..: Siemens obdržel zakázku na dodání 70 lokomotiv pro Amtrak :..

Lokomotiva ACS64 pro Amtrak, foto: Railwaygazette.com USA — Společnost Siemens Mobility obdržela zakázku na dodání sedmdesáti nových elektrických lokomotiv řady ACS64 v celkové hodnotě 466 milionů dolarů (při současném kurzu cca 8,26 mld. korun, tj. cca 118 milionů korun/lokomotiva). Stroje, v budoucnu nasazované na Severovýchodním a Keystone koridoru, budou disponovat výkonem 6,4 MW a jejich maximální rychlost je stanovena na 200 km/h, přičemž jsou určeny pro provoz pod napětím 25 kV, 12,5 kV a 12 kV AC. Pro usnadnění údržby bude umožněno odstranit trakční motor či dvojkolí bez nutnosti vyvázání podvozku. Výroba proběhne v Sacramentu v Kalifornii s tím, že první stroj opustí brány podniku v roce 2013. Cílem Amtraku je nahradit starší lokomotivy, mezi které patří například řady AEM-7 či a HHP-8. Do budoucna jde o náhradu celkem 334 lokomotiv a 1 200 osobních vozů.

Zdroj: Railway Gazette


Dominik Jaroš | 2.11.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu USA


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
03.11.2010 (5:50)  
Napětí-proud-AC-DC: Má to v souvislosti s tímto příspěvkem něco tak důležitého? Nebo snad na otáčení zeměkoule okolo své osy?. Komu by to stále vrtalo hlavou, nechť nahlédne do terminologie soustavy SI.
FRK
02.11.2010 (23:52)  
SYN, 240.025, no bohuzial "banany" HHP-8 su drahe na udrzbu, tak hovori Fleet Strategy Plan... Mozno ich strelia MARC-u, kedze MARC uz nejake vlastni :-)
02.11.2010 (23:31)  
Pánové, zbytečná žabomyší válka- v anglických manuálech denně potkávám hodnotu XXDCV, pro mě to znamená XX voltů stejnosměrných. Elektrický proud nemůže protékat bez elektrického napětí, stejně tak nezměříte napětí bez proudu (kdo z vás má měřící přístroj s vnitřním odporem= nekonečno ohm?) :-)
Možná je opravdu trochu nešťastné spojení XXV/XXkV s připojenou zkratkou AC a bez uvedení frekvence. Jinak v tom nevidím problém.
02.11.2010 (22:44)  
j p) Neurazím se, jen provokativně vstyčím prst a ukážu do pléna, kdo tady násilně počešťuje města, resp. to po redaktorech požaduje. :) samotné by nás to nenapadlo.
registrovaný uživatel j p 
02.11.2010 (22:36)  
No tak ja tu poznamku zkusim jeste trochu upresnit, snad se urazi jen nekolik malo lidi:
Zkratka AC znamena v anglickem textu stridave napeti a pouziva se i pro oznaceni stridaveho systemu. V ceskem textu ma vsak tato zkratka vyznam snad jenom ve fotbale.

Na jedne strane tady trvate na nasilnem pocestovani nazvu cizich mest, ktere bije do oci - zejmena kdyz je k dispozici vsem srozumitelne jmeno v originale i v cestine. A na druhe strane klidne nechate AC misto stridaveho systemu...
02.11.2010 (21:30)  
Respektive těžko bude někde stejnosměrný napětí, když tam pak teče střídavej proud, že ..
02.11.2010 (21:29)  
No jistě, slovníkově máte recht, jen jsem měl na vločkách že systém střídavý "napěťový soustavy" se všeobecně v anglofonim světě označuje AC, nikoli "alternate tension". U nás se taky užívá termín střídavej proud, viz Cimrman, i když je to napěťovej rozvod.
registrovaný uživatel happy 
02.11.2010 (20:55)  
AC je pochopitelně jak proud, tak napětí
Není. Je to z anglického alternate current. Current je proud. Napětí je voltage, tension nebo se používá i potential (el. potenciál). Tyto zkratky se používají kvůli tomu, abychom byli informováni o typu proudu, jehož velikost samozřejmě nejde předem určit.
registrovaný uživatel thingie  mail  
02.11.2010 (20:34)  
No, to byly prostě tuny, nevím jaké :-) Každopádně když může čtyřnápravová P42 vážit 120 tun (metrických), tak ani těch 100 mě nijak nevyvedlo z míry :-)
registrovaný uživatel SYN 
02.11.2010 (19:07)  
Thingie: Pozor na zmatky v amerických tunách, používají tam termín "long tons" a "short tons", metrická tuna (1000kg) je někde mezi tím... Hmotnost té AEM-7 je udávána jako 101 short tons, 90 long tons a v závorce uvedených 91,6 metrických tun (doufám že jsem to nespletl). Je to čtyřnápravová loko, takže evidentně připouštějí zatížení na nápravu mírně vyšší než u nás...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko