..: Drak přichází :..

Dragon 1, foto: Grzegorz Milkosz Gdaňsk — V listopadu 2008 jsme vám přinesli informaci o projektu polské těžké nákladní lokomotivy E6ACT (následně pojmenované "Dragon"), gliwické společnosti ZNLE. Tehdy se pracovalo na skříni prototypu a ladění jednotlivých funkčních celků, aby se mohl stroj v celé své kráse představit na veletrhu Trako 2009 v severopolském přístavním městě Gdaňsk. Výrobce přislíbil možnost dodání prvních strojů v červnu 2010 a ačkoli byl navržen pro polské dopravce, zájem o něj projevily i přepravní společnosti Alžíru a Maroka. Připomeňme jen, že lokomotiva dokáže utáhnout nákladní vlak o hmotnosti až 4 tisíc tun, k čemuž využívá tažnou sílu 374 kN a adhezi všech 6 náprav. Podrobné technické údaje naleznete v původním článku.

Zdroj: Rynek Kolejowy, Autor snímku: Grzegorz Mikosz


Martin Grill Poslat mail autorovi | 15.10.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Dusanh 
17.10.2009 (15:56)  
Ad MZ: to je asi totéž, jako kdybychom u nás stavěli nadjezdy nad silnicemi ve výšce 3m a potom se ptali, proč ti zahraniční výrobci kaminonů je neumějí udělat tak, aby mohly jezdit i u nás...
Naše infrastruktura je bohužel nekompatibilní s nadnárodním standartem. To je základní problém.
17.10.2009 (12:24)  
Martin Grill : Jestli umí, proč nebyly TAURY vyrobeny tak, aby bez dalších složitých úprav a dodělávek mohly jezdit v Česku (na zvláštní povolení na vybraných tratích) a na Slovensku, resp. aby mohl jezit na 3 600 metrů dlouhém úseku Dolní Žleb - Schöna. Nebo snad Siemens vyráběl lokomotivu pouze podle dokumentace, do posledního šroubku schválené ÖBB a nebylo už v době výroby počítáno s tím, že by se mohla lokomotiva dostat za hranice, v době schvalování dokumentace existujícího vozebního ramene ÖBB(Břeclav přednádraží, Bratislava-Petržalka). Nemyslím, že u Siemense nebo u vlastníka (ÖBB) neví, jaké jsou požadavky na mobilní část zabezpečovacího zařízení na lokomotivě pro úsek Dolní Žleb - Schöna, přesto taková úprava provedena nebyla.
Napadá mne myšlenka "lokomotivy pro vlastní potřeby", která by byla vyrobena nezávisle objednávce zákazníka, jednak jako vícesystémová, jednak jako splňující podmínky "národních špecifik", kerá by byla následně schválena příslušnými "národními" drážními úřady...

Naproti tomu řada 380 ČD (spíše CZ) je konstruována s přihlédnutím ke všem "špecifikám" zemí, kam by mohla být dodávána ...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
16.10.2009 (23:49)  
Čekal jsem nějakou seriózní a trošku odbronou diskusi a ne jen zase prázdné žvatlání o ničem.

Srovnávat vícesystémovou lokomotivu s Vmax 200 km/h a DC lokomotivu s V max 120 km/h vůbec nelze, ty mašiny se liší natolik, že kdo toho ví jen trošku málo o konstrukci lokomotiv, je mu zcela jasné, že to prostě seriózně porovnat nejde, už jen kvůli rozdílným TSI na pevnost HSS apod. O výzbroji a dalším vybavení ani nemluvím.

Taurus vs Škoda 109E no to už je hodně ohraná písnička, opět se srovnávají dvě velice těžko srovnatelné věci .. kdo trošku rozumí technice kolejových vozidel tak ví přesně, co mám na mysli a proč to nelze srovnávat, a kdo neví, nechť nastuduje odbornou literaturu, navštěvuje veletrhy a odborné semináře a pak nebude na DF žvaltat to co se tu objevuje.

waszyn Tak existence a fungovani teto firmy, resp.holdingu neni trzni nybrz mafiansko-korupcni..
Ty máš pro své tvrzení nějaké důkazy? Pokud ano, máš zakonnou povinost toto oznámit. A pokud tyto důkazy nemáš, buď radši zticha. Tohle je hrozně ohraná a trapná písnička.

...jeho predrazenych neoverenych a v mnoha ohledech zastaralych suntu
Defunuj prosím přesně, jaký typ vozidla máš na mysli a které konstrukční uzly jsou na konkrétním typu zastaralé a proč a z které strany je požadavek tento uzel použít. A ty znáš detailně všechny smlouvy od všech zakázek,různých výrobců, že můžeš tvrdit, že je něco předražené? Ono je rozdíl koupit si třeba hotovou lokomotivu a nebo si koupit stavebnici a depu si ji skládat a pak si platit homologace a další úpravy.

Deadeye: ..cena vyssi nez u bezne dostupne jezdici konkurence...
Tak mě by ta běžně jezdící konkurence docela zajímala. Nevím o tom, že by se po kolejích sousedních států ve velkém počtu proháněly lokomotivy, které jsou třísystémove, s Vmax 200 km/h, mohou jezdit po kolejích v ČR,Slovensku, Polsku, Německu, Rakousku a Maďarsku a jejich HSS splňovaly EN 15 227. Pokud taková lokomotiva existuje, prosím, ukažte mi ji a poučte mě, rád si rozšířím obrzory.
16.10.2009 (20:04)  
Deadeye : který běžně jezdící produkt konkurence může na koleje SŽDC ?
"Slavný" Taurus jezdí pouze v několika kusech na "zvlášní povolení" a jen na některých tratích a dokonce nemůže jezdit ani mezi Děčínem a Bad Schandau, resp. mezi Dolním Žlebem a Schönou přes Hirschmühle. Pokud se chce dostat vlastní silou z Děčína do Schöny, tak to musí objet přes Vídeň a Passau ... Dokonalá lokomotiva od konkurence, viďte ...

Takže když takovouhle lokomotivu neumí u Siemense a Bombardiera vyrobit, tak si jí holt musí(-me) v tuzemsku vyrobit sami ...
16.10.2009 (17:06)  
to waszyn: Presne o tom mluvim. Neco podobneho existuje i ve zbrojnim prumyslu o ktery se zajimam. Ceske chytre hlavy leccos vymysli, udelaji i protoyp a nic. Pak se zada novy vyvoj kamosovi za predrazene penize, nebo se to jeste draz koupi v cizine. Mimo nase uzemi se nase vojenska technika uz temer neprodava (a to jsme byli zbrojni velmoc). Kdezto Polaci modernizuji levneji, lepe (byt treba v kooperaci s cizinou) a jejich vojenska technika vyhrava po svete vyberova rizeni, tudiz stat nemusi nesmyslne dotovat vyvoj kazde prkotiny, protoze firmy jsou schopne si zakazky, a tim i prachy na vyvoj, sehnat samy.
16.10.2009 (17:03)  
to Burns: Ano je to jednosystemovka versus trisystemovka, nicmene normy budou splnovat stejne, vykon je podobny (5 versus 6MW), urceni jine.

Ale... skoda zacala na nove loko pracovat v roce 93 (103), uz nekdy v 97 ukazovala prvni modylky 109, 2002 prvni soutez, ale mela to byt jina loko (s Bombardierem), 2004 druha soutez (proc vyvoj loko neprobehl uz treba 99 az 2000 a do souteze 2002 mohli jit uz s hotovu loko?), ucinnost smlouvy 12.2004, dodani prvni loko do 48 mesicu vcetne zkousek, coz jsou 4 roky, takze 12.2008.

Realita v podani Skody je vice nez 10 let zvatlani o nove loko, prosvihnuty termin uz skoro o rok a cena vyssi nez u bezne dostupne jezdici konkurence.

Tim, opet na to upozornuji, nehanim um a sikovnost skodovaku. Ti inzenyri, technici a delnici jsou jedno z nejlepsich co mame. Tim hanim vedeni a korupcne-brachovsky system vedeni podniku a reseni zakazek, ktery nas stoji penize, cas a cestovni pohodli. Kdy uz i Polaci zacinaji vytahovat ruzky v oblasti, ktera drive byla nasi drtivou domenou. Pokud nekdo neni s to pochopit psany text a neni ochoten posuzovat veci realne a ne jen z pohledu cz fandy, tak nema smysl se dal bavit.
registrovaný uživatel waszyn 
16.10.2009 (14:39)  
Deadeye: Tak existence a fungovani teto firmy, resp.holdingu neni trzni nybrz mafiansko-korupcni, majitel, ktery umi i na ministerske posty prosadit sve lidi, kteri protlaci nakup jeho predrazenych neoverenych a v mnoha ohledech zastaralych suntu nepotrebuje se svymi vyrobky soutezit v konkurencnim boji v ostatnich zemich-nevydelal by na tom, ceske statni nakupy mu bohate staci,politicke strany i jednotlivci si prijdou na sve a co hlavne, podporuje se cesky prumysl ze. At to stoji co to stoji. Zatimco konkurenci fabrika, zamestnavajici a vyrabejici rovnez v CR, jejiz majitel nejezdi na ty spravne jachty, zrovna dneska zhasina a bali.
16.10.2009 (14:32)  
Deadeye: Pane kolego, ono je opravdu mimo srovnávat typy E6ACT a 109E. Pochybuji, že společnosti prahnou po E6ACT, tak jak to popisujete ve svém příspěvku. Možná už jen z toho důvodu, že se jedná o čistě stejnosměrnou lokomotivu, takže si zajezdí tak možná v Polsku (nepočítám, že by jí někdo kupoval do ČR nebo SR, aby si s ní zajezdil jen na severu).
Pokud E6ACT chcete srovnávat mermomocí se škodovkou, tak si poslužte řadou 184.5, což je taktéž čistě stejnosměrná nákladní lokomotiva (ovšem o dost starší se SS motory).

pozn.: Nechci se zastávat 109E, po ní taktéž zájemci nějak zvláště neprahnou. Jen jsem chtěl upozornit na nesmyslné srovnávání...
16.10.2009 (13:38)  
to Hawkey: Treba ze zkonstruovali neco po cem je zajem uz ve chvili, kdy vyjede prototyp. Na rozdil od Skody, ktera bohuzel (a za to nemuzou konstrukteri, ale vedeni) zabredla do korupcniho kolecka ja na brachu, bracha na mne (aneb co neobjednaji CD s podporou statu a casto za premrstenou cenu, tak to se ani nepokusime vyrobit).
16.10.2009 (13:35)  
Ja cekal jak se zdejsi obhajci Skodovky zacnou cilit, nervit a kricet. Jisteze 109 je technicky jinde, jenze je otazka zda je 109 potreba. 109 je objednana v poctu 20 kusu a ma zpozdeni, cena vyvoje a cena za kus je vyssi nez u zapadniho ekvivalentu. Zatim jsem neslysel o vaznem zajemci z jine zeme, nebo o jednani o dalsi serii, vetsi alespon od CD. Kdezto Polaci udelali loko o kterou je uz ted zajem. Divim se proto, ze kdyz ta skvela Skoda byla schopna vyvinout tu dle nekerych uzasnou a dokonalou 109 (tim ji nezatracuji, jen si nemyslim, ze 109 je vsespasitelny zazrak), tak proc uz davno nevyvinula jednodussi loko ala tato Polska, po kterych je evidentni zajem. Treba by pak stat pres CD nemusel platit tolik za vyvoj, protoze by sel evolucne a jeho cast by zaplatily zahrnaicni odberatele. Dokazat vyrobit neco je jedna vec, dokazat vyrobit neco a prodat to, tak aby to bylo komercne uspesne je druha vec. Chci podporu naseho prumyslu, ale ne takovou, ze pak prumysl spoleha, ze to stat zase zacvaka. Skoda neni v pozici kde byla pred x lety. Nemuze delat jen spicku a hracickovat si, musi delat to, po cem je poptavka a co zakaznici koupi. A tim nemyslim umelou poptavku skrze CD.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko