..: RegioJet pojede také do Šumperka, po Senici přijde Brno :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Šumperk/Brno — Mediální kampaň Žluté jaro na železnici probíhá od 8. do 21. května v Olomouckém kraji. Tento týden je v provozu prezentační linka Olomouc hl.n. – Uničov. Ta bude o víkendu prodloužena dvěma páry vlaků v úseku Uničov – Šumperk, díky kterým musel RegioJet zveřejnit aktualizovaný jízdní řád. Po víkendu se má podle plánu přenést na relaci Olomouc hl.n. – Senice na Hané, kde budou žluté vlaky v provozu do 21. května. Podle dopravce je již v přípravě jízdní řád jízd pro Jihomoravský kraj. Již od 22. května do 4. června vyjedou žlutá desira na 1. národní tranzitní železniční koridor, kde obslouží v dopoledních hodinách zastávky mezi Skalicí nad Svitavou a Brnem, odpoledne pak z Brna vyrazí do Šakvic. Zatímco mediální kampaň Student Agency na železnic je v plném proudu, začínají prosakovat kusé informace o dalších plánech dopravce. Ty však může ovlivnit také vznik odborů v podniku.

Zaměstnanci Studenty Agency formují odbory

Překvapivou zprávu přišel v úterý 11. května deník Hospodářské noviny. S odvoláním na řidiče SA Stanislava Vaňka oznámily vznik odborové organizace uvnitř mateřské společnosti Student Agency, která železniční společnost RegioJet vlastní. Vaněk a další novopečení odboráři tvrdí, že důvodem k jejímu založení byly zhoršující se pracovní podmínky a porušování zákoníku práce. Krácení přestávek, šikana nebo odebírání odměn na základě anonymních oznámení, to všechno vyjmenoval Vaněk jako důvody nespokojenosti. Odbory zatím sdružují řidiče autobusů a stevardky. Na Českomoravské konfederaci odborových svazů se zařadily do Odborového svazu dopravy.

Vznik odborovéh organizace však zatím neoznámili vedení společnosti, které tak čerpá informace pouze z médií. Podle ředitele společnosti Radima Jančury budou s odbory komunikovat o všech konstruktivních návrzích, obvinění z porušování zákona SA jednoznačně odmítá. Podle vedení firmy by mohlo jít o reakci na zpřísnění kontrol kvality práce, zejména výběru jízdného. „Minulý měsíc jsme zahájili spolupráci s externí firmou, která provádí intenzivní kontroly zaměřené na nedovolené obohacování z prodeje jízdenek na našich linkách. Předpokládáme, že založení odborů je reakcí na tuto skutečnost a právě na odhalení několika případů, kdy jsme dali několika zaměstnancům z tohoto důvodu výpověď,“ komentuje vzniklo situaci Jančura.

Půjčenými desiry neskončíme, slibuje Radim Jančura

HighJet, foto: HighJet.com Jak prozradil agentuře Mediafax majitel SA Radim Jančura, po vrácení pronajatých jednotek Desiro firma bez vlaků nezůstane. Objednány a částečně splaceny jsou zcela nové vlaky. Typ ani určení zatím nikdo z RegioJetu zveřejnit nechce. První z nich by se měly objevit na síti SŽDC již brzy. Může se jednat o regionální jednotky, ale i soupravy pro dálkovou dopravu, což by znamenalo znovuvzkříšení projektu HighJet. Samotná SŽDC ústy svého tiskového mluvčího potvrdila, že dopravce žádá přidělení kapacity v rámci platnosti jízdního řádu 2010/2011. Podrobnosti budou známy během června tohoto roku.

Zdroj: Student Agency, RegioJet, Mediafax, Hospodářské noviny

Olomouc hl.n. — Šternberk — Uničov — Šumperk (8. 5. — 16. 5. 2010), upravený jízdní řád

Šumperk     11.15   16.10  
Nový Malín     11.22   16.17  
Hrabišín     11.29   16.24  
Libina     11.35   16.35  
Nová Hradečná     11.42   16.41  
Troubelice zastávka     11.46   16.43  
Troubelice     11.50   16.47  
Uničov 5.52 8.57 11.55 - 12.02 14.10 16.53 - 17.23 20.20
Uničov zastávka 5.55 9.00 12.0514.14 17.26 20.23
Újezd u Uničova 6.02 9.04 12.1214.22 17.33 20.26
Mladějovice ----- 9.08 12.17 14.26 ----- 20.31
Babice u Šternberka ----- 9.12 12.21 14.30 ----- 20.34
Šternberk 6.12 9.16 12.33 14.35 17.43 20.39
Štarnov ----- 9.20 12.37 14.40 ----- 20.43
Bohuňovice 6.22 9.23 12.48 14.48 17.53 20.50
Hlušovice 6.26 9.27 12.52 14.51 17.57 20.53
Olomouc hl.n. 6.32 9.33 12.58 14.57 18.03 20.59
Olomouc hl.n. 8.04 9.55 13.20 15.40 18.23 21.55
Hlušovice 8.10 10.01 13.26 15.46 ----- 22.01
Bohuňovice 8.17 10.09 13.30 15.54 ----- 22.09
Štarnov 8.20 10.13 13.33 ----- ----- 22.12
Šternberk 8.25 10.20 13.38 16.01 18.36 22.17
Babice u Šternberka 8.28 10.24 13.41 ----- ----- 22.20
Mladějovice 8.32 10.28 13.45 ----- ----- 22.24
Újezd u Uničova 8.44 10.44 13.55 16.14 18.50 22.29
Uničov zastávka 8.48 10.48 13.58 16.18 18.54 22.33
Uničov 8.51 - 8.53 10.51 14.02 - 14.13 16.21 18.57 22.36
Troubelice 8.59   14.24      
Troubelice zastávka 9.04   14.28      
Nová Hradečná 9.07   14.31      
Libina 9.17   14.38      
Hrabišín 9.23   14.42      
Nový Malín 9.28   14.48      
Šumperk 9.35   14.54      

Skalice nad Svitavou — Brno hl.n. — Šakvice (22. 5. — 4. 6. 2010)

 Os 32207 1Os 32209 1Os 32211 1Os 32213Os 32215
Skalice nad Svitavou8.2010.2013.04  
Doubravice nad Svitavou8.2510.2513.09  
Rájec — Jestřebí8.2910.2913.13  
Dolní Lhota8.3210.3213.16  
Blansko město8.3510.3513.19  
Blansko8.3710.3713.21  
Adamov zastávka8.4410.4413.28  
Adamov8.4610.4613.30  
Babice nad Svitavou8.4910.5013.33  
Bílovice nad Svitavou8.5410.5513.38  
Brno — Židenice9.0111.0213.45  
Brno hl.n.9.0511.0613.49 – 13.5116.0218.02
Modřice  13.5816.0918.09
Popovice u Rajhradu  14.0116.1218.12
Rajhrad  14.0416.1518.15
Vojkovice nad Svratkou  14.0816.1918.19
Hrušovany u Brna  14.1116.2218.22
Žabčice  14.1416.2518.25
Vranovice  14.1916.3018.30
Pouzdřany  14.2216.3318.33
Popice  14.2616.3718.37
Šakvice  14.2916.4018.40
 Os 32208 1Os 32210 1Os 32212Os 32214Os 32216
Šakvice  15.0517.0519.05
Popice  15.0817.0819.08
Pouzdřany  15.1217.1219.12
Vranovice  15.2217.2519.25
Žabčice  15.2717.3019.30
Hrušovany u Brna  15.3717.3319.33
Vojkovice nad Svratkou  15.4017.3619.36
Rajhrad  15.4317.4019.40
Popovice u Rajhradu  15.4617.4319.43
Modřice  15.5017.4719.47
Brno hl.n.9.1711.1715.5717.5519.55 – 20.17
Brno — Židenice9.2111.21  20.21
Bílovice nad Svitavou9.2711.27  20.27
Babice nad Svitavou9.3211.32  20.32
Adamov9.3611.36  20.36
Adamov zastávka9.3811.38  20.38
Blansko9.4511.45  20.45
Blansko9.4511.45  20.45
Blansko město9.4711.47  20.47
Dolní Lhota9.5111.51  20.51
Rájec — Jestřebí9.5411.54  20.54
Doubravice nad Svitavou9.5811.58  20.58
Skalice nad Svitavou10.0212.02  21.02

Poznámky:

  1. Dne 29. 5. 2010 nejede v úseku Blansko — Skalice nad Svitavou

Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.5.2010 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lukes4.zs  mail  
17.05.2010 (18:05)  
No bude to zajímavé jestli skutečně budou nasazeny soupravy regiojetu v novém grafikonu.Podle mě se bude provozovat rychlíková souprava,protože na regionálním by pan Jančura hodně prodělal.Logické úvahy je několik a to tyto:
1,Praha-Ostrava
2,Praha-Brno
3,Praha-Ústí nad Labem-Cheb
16.05.2010 (20:15)  
R 929 Bradlo: Vždyť jsem to tady psal. Ani p.Jančura a jeho žlutá společnost nejsou schopni vyvarovat se všem možným i nemožným problémům. Tohle jsou propagační jízdy po ČR a tak je aspoň vidět jak jim to půjde. Žádný zázrak na kolejích nečekejte.
16.05.2010 (15:02)  
Včera jsem si taky udělal výlet ze Špk do Uničova, tam Desirem Regiojetu a nazpět RS1 Českých Drah. Obě vozidla jsou svým komfortem plně srovnatelná a značně převyšují většinu toho co na našich kolejích jezdí.

Desiro byla slušně zaplněno, ale volnou čtyřku jsem našel, zato RS1 se za Troubelicema téměř vyprázdnila. Přestože se přes přejezdy jezdilo krokem, tak oba dopravci dorazila do cíle s asi 2 minutami. Ani jeden z dopravců neměl rozchozený informační systém, ale u RJ stevardka hlásila zastávky. Co naopak musím RJ vytknout je nefungující záchod a kávovar, tady pro mě velké zklamání.

I přestože vlak RJ je celý žlutý a na boku má velké nápisy RegioJet, stejně jako na informační tabuli o odjezdu vlaků byl uveden dopravce, tak přece jenom se našel cestující, který si myslel, že se jedná o pravidelný spoj ČD. Ať si říká kdo chce co chce, tak korporátní nátěr pro ČD je prostě nutnost.
16.05.2010 (10:47)  
Jo, samozřejmě RS1 bude konkurovat dobře, až bude. Myslel jsem konkurovat s tím, co je k dispozici teď.
Jinak zpoždění měli včera taky (asi 7 minut), ale bylo to tím, že přes velkou část přejezdů se jezdilo na OP. Proč, to netuším, všechny byly ve výstraze.
registrovaný uživatel BronislavJ  mail  
16.05.2010 (9:59)  
Fučida: No nemužu si pomoct ale ČD budou moci konkurovat právě s těma RS1. Sice jenom ve dvou krajích... to je celkem škoda, protože jel jsem obojím a né jednou a nemůžu si pomoct ta RS1 je mi mnohem milejší. A je to dokonce pohodlnější než desiro, a když to spočitám s ČD sem měl tak desetinovy zpožděni co s RegioJetem, navíc slibovali ovoce - nebylo, slibovali pití - nebyly kelimky, slibovali že pojedou na čas - 3x sem jel a z toho vždycky zpoždění v rozmezí od 15-30 minut... to jako ať se na mě nezlobí :D
16.05.2010 (9:06)  
Takz jsem se byl svézt a bylo to fajn. Pohodlný, tichý a a svižný. ČD nemá pro tratě s nezávislou trakcí nic, co by tomu mohlo konkurovat. Zajímavostí ale je, že než jsme odjeli z Olomouce (13:20), projel pomalu po vedlejší koleji ten půjčený RS1 od Stadleru (určitě to bylo úmyslně - snaží se nějak vzbudit dojem, že nejsou úplně v ... :-) ).
V Troubelicích pak smutně koukal strojvedoucí protijedoucí Regionohy (aspoň tak vypdal).
A nejlepší nakonec - po zastavení v Šumperku na stejnou kolej z druhé strany přijel pravidelný osobní vlak v podání ř. 831. To už bylo setkání generací o 2 stupně, nebo jak se to řekne správně. :-)
registrovaný uživatel Prazub 
15.05.2010 (20:07)  
Dnešní (sobotní) jízdy do Šumperka a zpět jsme absolvovali na jedničku. Regio jet nebyl zaplněný, jízdy proběhly v pohodě a na minutu přesně. Strojvedoucí mne dokonce sám od sebe pozval do své kabiny a dovolil mi na zastávce chvíli posedět ve svém křesle a ještě mi zhotovil fotku na památku. Odpolední jízda do Olomouce proběhla ve zcela zaplněném vlaku s jízdou na jedné noze. Zato podvečerní návrat bez zastávky až do Šternberka byl rychlostní komfort a oba spojené vlaky pohodlně pojali všechny cestující. Děkuji REGIO JETU za skvělé zážitky. Byli jsme velmi spokojeni.
registrovaný uživatel Sim 
15.05.2010 (16:32)  
Josef Petrák > dik za info.

Takze ted uz to nebude "jo, jezdit propagacne, to s financnim obnosem zvladne kazdej, ale zkuste si jezdit pravidelne, to je kumst" ... a misto toho bude "jo, jezdit dva mesice pravidelne, to s financnim obnosem zvladne kazdej, ale zkuste si jezdit celej rok ...."
registrovaný uživatel Sim 
15.05.2010 (15:06)  
Dneska jsem v plzensky sedmicce zahledl clanek o zlutych vlacich v Domazlicich. Nemel jsem bohuzel cas to cist cele, ale tusim ze tam bylo psano neco ve smyslu, ze bude jezdit dva mesice na trati Plzen-Domazlice 4 pary vlaku denne... Ma nekdo podrobnosti?

Samosebou ze bych to uvital, ale dva mesice propagacnich jizd si moc nedovedu predstavit. I kdyz... pokud se nepletu, je to jedna z trati, kde bylo stornovano jiz vyhlasene vyberove rizeni, takze by to mohlo mit i statut "natruc" podniku.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
15.05.2010 (9:26)  
(OT) Joska Holibajda: Moderní dálkové autobusy mají všechna sedadla (tedy ne jen řidičovo a první řadu, jak bývalo dříve zvykem) vybavena bezpečnostními pásy. Takže všichni cestující jsou povinni po celou dobu jízdy jet připoutání. Televize už párkrát pustila reportáž, jak naše policie zastavuje dálkové autobusy a kontroluje cestující (nepřipoutaní v jedné z reportáží dostali blokové pokuty ve výši 200,- Kč).
Když si kupujete jízdenku s EasyBus z některého londýnského letiště do centra Londýna, tak jste již při nákupu jízdenky ve smluvních podmínkách upozorněni, že po dobu jízdy musíte být v autobuse připoutáni.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko