..: První změna JŘ přinesla dílčí úpravy a 70 stran přelepů :..

Obálka JŘ 2009/2010, foto: SŽDC Česko — V neděli 7. 3. 2010 vyšla v platnost první „malá“ změna jízdního řádu vlakové dopravy na síti SŽDC. Podle zástupců drah došlo jen k dílčím a kosmetickým úpravám, provedených na základě požadavků objednatelů – krajů. Některé z nich jsou pouze oficiálně zaneseny do jízdního řádu, zatímco vlaky ve změněných časech vyjely již počátkem ledna tohoto roku. Zatímco v jízdním řádu se téměř nic nemění, úpravy vašeho výtisku knižního řádu vás vyjdou minimálně na jeden večer strávený s nůžkami, lepidlem a zhruba sedmdesáti stranami přelepů. Pojďme si přiblížit jakých vlaků a krajů se změna dotkla nejvíce.

V oblasti Prahy a Středních Čech došlo zejména k úpravě návaznosti jednotlivých spojů. Týká se to především vlaků linky S7 na trati 171 mezi Prahou a Berounem, kde byla trasa vybraných vlaků prodloužena z Řevnic až do Karlštejna, čímž vznikly vazby na osobní motorové vlaky v režii vozů řady 810 ze Zadní Třebaně do Lochovic. Svůj pobyt pak zkracuje ranní vlak 9001 z Hlavního nádraží přes Vrané nad Vltavou do Čerčan na trati 210; ve stanici Týnec nad Sázavou bude nově čekat o 17 minut méně, čímž v Čerčanech vzniknou taktéž nové přípojné vazby na další vlaky.

V Plzeňském kraji nový čas odjezdu dostává autobus z Mladotic do Kralovic u Rakovníka, přičemž bude jezdit i o víkendech, kdy bude v Kralovicích zajištěn přestup na vlak do Rakovníka. Změna na trati 175 prodloužila několik vlaků do Příkosic, u některých z nich se upravila i četnost jejich jízd. Významnější úprava se pak dotkla vlaků trasovaných přes Mariánské Lázně do Chebu, kde byla s plánovanou výstavbou 3. koridoru zahájena nepřetržitá výluka. Ta začala 8. března a potrvá do 8. července 2010. Namísto vlaků zde jezdí podle výlukového jízdního řádu náhradní autobusy.

471057, Most, 28.11.2009, foto: Vladimír Novinkou je v Ústeckém kraji nasazení jednotek řady 471 CityElefant na vybrané víkendové spoje v relaci Děčín – Ústí nad Labem – Most. Tyto jednotky si také opět vyzkouší jízdu plnou rychlostí na dálkovém spoji; po loňské premiéře na rychlíku Olše dojde k jejich pátečnímu nasazení na R 784 z Prahy do Děčína a nedělní R 789. V regionální dopravě na tratích 083, 087 a 140 došlo ke změnám v zastavování určených vlaků ve vybraných zastávkách a platnosti jízdy spojů během letních prázdnin. Nově jezdí také jeden pár vlaků v dopoledních hodinách na trati 161 v úseku Blatno u Jesenice – Malměřice a zpět.

V kraji pod Ještědem čeká klienty drah jen minimum novinek. U dvou vlaků v raspenavském výběžku byly posunuty časy odjezdů a došlo také ke změně poskytovaných služeb ve vlaku. To se týká i osobních vlaků na trati 036 v úseku Jablonec nad Nisou – Kořenov (a zpět do Liberce), ve kterých je zrušena garance vozu se zvedací plošinou z důvodu nasazení jiného vozidla. Ke změně s platností již od 4. ledna 2010 došlo na trati 064 v úseku Stará Paka – Lomnice nad Popelkou (i opačně), kde se na základě požadavků libereckého kraje upravily četnosti jízd, návaznosti a časy odjezdů vlaků.

V Pardubickém kraji došlo k vytvoření lepšího spojení velkých měst regionu, nový bude pár osobních vlaků mezi Českou Třebovou a Ústím nad Orlicí. Podobná situace je na trati do Lanškrouna, kde byl také zaveden nový pár vlaků z České Třebové. Změny se týkají i hlavního tahu mezi Pardubicemi a Kolínem, kde došlo k posunu ranních osobních vlaků. K podobnému scénáři se připojila i trať z Chrudimi do Pardubic, kdy byl zaveden nový vlak v 18:55. Jede každý den vyjma soboty.

V sousedním, Královéhradeckém kraji však paradoxně došlo k razantní změně. A to zejména na trati 028 z Opočna do Dobrušky, kde byl ponechán pouze jeden pár vlaků pro zajištění dopravy studentů do škol. U dvanácti ze 754 regionálních vlaků se mění omezení pro jízdu. Na tratích 047 a 040 budou vybrané spěšné vlaky nově zastavovat i ve stanicích, kterými dosud projížděly. Jedná se o stanice Smidary, Skřivany, Pilníkov a Bolehošť.

Vlára Změn doznal i jízdní řád pro Jihomoravský kraj. Mezi Šakvicemi a Hustopečemi u Brna dojde k omezení jízdy jednoho sobotního a nedělního páru vlaků. Dále vlak Os 14743 z Boskovic do Skalice nad Svitavou na trati 262 pojede dříve, kdy důvodem je zajištění přestupu na Ex 576 Brněnský drak do Prahy. Na posílení si mohou zvykat cestující na trati 300 v oblasti Vyškova, odkud první ranní vlak do Nezamyslic v nepracovní dny pojede i v neděli. K úpravě dopravy a prodloužení tras vlaků dojde i na trati 340. Několik spojů z Brna bude nově končit v Nesovicích a Nemoticích.

V podobném duchu, jako u předešlých změn, se již jezdí i v Olomouckém kraji. Vybrané vlaky mezi Hranicemi na Moravě a Přerovem budou vypraveny pouze v pracovní dny, či naopak denně. K relativně znatelné editaci v jízdním řádu došlo na trati 273, zejména mezi Litovlí a Senicemi, kde je zajištěna lepší návaznost na vlaky do Olomouce. Obdobná situace je zároveň i na trati 292, kde několik vlaků jezdí jen ve vybrané dny.

Úpravy na Vysočině reagují zejména na požadavky kraje a samotných cestujících. Na několika místech vyrazí první vlaky těsně před čtvrtou hodinou ranní. Na trati 227 je jeden z upravovaných vlaků vypravován pouze v pracovní dny. V sobotu pojede z Kostelce do Telče nový spoj, který bude navazovat na rychlík z Brna. V trendu nových návazností a časů se upravují časy i vlaky na trati 252.

Mosty u Jablunkova, EC 143 Odra, foto: Otmar Humplík I v kraji Moravskoslezském bychom se opakovali, nicméně s novotami se musí cestující seznámit v oblasti Jablunkova, kde došlo k uspíšení odjezdů sedmi vlaků do Návsí. Opatření u těchto osobních vlaků vstoupilo v platnost 7. března a bude trvat do odvolání. Dobrou zprávou je, že nejde o ranní vlaky, tudíž se nedotkne cestujících, kteří dojíždějí do zaměstnání, či škol. Kromě toho je ve většině případů z Mostů u Jablunkova a z Bocanovic do Návsí v těchto časech zajištěno spojení autobusovými linkami, a to v časech bližších původním odjezdům vlaků.

Ve Zlínském kraji došlo na rozdíl od zbývajících regionů k úpravám znatelnějšího charakteru a to zejména na tratích 303 a 331, kde došlo k posunům časů odjezdů, pobytů a četnosti jízd. Na fotografy oblíbené Vláře bude zaveden nový nedělní večerní vlak z Bylnice do Brna s příjezdem do jihomoravské metropole ve 22.33.

Zdroj: ČD, ŽelPage


Vítek_V | 10.3.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ReActor  mail  
10.03.2010 (20:12)  
mě to baví přelepovat, když tam vlaky přidávám,
imaginárně poskytuju cestujícím nové služby a
zrychluju dopravu na železnici nůžkami a lepidlem.
Ale rušit spoje a kvalitu mě nebaví.

Každopádně JŘ a 210 stránek oprav na konci grafikonu za 10Kč vás opravdu donutí se zamyslet se nad tím, kolik stojí toaletní papír. :-)
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
10.03.2010 (19:50)  
Vítek_V: Měl jsem na mysli trať 040 napsat místo 047, ne místo 026 :-)
registrovaný uživatel TOV  mail  
10.03.2010 (19:33)  
Ještě je třeba přidat, že po 13.3. končí provoz osobních vlaků na trati 063 v úseku Dolní Bousov - Kopidlno, dosud 4 páry vlaků o víkendech.
10.03.2010 (19:13)  
vjta00) Co to? Od kdy ŽSR tiskne znovu celé knihy? :) Ještě minulý rok jsem v Popradu fasoval přelepy stejně jako u nás.
registrovaný uživatel vjta00  mail  
10.03.2010 (19:04)  
radekedar : Zlatý Slováci ti mohu říci tady na ty změny ;-) tam sice dáš 2,66 Euro za CP, ale máš v něm celkem zahrnuty 3 CP ;-), kdy při každé změně obdržíš další, nový jízdní řád zdarma ;-), kdyby to takhle udělali ČD,tak si myslím, že by si nebylo na co ztěžovat :D, ale nejsou peníze :D
registrovaný uživatel aron 
10.03.2010 (18:40)  
redekader:A co takhle "kroužkový" JŘ? Jednou za 10 let koupit desky a pak jenom měnit stránky?
karminek: A mě to přelepování přímo s..e takovýto systém vydávání JŘ přestává být službou pro zákazníky, ale začíná být alibi pro kraje.
registrovaný uživatel karminek  mail  
10.03.2010 (18:10)  
já se přiznám, mě to přelepování baví, i když víc a víc zmáhá.Najedu si na řazení vlaků a každý konkrétní vlak si zobrazím, pokud tam je. :-))
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
10.03.2010 (18:07)  
Tak mě napadá, přijde někdy vůbec doba, kdy SŽDC při každé změně vydá nový kursbuch? Když porovnám lepení 70 stránek změn a 60 kaček za novou bibli, vychází mi to celkem jasně...
registrovaný uživatel aron 
10.03.2010 (17:55)  
Tak mě napadá, kdy si ten JŘ "sedne" tak, že se budou dělat kosmetické změny pouze v prosimci? Chápu změny tam kde se staví a modernizuje, ale né na trati, kde se nic nehne.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
10.03.2010 (17:48)  
Díky za stručné shrnutí, jen bych rád opravil několik nepřesností...
- Smidary, Skřivany a Pilníkov nalezneme na trati 040
- v Náchodě-Malém Poříčí nově nezastaví spěšný vlak, ale osobní vlak 5121
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko