..: Nová lokomotiva Alstom pro Čínu se zkouší na ŽZO :..

Alstom Prima 6000 pro Čínu, foto: Chary Cerhenice — Francouzský koncern Alstom vyvíjí pro Čínskou lidovou republiku novou šestinápravovou lokomotivu typu HXD2B o výkonu 9600 kW a maximální rychlosti 120 km/h. Této nové lokomotivy, technologicky odvozené z řady Prima 6000 a upravené pro čínské železnice (CNR), vznikne 500 kusů, přičemž prvních sto bude vyrobeno ve Francii a zbylých 400 pak čínskou společností Datong Electric Locomotives. Tato společnost již spolupracovala s Alstomem při výrobě 180 dvoudílných čtyřnápravových lokomotiv HXD2 z roku 2005. Celková cena současné zakázky dosahuje 1,2 miliardy euro, z čehož připadne 300 milionů koncernu Alstom a 900 milionů společnosti Datong Electric Locomotives. Jedna z vyrobených lokomotiv je v současnosti testována i u nás v České republice v testovacím centru Výzkumného ústavu železničního ve Velimi.

Zdroj: Alstom, foto: Chary


Chary Poslat mail autorovi | 27.11.2009 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Francie Čína


Registered user jk 
27.11.2009 (16:27)  
Prumerna hmotnost nakladniho vlaku byla v roce 2008 v Cine 3193 tun (u elektrickych 3528 tun).
27.11.2009 (15:33)  
I u nás se vozily vlaky o hmotnosti 5 000 tun a to dokonce parními lokomotivami s normálními kuplemi...

9 600 kW = 1 600 kW na jeden TM.

Čunče : v Čině se ale zřejmě dvě krabičky na sobě nevozí ...
Registered user čunče  mail  
27.11.2009 (15:08)  
V Evropě, dokonce v EU, se místy dopravují nákladní vlaky o hmotnosti 4000 t, v Pobaltí i 6000 t (tam ale samozřejmě motorovýmilokomotivami. Krom toho nezáleží jen na hmotnostivlaku, ale i na sklonech trati a požadované rychlosti vlaku. Na 99% tratí EU je ale problém s délkou staničních kolejí a s únosností trati. Také se snad nikde v EU nedají vozitdva kontejnery na sobě. No a v neposlední řadě má většina hlavních nákladních tratí problém s kapacitou, kde (nedotovaným) nákladním vlakům překážejí dotovanéosobní vlaky.Tím se nákladním dopravcům zvyšují náklady, více zboží jezdí po silnici. Dopravci mají nižší zisky a odvádějí státům míň na daních.
Registered user Luxian  mail  
27.11.2009 (14:05)  
Číňani zase budou sosat know-how.
Registered user TTtrain  mail  
27.11.2009 (13:49)  
Jen aby Alstom nevyvinul pouze první kus a další už si soudruzi v Číně "vyvinou" sami...
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
27.11.2009 (13:17)  
Myslím, že na jakékoliv alspké rampě by se takový výkon velice hodil, problém bych viděl spíše ve slabých evropských spřáhlech nebo někde úplně jinde.
27.11.2009 (10:24)  
To je ale pořádná mrcha. 9,6 MW je už teda pořádnej výkon a tážná síla bude taky mamutí. Pravdou je, že takhle výkoná lokomotiva by se v Evropě neuchytila, protože zde nejsou tak náročné klimatické podmínky a nepřepravují se tak těžké náklady.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko