..: RegioJet pojede také do Šumperka, po Senici přijde Brno :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Šumperk/Brno — Mediální kampaň Žluté jaro na železnici probíhá od 8. do 21. května v Olomouckém kraji. Tento týden je v provozu prezentační linka Olomouc hl.n. – Uničov. Ta bude o víkendu prodloužena dvěma páry vlaků v úseku Uničov – Šumperk, díky kterým musel RegioJet zveřejnit aktualizovaný jízdní řád. Po víkendu se má podle plánu přenést na relaci Olomouc hl.n. – Senice na Hané, kde budou žluté vlaky v provozu do 21. května. Podle dopravce je již v přípravě jízdní řád jízd pro Jihomoravský kraj. Již od 22. května do 4. června vyjedou žlutá desira na 1. národní tranzitní železniční koridor, kde obslouží v dopoledních hodinách zastávky mezi Skalicí nad Svitavou a Brnem, odpoledne pak z Brna vyrazí do Šakvic. Zatímco mediální kampaň Student Agency na železnic je v plném proudu, začínají prosakovat kusé informace o dalších plánech dopravce. Ty však může ovlivnit také vznik odborů v podniku.

Zaměstnanci Studenty Agency formují odbory

Překvapivou zprávu přišel v úterý 11. května deník Hospodářské noviny. S odvoláním na řidiče SA Stanislava Vaňka oznámily vznik odborové organizace uvnitř mateřské společnosti Student Agency, která železniční společnost RegioJet vlastní. Vaněk a další novopečení odboráři tvrdí, že důvodem k jejímu založení byly zhoršující se pracovní podmínky a porušování zákoníku práce. Krácení přestávek, šikana nebo odebírání odměn na základě anonymních oznámení, to všechno vyjmenoval Vaněk jako důvody nespokojenosti. Odbory zatím sdružují řidiče autobusů a stevardky. Na Českomoravské konfederaci odborových svazů se zařadily do Odborového svazu dopravy.

Vznik odborovéh organizace však zatím neoznámili vedení společnosti, které tak čerpá informace pouze z médií. Podle ředitele společnosti Radima Jančury budou s odbory komunikovat o všech konstruktivních návrzích, obvinění z porušování zákona SA jednoznačně odmítá. Podle vedení firmy by mohlo jít o reakci na zpřísnění kontrol kvality práce, zejména výběru jízdného. „Minulý měsíc jsme zahájili spolupráci s externí firmou, která provádí intenzivní kontroly zaměřené na nedovolené obohacování z prodeje jízdenek na našich linkách. Předpokládáme, že založení odborů je reakcí na tuto skutečnost a právě na odhalení několika případů, kdy jsme dali několika zaměstnancům z tohoto důvodu výpověď,“ komentuje vzniklo situaci Jančura.

Půjčenými desiry neskončíme, slibuje Radim Jančura

HighJet, foto: HighJet.com Jak prozradil agentuře Mediafax majitel SA Radim Jančura, po vrácení pronajatých jednotek Desiro firma bez vlaků nezůstane. Objednány a částečně splaceny jsou zcela nové vlaky. Typ ani určení zatím nikdo z RegioJetu zveřejnit nechce. První z nich by se měly objevit na síti SŽDC již brzy. Může se jednat o regionální jednotky, ale i soupravy pro dálkovou dopravu, což by znamenalo znovuvzkříšení projektu HighJet. Samotná SŽDC ústy svého tiskového mluvčího potvrdila, že dopravce žádá přidělení kapacity v rámci platnosti jízdního řádu 2010/2011. Podrobnosti budou známy během června tohoto roku.

Zdroj: Student Agency, RegioJet, Mediafax, Hospodářské noviny

Olomouc hl.n. — Šternberk — Uničov — Šumperk (8. 5. — 16. 5. 2010), upravený jízdní řád

Šumperk     11.15   16.10  
Nový Malín     11.22   16.17  
Hrabišín     11.29   16.24  
Libina     11.35   16.35  
Nová Hradečná     11.42   16.41  
Troubelice zastávka     11.46   16.43  
Troubelice     11.50   16.47  
Uničov 5.52 8.57 11.55 - 12.02 14.10 16.53 - 17.23 20.20
Uničov zastávka 5.55 9.00 12.0514.14 17.26 20.23
Újezd u Uničova 6.02 9.04 12.1214.22 17.33 20.26
Mladějovice ----- 9.08 12.17 14.26 ----- 20.31
Babice u Šternberka ----- 9.12 12.21 14.30 ----- 20.34
Šternberk 6.12 9.16 12.33 14.35 17.43 20.39
Štarnov ----- 9.20 12.37 14.40 ----- 20.43
Bohuňovice 6.22 9.23 12.48 14.48 17.53 20.50
Hlušovice 6.26 9.27 12.52 14.51 17.57 20.53
Olomouc hl.n. 6.32 9.33 12.58 14.57 18.03 20.59
Olomouc hl.n. 8.04 9.55 13.20 15.40 18.23 21.55
Hlušovice 8.10 10.01 13.26 15.46 ----- 22.01
Bohuňovice 8.17 10.09 13.30 15.54 ----- 22.09
Štarnov 8.20 10.13 13.33 ----- ----- 22.12
Šternberk 8.25 10.20 13.38 16.01 18.36 22.17
Babice u Šternberka 8.28 10.24 13.41 ----- ----- 22.20
Mladějovice 8.32 10.28 13.45 ----- ----- 22.24
Újezd u Uničova 8.44 10.44 13.55 16.14 18.50 22.29
Uničov zastávka 8.48 10.48 13.58 16.18 18.54 22.33
Uničov 8.51 - 8.53 10.51 14.02 - 14.13 16.21 18.57 22.36
Troubelice 8.59   14.24      
Troubelice zastávka 9.04   14.28      
Nová Hradečná 9.07   14.31      
Libina 9.17   14.38      
Hrabišín 9.23   14.42      
Nový Malín 9.28   14.48      
Šumperk 9.35   14.54      

Skalice nad Svitavou — Brno hl.n. — Šakvice (22. 5. — 4. 6. 2010)

 Os 32207 1Os 32209 1Os 32211 1Os 32213Os 32215
Skalice nad Svitavou8.2010.2013.04  
Doubravice nad Svitavou8.2510.2513.09  
Rájec — Jestřebí8.2910.2913.13  
Dolní Lhota8.3210.3213.16  
Blansko město8.3510.3513.19  
Blansko8.3710.3713.21  
Adamov zastávka8.4410.4413.28  
Adamov8.4610.4613.30  
Babice nad Svitavou8.4910.5013.33  
Bílovice nad Svitavou8.5410.5513.38  
Brno — Židenice9.0111.0213.45  
Brno hl.n.9.0511.0613.49 – 13.5116.0218.02
Modřice  13.5816.0918.09
Popovice u Rajhradu  14.0116.1218.12
Rajhrad  14.0416.1518.15
Vojkovice nad Svratkou  14.0816.1918.19
Hrušovany u Brna  14.1116.2218.22
Žabčice  14.1416.2518.25
Vranovice  14.1916.3018.30
Pouzdřany  14.2216.3318.33
Popice  14.2616.3718.37
Šakvice  14.2916.4018.40
 Os 32208 1Os 32210 1Os 32212Os 32214Os 32216
Šakvice  15.0517.0519.05
Popice  15.0817.0819.08
Pouzdřany  15.1217.1219.12
Vranovice  15.2217.2519.25
Žabčice  15.2717.3019.30
Hrušovany u Brna  15.3717.3319.33
Vojkovice nad Svratkou  15.4017.3619.36
Rajhrad  15.4317.4019.40
Popovice u Rajhradu  15.4617.4319.43
Modřice  15.5017.4719.47
Brno hl.n.9.1711.1715.5717.5519.55 – 20.17
Brno — Židenice9.2111.21  20.21
Bílovice nad Svitavou9.2711.27  20.27
Babice nad Svitavou9.3211.32  20.32
Adamov9.3611.36  20.36
Adamov zastávka9.3811.38  20.38
Blansko9.4511.45  20.45
Blansko9.4511.45  20.45
Blansko město9.4711.47  20.47
Dolní Lhota9.5111.51  20.51
Rájec — Jestřebí9.5411.54  20.54
Doubravice nad Svitavou9.5811.58  20.58
Skalice nad Svitavou10.0212.02  21.02

Poznámky:

  1. Dne 29. 5. 2010 nejede v úseku Blansko — Skalice nad Svitavou

Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.5.2010 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
15.05.2010 (8:13)  
a) být za jízdy připoután na sedadle bezpečnostním pásem, pokud jím je sedadlo povinně vybaveno podle zvláštního právního předpisu

Tudíž jedná-li se o sedadlo, které je pásem vybaveno proto, že to nařizuje nějaký předpis, musí se tento pás používat (to bude asi případ sedadla pro řidiče).
Jedná-li se o sedadlo, které je pásem vybaveno, přestože to žádný předpis nenařizuje, tak není jeho používání povinné.

Tak to chápu já.
14.05.2010 (22:22)  
Stání ve vozidle je omezeno počtem míst na stání, daných technickým průkazem vozidla. Dálkové autobusy mají zpravidla 0 míst na stání. Stejně tak je TP omezena i maximální dovolená rychlost autobusu.

Taktéž nejsem právník, ale je rozdíl mezi formulací "být za jízdy připoutána na sedadle bezpečnostním pásem" (zákon) a "být za jízdy na sedadle připoutána bezpečnostním pásem" (váš výklad).
Zákon tedy jasně říká, že musím být za jízdy připoután bezpečnostním pásem na sedadle.

A mám-li parafrázovat, když cestou v dodávce dostanete křeč do nohy, půjdete se taky projít?

Nicméně obávám se, že naše diskuze a výklady zákona tady budou málo platné. Přeju odborům, aby tohle byl jeden ze zákonů, jehož porušování dokážou!
Registrierter Benutzer M 
14.05.2010 (22:15)  
Osobne se domnivam, ze to povinne sezeni je urcita forma mytu. Nebo na zpusob, ze autobusy maji na dalnici maximalni povolenou rychlost 100 kmh
Registrierter Benutzer Dusanh 
14.05.2010 (21:17)  
Jediné ustanovení bylo, že se v autobusech nesmí stát, pokud jede po dálnici (rozuměj kapacita k sezení neměla být překročena u linek, které v části trasy využívaly dálnici). Jak jsem ale koukal (www.novapravidla.cz), nic takového tam teď už není (možná jsem se jen koukal špatně).

Nejsem právník a často se sám ztrácím nad různými formulkami. Ale pokud je napsáno "být za jízdy připoutána na sedadle bezpečnostním pásem...", tak to není totéž, jako "být za jízdy na sedadle a připoutána bezpečnostním pásem..."
Toto ustanovení říká jasně, že pokud sedím, tak mám být připoután, jestliže tam jsou pásy. Nic víc. Odpovídá to logice, kdy nejen v busech, ale i ve starších vozech na zadních sedadlech žádné kurty nejsou, takže se není čím připoutat.

Pokud by mělo být povinné sezení, jak byste potom chtěl zajistit, aby se vám lidé necourali během jízdy třeba na WC, kterým jsou dnes mnohé busy vybaveny? A když v buse dostanu křeč do nohy a budu si ji chtít protáhnout, tak je to na pokutu?
Registrierter Benutzer Sim 
14.05.2010 (20:48)  
Martin Kulich > takze pokud jedu ve vlaku/autobusu/tramvaji/trolejbusu/metru na stojaka (bo misto k sezeni neni), tak je to poruseni predpisu nebo ne? Nejak mi totiz neni jasne, proc by stojici nepripoutany cestujici predpisy neporusoval a stojici nepripoutany pruvodce ano.
Registrierter Benutzer M 
14.05.2010 (19:58)  
Martin Kulich - ten zakon zjvne (spolu)vymyslelo MD. Pokud chces znat vyklad prislusnych pasazi, tak je myslim na miste vyslechnout si vyklad pracovnika MD (viz Dusanh) a kdyz ho dostanes, tak sklapnout patky a rict "yes, sir".
Miluju tyhle stouraly...
14.05.2010 (19:13)  
Dusanh: Problém je v tom, že v zákoně je to popsáno takto:

1) Přepravovaná osoba je povinna
a) být za jízdy připoutána na sedadle bezpečnostním pásem, pokud jím je sedadlo povinně vybaveno...


Z toho vyplývá, že za jízdy musí sedět na sedadle a zároveń být připoutána bezpečnostním pásem. Výjimky z tohoto ustanovení jsou v odstavcích 2) a 3) téhož paragrafu, nicméně ani jedna z nich se nevztahuje na stewardy.

Že má MDČR jiné sémantické chápání jazyka, je zvláštní. A pokud to zjistili, jak tvrdíte "kdysi", pak měli příslušný zákon dávno upravit. Bohužel při bouračce budou madla stewardce platná asi jako když se bude matka snažit nahradit dětskou autosedačku vlastníma rukama.
14.05.2010 (18:57)  
Martin Kulich - Já teda nevím, ale mám dojem, že nikde v zákoně není zákaz pohybu po vozidle během jízdy. A myslím si, že sedátka, kde stevardi sedí, mají zádržný systém. Takže když si sednou a zapnou pásy, tak je to OK a nic neporušují
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
14.05.2010 (18:51)  
Sim: Nemluvim o propagačních jízdách dopravců. Mezi tím co se v těch jízdách dopraci "předbíhají", tak například u nás začali jezdit nové přípojné vozy k 854. (HK-Letohrad). Myslel jsem si také, že hned pujdou pryč, dokonce pár dnů jezdil jen jeden přípoják (místo původních dvou)... Pak se však přidal řídící vůz s 1. třídou a zásuvkama.

Co je tomu zásluhou?
Registrierter Benutzer Dusanh 
14.05.2010 (18:51)  
Ad Martin Kulich.
V tom paragrafu se píše: "... přepravovaná osoba je povinna: a) být za jízdy na sedadle připoutána bezpečnostním pásem..."

Pokud na něm ovšem sedí, že. Pokud na něm nesedí, tak povinna není. Asi hned namítnete, že se (při jízdě po dálnici) v autobude nemá stát. Proto jsem si vyžádal komentář svého kamaráda, bývalého zaměstnance MDČR, instruktora autoškoly a příležitostného řidiče dálkových autobusů.

Ergo: toto se skutečně kdysi řešilo na úrovni MDČR a došlo se k následujícímu konsensu - autobusy mají být vybaveny madly umožňujícími bezpečný pohyb stewarda/ky po autobusu. Za splnění této podmínky NENÍ pohyb ZAMĚSTNANCE DOPRAVCE v autobuse během jízdy po dálnici vnímán jako jednání v rozporu s příslušnými ustanoveními zákona o provozu na pozemních komunikacích.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko