..: Úterní problémy na dráze pokračují :..

nehody_a_mimoradnosti_uni, foto: MGSíť SŽDC — Dnes kolem půl deváté ráno došlo na trati 170 ke střetu rychlíku 753 v úseku Rokycany - Holoubkov s pracovním strojem, provádějícím práce na sousední koleji. Podle dostupných informací nedošlo k žádnému zranění. Osobní vlaky 7807 a 7808 byly operativně v postiženém úseku nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, R 351 a R 754 vyčkaly na uvolnění trati v okolních stanicích. Cestující z nich měli možnost využít i náhradních autobusů. Provoz byl v 10:15 obnoven, k jakým škodám došlo však zatím není známo. R 753 kvůli srážce dosáhl zpoždění 98 minut, R 754 86 minut, R 354 31 minut a R 351, jenž si vezl zpoždění od výluky mezi Planou u Mariánských Lázní a Chebem ve výsledku 57 minut. Osobní vlaky 7807 a 7808 se opozdily o hodinu.

Do výčtu mimořádností se ve 14:42 přidalo vykolejení vlaku NEx 48162 ve stanici Omlenice na trati 196. Dvacetivozová souprava prázdných autovozů do Kolína, v čele s 363.065-4 se na přejezdu srazila s automobilem, přičemž došlo k vykolejení lokomotivy a šesti vozů. Řidič osobního auta, který zřejmě nerespektoval signalizaci PZZ, srážku nepřežil. Předběžně odhadovaná škoda se pohybuje kolem 5 milionů korun. Na místo je z Plzně povolán nehodový vlak s jeřábem EDK 750. Provoz se dle Drážní inspekce podaří obnovit až během zítřka. Mezi Českými Budějovicemi a Summerau je zavedena náhradní autobusová doprava. [fotografie z místa]

S problémy se potýkali i na jih od Prahy na trati 221, kde zhruba v 10:30 došlo mezi stanicemi Benešov u Prahy a Čerčany k pádu seschlého stromu do trolejového vedení, provoz byl v obou traťových kolejích na tomto rekonstruovaném úseku přerušen, zavedena byla taktéž náhradní doprava autobusy. Provoz byl v 15:56 obnoven.

Vnitrostátní část rychlíku 206 svou jízdu díky této mimořádnosti ukončila v Benešově, mezinárodní část přijela do Českých Budějovic zpožděná (cestující přestoupili do R 640 a ubytovací vozy pokračovaly až večer na náhradní soupravě EC 100). Z Benešova do Čerčan byla po posílení autobusy od DP Praha prodloužena o něco později začínající náhradní autobusová doprava Olbramovice - Benešov u Prahy. Nakonec tedy i cestující ve vnitrostátní přepravě přijeli do Prahy až v R 640. Ve 12:05 byl již mezi Benešovem a Čerčany obnoven provoz po 2. traťové koleji.

Dnešní druhou oběť si v 16:25 vyžádal střet vlaku EC 173 s osobou v kolejišti mezi Modřicemi a Hrušovany u Brna na trati 250. V 17:30 byla zavedena jednokolejná jízda po druhé traťové koleji, místem nehody se sníženou rychlostí.

Pravděpodobně poslední obětí úterního dne se na železnici stala mladá dívka, která byla sražena před Ševětínem osobním vlakem 8220. Za dotyčný vlak byl ve zbytku trasy přibližně po hodině veden náhradní motorový vůz, městským autobusem náhradní dopravy byl mezi Ševětínem a Českými Budějovicemi nahrazen R 655 (do ČB dojel víceméně včas, navíc s příjemným překvapením pro většinu cestujících).

Zdroje: ČD - omezení provozu, Zpoždění vlaků - Babitron, iDNES.cz, Drážní inspekce, ŽelPage


Vítek_V | 15.9.2009 (10:13)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
17.09.2009 (15:41)  
Série mimořádností na 221 pokračuje, dnes nejdříve zneschopněl ešus na 2524 v Benešově (ve výsledku cca 40 minut zpoždění) a nakonec dopravu na více než hodinu zazdil náklad, který ve Strančicích uvázl napříč přes zhlaví.
17.09.2009 (14:40)  
16.9. v 18,09 : Zdice - odb. Popovice přerušen provoz (mechanismus firmy Skanska v profilu)
16.09.2009 (21:19)  
2Sim:
Pokud vše půjde, jak má, tak Beroun-Plzeň včetně uzlu Plzeň bude do 2016 hotovo celé. Ohledně Beroun-Praha je v současné době uváděn termín 2012-2018. Parametry oblouků v esíčku mezi Zbirohem a Hořovicemu budou zlepšeny pomocí přeložek na minimálně 120 km/h pro klasiky a cca 150-160
km/h pro klopidla, tedy stejně jako zbytek úseku...

Dálnice bude možná rychlejší pokud se zavede 160 km/h pro osobní vozidla a ta bude pouze za hezkého počasí a rychlejší to bude pouze v porovnání s klasikou...
16.09.2009 (20:29)  
Jenom pro doplnění - ve středu 9.9. došlo mezi Berounem a Zdicemi ke smrtelnému úrazu pracovníka firmy SKANSKA, který byl zachycen projíždějícím vlakem.....
jo to bohužel plně ukazuje stav a pořádek na stavbě koridorů. O odpovědnosti, kdo vlastně za co může se můžeme jen hádat další roky - viz Studénka.
16.09.2009 (18:23)  
Dnes cestující na 221 zase dostávají zabrat, jednak tradiční zpoždění rychlíků kvůli NAD, dále dopoledne na 2521 lehnul ešus, následkem čehož byly některé vlaky odřeknuty (zpoždění cestujících 40-50 minut), a teď odpoledne lehnul rychlík 646, zpoždění cestujících dosahuje až přes hodinu (zpožděny byly i osobáky, např. 2547 zatím odřeknut zcela).
Registered user Sim 
16.09.2009 (16:35)  
Martyss > par let by nevadilo, ale realita bude par desitek let. Kdyz to tak vezmu, 170/171 ma tri problemove useky, kde nepomuze nic jineho nez zcela nove trasovani: Beroun-Smichov zustane do doby, nez se prokope tunel ... a to tezko bude driv nez VRT. Ejpovice-Doubravka se ma (snad) kopat jeste pred VRT a esicko Zbiroh-Horovice tu zrejme zustane naveky.

Jsem optimista, ale tady nevidim cestu k pretrasovani aspon jednoho ze tri useku driv nez za 10 let, pritom dokud nebudou pretrasovany vsechny tri (a samozrejme nejen tyto vybrane useky), vzdy bude soubezna (ale vhodneji vedena) dalnice kratsi a rychlejsi. Soucasnych 20 zeleznicnich km navic se projevuje i do tarifu, takze ve vysledku je to "zkratka, ktera je sice delsi, ale zato horsi cesta"
16.09.2009 (16:26)  
2Sim:
V současné době je zavedena pomalá jízda v úseku Odbočka Popovice a Holoubkov-Rokycany. Skoro všude jinde se jezdí plnou rychlostí. To, že se provádí údržba spojená s mírným upgradem není žádná ostuda...
Smiř se s tím, že ještě pár let budeme muset přetrpět, pak bus ohledně jízdní doby nebude mít šanci ani v případě nasazení klasických souprav...
16.09.2009 (16:26)  
Web : za bezpečnost práce na železniční trati odpovídá vedoucí práce "na dráze", který je osobou odborně způsobilou, protože skládá odbornou zkoušku z kategorie "F ..." Zkušební komisi ustanovuje SŽDC.
Každá osoba pracující v kolejišti absolvuje standardní KBP, musí mít zdravotní prohlídku dle 101/1995 Sb.. Na základě těchto dokladů vystavuje SŽDC s.o. "Oprávnění ke vstupu na dráhu ...". Zasahuje-li lžíce bagříku do průjezdného průřezu, tak nese odpovědnost jednak obsluha bagříku, jednak vedoucí práce, který odpovídá za to, že v takovém případě bude místo označené jako nesjízdné, pokud hrozí nebezpečí z prodlení, tak jsou „pracující na dráze" školeni o tom, že jsou povinni dávat návěst „stůj zastavte všemi prostředky", která je definována v dopravní řádu drah, takto vyhlášce 173/1995 Sb., tedy obecně závazném právním předpisu, jehož „neznalost neomlouvá".
Navíc u pracovního stroje, který při práci zasahuje do průjezdného průřezu musí být samostatná bezpečnostní hlídka ... věnující se pouze tomuto stoji.
Jinou věcí je, že práce zasahující do průjezdného průřezu mohou být prováděny pouze po dohodě vedoucího práce s výpravčími sousedních stanic v provozní přestávce ... Nenamlouvejme si, že tohle je v praxi při hustotě provozu nereálné, takže se práce přerušuje, jen když jede „vozidlo". Další chybou je, že podél pojížděné koleje není zpravidla vyznačena 80 cm vzdálenost od pojížděné koleje, takže obsluha bagříku by si mohla ověřit, že lžíce nezasahuje do průjezdného průřezu sousední koleje.

Jenom pro doplnění - ve středu 9.9. došlo mezi Berounem a Zdicemi ke smrtelnému úrazu pracovníka firmy SKANSKA, který byl zachycen projíždějícím vlakem.....
Registered user Web 
16.09.2009 (9:10)  
Průša: Bezpečnostní hlídky s houkačkou jsou samozřejmě pořád. Taky tady ten bagr, pokud vím, nepracoval a byl odstaven. Prostě někdo blbě odhadnul jestli je ta lžíce mimo průjezdný profil. Tomu nepomůže ani měsíční školení - všecko důležitý se člověk je schopný dozvědět během půl hodiny školení (volný prostor metr od koleje, když se zatroubí, přerušit práci, co víc?). Když mu to protáhnete, otupí a usne.
16.09.2009 (8:32)  
Když se začínalo s koridory(druhá polovina 90. let) podobných nehod bylo velké množství,takže se postupně snižovala rychlost kolem pracovního místa až na 30Km/hod což mělo katastrofální důsledky na JŘ (a to vlaků jezdilo opravdu o hodně méně)postuně se "dohodla" rychlost 50km/hod v celém úseku "práce"(přesně určit kde bude pracovat jeden bagr není možné,většinou se pracuje ve větší část úseku).Jeden čas dokonce bylo možné vidět poctivé bezpečnostní hlídky(a to dokonce na každém bagru seděl jeden "hlídač" zády k řidiči aby viděl dozadu).
Zavést nižší rychlost než 50Km/hod znamená ještě více snížit propustnost tratě,protože pracovní místo se neustále pohybuje je nutnou pomalou jízdu zavést v celém úseku.
Školení je vlastně zbytečné,každý k němu přistoupí po svém a většinou stylem "blbny o ničem tak se dobře vyspím",protože se školí celý přepis OP16 z něhož je pro práci v blízkosti provozované koleje nutný opravdu jen kousek a důležité jsou i věci které tam prostě nejsou(vlak neuhne,nezastaví)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko