..: První metro na Arabském poloostrově otevřeno v Dubaji :..

dubai-metro, foto: http://dubaimetro.eu/Dubaj — První na Arabském poloostrově; tímto označením se od 9. září může honosit metro vybudované v metropoli Spojených arabských emirátů. Datum slavnostního otevření obsahující v řadě opakující se stejné číslo bylo vybráno již předem. Dubajské metro však spíše připomíná vlak, z větší části mezi zatím deseti provozovanými stanicemi jezdí soupravy na povrchu. Náklady na výstavbu metra by po jeho dokončení měly čítat zhruba 7,6 miliardy dolarů (134 miliard korun). Realizace projektu metra na pobřeží Perského zálivu začala v říjnu 2005, mezitím však náklady překročily původní odhady až o 80 procent.

Tamní samozřejmost, u nás zatím nereálný bonus, je klimatizace a bezdrátový internet. Jelikož se jedná o arabský svět, budou v pětivozových soupravách odděleny části pro ženy a děti. V Dubajském stylu jsou za příplatek nabízeny VIP vozy, kde se cestující nebudou muset těsnat s ostatními. Dálkově řízené soupravy bez strojvedoucích zatím obsluhují pouze část stanic. Po dokončení jich bude celkem 29, otevřeny by měly být během února roku 2010. V červnu bude následovat i druhá linka. Po celkovém dokončení by síť metra měla zahrnovat 47 stanic s délkou kolejí 70 kilometrů. Po přepravní stránce bude s maximální rychlostí 90 km/h provoz zajišťovat 87 jednotek vyrobených v Japonsku.

Zdroje: Dubai metro, Aktuálně.cz


Vítek_V | 17.9.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Reportáže

Další z regionu Svět


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel thingie  mail  
17.09.2009 (23:14)  
Ale ty problémy jsou podobné všude. Mimo špičku první třída není příliš atraktivní, protože je místa relativně dost. Během špičky už není kde vzít a co přidat. Pokud ještě uvážíme otázku ceny, aby to bylo dost na to, aby tam nebylo lidí moc, ne tolik, aby tam nebyl naopak nikdo, a dokonce ještě aby se to nějak aspoň náznakem rentovalo, tak to nemá řešení.

V Dubaji je jim to zjevně úplně fuk, to je jasné, oni nestaví primárně tak, aby to bylo užitečné, ale jako nabubřelou ukázku bohatství a rozmařilosti, ta užitečnost je až na druhém místě. Jako jo, je to hezký, je to sranda. Ale je to i příšerný vyhazování peněz, který by se daly utratit stokrát líp.
17.09.2009 (22:40)  
thingie: No ona MHD není jenom Praha ... ;-)
registrovaný uživatel thingie  mail  
17.09.2009 (21:13)  
George_Couser: Realisticky. Pražské metro ve špičce nemá prakticky žádnou volnou kapacitu, přidat tam první třídu by znamenalo někde něco naopak sebrat. Například z jednoho vagónu udělat salónek pro pár desítek cestujících „první třídy“. Žádný další vagón se přidat už nedá, intervaly zkrátit taky ne. Jenom nechat něco jako sto lidí čekat na další spoj. Pro tu srandu? Proboha.
17.09.2009 (20:22)  
Líbí se mi interiér té VIP třídy... by mohli 1. třídu zavést i u nás v MHD. Kdo by chtěl, nemusel by se mačkat. :-D
17.09.2009 (16:56)  
Sim: Je to off-topic, ale pro trasu D v Praze se "nepilotované" soupravy plánují. V blízké budoucnosti si je dokážu představit i na trase C. Řidič, přezdívaný "dveřník", tam opravdu žádnou práci nemá, zasahuje jen v nestandardních situacích - s těmi standardními si vozidlo poradí samo. (Pozn.: Přestavba metra na "nepilotované" se dělá např. i v Norimberku u trasy U2 - zatímco trasa U3, s níž má U2 sdílený úsek, byla jako "nepilotovaná" otevřena rovnou.)
registrovaný uživatel Sim 
17.09.2009 (16:29)  
Mno, zrovna tenhle system si v Praze vubec nedovedu predstavit ... uz jen to, ze ma jit o "nepilotovane" soupravy.

Na stranu druhou, pokud nejde o nejakyho sebedestruktivniho jedince, povazuju metro v Praze za slusne fungujici system (ze je v rozsahu v jakem je, je druha vec).
17.09.2009 (14:48)  
Škoda, že na to DP hl.města Prahy nemá:-).
Toto by byl určitě pěkný dárek pro všechny Pražany:-).
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko