifem pro vlaky TLK, které budou v počtu 377 spojů doplňovat vlaky kategorií Express a InterCity. V první třídě vlaků TLK budou nově nabízeny fakultativní místenky v ceně 10 Zł, přičemž dosud byla u spojů TLK povinná místenka v ceně 5 Zł. V novém jízdním řádu nabízí PKP IC navýšení nabídky spojů, například hodinový interval na relaci Wrocław - Kraków, dvouhodinový interval Warszawa - Częstochowa, či nové spoje z Białehostoku a Lublina do Zakopaného, přidané spojení z Warszawy do Rzeszowa, z Gdynie do Łodze, Wrocławi a Zieloné Góry. Dalšími aktivitami v rámci značky TLK bude mimo jiné modernizace vozového parku a nákup nových vozů, rozšíření internetového prodeje cestovních dokladů, zprovoznění internetových stránek www.tlk.pl, intenzivní reklamní a informační kampaň, a také zmíněný rebranding značky. Níže jsou představena nová barevná schémata, která pro nás mohu být srovnáním s aktuálně zaváděnou korporátní identitou osobní divize skupiny České dráhy.

Schéma TLK pro vozy 1. třídy, foto: PKP IC Schéma TLK pro vozy 2. třídy, foto: PKP IC Schéma TLK pro vozy 1. a 2. třídy, foto: PKP IC

Tanie Linie… Kolorowe!

Shrnutí nových barevných jízdenek PKP IC, foto: PKP IC Pod tímto heslem bude od 1. 1. 2010 nabízena nová řada slev, přičemž pro větší přehlednost bude každou představovat jedna barva. V těchto barvách budou slevy prezentovány v informačních a propagačních materiálech, a v internetových jízdních řádech budou rovněž barevné odkazy na příslušné nabídky. Zde je přehled nových slev:

  • fialová jízdenka - relační sleva. Umožňuje levnější cestování na vybraných relacích v 1. nebo 2. třídě.
  • šedá jízdenka - zpáteční sleva. Cesta tam je za plnou cenu, cesta zpět se slevou 20 %. Platí pouze od pondělí 12:00 do pátku 12:00.
  • modrá jízdenka - pátá jízda zdarma. První čtyři cesty jsou za plnou cenu, pátá zdarma - vše musí být v kategorii TLK. Tato sleva nahrazuje současný Bilet Abonamentowy (5 jízd za plnou cenu a další 2 zdarma).
  • červená jízdenka - akční internetový prodej. Omezený kontingent jízdenek na vybrané spoje se slevou až 60 % bude nabídnut 25. dne každého měsíce.
  • oranžová jízdenka - levně na dovolenou. Kdo shromáždí 10 jízdenek na TLK s místenkou, může je vyměnit za wakacyjny voucher = lístek na cestu 1. třídou vlaků Express nebo InterCity v ceně 1 Zł. Platí pro červenec a srpen.
  • černý kůň TLK FUKS! - speciální nabídka pro 2. třídu. Bez dalšího upřesnění má jít o omezené kontingenty jízdenek za 20 Zł ve vlacích TLK.
  • zelená jízdenka - na zvláštní příležitosti. Jízdenky za speciální ceny budou pro vybrané spoje nabízeny u příležitosti zápasů, koncertů, nebo státních svátků.

Již od 18. 11. 2009, tj. druhý den po tiskové konferenci, byl navíc zahájen prodej jízdenek CITY BILET. V podobě týdenních a měsíčních traťových jízdenek je na vybraných 32 relacích nabízena sleva až 30 % oproti základnímu jízdnému cestujícím, kteří pro cestu do školy či zaměstnání využívají vlaky TLK nebo Posp. Novinkou je také sleva 5 % na veškeré doklady PKP IC zakoupené přes Internet.

Všemi barvami proti PKP PR

Kdo se chce o nové strategii PKP IC dozvědět více a otevře si v odkazech pod článkem propagační materiál v plném znění, tomu jistě neujde neustálé porovnávání s vlaky kategorie interREGIO (IR). Tyto spoje v dálkových relacích provozuje "regionální" dopravce PKP PR, často v podobných časových polohách jako jezdí vlaky PKP IC. To, že jsou nasazovány elektrické jednotky EN57, mnohdy v původním provedení, není pro Poláky samozřejmě důvodem, aby je nevyužívali kvůli nízkému komfortu. V prezentaci produktu TLK se PKP IC nezdráhá přímo uvést ceny, za které jsou k mání jízdenky na vlaky IR na vyjmenované relace, a porovnávat je s cenami nových "fialových" relačních jízdenek (u vypsaných příkladů jsou samozřejmě ceny konkurenta vždy vyšší).

Mapa sítě spojů PKP IC pro GVD 2010, foto: PKP ICKonkurenční spoje kategorie IR jsou pro PKP IC takovým trnem v oku, že dokonce podaly na PKP PR žalobu kvůli jejich provozování. Zároveň se kategorie interREGIO skloňuje v jednáních o plánu na oddlužení PKP PR (které bylo předáno vojvodstvím bez oddlužení), jejíž dluhy nyní sahají k 290 mil. Zł, z toho přes 100 mil. Zł dluží přímo PKP IC za prodej jejích jízdenek. Společnost PKP IC si dala podmínku, že na navržený šestiletý plán oddlužení přistoupí pouze tehdy, budou–li spoje kategorie interREGIO zrušeny.

Zdroj: PKP IC, K-Report


Tomáš Kraus Poslat mail autorovi | 30.11.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
03.12.2009 (0:05)  
Nejlepsi by bylo, kdyby jizdne bylo zdarma a platit by se musely akorat povinne priplatky (odstupnovane podle vzdalenosti). A bylo by po starostech:-)
02.12.2009 (22:54)  
Twix: ak je to tak potom to je fajn...ale ani pri EC/IC som nevidel v cestovnom poriadku PKP-IC "R v stvorceku" takze miestenky nebudu povine od noveho GVD ani tam? A co ine priplatky trebars za kategeriu TLK? Alebo na to nebude treba nic? Lebo na Ex, IC, EC bolo cosi okrem miestenky potrebne este platit.
02.12.2009 (21:29)  
milloss: Nevím jestli nešířím bludy plynoucí z nepochopení věci, ale mám za to že doteď byla na TLK povinná místenka do obou tříd (a na Posp nebyla), a nově bude všechno TLK a místenka povinná nebude, kdo chce ať si ji koupí dobrovolně (do jedničky). V čem je problém?
Trainman: No já nevím, tohle mi přijde daleko praktičtější (žádné souvisle bílé plochy kde je krásně vidět špína) a vizuálně líbivější než najbrt. Dají se najít fotky vozů, co už tento nátěr dostaly.
Pikehead: Jak je to myšleno "za státní peníze"? Ten stát na té konkurenci něco prokazatelně ztrácí?
01.12.2009 (21:25)  
millos: Przewozy regionalne už rok nejsou součástí Grupy PKP. Loni byly v podstatě vynuceně převedeny do vlastnictví vojvodství formou akciových podílů. Zároveň těsně předtím byla převedena vozba rychlíků na PKP IC. PR pak zavedly kategorii InterRegio což se nelíbí PKP IC a dokonce viceministr infrastruktury prof. Engelhart psal na vedení PR (bez opory v zákoně), že jim údajně nepřísluší provozovat meziregionální dopravu. Přitom vlaky IR na rozdíl od rychlíků jsou dotovány z peněz jednotlivých vojvodství. O převodu bývalých PKP PR na vojvodství zde loni vyšlo poměrně dost článků. Stačí pohledat.
registrovaný uživatel M 
01.12.2009 (19:31)  
milloss - az na to, ze ja jsem nepsal o doplaceni smesneho doplatku. A na to, ze je to tak smesne, tak se kolem toho docela stresujes:-)
01.12.2009 (19:05)  
Inak kto by mal zaujem precitat si aj plany, zmeny a novinky od Przewozow regionalnych na buduci GVD taky suhrn najde aj tu:
http://www.pr.pkp.pl/img_in//NEWS/Przewozy2009Regionalne11konf30pras.pdf

Oplati sa precitat a nieje toho vela aj ked sa na prvy pohlad zda. Len teraz nastava otazka ci PR po zmene nazvu su este vobec clenom PKP alebo ide o uplne odclenenu a nezavislu firmu od noveho gvd?
01.12.2009 (18:32)  
milloss:
Souhlas, taky to chvíli trvalo než jsem toho pokladního přesvědčil k prodeji místenky do TLK.
01.12.2009 (18:02)  
M:
ty mas niejake jednoduche myslenie :)
Tym som chcel povedat ze nieje problem priplatit niejakych smiesnych 5-10 zlotych, ale to co vsetko k tomu treba, a ak mas nahodou na prestup 5-10 minut alebo nahle zmenis plan nebudes mat sancu pouzit danny vlak. Napriklad to a mnoho dalsich neistot, kde jeden sprievodca ti povie aby si nastupil bez akychkolvek priplatkov a po zmene sprievodcov na trase druhy od teba bude pytat niejaky TLK priplatok alebo miestenku a nedajboze aj prirazku za predaj vo vlaku. O pokladniach v zst. je skoda sa bavit, tam vacsinou ani nevedia co to je FIP-ka aj ked ju im strcis priamo pod nos. Informovanost (resp. skolenie) polskeho personalu je ubohe!
Proste chaos. Pokial nebudu niekde na stranke ohladom FIP jasne vypisane co v ktorej krajine a za akych podmienok je mozne vyuzit, dovtedy v tom bude zmatok, hlavne v takych krajinach akou je aj Polsko, kde sa to meni kazdy stvrtrok.
registrovaný uživatel M 
01.12.2009 (13:48)  
Jak rikam - si to kup a zadnej problem mit nebudes:-)
01.12.2009 (13:30)  
milloss: Moje řeč, loni jsem jel na PKP Most do Bydhoště. Do Varšavy jsem jel EC a pak rychlíkem. Nazpátek jsem využil možnosti zakoupit si místenku do TLK z Bydhošti do Varšavy. Jiný spoj mi nevyhovoval a já musel být doma včas.
Teď to vypadá, že PKP IC mi udělá z klasického rychlíku z Varšavy do Bydhošti TLK, na který si budu muset doplácet...případně ne, ale budu muset zkoumat, zda do toho vlaku smím vlézt či ne...no pěkný kocourkov.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko