USA — Společnost Siemens Mobility obdržela zakázku na dodání sedmdesáti nových elektrických lokomotiv řady ACS64 v celkové hodnotě 466 milionů dolarů (při současném kurzu cca 8,26 mld. korun, tj. cca 118 milionů korun/lokomotiva). Stroje, v budoucnu nasazované na Severovýchodním a Keystone koridoru, budou disponovat výkonem 6,4 MW a jejich maximální rychlost je stanovena na 200 km/h, přičemž jsou určeny pro provoz pod napětím 25 kV, 12,5 kV a 12 kV AC. Pro usnadnění údržby bude umožněno odstranit trakční motor či dvojkolí bez nutnosti vyvázání podvozku. Výroba proběhne v Sacramentu v Kalifornii s tím, že první stroj opustí brány podniku v roce 2013. Cílem Amtraku je nahradit starší lokomotivy, mezi které patří například řady AEM-7 či a HHP-8. Do budoucna jde o náhradu celkem 334 lokomotiv a 1 200 osobních vozů.
Zdroj: Railway Gazette
FRK
Možná je opravdu trochu nešťastné spojení XXV/XXkV s připojenou zkratkou AC a bez uvedení frekvence. Jinak v tom nevidím problém.
Zkratka AC znamena v anglickem textu stridave napeti a pouziva se i pro oznaceni stridaveho systemu. V ceskem textu ma vsak tato zkratka vyznam snad jenom ve fotbale.
Na jedne strane tady trvate na nasilnem pocestovani nazvu cizich mest, ktere bije do oci - zejmena kdyz je k dispozici vsem srozumitelne jmeno v originale i v cestine. A na druhe strane klidne nechate AC misto stridaveho systemu...
Není. Je to z anglického alternate current. Current je proud. Napětí je voltage, tension nebo se používá i potential (el. potenciál). Tyto zkratky se používají kvůli tomu, abychom byli informováni o typu proudu, jehož velikost samozřejmě nejde předem určit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.