Curych / Řím — Po 15 letech provozu končí od prosincového jízdního řádu Cisalpino AG, společný podnik Švýcarských spolkových drah (SBB) a Italských drah (Trenitalia) provozující rychlovlaky na trasách mezi Itálií a Švýcarskem (do roku 2006 i Německem). Vozový park Cisalpina si obě železniční společnosti rozeberou a spoje by měly být provozovány dále v jejich režii. Nejde o příliš slavný konec, poslední rok provozu byl poznamenán technickými a dalšími problémy.
Společnost byla založena v listopadu roku 1993 a do vínku dostala 9 dvousystémových jednotek ETR 470 tehdy zbrusu nové druhé generace pendolina (také označovány Cisalpino I). Od roku 2004 začala provozovat další spoje i konvenčními soupravami. Téhož roku si společnost objednala 14 nových třísystémových jednotek ETR 610 třetí generace Pendolina, které měly být dodané v roce 2007 (ty jsou také označovány jako Cisalpino II). Nakonec začaly jezdit až v průběhu roku 2009 a to navíc jen v Itálii. Na ženevskou větev přes tunel Simplon se dostaly až v říjnu 2009, naopak nasazení na větvi přes Gotthardský tunel se zdá být v nedohlednu.
Pět souprav ETR 470 dostane Trenitalia, ostatní čtyři SBB. 14 souprav ETR 610 bude rozděleno rovným dílem. Obě společnosti také převeznou 40 zaměstnanců Cisalpina. Provoz má být zachován ve stejném rozsahu, i když obě společnosti zároveň oznámily zánik nočních vlaků mezi oběma zeměmi.
Zdroje: Railway Gazette, Wikipedia, Geneva Lunch
1 2 | Zpráv na stránku: |
Bohužel prakticky stejné jednotky jako ETR 470 jsou u nás vydávány za vrchol pokroku, protože zde jsou uvedené nešvary normální a Pendolino aspoň povzneslo svůj interiér nad úroveň slizké koženky. Abych jen nenadával, má taky dobrý pohon a brzdy.
Že se pak dopravce cítí oprávněn narušovat svou vlajkovou lodí pravidelný takt IC do Ostravy či EC do Brna, netřeba připomínat :-(. Odměnou cestujícím budiž řízek z mikrovlnky.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.