..: RegioJet zavádí noční vlaky z Košic do Prahy i Bratislavy :..

Vlak RegioJetu opouští Smíchov, foto: Aleš PetrovskýKošice — Zatímco někteří odborníci i představitelé dominantních dopravců již několik let tvrdí, že význam nočního cestování po železnici spíše upadá, soukromí dopravci v České republice a na Slovensku se nyní budou snažit dokázat opak. Po LEO Expressu, který provozuje noční vlak mezi Košicemi a Prahou od závěru loňského roku, se nyní přidává s vlastními vlaky i žlutý RegioJet. Ten od 14. června zavádí jeden pár nočních vlaků nejen mezi Prahou a Košicemi, ale také na své slovenské lince z Bratislavy do Košic. Vlaky zatím budou pokrývat hlavně silné špičkové dny, vyjedou vždy ve čtvrtek, v pátek a v neděli.

Jízdní řád nových spojů

1) Praha hl.n. (21:56) - Košice (7:00)

2) Košice (21:23) - Praha hl.n. (6:18)

3) Bratislava hl.st. (23:28) - Košice (4:45)

4) Košice (23:23) - Bratislava hl.st. (4:21)

Spoje budou založeny na podobném konceptu jako denní vlaky žlutého dopravce, budou tedy řazeny výhradně vozy k sezení, se kterými se cestující mohou setkat i na běžných vlacích RegioJetu. Uzpůsoben bude především rozsah palubního servisu, aby si na své přišli jak odpočatí cestující, vyžadující plný servis personálu, tak ti, kteří chtějí naopak nerušeně spát. Standardem tak bude obvyklý úvodní servis ve formě lahvičky vody, novin a poté výběru mezi kávou, mátovým čajem nebo jablečným moštem, stejně jako možnost si objednat cokoliv z vlakového menu. Pak už ale zavládne noční klid, s výjimkou jednoho vozu, kde budou stevardi a stevardky k dispozici cestujícím s objednávkou po celou dobu cesty.

162.115 RJ se soupravou IC RegioJet, Starý Kolín (22.10.2011), foto: Louis ArmstrongZájemci si budou moci od doprovodu vlaku zapůjčit zdarma deky, v ceně jízdného bude rovněž i malá snídaně ve formě croissantu a teplého nápoje. K dispozici bude i „budící služba“, aby cestující náhodou nezaspal svou cílovou stanici. Velkým strašákem současných nočních vlaků Českých drah jsou obavy o bezpečnost, které chce Radim Jančura zahnat stálou přítomností nejen velkého počtu palubního personálu, ale také bezpečnostní služby ve vlaku. Ceny na noční spoje budou podobné jako na ty denní, začínat tedy budou ve třídě Standard na 9 eurech při nákupu v dostatečném předstihu.

Připomeňme, že České dráhy na trase vypravují přes noc dva páry vlaků. Vlaky EN 444/445 Slovakia vezou především lůžkové a lehátkové vozy, vesměs rekonstruované a klimatizované. Naopak spoje 442/443 Bohemia vezou převážně vozy k sezení, a to starých řad B a BDs. Soukromý dopravce LEO Express pak provozuje jeden vlak ve směru z Košic do Prahy.

Zdroj: RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.5.2015 (9:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel EC 174  mail  
14.05.2015 (18:42)  
Myšlenka nočních spojů je sice dobrá, ale když vlak nenabízí lůžkové a lehátkové vozy, je to dost nelogické. Z Prahy ve 21:56 do Košic 7:00 by bylo lůžko ideální. Lůžkové vozy využívám rád - zvlášť lůžko Singl nabízí možnost většího soukromí, pohodlí, provedení aspoň nějaké základní hygieny a podobně... Cestovat takovou trasu celou noc vsedě si moc neumím představit, ostatně proto taky lůžkové vozy existují...
registrovaný uživatel Kakov 
14.05.2015 (18:37)  
zajímavý je, že na webu RJ o tom nic nepíšou.....
14.05.2015 (18:17)  
Sim: Ano, v černém vlaku jsou méně otravní než v Regiojetu, tam jednou řeknu že nic nechci a už neotravují.
registrovaný uživatel Sim 
14.05.2015 (18:13)  
Honza > kolikrat jste to zatim nocnim cernovlakem jel? Jak je to resene a obsluhou, nechavaji vas v klidu a musite si pripadne pro cokoliv dojit, nebo naopak otravuji s tim, jestli neco nepotrebujete, coz vam u zlutych pres den vadi tolik, ze s nimi nejezdite?
14.05.2015 (17:05)  
Asi dobré pro lowcost klientelu, ale za mě Praha-Košice na sedačku nikdy. Zas tak hluboko do kapsy nemám abych si nezaplatil aspoň lehátko. U LE si to dovedu představit v Premium třídě, kde se spát naštěstí dá.
14.05.2015 (15:57)  
Dá se někde dohledat, kde budou vlaky zastavovat. Bude to stejně jako denní spoje?
registrovaný uživatel Sim 
14.05.2015 (15:46)  
Janko Hrasko > je a neni ... nevim jak to maji v podminkach zluti, ale u modrych plati, ze i kdyz si koupim do celeho kupe nejen mistenky, ale i listky, stejne mi nevznika narok na "vyhrazene kupe" - pokud si tam nekdo bude chtit sednout, musim mu to umoznit. Vyjimkou jsou klopidla mimo ZDO, kde jde o povinne mistenkovy vlak a az na vyjimky se zde nevyskytuje nikdo, kdo ma listek a nema mistenku => pokud nenastane nejaky pruser, kazdy ma sve misto a pouhe vymistenkovani by melo stacit k tomu, ze v danem prostoru nikdo z cestujicich sedet nebude.
Zluti maji (mimo ZDO) jizdenku primo spojenou s rezervaci mista => nelze samostatne koupit mistenka (pokud si pod tim nepredstavime jizdenku pro virtualni spolucestujici dite), takze zakoupenim jizdenek za beznou cenu na cele kupe pro dva lidi by narok na tento prostor vznikat mohl, pokud to tedy nemaj nejak osetrene v podminkach.
14.05.2015 (15:04)  
Sim > Ano. To je take iste ako pokus vymiestenkovat cele kupe bez toho, aby si si kupil listok.
registrovaný uživatel Sim 
14.05.2015 (15:02)  
Janko Hrasko > to samosebou jde, ale to uz je vojebavka systemu, kdy cestujici ziska a provozovatel ztrati. Kdezto, pokud si vykoupim cele kupe pro sebe a zaplatim ho ve standardni vysi (= v takove cene, na jakou mam narok), provozovatel netrati a ja i tak ziskam.
14.05.2015 (14:51)  
Sim > Este som narazil v druhej diskusii. Co ked na tie dalsie 4 miesta chceli ist deti a tie si to nakoniec rozmysleli a idu len 2 dospeli. V tom pripade som sa dokazal dostat na ceny od 680 Kc do nejakych 2000Kc za kupe pre 2 dospelych.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko