..: České dráhy budou nabízet letní tarifní výhody až do prosince :..

ČD v pohybu Praha — Tarifní podmínky do konce platnosti grafikonu, zhodnocení obchodní strategie Léto 2009 a vyhodnocení prodejnosti elektronických mezinárodních jízdních dokladů eTiket, to byly hlavní témata včerejší tiskové konference Českých drah. Vyhodnocení nabídek, novinky a podzimní výhody médiím představili náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Antonín Blažek, výkonný ředitel pro marketing a komunikaci Aleš Ondrůj a vedoucí oddělení cenotvorby a prodeje Tomáš Čech.

Zhodnocení se týkalo zejména sezónní nabídky Léto 2009, která dle zástupců drah přilákala během letních měsíců až dva miliony cestujících, což ve výsledku činí meziroční růst tržeb o 150 milionů korun, tedy zhruba o 5 %. K využití balíčku zvýhodněných a zajímavých nabídek pro cesty vlakem logicky přispělo období letních prázdnin a dovolených. Jednalo se především o síťové jízdenky SoNe+ pro regionální vlaky, které platily nejen o víkendu, ale i během pracovních dnů či svátků. Snížená cena jednodenní jízdenky REGIONet dle vyhodnocení do vlaků přivedla až 25 tisíc nových zákazníků.

Některé ceny produktů z programu Léto 2009 budou zachovány až do 12. prosince 2009, kdy se bude měnit jízní řád.

  • REGIONet, který byl v létě zlevněn z 150 Kč na 99 Kč, si uchová svou sníženou cenu i nadále
  • SONE+ ve variantě pro regionální vlaky (Os, Sp) bude platit i nadále nejen v dny pracovního klidu, ale také ve dny pracovní.
  • Kritizované omezení, kdy majitelé In–karet nemohli v pátky, resp. pondělí uplatnit slevu Rail+ na místenky ve vlacích SuperCity, které jedou v době dopravní špičky, bude již zrušeno. Svou místenku tak pořídíte do všech spojů SC bez rozdílu za 100 Kč u pokladny, resp. za 97 Kč přes eShop ČD; samozřejmě s jedinou výjimkou – kontingentem místenek za 0 Kč pro spoje na tzv. jižní větvi, které jsou vystaveny do vozů č. 6 a 7, na relace Praha — Brno, resp. Břeclav, a podmíněny vlastnictvím platného vnitrostátního dokladu na tuto trasu.

Za letní období bylo prodáno na 13 tisíc eTiketů do zahraničí v celkové hodnotě 7,8 milionů korun. Z globálního pohledu bylo za prvních 8 měsíců letošního roku pak zhruba 26,7 tisíce low–cost jízdenek za 16,4 milionů korun. "Po odečtení nákladů předpokládáme za letošek čistý zisk 15 až 20 milionů Kč," říká Aleš Ondrůj.

Kromě již uvedených novinek, resp. zachovaných cen z léta 2009 dopravce chystá balíček výhod spojený se dnem železnice, tj. 26. 9. 2009. Každý, kdo daný den pojede vlakem s jízdenkou REGIONet, má možnost koupě KMB s 20% slevou, tzn. za 1600 korun.

Do připravovaných projektů budou zahrnuty nabídky určené na pevná data. 28. října bude možné prostřednictvím zatím nespecifikovaného obchodního řetězce zakoupit jednodenní síťovou jízdenku ČD Net. 17. listopadu bude zahájen prodej jízdenek do západních evropskýc destinací. Přesné informace o těchto projektech zatím nebyly uvolněny.

Zdroje: České dráhy, ŽelPage


Vítek_V | 3.9.2009 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel myrha  mail  
04.09.2009 (8:47)  
TTtrain: JJ a hlavně se to pořád nemění, aby v tom nebyl ještě větší zmatek, že? ;)
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
04.09.2009 (8:25)  
George_L Vy nemáte smůlu, vy máte obrovské štěstí! Jste určité poslední obět přesně promyšlené a dlouhodobě plánované cenové politiky milých ČD :-) Všichni další zákazníci se jistě nespletou, vždyť tarify ČD jsou tak jednoduché a přehledné pro každého...
registrovaný uživatel George_L  mail  
04.09.2009 (7:51)  
Pokud jsem to pochopil dobře, tak se ruší páteční a pondělní nesleva na In-karty na relaci PHA-OVA-PHA

Jak to ale teď bude se mnou, když mám už přes eshop zakoupené místenky na září a říjen (pátek za 200 Kč)? To mám jako smůlu, že jsem byl aktivní a poslal ČD peníze hodně dopředu?
registrovaný uživatel myrha  mail  
04.09.2009 (1:14)  
JP: pokud to bylo na mě, pak ano samozřejmě to chápu, nicméně terčem mé kritiky nejsou bezesporu noví cestující v mezinárodní dopravě ale stagnující počty cestujících (a pokud je pravda že 5% je srovnání pouze za léto pak si na základě jednoduché matematiky troufám tvrdit, že počty dokonce klesly) ve vnitrostátní přepravě.. K tomu se váže oněch zminovaných a citovaných 5% nárůstu..

Co se týče mezinárodní dopravy, zde se JEDNOZNAČNĚ díky eTiketům potvrdilo to, co zde stále tvrdím, totiž že největším lákadlem pro nové cestující je CENA. Kvalita je všem jasná ale cena je cena. Je to to samé proč se u nás uživí levné markety a diskonty ;)
04.09.2009 (1:08)  
Citace z TZ: Za letní měsíce červen – srpen prodaly České dráhy přes internetový obchod či telefonický prodej celkem 13 tisíc low-cost jízdenek eTiket do zahraničí. Na tržbách tyto jízdenky přinesly 7,8 milionů Kč. To v meziročním srovnání představuje 275% nárůst tržeb a 251% nárůst počtu cestujících. Za osm měsíců letošního roku to pak celkem bylo 26,7 tisíc mezinárodních jízdenek eTiket za 16,4 mil. Kč. To je více než za celý loňský rok a České dráhy se tak přiblížily údajům prezentovaným v médiích v souvislosti s loňskými výsledky low-cost divize Českých aerolinií, Click4Sky. Za celý rok 2009 ČD předpokládají prodej celkem více než 40 tisíc mezinárodních eTiketů s tržbami dosahujícími až 28 – 30 milionů Kč.

Skutečně ten zisk je jen odhad pro eTikety za rok 2009.
registrovaný uživatel myrha  mail  
04.09.2009 (1:02)  
JP: nevím, možná jsem to špatně pochopil ale myslel jsem, že uvedený nárůst tržeb za letní měsíce 5% je celek oproti loňskému roku.. resp. celková tržba za všechny vnitrostátní nabídky.
04.09.2009 (0:59)  
myrha) Ty čísla zisku se týkají pouze eTiketů, nikoliv dalších nabídek.
registrovaný uživatel myrha  mail  
04.09.2009 (0:57)  
Mám opět šťouravou poznámku: Co to slyší ucho moje o "nových" zákaznících? Chtělo by to spíše analýzu počtu cestujících za uvedená období. Tržba o tom totiž mnoho nevypovídá. Za zvýšením tržby je zcela jistě částečně zvýšení jízdného pro mladé do 26 o 50-100%, uvedení "noví" zákazníci REGIOnetu částečně tvoří právě tito lidé, kterým se tato nabídka již vyplatila. Budu jásat pokud se tržby zvednou v důsledku přílivu cestujících (ne pouze v rámci statistických a sezonních fluktuací) a ne na základě zvýšení cen. Bohužel zkreslenými statistikami nás dráhy krmí dlouho (např. viz zpoždění, ale na tom už s kamarádem pracujeme) a je to další marný pokus jak se zviditelnit a jak si zasloužit přemrštěné odměny ;)
registrovaný uživatel M 
04.09.2009 (0:47)  
JP - OK, myslel jsem, ze to byla autenticka slova pana mluvciho:-)
03.09.2009 (23:32)  
PPP: Ty tržby jsou za 8 měsíců, zisk za 12 měsíců. Ale i tak bych těm číslům nevěřil. Znamenalo by to, že i low-costové jízdenky jsou 5x předražené (tržby 25 mil., zisk 20 mil., tedy náklady 5 mil.).
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko