..: PONT: Poukázky na jízdenky Českých drah za poloviční cenu :..

Reklama Pont na jízdenky ČD, foto: Josef Petrák Praha/Hradec Králové/Ostrava — Letošní rok bude zřejmě patřit v oblasti železničních tarifů všemožným poukázkám na jízdenky Českých drah, které nabízely různé prodejní řetězce. Pokud pro vás není cesta cílem a nechali jste si ujít jak ČD Net v prodejnách Lidl a Elfíkovy krabičky s poukázkami na jízdenky SoNe v supermarketech Kaufland, stále máte hned několik možností jak ušetřit proti zákaznickému jízdnému. Psali jsme o supermarketech Globus, který v létě nabízel poukázky na zpáteční jízdenky v jakékoliv trase za smrtelně nízkou cenu. Ta se nakonec ukázala chybou jednoho z řadových pracovníků generálního ředitelství. Poukázky aktuálně v nabídce Globusů nejsou. Přesto nemusíte zoufat, že byste už museli přejít na zákaznický tarif. Bez povšimnutí zůstal poslední z distributorů – prodejny občerstvení a potravin Pont. Ty nabízí poukázky na jednosměrné jízdenky Českých drah s možností výměny do konce roku 2010; nyní však s 50% slevou.

V nabídce čtveřice prodejen Pont jsou poukazy na jednoduché jízdenky na jednadvacet různých železničních relací. Zakoupit je můžete výhradně na prodejnách v Praze na chodovském kancelářském komplexu The Park v budově, kde sídlí společnosti Sony a Oracle, na Ústředním autobusovém nádraží Praha–Florenc, v Ostravě na svinovském nádraží a také v Hradci Králové ve fakultní nemocnici. Kromě toho je možné si poukázky rezervovat přes internet a vyzvednout v sídle společnosti v Praze–Michli. Zajímavé se stávají díky listopadové nabídce „dva poukazy za cenu jednoho“ — např. zpáteční jízdenku Praha – Brno tak zakoupíte za cenu 200 korun. Proti nejlevnější nabídce Českých drah, eLiškám zakoupeným v předprodeji, tak ušetříte celou stokorunu. Kompletní seznam nabídek, mezi kterými najdeme krajská města České republiky, najdete na webu prodejce.

Slevová nabídka 1 + 1 je nabízena pouze v listopadu. Uvítají ji zejména ti, kteří potřebují cestovat v pracovních dnech a nechtějí stát frontu u pokladen – poukazy lze vyměnit nejen na pokladnách ČD, ale i přímo u průvodčích ve vlaku.

Zdroj: PONT/JP Servis


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 8.11.2010 (17:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Tarify

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ SzKT  mail  
09.11.2010 (16:09)  
Jo, jo, tušení nezklamalo- opět se rozpoutala vášnivá diskuze, aniž by kdokoliv cokoliv pochopil... Jde totiž o zásadní nedorozumnění: všichni tu řešíte mikroúroveň, tedy vlastní preference. A tady vlastně není co řešit, protože když někoho baví běhat od Kauflandu do Globusu a zase zpátky, je to jeho problém a ať si poslouží- to není věc k diskuzi. Mě osobně je tahle rovina totálně ukradená, protože vlakem skoro nejezdím- po ČR se všude dostanu levněji a obvykle kvalitněji žlutým či jiným busem a když jedu jednou za čas za hranice, tak nemám problém si připlatit třeba zákaznické 1. třídy. Když bude obyčejné jízdné, tak na relacích, kam se busem nedostanu (typicky právě za hranice ČR), zaplatím obyčejné jízdné, budu si myslet cosi, ale zaplatím a je to zcela můj privátní (a nepodstatný) problém.
Spíš mě na Zelpage odjakživa fascinuje, že nikdo nevnímá, jaký tenhle systém "slev" má vliv na železnici jako takovou. Základní podmínka, aby byla dráha po tarifní stránce konkurenceschopná je prostý fakt, že zaměstnanci dopravce musí umět nabídnout dostatek rozumných slev, aby si cestující vybrali. Tyhle "akční nabídky" jsou věcí náhody a spoléhat na to nejde- maximálně někdo pojede mimořádně na výlet a toť vše. A "oficiální" slevy pozůstávají dnes téměř výhradně ze zákaznického jízdného. A je opravdu úžasné, když základní (a jediná všeobecně dostupná) sleva umožní po zakoupení věrnostní karty cestovat zhruba za cenu, kterou konkurence (autobusy) nabízí bez jakýchkoliv podmínek a všeobecně. Ještě navíc na významném počtu relací jede člověk s tou "slevou" od dráhy podstatné déle a méně komfortně, než autobusem. Dráhy totiž musí mít co nejvíc věrných cestujících, kteří budou platit pravidelně aspoň trochu rozumné peníze a budou železnici využívat co nejčastěji. V opačném případě jejich počty budou tát jak sníh na jaře a o to náročnější bude drážní doprava na dotace se všemi důsledky.
Nicméně pokud máte všichni pocit, že to, co v tarifní oblasti ČD předvádějí, je bůhvíjak úžasné, tak prosím, hádat se nebudu. Jen si pak můžete nechat od cesty plačky na téma, které zase vlaky/tratě se ruší- to je totiž přímý důsledek uvedeného. Obzvlášť lokálky, nebudou-li mít stálou klientelu za rozumné a stabilní jízdné (nikoliv loterie á la lidlenky, globusenky apod.), nemají šanci na přežití.
registrovaný užívateľ Oto 
09.11.2010 (16:07)  
Jak může být dotované jízdné 2x dražší, když je zákaznická sleva jen 25procentní?

Nevím proč do toho motáte zákaznickou slevu. Mám internet, nemám žádné zákaznické karty, jen platební kartu a chci teď hned z Prahy někam jet.

Karlovy Vary: SA: 140 Kč, ČD: 285 Kč.
Brno: SA: 200 Kč, ČD: 307 Kč.
Plzeň: SA: 95 Kč, ČD: 143 Kč.

Přitom vlaky na těchto trasách nejsou až tak plné, aby se tam lidé přilákaní mírnou relační slevou už nevešli. Úplně by stačilo upravit už existující SporoTiket a zařídit, aby se o něm lidi dozvěděli.
registrovaný užívateľ Oto 
09.11.2010 (15:45)  
Pokud jde o tu uvrat, tak to reagovalo na nekoho jineho, ale dotaz - co se stane, kdyz nekdo jede smerem do vrcholu uvrate a potom jeste 10 km za ni? Zaplati 40 nebo 30 kilometru?

Snížení vzdálenosti do místa úvratě na 20km byla jen jedna z možností, záleží na místní situaci.

Ta cesta 10km za úvrať tímto nemusí být zlevněna, muže být stále na úrovni 30+10. Sice by pak bylo teoreticky možné "podrazit" cenu rozdělením jízdenky, ale tomu by měla zabránit progresivita tarifu spolu či paušálem za vystavení jízdenky - na krátké vzdálenosti by toto mělo stačit. A na dlouhé vzdálenosti by se v rozumném systému tato situace vůbec neměla vyskytovat, protože jet 60km a urazit 20 km značí špatný návrh linkového vedení.
registrovaný užívateľ M 
09.11.2010 (15:39)  
JP - mne by spis zajimalo, co je ten "trh". Doufam ze ne dotovane jizdne v autobusich:-)
registrovaný užívateľ M 
09.11.2010 (15:35)  
Ja ten princip nezpochynuji (mozna jen pripominam...). Ja reagoval na to, ze kdyz to platime vsichni, tak to ma byt pro vsechny.
Vsichni to az tak neplatime, prinejmensim to neplatime vsichni stejne. A pokud to nebude zadarmo, tak to pro vsechny nebude.
registrovaný užívateľ Oto 
09.11.2010 (15:22)  
A i na tu verejnou dopravu kazdy prispiva uplne jinym dilem a nakonec ji vyuzivaji hlavne ti, kteri prispivaji nejmene (je tam neprima umera).

To je ovšem v civilizovaných státech obecný princip u všeho veřejného - zdravotnictví, školství ... totiž že to bohatší platí chudším.

A pokud to ma byt opravdu pro kazdeho, tak je jedina cesta - musi to byt zcela zdarma

Úplně by stačilo, aby jízdné v dotované dopravě nebylo až 2x dražší než jízdné obvyklé na trhu.
registrovaný užívateľ M 
09.11.2010 (15:10)  
Dovolená na Maledivách by neměla být pro každého. Veřejná doprava ale ano, protože na ni všichni přispíváme z daní. Tudíž je veřejným zájmem, pokud ty vlaky už jedou a tržby je zaplatí jen ze třetiny, aby alespoň jely plné.

Nic neni pro kazdeho!!! A i na tu verejnou dopravu kazdy prispiva uplne jinym dilem a nakonec ji vyuzivaji hlavne ti, kteri prispivaji nejmene (je tam neprima umera). A pokud to ma byt opravdu pro kazdeho, tak je jedina cesta - musi to byt zcela zdarma, protoze jinak to pro kazdeho proste nebude a vzdy bude nekdo, kdo rekne "to je drahy" (a ted mluvim vylozene jen o cene, prootze nektere vlaky jsou proste drahe i zadarmo).
Vse ostatni je jen o tom, kolik je "hodne" a kolik je "malo". Pri nenulove cene to ale pro vsechny neni. Takze pokud padne argument "prispivame na to z dani, tak to musi byt pro vsechny", tak jedinym resenim je, aby to bylo zcela zdarma.

Pokud jde o tu uvrat, tak to reagovalo na nekoho jineho, ale dotaz - co se stane, kdyz nekdo jede smerem do vrcholu uvrate a potom jeste 10 km za ni? Zaplati 40 nebo 30 kilometru? Tahle relace s tou uvrati v podstate vubec nesouvisi, ale pokud bude cesta do vrcholu uvrate zlevnena na 20, tak z toho ten dotycnej bude profitovat. Takze se muzeme ptat - abysme podporili cestovani do mista B (toho vzdaleneho vdusnou carou 20 km), tak jsme museli zlevnit cestu pres uvrat, do uvrate i za uvrat. Takze kvuli jedne trase jsme zlevnili vsechny, protoze jinak nam to v systemu nehralo. Moznost to je, ale nevim, jestli je to idealni...
registrovaný užívateľ Oto 
09.11.2010 (14:59)  
Jinak by mě zajímalo, jakej byl smysl tohodle cvičení(prodej jízdenek v obchodech).

No tak smysl byl jasný. Ukázat lidem v hypermarketu (vlakem nejezdícím), že vlaky tady ještě jsou, nechcete se svézt? Že to vykoupili hlavně ti, co by vlakem jeli stejně, to už je "jenom" špatná realizace.
registrovaný užívateľ Oto 
09.11.2010 (14:51)  
Pokud je to nekam vzdusnou carou 20 km a vlak tam jede "uvrati" 60 kilometru (30 "tam" a 30 "zpet"), tak by to melo stat jako za 20 kilometru? Tak to jsem zvedav, kdo si koupi jizdenku do te 30 km vzdalene stanice:-))

Měl jsem na mysli zónově relační tarif po vzoru IREDa a IDOLu + vhodné ošetření těchto speciálních případů.

Např. a) upravit vzdálnosti: tu jednu relaci zdražit na 30 km, nebo tu druhou zlevnit na 20 km, nebo b) jízdenku obecně prohlásit za neplatnou při jízdě přes dražší zónu (tak je to myslím v tom IREDu).

ja ale zase rezignoval na dve dovoleny rocne na Maledivach a jedu tam jen jednou rocne. Proste kazdej nemuze mit vsechno.

Dovolená na Maledivách by neměla být pro každého. Veřejná doprava ale ano, protože na ni všichni přispíváme z daní. Tudíž je veřejným zájmem, pokud ty vlaky už jedou a tržby je zaplatí jen ze třetiny, aby alespoň jely plné.
registrovaný užívateľ M 
09.11.2010 (14:27)  
zlobr - souhlas. Protoze asi vetsina lidi jede sem-tam (teda ano, ti, co to pouzivaji na dojizdeni do skoly, tak ti ne), tak je to porad nejakych 140 korun one-way, coz je zdrazeni o 25 korun. Utlucte mne, kdyz napisu, ze 25 korun neni moc.
Na globusenkach bylo spatne asi to, ze byly moc levny (zatimco na normalnim jizdnem je zase spatne to, ze je moc drahy)...
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko