Plzeň — Celkem čtyři uchazeči se přihlásili do tendru v Plzeňském kraji, který vybere dopravce na třech neelektrizovaných tratích na období od prosince 2011 do prosince 2026. Jedná se o České dráhy, Viamont, ČSAD Jablonec a RegioJet (dceřiná firma Student Agency). Zadávací dokumentaci si vyzvedly i další čtyři firmy, mezi nimi například Veolia Transport, která se poté rozhodla soutěže neúčastnit. Stejně tak možná překvapí absence společnosti Arriva, jejíž dnešní dceřiná společnost Vogtlandbahn před lety iniciovala záměr na provoz souprav Desiro Classic ve společném projektu s ČD právě na domažlické trati a jejíž lokomotivy nyní na této trati vozí mezistátní rychlíky.
RegioJet získal osvědčení dopravce
Plzeňský kraj s poptávkou přímo oslovil České dráhy a RegioJet (tyto firmy již loni projevily zájem spolupracovat s krajem na zajištění regionální dopravy), zatímco ostatní dopravci si dokumentaci mohli vyzvednout za poplatek. Druhá jmenovaná firma, dceřiná společnost Student Agency pro železniční dopravu, do posledního výběrového řízení šla společně se zahraničním partnerem, firmou Keolis. Jednalo se o tendr Libereckého kraje, z něhož nakonec tento uchazeč odstoupil. Nyní prošla firma RegioJet schvalovacím řízením a 16. 10. 2009 od Drážního úřadu získala bezpečnostní certifikát (tzv. osvědčení dopravce) pro provoz na celé železniční síti v ČR.
Hned po víkendu, 19. 10. 2009, přišla na Plzeňský kraj nabídka firmy RegioJet na regionální obsluhu předmětných tratí. Šlo zároveň o poslední termín, kdy bylo dle harmonogramu ještě možné podat nabídku do soutěže. O vítězi se má rozhodnout již do 29. 10. 2009. Jiří Schmidt, obchodní ředitel společnosti, dodává: "Nabídli jsme to nejlepší, co moderní železnice umí. Podle našich informací podali nabídku i další soukromí dopravci. Ať vyhraje kdokoliv, na konkurenci mezi dopravci vydělá vždy kraj a jeho obyvatelé."
Další připravovaná výběrová řízení v Plzeňském kraji
Současné výběrové řízení zvolí dopravce regionálních vlaků na tratích Plzeň - Blatno u Jesenice, Plzeň - Domažlice a Nýřany - Heřmanova Huť. Dle požadavku Rady Evropy, aby příjemce veřejných dotací prošel nediskriminačním výběrovým řízením, bude kraj postupně vypisovat soutěže i na zbývající tratě. Čas má do roku 2019, kdy přestává platit výjimka EU. Další "soutěžní" tratě přibudou pravděpodobně v roce 2012 nebo 2013 a bude se jednat o úseky tratě 170 (Praha - Plzeň - Cheb) a navazující neelektrizované tratě.
Zdroj: Finanční noviny, RegioJet
| 26.10.2009 (13:00)
p.s.: mohu-li prosit, mohl by jste ten elaborat sepsat s absenci pravopisnych chyb??
Vozidla si buď ČD koupí nebo udělají tzv. oční výtěr tj. nabarvení kastle a vymění plyšové sedáky....to by mělo stačit.(:-
Vy víte které linky jsou vysotěžené? Já jsem si žádných nevšiml....
...přesně tu samou otázku si kladu již delší dobu. Dle mně by musely ČD na všechny linky vypsat reálnou cenu, protože by už nebylo možné dotovat vysoutěžené linky těmi nevysoutěženými. Pak by u nás nastalo opravdu konkurenční prostředí na železnici...
Jirko Panthere, já myslím, že Arriva se drží hesla, kdo si počká, ten se dočká. Přesně ve smyslu příspěvku SzKT: Až EU(EK) zatrhne česky specifické financování Černé Díry, uvidíme, jak moc bude ČD vstupovat do výběrových řízení a jak moc jich bude mít předem vyhraných...
A na závěr: Čím více výběrových řízení, tím lépe. Jen nechápu, že to v některých krajích jde a v jiných nejde. Co by se asi stalo, kdyby ta VŘ vyhlásily všechny kraje najednou??? :-)
Takže ať výběrové řízení dopadne jakkoli, tak je to správný krok.
Samozřejmě bych tu docela rád viděl Žluté pány aby konečně dostali možnost se předvést. A že se Arriva moc netlačí je zřejmé. Má to tu zmapované a moc dobře ví, že to není velký vejvar a stačí se prozatím udržovat v obraze mezistátními spoji.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










