..: RegioJet zavádí noční vlaky z Košic do Prahy i Bratislavy :..

Vlak RegioJetu opouští Smíchov, foto: Aleš PetrovskýKošice — Zatímco někteří odborníci i představitelé dominantních dopravců již několik let tvrdí, že význam nočního cestování po železnici spíše upadá, soukromí dopravci v České republice a na Slovensku se nyní budou snažit dokázat opak. Po LEO Expressu, který provozuje noční vlak mezi Košicemi a Prahou od závěru loňského roku, se nyní přidává s vlastními vlaky i žlutý RegioJet. Ten od 14. června zavádí jeden pár nočních vlaků nejen mezi Prahou a Košicemi, ale také na své slovenské lince z Bratislavy do Košic. Vlaky zatím budou pokrývat hlavně silné špičkové dny, vyjedou vždy ve čtvrtek, v pátek a v neděli.

Jízdní řád nových spojů

1) Praha hl.n. (21:56) - Košice (7:00)

2) Košice (21:23) - Praha hl.n. (6:18)

3) Bratislava hl.st. (23:28) - Košice (4:45)

4) Košice (23:23) - Bratislava hl.st. (4:21)

Spoje budou založeny na podobném konceptu jako denní vlaky žlutého dopravce, budou tedy řazeny výhradně vozy k sezení, se kterými se cestující mohou setkat i na běžných vlacích RegioJetu. Uzpůsoben bude především rozsah palubního servisu, aby si na své přišli jak odpočatí cestující, vyžadující plný servis personálu, tak ti, kteří chtějí naopak nerušeně spát. Standardem tak bude obvyklý úvodní servis ve formě lahvičky vody, novin a poté výběru mezi kávou, mátovým čajem nebo jablečným moštem, stejně jako možnost si objednat cokoliv z vlakového menu. Pak už ale zavládne noční klid, s výjimkou jednoho vozu, kde budou stevardi a stevardky k dispozici cestujícím s objednávkou po celou dobu cesty.

162.115 RJ se soupravou IC RegioJet, Starý Kolín (22.10.2011), foto: Louis ArmstrongZájemci si budou moci od doprovodu vlaku zapůjčit zdarma deky, v ceně jízdného bude rovněž i malá snídaně ve formě croissantu a teplého nápoje. K dispozici bude i „budící služba“, aby cestující náhodou nezaspal svou cílovou stanici. Velkým strašákem současných nočních vlaků Českých drah jsou obavy o bezpečnost, které chce Radim Jančura zahnat stálou přítomností nejen velkého počtu palubního personálu, ale také bezpečnostní služby ve vlaku. Ceny na noční spoje budou podobné jako na ty denní, začínat tedy budou ve třídě Standard na 9 eurech při nákupu v dostatečném předstihu.

Připomeňme, že České dráhy na trase vypravují přes noc dva páry vlaků. Vlaky EN 444/445 Slovakia vezou především lůžkové a lehátkové vozy, vesměs rekonstruované a klimatizované. Naopak spoje 442/443 Bohemia vezou převážně vozy k sezení, a to starých řad B a BDs. Soukromý dopravce LEO Express pak provozuje jeden vlak ve směru z Košic do Prahy.

Zdroj: RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.5.2015 (9:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel IC540  mail  
14.05.2015 (14:46)  
Jestli to nakonec nedopadne tak, že ČD zareagují na avizované časy nočních vlaků posunem některého svého...

Slovakia asi zůstane a v Ostravě se bude přehazovat s Chopinem ...

Bohemia se klidně může posunout cca do času Excela a v Žilině se spojit s Cassovií a taktéž odvratně...

Vznikla by tak možnost výběru časů odjezdu i příjezdu do Prahy Popradu či Košic...
Sedadla s dekou, lehátka či lůžka...

Další variantou by mohlo být vedení Bohemie přes Valachy...
Ať už v celé trase z a do Košic nebo zase spojení v části trasy se Zemplínem...

Možností je více...
14.05.2015 (14:34)  
V případě vymístenkování kupé ale cestující riskuje, že stejně sám v kupé nepojede.

viz SPP
50. Cestující má právo zakoupit si k jedné jízdence nebo pro každou bezplatně přepravovanou osobu maximálně jednu místenku pro každý použitý vlak v rámci uzavřené přepravní smlouvy, pokud místenky nejsou vyprodány.

52. Místenka platí jen ve spojení s platným jízdním dokladem a to na místo, ve vlaku a do stanice, které jsou na ní uvedené.

62. Na rezervované místo ztrácí cestující nárok, pokud jej neobsadí do 15 minut po odjezdu vlaku ze stanice, uvedené na místence nebo potvrzení o vyhrazení místa.
registrovaný uživatel Sim 
14.05.2015 (14:30)  
Tom Bury > ja to vykoupeni kupe uvedl jako moznost, kterou ale nemam overenou, ze to takto skutecne jde. Pokud ano, vychazi to tak, ze - bez ohledu na to, kolik lidi v tom kupe (= max 6) pojede, bude to stat presne tolik, kolik zaplatite za 6 jizdenek na dane trase. Tedy v pripade, ze se trefite na listek za 252 Kc to mate lehce pres patnact stovek a nic navic neplatite (v cene je jizdne vcetne rezervace mista).
Pokud ty bonusovy listky u zlutych uz netrefite a budete kupovat ty za 510, mate to za 3050 ... alternativou u modrych za tuhle cenu jsou dve lehatka.
Vami uvadeny priklad, ze sezenete listky za 700 a vykoupite kupe (= 4200) uz je docela dost, ale pokud by jeli tri lidi, furt to nevychazi na jednoho tak divoce.
Chtel jsem vam napsat i nejake priklady cen modrych, ale tam to lita takovym zpusobem, ze to nedokazu sesumirovat (listek od sesti do trinacti set pro jednoho + priplatky od 170 za nejlevnejsi lehatko do asi 1200 za solo luzko, pricemz nektere jizdenky umoznuji jen nektere varianty luzka/lehatka).

A zrovna v pripade nocnich ubytovacich vlaku zpravidla nejde o to, ze by to bylo levnejsi nebo lepsi nez prespani v miste ... ale ze se tim nezabije prakticky cely den pomerne vzacneho casu.

hmeda > vymistenkovani u modrych funguje jen v pendolinu, jinde ne; mistenka pozbyva platnosti 15 minut po odjezdu z vychozi stanice, takze si klidne muzete vykoupit cely vagon, ale nemate zadny narok na to, aby se vam tam po pul hodine nenasackovalo hafo lidi bez mistenky.
registrovaný uživatel hmeda 
14.05.2015 (14:12)  
Tom Bury > nemusíte mít lístek a můžete si koupit místenku. Protože existuje celá řada jízdenek nevázaných na konkrétní spoj. Například openlístek Praha-KE zpáteční platí 30 dní, jen příjdete na nádraží a koupíte si lehátko. To samé ve vnitrostátní přepravě, kdy lístek platí do půlnoci daného dne, pokud se nemýlím. Takže dokoupit X místenek je možné.
Takže vymístenkování se rovná 614Kč za cestu + 84 místenka tusím...takže celkově 1148 Kč... Ale cestu s lehátkem lze s předstihem koupit už třeba za 781 Kč dohromady. Takže výhodou pak je jen to, že v kupé není dalších 5 lidí :)
14.05.2015 (14:10)  
Tom Bury > Regiojet ma cenu listka Praha - Košice v piatok pre jedného 510 Kč, keď kúpiš týždeň dopredu. Tá cena je konečná a napr. v sobotu je už cena lístka týždeň dopredu Praha - Košice 252 Kč. Záleží aké ceny nasadí. Pokiaľ by to bolo za 252 kč, tak kupé výde 6 x 252 = 1512 ak po 510 tak to máž za 3060.
registrovaný uživatel optus 
14.05.2015 (13:25)  
PES 38, hrubým odhadem: souprava 163 + 5x Bc = 310t, Praha - Ostrava 356 km. Dopravní cesta a trakční energie = 51 000 Kč+ DPH
Dále počítej tak 10-15 tis na vagon amortizaci a personální obsazení na mašinu.. co já vím 30 000.
Hrubým odhadem jsi v nákladech an jednu cestu do OV na 160 000. kapacita jednoho BC je 54 nebo 60 míst. Kdybys to měl obsazené na 100% tak jízdné vychází na nesmyslných 530 Kč bez DPH
14.05.2015 (13:16)  
Prosím o nějaké dopočítání/vysvětlení. Píšete tu že jedna z variant je, vykoupit kupé a udělat ložnici. Mám to chápat jako že koupím 6 lístků jen proto abych jel v tom kupé ve dvou s někým koho znám??? Plácnu cenu do Košic 700 x 6 = 3600,- To už se snad najde aj nějaké laciné přespání v místě ne??? Nebo je to mylšeno tak že to vymístenkujete tzn. 2x lístek + 6x místenka 1400 + místenka 240 celkem 1640,-. A lze koupit místenku bez jízdenky na dané sedadlo ??? Díky za upřesnění. Jinak popravdě nedokážu si představit cestování šalinou z Ko do Phy a ještě k tomu přes noc.
registrovaný uživatel PES38 
14.05.2015 (13:06)  
Časově to vychází brzo, tluče se to se Slovakií a Šíravou (Bohemií). Jet "na sedačku" Praha-Košice přes noc je masochismus prvního řádu. Pokud by to jelo v čase Excela a s ubyt. vozy (jasně, RJ žádný nemá), bylo by to asi výhodnější.

Osobně jsem se právě odhodlal k tomu, že si jdu vzít kalkulačku a tabulky a zkusím spočítat, pokud by nějaký soukromník provozoval Excelsior komerčně (byť jen v úseku Praha-Ostrava), kolik by musel mít platítích lidí a za jaké jízdné, aby to bylo ziskové.
registrovaný uživatel Sim 
14.05.2015 (13:02)  
Nechic > tak, nenabizi nic noveho. Ale nabizi to pod jinou znackou, takze se dostavame k tomu, co pise Keprt - jednomu voni modra, jinemu zluta. A jestli nekdo chce sedet, nebo lezet (pripadne jak), to uz bych nechal na nem.

Ja osobne jsem zastancem nocniho cestovani tam, kde to ma smysl a kdyz to nabizi odpovidajici komfort a spolehlivost. Nejakou dobu jsem se nocnim excelem vracel po vikendech z Ostravy do Plzne ... principielne dobry, ale Bc nabizi komfort skousnutelny kdyz jedu na cundr a u WLAB je to sice lepsi, ale furt to neni ono (btw, pokud by slo to, co jsem popisoval nize - vykoupit cele kupe a udelat si letiste - pocitove se dostanu na uroven srovnatelnou prave s luzkovymi vozy modrych). Nicmene znamenalo to pro me prodlouzeni vikendu o pul dne a tak jsem byl ochoten to akceptovat. Az kdyz pak jednou vlak, ve kterem jsem mel stravit 6 hodin, mel 7 hodin zpozdeni, byla to ma posledni jizda, trpelivost pretekla.
registrovaný uživatel optus 
14.05.2015 (12:53)  
Já myslím, že to Radim má spočítané, jinak by to nedělal.... Přidám svůj postřeh z nočního cestování Praha -> východ...

1.) Vypravovat noční vlak z Prahy směr OVA je určitě fajn třeba pro fanoušky sportu (viz. večerní utkání extraliga hokej/fotbal) ale ukončení OVA/Jihovýchod

2.) Koncerty a kultura, proč ne, ale opět smysl vidím jen do OV + jihovýchod moravy

3.) Návaznost na večerní (noční) přílety - z osobní zkušenosti, kdy jsem přiletěl do Ruzyně někdy kolem 20:30 a jediný spoj směr Zlín mi jel kolem 10, ale pouze do Olomouce, kde byl po půlnoci a musel pro mě dojet známý autem.

Někdo tu vzpomínal možnost návštěvy kulturních akcí atd. Nevím, komu by se chtělo z Košic do Prahy na otočku třeba na koncert...

Vypravovat noční vlak s vozy na sezení Praha -> Košice mi zrovna nepřijde jako zajimavé, ale možná se ve špičkových dnech (ČT/PÁ/NE) najde dost cestujících (studenti ti co jezdí do ČR za prací), kteřá to vezmou jako dobrou alternativu. Kolikrát raději jedu dlouho do noci, než abych brzy ráno vstával.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko