..: Těžká nehoda na saské úzkokolejce Lößnitzgrundbahn :..

loko 99, Lößnitzgrundbahn u Drážďan, foto: MartanDrážďany — Přes 50 zraněných, z toho 4 těžce, velké škody na vozidlech, včetně historických, a minimálně do 15. září náhradní autobusovou dopravu si vyžádala srážka dvou parních vlaků na výletní úzkokolejné trati Lößnitzgrundbahn (Radebeul Ost - Radeburg) s historickým parním provozem na předměstí Drážďan, k níž došlo v sobotu 12. září v 17.45, a která tak předčasně ukončila víkendové oslavy 125 let trati. V obou vlacích cestovalo celkem 250 cestujících.

Mezi nádražím Friedewald Bad a zastávkou Friedewald došlo v poměrně nepřehledném místě ke srážce dvou vlaků, přičemž oba dva byly vedeny historickými parními lokomotivami. V čele pravidelného vlaku byla domácí lokomotiva 99.1789 společnosti SDG, která 3 nápravami vykolejila, zvláštní vlak pak vedla úzkorozchodná parní lokomotiva č. 20 s tendrem, zapůjčená na oslavy z Mansfeldských rudných drah (Mansfelder Bergwerkbahn). Bohužel právě tato jedinečná lokomotiva, původně dodaná z Německa do Sovětského svazu v rámci válečných reparací a v roce 1996 odkoupená z Estonska zpět, je těžce poškozena. Při srážce vlaků došlo k destrukci množství plošin mezi vozy, které cestující často a rádi využívají. Nejhůře postižená byla plošina prvního vozu zvláštního vlaku, na kterou vyskočil tendr lokomotivy a zcela ji zdemoloval. Naštěstí se jednalo o zavazadlový vůz, kam cestující nemají přístup, a tak nikdo nemusel zaplatit cenu nejvyšší. Celková výše škod na obou vlacích pravděpodobně přesáhne 1 milión euro.

Již druhá nehoda toho dne

Vše začalo již brzy odpoledne, kdy řidič osobního vozidla značky BMW nedal na přejezdu v Radebeulu přednost jinému historickému vlaku. Vlak vedený přípřeží parních lokomotiv vozidlo zachytil a zcela zdemoloval. Na vlaku vznikly jen drobné škody, doprava však byla na více než 2 hodiny zastavena. Možná i tato situace, kdy se nabitý sobotní jízdní řád stal jen cárem papíru, přispěla ke vzniku nehody. Ze současného stavu informací vyplývá, že ve stanici Friedewald Bad měl pravidelný osobní vlak do Radebeulu křižovat se zvláštním vlakem od Radebeulu. Ten však ve stanici nebyl. Pravidelný vlak se vydal za několik minut po zastavení na další cestu směr Radebeul…

Vyšetřování je však teprve na začátku, lokomotivy budou odklizeny až v pondělí. Oslavy výročí, plánované na celý víkend, byly bezprostředně po incidentu zrušeny.

Trať Lößnitzgrundbahn je jednou z nejstarších saských úzkokolejek (750 mm), které původně tvořily rozsáhlou a do značné míry souvislou síť. Od roku 2004 provoz parních vlaků na trati na objednávku VVO převzala od DB AG společnost SDG Sächsische Dampfeisenbahngesellschaft mbH, která již dříve provozovala trať Fichtelbergbahn na české hranici. Jedním z úsporných opatření té doby byl pravidelný provoz jen jedné soupravy na trati. Nicméně zde sdružení Traditionsbahn Radebeul pořádá řadu tematických akcí a historických jízd, částečně i vlastními historickými vozidly.

Zdroje: Sächsische Zeitung, Lößnitzgrundbahn, Tisková zpráva VVO, Lokomotiva č. 20, zapůjčená od Mandsfelder Bergwerksbahn, MDR, diskuze s foto z místa nehody s BMW, diskuze s foto z místa srážky


Martan , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 14.9.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo Německo Sasko /Sachsen


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
14.09.2009 (7:37)  
Tak to je průser jak mraky. Doufám že zranění nejsou moc těžká, přeji zraněným brzké uzdravení.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko