..: RegioJet zavádí noční vlaky z Košic do Prahy i Bratislavy :..

Vlak RegioJetu opouští Smíchov, foto: Aleš PetrovskýKošice — Zatímco někteří odborníci i představitelé dominantních dopravců již několik let tvrdí, že význam nočního cestování po železnici spíše upadá, soukromí dopravci v České republice a na Slovensku se nyní budou snažit dokázat opak. Po LEO Expressu, který provozuje noční vlak mezi Košicemi a Prahou od závěru loňského roku, se nyní přidává s vlastními vlaky i žlutý RegioJet. Ten od 14. června zavádí jeden pár nočních vlaků nejen mezi Prahou a Košicemi, ale také na své slovenské lince z Bratislavy do Košic. Vlaky zatím budou pokrývat hlavně silné špičkové dny, vyjedou vždy ve čtvrtek, v pátek a v neděli.

Jízdní řád nových spojů

1) Praha hl.n. (21:56) - Košice (7:00)

2) Košice (21:23) - Praha hl.n. (6:18)

3) Bratislava hl.st. (23:28) - Košice (4:45)

4) Košice (23:23) - Bratislava hl.st. (4:21)

Spoje budou založeny na podobném konceptu jako denní vlaky žlutého dopravce, budou tedy řazeny výhradně vozy k sezení, se kterými se cestující mohou setkat i na běžných vlacích RegioJetu. Uzpůsoben bude především rozsah palubního servisu, aby si na své přišli jak odpočatí cestující, vyžadující plný servis personálu, tak ti, kteří chtějí naopak nerušeně spát. Standardem tak bude obvyklý úvodní servis ve formě lahvičky vody, novin a poté výběru mezi kávou, mátovým čajem nebo jablečným moštem, stejně jako možnost si objednat cokoliv z vlakového menu. Pak už ale zavládne noční klid, s výjimkou jednoho vozu, kde budou stevardi a stevardky k dispozici cestujícím s objednávkou po celou dobu cesty.

162.115 RJ se soupravou IC RegioJet, Starý Kolín (22.10.2011), foto: Louis ArmstrongZájemci si budou moci od doprovodu vlaku zapůjčit zdarma deky, v ceně jízdného bude rovněž i malá snídaně ve formě croissantu a teplého nápoje. K dispozici bude i „budící služba“, aby cestující náhodou nezaspal svou cílovou stanici. Velkým strašákem současných nočních vlaků Českých drah jsou obavy o bezpečnost, které chce Radim Jančura zahnat stálou přítomností nejen velkého počtu palubního personálu, ale také bezpečnostní služby ve vlaku. Ceny na noční spoje budou podobné jako na ty denní, začínat tedy budou ve třídě Standard na 9 eurech při nákupu v dostatečném předstihu.

Připomeňme, že České dráhy na trase vypravují přes noc dva páry vlaků. Vlaky EN 444/445 Slovakia vezou především lůžkové a lehátkové vozy, vesměs rekonstruované a klimatizované. Naopak spoje 442/443 Bohemia vezou převážně vozy k sezení, a to starých řad B a BDs. Soukromý dopravce LEO Express pak provozuje jeden vlak ve směru z Košic do Prahy.

Zdroj: RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.5.2015 (9:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
26.05.2015 (18:36)  
uz mohol mat skor tu SNV vykrytu ale sa neskoro zdohadal.
registrovaný uživatel Kakov 
24.05.2015 (8:20)  
osobně jsem nikdy nechápal, proč vynachávat takové město jako S.N.Ves....
podle mě bude rozhodně přínoésnější než Č. Třebová
24.05.2015 (8:14)  
Ale od 14.6. je tam u obou párů spojů PHA- KE/denní i noční/ přidaná na zastavení Spišská Nová Ves, co je pro mně osobně velmi výhodné. Je to z Krompach blíže než do Popradu nebo Kysaku.
17.05.2015 (20:05)  
Sim: ZSSK nemá v objednávané dopravě žádné akční jízdenky, jen obyčejné a zákaznické jízdné + nařízené slevy... ehm, jízdné zdarma. :) Naopak v Intercity mají globální jízdné nekompatibilní se zbytkem spojů. Vlastně na to mají i jiné přepravní podmínky.
17.05.2015 (13:34)  
Pokud mám jet z Prahy do Košic v Bc nebo WLAB s vymlácenými podvozky a v létě bez klimy, tak děkuji, nechci. Raději zvolím denní spoj. Obojí jsem si již vyzkoušel. Zejména to WLAB na Slovakii za 2x800 přes e-shop. Takže pokud v ubytovacím voze a za příplatky, tak se vším komfortem. Nápad koupit u RJ kupé a předělat si jej na spaní horizontálně se mi líbí. Ale nebylo by od věci do těchto kupé ve vozech Bmz doplnit i horní lehátka? Vzniklo by kupé pro 4 - to, co u modrých funguje jako lehátko 1. třídy. Vznikl by univerzální vagón pro denní i noční cestování. Na denní cestování by se to lehátko nahoře sklápělo ke zdi. Pokud by mi Radim Jančura takovou alternativu připravil, neměl bych vůbec problém jeho vlakem cestovat s celou rodinou.
registrovaný uživatel Sim 
16.05.2015 (12:18)  
Error > v ceniku ZSSK se neorientuju, takze se jen zeptam: muselo by jit o plne jizdne, nebo by stacilo jizdne, ktere je sice bez naroku na slevu, ale jedna se o nejakou obdobu akcni jizdenky CD?
16.05.2015 (10:04)  
K debate nizsie by som upozornil ze u ZSSK je (na rozdiel od CD) mozne po zakupeni viacero listkov obsadit viacero miest. PP ZSSK explicitne uvadza ze cestujuci moze obsadit tolko miest, kolko predlozi cestovnych listkov - pripadnu zlavu vsak moze uplatnit maximalne jeden krat (t.j. cestujuci s narokom na polovicne cestovne si musi kupit pre seba polovicny listok a na ostatne miesta uz zaplati plne cestovne). Cize je uplne legalne kupit si sest listkov, zamknut sa v kupe a vsetkych ostatnych ludi poslat prec...
registrovaný uživatel Sim 
16.05.2015 (9:43)  
Honza > tak idealni by samosebou byla kombinace toho, co delaji zluti (kompenzace bez reseni) a modri (reseni bez kompenzace). Jenze neni reseni jako reseni ... papirove stacilo, kdyz vagon kde klima zlobi, modri deklarovali jako neklimatizovany a pak si kastane stezuj, kdyz nemas na co :-(
No a ty Rx ... nebyt to tak vyzdvihovane, oznacil bych to jako rozumny produkt - chybi tomu jen doresit detaily. Pruser je to oznaceni - tvari se to jako nadvlak, ale kdyz to covek nezna, poveze se v dehumusovanem B. A pokud si priplati za prvni tridu, veze se v ABpee ... tedy ve vagonu vhodnejsim na osobaky (z pohledu cestujiciho). Nebo na dalkove vlaky co nejsou dalkove, tak nejak to popisovaly primo CD.
Proste normalni vlak, ktery coveka muze zklamat, ale asi primo nenastve. Teda pokud na zaklade medialni masaze modrych neceka nadvlak.
Sorry za OT
15.05.2015 (16:27)  
Sim: Teď na Plzeň jezdí ty Rx, ještě jsem neměl možnost je vyzkoušet, ale někdy to zkusím ;) jinak jistě u modrých jsou chyby a asi bohužel i budou. Konkurence určitě zlepšení přinesla. Ale i ona má své chyby. Mě jen přijde, že Regiojet si myslí, že ty problémy spraví kompenzací, ale podstatu neřeší. Stejně tak se slibuje zlepšení WiFi a to od začátku provozu a pokud vím, tak funguje čím dál tím hůř. Ale nepopírám, že u modrých se někde děje do stejné :)
registrovaný uživatel Sim 
15.05.2015 (15:26)  
Honza > sice se opakuju, ale diky za info :-)

P.S. nevim, jaka je situace dnes, ale v jednom obdobi, kdy jsem pendloval pres republiku byly nejluxusnejsim spojem z Plzne na prahu "nemci" v podani soupravy ABmvz + 3x Bm ... taky to byly jedine vlaky, kde covek aspon v prvni tride potkal zasuvku. No a mimo jine, ABmvz byl taky jediny vuz mezi Plzni a Prahou, kde byla klima. Bohuzel obcas vypadavala (rekneme srovnatelne jako dnes u zlutych) a tak po nejake dobe uz to jezdilo s trvale vypnutou klimou. A verte, ze pokud najakou dobu jezdite takto, je pro vas stav "obcas to nefunguje" (dnes bezny u zlutych) pomerne vitanym zlepsenim ... zvlast, kdyz vas modra obalka ujistuje, ze vypnuta klima u ABmvz je docasny stav, protoze se chysta zmena konceptu vlaku na teto lince a tyto vozy zde vice nasazovany nebudou.
Jak uz je v nasi zemi zvykem, jednotkou docasnosti je asi jeden furt, takze zde tyto vozy jezdi stale. Zda s trvale vypnutou klimou, nebo jen "obcas vypadavajici" netusim (a premejslim, esi to chci vedet :-D).
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko