..: Lotos Kolej - Voith a Bombardier v Polsku :..

Bombardier Traxx DE 076.001, foto: Louis ArmstrongPolsko — Zatímco se počty rekonstruovaných brejlovců z České Třebové přibližují počtu měsíců, o které se prodlužuje schválení a počátek dodávky elektrických lokomotiv Škoda 109E, koleje našich severních sousedů už téměř dva roky brázdí nové německé elektrické i dieselové lokomotivy. Lokomotivní řada Bombardier Traxx, schválená k provozu bez jakýchkoli výjimek v celé polské železniční síti, má šanci stát se základním kamenem obnovy přestárlého vozového parku polských dopravců. Fakt, že před nedávnem (prosinec 2007) pronajala firma Angel Trains šest kusů dopravci PKP Cargo, i říjnová objednávka šesti strojů (s opcí na další 4) dopravní divizí akciové společnosti Lotos, to jen dokazuje. V prvním případě jde o vícesystémové elektrické stroje TRAXX F140 MS; Lotos naopak projevil zájem o dieselelektrickou verzi TRAXX F140 DE. Skříně budou dodány z Wroclawi, kde stojí jeden z polských závodů skupiny Bombardier Transportation, podvozky dodá továrna v Siegenu a finální montáž proběhne v "domovském" Kasselu. Pro ty z vás, kdo si potrpí na technické údaje, mám přichystán výkon 2400 kW, tažnou sílu 300 kN a maximální rychlost 140 km/h. První stroj šestikusové série by měl být dodán v polovině roku 2011.

Voith Maxima 40 CC, foto: Voith TurboLotos Kolej, dopravní divize rafinérského koncernu LOTOS S.A., je zároveň třetím dopravcem s licencí výrobce na provoz diesel–hydraulického monstra Voith Maxima 40 CC. Avšak i pokud projde všemi homologačními testy polského drážního úřadu, bude moci pouze na trať č. 131 (Śląsk – Porty), protože hmotnost na nápravu o jednu tunu překračuje povolenou hodnotu na většině polských tratí, a sice 20 t. Pro úplnost dodejme, že přeplňovaný vidlicový šestnáctiválec disponuje výkonem 3600 kW, který je distribuován hydraulickou dvouměničovou převodovkou od motoru k šesti nápravovým převodovkám. Právě adhezi "šestikoláku" a hydraulice vděčí stroj za tažnou sílu o hodnotě 408 kN (při 30% účinnosti). Testy výrobce ve Velimi prokázaly sílu Maximy, když 2700t těžký nákladní vlak dosáhl rychlosti 108 km/h.

Zdroj: Railway Gazette, Lotos Kolej


Martin Grill Poslat mail autorovi | 26.10.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel bugear 
26.10.2009 (13:55)  
@Chary: Exa, předpona exo je něco jiného.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
26.10.2009 (13:43)  
ythomas_ct: ať dělám co dělám, v knihách, novinách, časopisech či internetových článcích zápis 6E7 pro 60 milionů v obecně populárním počtu nenacházím. Zřejmě nečtu ty správné matematické sborníky. Navíc komentář zde na žp není striktně omezen počtem písmen. Skutečně by mě zajímalo, kolik čtenářů by ten zápis takto pochopilo ;-)

Jaká ráčí být oblast tvé profesní deformace?

Písmeno E jako zkratka pro exa- (10^18) je však platnou předponou soustavy SI. (děkuji bugearovi za upozornění)

EDIT:
Martine, já sice nemám výuční list, ale zápis 6E7 jsem si musel najít na wiki. Holt asi nejsem normální, když s touto formou nepracuji denně.

EDIT2: děkuji za inspiraci, udělám průzkum mezi lidmi v mém okolí (zaměstnanci různých firem na různých postech), aby se vidělo, kolik z nich je normálních :-)
26.10.2009 (13:29)  
Ad JP: Dobrá, tak za tuto cenu (což je cca půlka nové lokomotivy) se toho sice bude dělat hodně (také nikde neříkám, že ta rekonstrukce je něco špatného), ale je to dost! Obzvlášť když uvážíme, že mechanické části lokomotivy se rekonstrukce nedotkne a že jedna takto zrekonstruovaná lokomotiva bude mít cca poloviční výkon (3700 kW) ve srovnání s lokomotivou novou. Mimochodem, napadá mě, že pokud tedy bude nová regulace lokomotiv ex163 založena na IGBT, znamená to, že se asi bude muset testovat EMC, že?!

Ad Chary: Je to kratší, ale budiž! Pro normálního člověka tedy jde o standardní matematický zápis, bo nejsme v Anglii. A speciálně pro Charyho: 6E7 = 6*10^7. ;o)
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
26.10.2009 (13:00)  
6E7 Kč, to je prosím kolik?
Nebylo by lepší pro normálního člověka psát třeba 60 milionů?

Anebo se jedná o analogický zápis třeba k 1k7 = 1.700, 2M3 = 2.300.000

6E7 je 6,7 * 10^18, neboli 6.700.000.000.000.000.000,-
Za to už se dá rekonstruovat ledasco, pravda.
26.10.2009 (11:43)  
ythomas_ct) Když uvádíš cenu, tak taky zauvažuj, co vše se s těmi 163 bude dělat. ;)

Mě tady napadá ještě úvaha, jak to vypadá s těmi EuroSprintery pro ČD-C, které si uvažovali najmout a kvůli čemuž jezdil ten ES64F4-VD letos po ČR.
26.10.2009 (11:32)  
Ad MG: No, myslím, že těch pár typů lokomotiv (TRAXX, ES64X, ER20) tady taky brzo budou (pokud již nejsou) schváleny a je jen otázkou času, kdy s nimi někteří dopravci začnou jezdit. (A ČD-C to asi zrovna nebudou, když si nechávají v Parsu zmodernizovat 30 ks řady 163 za 6E7 Kč za kus!) Jinak, hledáte-li skutečné zlaté doly, podívejte se ještě pár set kilometrů na východ... ;o)
26.10.2009 (9:48)  
Kdyby před 40ti lety netlačily východní správy na to, aby spřáhlo UIC bylo kompatibilní s SA3, vzniklo by spřáhlo, které by těch 500kN bylo schopné přenést a nemělo zbytečnou hmotnost.
26.10.2009 (8:57)  
Ono to s tou obnovou vozového parku v Polsku zas tak žhavé nebude! 10 taurů s 10 traxxy to nespasí, dokud budou z Čech nakupovat a zprovozňovat zde zrušené lokomotivy ř. 121 apod.... ;o)

A pro doplnění: Ta Maxima je údajně schopná vyvinout rozjezdovou tažnou sílu až 519 kN (při mí = 0,42), a to prosím pěkně při dovoleném statickém zatížení šroubovky 350 kN... ;o)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko