Síť SŽDC — Dnes kolem půl deváté ráno došlo na trati 170 ke střetu rychlíku 753 v úseku Rokycany - Holoubkov s pracovním strojem, provádějícím práce na sousední koleji. Podle dostupných informací nedošlo k žádnému zranění. Osobní vlaky 7807 a 7808 byly operativně v postiženém úseku nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, R 351 a R 754 vyčkaly na uvolnění trati v okolních stanicích. Cestující z nich měli možnost využít i náhradních autobusů. Provoz byl v 10:15 obnoven, k jakým škodám došlo však zatím není známo. R 753 kvůli srážce dosáhl zpoždění 98 minut, R 754 86 minut, R 354 31 minut a R 351, jenž si vezl zpoždění od výluky mezi Planou u Mariánských Lázní a Chebem ve výsledku 57 minut. Osobní vlaky 7807 a 7808 se opozdily o hodinu.
Do výčtu mimořádností se ve 14:42 přidalo vykolejení vlaku NEx 48162 ve stanici Omlenice na trati 196. Dvacetivozová souprava prázdných autovozů do Kolína, v čele s 363.065-4 se na přejezdu srazila s automobilem, přičemž došlo k vykolejení lokomotivy a šesti vozů. Řidič osobního auta, který zřejmě nerespektoval signalizaci PZZ, srážku nepřežil. Předběžně odhadovaná škoda se pohybuje kolem 5 milionů korun. Na místo je z Plzně povolán nehodový vlak s jeřábem EDK 750. Provoz se dle Drážní inspekce podaří obnovit až během zítřka. Mezi Českými Budějovicemi a Summerau je zavedena náhradní autobusová doprava. [fotografie z místa]
S problémy se potýkali i na jih od Prahy na trati 221, kde zhruba v 10:30 došlo mezi stanicemi Benešov u Prahy a Čerčany k pádu seschlého stromu do trolejového vedení, provoz byl v obou traťových kolejích na tomto rekonstruovaném úseku přerušen, zavedena byla taktéž náhradní doprava autobusy. Provoz byl v 15:56 obnoven.
Vnitrostátní část rychlíku 206 svou jízdu díky této mimořádnosti ukončila v Benešově, mezinárodní část přijela do Českých Budějovic zpožděná (cestující přestoupili do R 640 a ubytovací vozy pokračovaly až večer na náhradní soupravě EC 100). Z Benešova do Čerčan byla po posílení autobusy od DP Praha prodloužena o něco později začínající náhradní autobusová doprava Olbramovice - Benešov u Prahy. Nakonec tedy i cestující ve vnitrostátní přepravě přijeli do Prahy až v R 640. Ve 12:05 byl již mezi Benešovem a Čerčany obnoven provoz po 2. traťové koleji.
Dnešní druhou oběť si v 16:25 vyžádal střet vlaku EC 173 s osobou v kolejišti mezi Modřicemi a Hrušovany u Brna na trati 250. V 17:30 byla zavedena jednokolejná jízda po druhé traťové koleji, místem nehody se sníženou rychlostí.
Pravděpodobně poslední obětí úterního dne se na železnici stala mladá dívka, která byla sražena před Ševětínem osobním vlakem 8220. Za dotyčný vlak byl ve zbytku trasy přibližně po hodině veden náhradní motorový vůz, městským autobusem náhradní dopravy byl mezi Ševětínem a Českými Budějovicemi nahrazen R 655 (do ČB dojel víceméně včas, navíc s příjemným překvapením pro většinu cestujících).
Zdroje: ČD - omezení provozu, Zpoždění vlaků - Babitron, iDNES.cz, Drážní inspekce, ŽelPage
Jasne, je to prehnany, ale ne zas tolik - uz v soucasnem stavu je jizda mezi dvojici nejvetsich ceskych mest s dvouhodinovou spotrebou casu ostuda zeleznice. Ja sam vlakem tudy jezdim jen kvuli navaznym prestupum (ktere se stihaji bohuzel jen v cca 75% :-( ), pri jizde Plzen - Praha bych volil rychlejsi a i pri inkarte levnejsi bus. Coz me samosebou jakozto vlakovyho priznivce toci, ale co nadelam.
Kazdopadne jakykoliv dalsi prodlouzeni jizdni doby (mysleno nad dve hodiny) by jen vyhnalo soucasne zbytky cestujicich z becek do busu (v lepsim pripade) nebo do aut.
Takze to vidim (ano, zjednodusene, ale jde o ten princip) nasledovne. Tam, kde si muzu dovolit zpomalit vlak (rekneme uprava jednoho prejezdu na 40km trate) vlak zpomalim na rychlost se zabrzdnou vzdalenosti par metru, ekvivalent je uzavirka na okresni silnici, kde staci tri kuzely a dve znacky "zuzena vozovka". Jenze na hlavni trati (podobne jako na dalnici) je potreba na situaci pohlizet trochu jinak - v beznem provozu neni mozne zavrit "jen tak pro srandu kralikum" jeden pruh hlavniho prutahu mestem (to se stalo v Praze i v Plzni), protoze by to znamenalo znacne dopravni komplikace. Takze zbyva reseni stavby s minimalnim omezenim provozu, ale s o to prisnejsimi bezpecnostnimi predpisy pro vsechny zucastnene.
Silniční doprava:
-auto zastaví na docela krátké dráze
-auto může uhnout
Železniční doprava:
-brzdná dráha vlaku se počítá na stovky metrů
-vlak neuhne, jede po kolejích
Tohle jsou, dle mého, opravdu zásadní rozdíly, které by se neměli přehlížet. Ale samozřejmě, jak píšeš ty, opatrnost a neustálá bdělost je třeba všude. O to pokoj.
Podle mě může za ten bagr systém. Jako nemůžu pochopit, že někomu, komu pár čísel od zadku projíždí vlaky, stačí k drážním vědomostem jeden den školení a já, kterýž sedím v baráčku, piju kafe, křůpu oříšky a ovládám oddílové návěstidla na hradle, jsem se musel naučit plno předpisů a skládat zkoušky.... (Můžu se veřejně shodit a říct, že jsem je udělal napodruhé:-)) Já bych jim dal. Každý, kdo třeba jen uklízí posekanou trávu u trati, by musel mít zkoušky. Pěkně každému D-02 a poďme hoši do práce:-)
Jinak je mi líto cestujících, které zasáhlo zpoždění a toho šílence na přejezdu taky.....
Než jsem to dopsal, tak se R 207 z Babitronu ztratil. FRK
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.