Šumperk/Brno — Mediální kampaň Žluté jaro na železnici probíhá od 8. do 21. května v Olomouckém kraji. Tento týden je v provozu prezentační linka Olomouc hl.n. – Uničov. Ta bude o víkendu prodloužena dvěma páry vlaků v úseku Uničov – Šumperk, díky kterým musel RegioJet zveřejnit aktualizovaný jízdní řád. Po víkendu se má podle plánu přenést na relaci Olomouc hl.n. – Senice na Hané, kde budou žluté vlaky v provozu do 21. května. Podle dopravce je již v přípravě jízdní řád jízd pro Jihomoravský kraj. Již od 22. května do 4. června vyjedou žlutá desira na 1. národní tranzitní železniční koridor, kde obslouží v dopoledních hodinách zastávky mezi Skalicí nad Svitavou a Brnem, odpoledne pak z Brna vyrazí do Šakvic. Zatímco mediální kampaň Student Agency na železnic je v plném proudu, začínají prosakovat kusé informace o dalších plánech dopravce. Ty však může ovlivnit také vznik odborů v podniku.
Zaměstnanci Studenty Agency formují odbory
Překvapivou zprávu přišel v úterý 11. května deník Hospodářské noviny. S odvoláním na řidiče SA Stanislava Vaňka oznámily vznik odborové organizace uvnitř mateřské společnosti Student Agency, která železniční společnost RegioJet vlastní. Vaněk a další novopečení odboráři tvrdí, že důvodem k jejímu založení byly zhoršující se pracovní podmínky a porušování zákoníku práce. Krácení přestávek, šikana nebo odebírání odměn na základě anonymních oznámení, to všechno vyjmenoval Vaněk jako důvody nespokojenosti. Odbory zatím sdružují řidiče autobusů a stevardky. Na Českomoravské konfederaci odborových svazů se zařadily do Odborového svazu dopravy.
Vznik odborovéh organizace však zatím neoznámili vedení společnosti, které tak čerpá informace pouze z médií. Podle ředitele společnosti Radima Jančury budou s odbory komunikovat o všech konstruktivních návrzích, obvinění z porušování zákona SA jednoznačně odmítá. Podle vedení firmy by mohlo jít o reakci na zpřísnění kontrol kvality práce, zejména výběru jízdného. „Minulý měsíc jsme zahájili spolupráci s externí firmou, která provádí intenzivní kontroly zaměřené na nedovolené obohacování z prodeje jízdenek na našich linkách. Předpokládáme, že založení odborů je reakcí na tuto skutečnost a právě na odhalení několika případů, kdy jsme dali několika zaměstnancům z tohoto důvodu výpověď,“ komentuje vzniklo situaci Jančura.
Půjčenými desiry neskončíme, slibuje Radim Jančura
Jak prozradil agentuře Mediafax majitel SA Radim Jančura, po vrácení pronajatých jednotek Desiro firma bez vlaků nezůstane. Objednány a částečně splaceny jsou zcela nové vlaky. Typ ani určení zatím nikdo z RegioJetu zveřejnit nechce. První z nich by se měly objevit na síti SŽDC již brzy. Může se jednat o regionální jednotky, ale i soupravy pro dálkovou dopravu, což by znamenalo znovuvzkříšení projektu HighJet. Samotná SŽDC ústy svého tiskového mluvčího potvrdila, že dopravce žádá přidělení kapacity v rámci platnosti jízdního řádu 2010/2011. Podrobnosti budou známy během června tohoto roku.
Zdroj: Student Agency, RegioJet, Mediafax, Hospodářské noviny
Olomouc hl.n. — Šternberk — Uničov — Šumperk (8. 5. — 16. 5. 2010), upravený jízdní řád
Šumperk | 11.15 | 16.10 | ||||
Nový Malín | 11.22 | 16.17 | ||||
Hrabišín | 11.29 | 16.24 | ||||
Libina | 11.35 | 16.35 | ||||
Nová Hradečná | 11.42 | 16.41 | ||||
Troubelice zastávka | 11.46 | 16.43 | ||||
Troubelice | 11.50 | 16.47 | ||||
Uničov | 5.52 | 8.57 | 11.55 - 12.02 | 14.10 | 16.53 - 17.23 | 20.20 |
Uničov zastávka | 5.55 | 9.00 | 12.05 | 14.14 | 17.26 | 20.23 |
Újezd u Uničova | 6.02 | 9.04 | 12.12 | 14.22 | 17.33 | 20.26 |
Mladějovice | ----- | 9.08 | 12.17 | 14.26 | ----- | 20.31 |
Babice u Šternberka | ----- | 9.12 | 12.21 | 14.30 | ----- | 20.34 |
Šternberk | 6.12 | 9.16 | 12.33 | 14.35 | 17.43 | 20.39 |
Štarnov | ----- | 9.20 | 12.37 | 14.40 | ----- | 20.43 |
Bohuňovice | 6.22 | 9.23 | 12.48 | 14.48 | 17.53 | 20.50 |
Hlušovice | 6.26 | 9.27 | 12.52 | 14.51 | 17.57 | 20.53 |
Olomouc hl.n. | 6.32 | 9.33 | 12.58 | 14.57 | 18.03 | 20.59 |
Olomouc hl.n. | 8.04 | 9.55 | 13.20 | 15.40 | 18.23 | 21.55 |
Hlušovice | 8.10 | 10.01 | 13.26 | 15.46 | ----- | 22.01 |
Bohuňovice | 8.17 | 10.09 | 13.30 | 15.54 | ----- | 22.09 |
Štarnov | 8.20 | 10.13 | 13.33 | ----- | ----- | 22.12 |
Šternberk | 8.25 | 10.20 | 13.38 | 16.01 | 18.36 | 22.17 |
Babice u Šternberka | 8.28 | 10.24 | 13.41 | ----- | ----- | 22.20 |
Mladějovice | 8.32 | 10.28 | 13.45 | ----- | ----- | 22.24 |
Újezd u Uničova | 8.44 | 10.44 | 13.55 | 16.14 | 18.50 | 22.29 |
Uničov zastávka | 8.48 | 10.48 | 13.58 | 16.18 | 18.54 | 22.33 |
Uničov | 8.51 - 8.53 | 10.51 | 14.02 - 14.13 | 16.21 | 18.57 | 22.36 |
Troubelice | 8.59 | 14.24 | ||||
Troubelice zastávka | 9.04 | 14.28 | ||||
Nová Hradečná | 9.07 | 14.31 | ||||
Libina | 9.17 | 14.38 | ||||
Hrabišín | 9.23 | 14.42 | ||||
Nový Malín | 9.28 | 14.48 | ||||
Šumperk | 9.35 | 14.54 |
Skalice nad Svitavou — Brno hl.n. — Šakvice (22. 5. — 4. 6. 2010)
Os 32207 1 | Os 32209 1 | Os 32211 1 | Os 32213 | Os 32215 | |
---|---|---|---|---|---|
Skalice nad Svitavou | 8.20 | 10.20 | 13.04 | ||
Doubravice nad Svitavou | 8.25 | 10.25 | 13.09 | ||
Rájec — Jestřebí | 8.29 | 10.29 | 13.13 | ||
Dolní Lhota | 8.32 | 10.32 | 13.16 | ||
Blansko město | 8.35 | 10.35 | 13.19 | ||
Blansko | 8.37 | 10.37 | 13.21 | ||
Adamov zastávka | 8.44 | 10.44 | 13.28 | ||
Adamov | 8.46 | 10.46 | 13.30 | ||
Babice nad Svitavou | 8.49 | 10.50 | 13.33 | ||
Bílovice nad Svitavou | 8.54 | 10.55 | 13.38 | ||
Brno — Židenice | 9.01 | 11.02 | 13.45 | ||
Brno hl.n. | 9.05 | 11.06 | 13.49 – 13.51 | 16.02 | 18.02 |
Modřice | 13.58 | 16.09 | 18.09 | ||
Popovice u Rajhradu | 14.01 | 16.12 | 18.12 | ||
Rajhrad | 14.04 | 16.15 | 18.15 | ||
Vojkovice nad Svratkou | 14.08 | 16.19 | 18.19 | ||
Hrušovany u Brna | 14.11 | 16.22 | 18.22 | ||
Žabčice | 14.14 | 16.25 | 18.25 | ||
Vranovice | 14.19 | 16.30 | 18.30 | ||
Pouzdřany | 14.22 | 16.33 | 18.33 | ||
Popice | 14.26 | 16.37 | 18.37 | ||
Šakvice | 14.29 | 16.40 | 18.40 |
Os 32208 1 | Os 32210 1 | Os 32212 | Os 32214 | Os 32216 | |
---|---|---|---|---|---|
Šakvice | 15.05 | 17.05 | 19.05 | ||
Popice | 15.08 | 17.08 | 19.08 | ||
Pouzdřany | 15.12 | 17.12 | 19.12 | ||
Vranovice | 15.22 | 17.25 | 19.25 | ||
Žabčice | 15.27 | 17.30 | 19.30 | ||
Hrušovany u Brna | 15.37 | 17.33 | 19.33 | ||
Vojkovice nad Svratkou | 15.40 | 17.36 | 19.36 | ||
Rajhrad | 15.43 | 17.40 | 19.40 | ||
Popovice u Rajhradu | 15.46 | 17.43 | 19.43 | ||
Modřice | 15.50 | 17.47 | 19.47 | ||
Brno hl.n. | 9.17 | 11.17 | 15.57 | 17.55 | 19.55 – 20.17 |
Brno — Židenice | 9.21 | 11.21 | 20.21 | ||
Bílovice nad Svitavou | 9.27 | 11.27 | 20.27 | ||
Babice nad Svitavou | 9.32 | 11.32 | 20.32 | ||
Adamov | 9.36 | 11.36 | 20.36 | ||
Adamov zastávka | 9.38 | 11.38 | 20.38 | ||
Blansko | 9.45 | 11.45 | 20.45 | ||
Blansko | 9.45 | 11.45 | 20.45 | ||
Blansko město | 9.47 | 11.47 | 20.47 | ||
Dolní Lhota | 9.51 | 11.51 | 20.51 | ||
Rájec — Jestřebí | 9.54 | 11.54 | 20.54 | ||
Doubravice nad Svitavou | 9.58 | 11.58 | 20.58 | ||
Skalice nad Svitavou | 10.02 | 12.02 | 21.02 |
Poznámky:
- Dne 29. 5. 2010 nejede v úseku Blansko — Skalice nad Svitavou
1,Praha-Ostrava
2,Praha-Brno
3,Praha-Ústí nad Labem-Cheb
Desiro byla slušně zaplněno, ale volnou čtyřku jsem našel, zato RS1 se za Troubelicema téměř vyprázdnila. Přestože se přes přejezdy jezdilo krokem, tak oba dopravci dorazila do cíle s asi 2 minutami. Ani jeden z dopravců neměl rozchozený informační systém, ale u RJ stevardka hlásila zastávky. Co naopak musím RJ vytknout je nefungující záchod a kávovar, tady pro mě velké zklamání.
I přestože vlak RJ je celý žlutý a na boku má velké nápisy RegioJet, stejně jako na informační tabuli o odjezdu vlaků byl uveden dopravce, tak přece jenom se našel cestující, který si myslel, že se jedná o pravidelný spoj ČD. Ať si říká kdo chce co chce, tak korporátní nátěr pro ČD je prostě nutnost.
Jinak zpoždění měli včera taky (asi 7 minut), ale bylo to tím, že přes velkou část přejezdů se jezdilo na OP. Proč, to netuším, všechny byly ve výstraze.
V Troubelicích pak smutně koukal strojvedoucí protijedoucí Regionohy (aspoň tak vypdal).
A nejlepší nakonec - po zastavení v Šumperku na stejnou kolej z druhé strany přijel pravidelný osobní vlak v podání ř. 831. To už bylo setkání generací o 2 stupně, nebo jak se to řekne správně. :-)
Takze ted uz to nebude "jo, jezdit propagacne, to s financnim obnosem zvladne kazdej, ale zkuste si jezdit pravidelne, to je kumst" ... a misto toho bude "jo, jezdit dva mesice pravidelne, to s financnim obnosem zvladne kazdej, ale zkuste si jezdit celej rok ...."
Samosebou ze bych to uvital, ale dva mesice propagacnich jizd si moc nedovedu predstavit. I kdyz... pokud se nepletu, je to jedna z trati, kde bylo stornovano jiz vyhlasene vyberove rizeni, takze by to mohlo mit i statut "natruc" podniku.
Když si kupujete jízdenku s EasyBus z některého londýnského letiště do centra Londýna, tak jste již při nákupu jízdenky ve smluvních podmínkách upozorněni, že po dobu jízdy musíte být v autobuse připoutáni.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.