Plzeň — Celkem čtyři uchazeči se přihlásili do tendru v Plzeňském kraji, který vybere dopravce na třech neelektrizovaných tratích na období od prosince 2011 do prosince 2026. Jedná se o České dráhy, Viamont, ČSAD Jablonec a RegioJet (dceřiná firma Student Agency). Zadávací dokumentaci si vyzvedly i další čtyři firmy, mezi nimi například Veolia Transport, která se poté rozhodla soutěže neúčastnit. Stejně tak možná překvapí absence společnosti Arriva, jejíž dnešní dceřiná společnost Vogtlandbahn před lety iniciovala záměr na provoz souprav Desiro Classic ve společném projektu s ČD právě na domažlické trati a jejíž lokomotivy nyní na této trati vozí mezistátní rychlíky.
RegioJet získal osvědčení dopravce
Plzeňský kraj s poptávkou přímo oslovil České dráhy a RegioJet (tyto firmy již loni projevily zájem spolupracovat s krajem na zajištění regionální dopravy), zatímco ostatní dopravci si dokumentaci mohli vyzvednout za poplatek. Druhá jmenovaná firma, dceřiná společnost Student Agency pro železniční dopravu, do posledního výběrového řízení šla společně se zahraničním partnerem, firmou Keolis. Jednalo se o tendr Libereckého kraje, z něhož nakonec tento uchazeč odstoupil. Nyní prošla firma RegioJet schvalovacím řízením a 16. 10. 2009 od Drážního úřadu získala bezpečnostní certifikát (tzv. osvědčení dopravce) pro provoz na celé železniční síti v ČR.
Hned po víkendu, 19. 10. 2009, přišla na Plzeňský kraj nabídka firmy RegioJet na regionální obsluhu předmětných tratí. Šlo zároveň o poslední termín, kdy bylo dle harmonogramu ještě možné podat nabídku do soutěže. O vítězi se má rozhodnout již do 29. 10. 2009. Jiří Schmidt, obchodní ředitel společnosti, dodává: "Nabídli jsme to nejlepší, co moderní železnice umí. Podle našich informací podali nabídku i další soukromí dopravci. Ať vyhraje kdokoliv, na konkurenci mezi dopravci vydělá vždy kraj a jeho obyvatelé."
Další připravovaná výběrová řízení v Plzeňském kraji
Současné výběrové řízení zvolí dopravce regionálních vlaků na tratích Plzeň - Blatno u Jesenice, Plzeň - Domažlice a Nýřany - Heřmanova Huť. Dle požadavku Rady Evropy, aby příjemce veřejných dotací prošel nediskriminačním výběrovým řízením, bude kraj postupně vypisovat soutěže i na zbývající tratě. Čas má do roku 2019, kdy přestává platit výjimka EU. Další "soutěžní" tratě přibudou pravděpodobně v roce 2012 nebo 2013 a bude se jednat o úseky tratě 170 (Praha - Plzeň - Cheb) a navazující neelektrizované tratě.
Zdroj: Finanční noviny, RegioJet
| 26.10.2009 (13:00)
2.SA nabidku pristi pondeli vezme zpet
3.Vyhraje to CD a cenou A a vozidly M
4.Jezdit to budou CD s cenou B a vozidly N
Cokoliv jineho bude pomerne zasadni prulom:-))
Celé je to jako vždycky: Žlutý pán bude chvíli velkohubě žvanit, než zjistí, že (sebe)likvidačním podmínkách ČD není schopen konkurovat a buď neuspěje, nebou svou účast předem stáhne. Ostatní dopravci nemají mnoho šancí a symptomatická je i neúčast Arrivy, která jediná v těchto oblastech může provozně ČD konkurovat: do blízkého příhraničí totiž může levně přesunout zánovní RS1 z Furth im Waldu prostou změnou oběhů. Stejným způsobem je na karlovarsku konkurenceschopný Viamont.
A jen drobné doplnění: požadavek na výběrová řízení pochází nikoliv od Rady Evropy, ale od Evropské komise- je to i jedna z podmínek notifikace N409/2008, umožňující pořizovat nová vozidla ze strukturálních fondů, jak už se tu před časem psalo.
No nic, jsem zvědav, co z téhle další bouře ve sklenici vody bude: velmi rád bych se mýlil. A též jsem zvědav, dokdy ČD to turecké hospodaření půjde- EK se temné přelévání veřejných peněz do "národního dopravce" líbí čím dál méně a bez (nepovolené) nadstandradní státní pomoci je pro ČD k bankrotu jen krůček!
tuhle větu bych stejně bral trochu s nadsázkou.
Já bydlím v plzni a vím co tyhle tratě asi obnáší a co na nich jezdí..
MZ) Pro začátek asi spíš funkční JŘ a moderní spolehlivá vozidla a vstřícný personál. :)
ta věta to je nesmisl-chlubit se tim že nabídnou třeba wi fi připojení jako se jeden čas chlubil jančura se student agenci nebo regio jet nebo co to je tak to je blbost
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










