Praha — Tarifní podmínky do konce platnosti grafikonu, zhodnocení obchodní strategie Léto 2009 a vyhodnocení prodejnosti elektronických mezinárodních jízdních dokladů eTiket, to byly hlavní témata včerejší tiskové konference Českých drah. Vyhodnocení nabídek, novinky a podzimní výhody médiím představili náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Antonín Blažek, výkonný ředitel pro marketing a komunikaci Aleš Ondrůj a vedoucí oddělení cenotvorby a prodeje Tomáš Čech.
Zhodnocení se týkalo zejména sezónní nabídky Léto 2009, která dle zástupců drah přilákala během letních měsíců až dva miliony cestujících, což ve výsledku činí meziroční růst tržeb o 150 milionů korun, tedy zhruba o 5 %. K využití balíčku zvýhodněných a zajímavých nabídek pro cesty vlakem logicky přispělo období letních prázdnin a dovolených. Jednalo se především o síťové jízdenky SoNe+ pro regionální vlaky, které platily nejen o víkendu, ale i během pracovních dnů či svátků. Snížená cena jednodenní jízdenky REGIONet dle vyhodnocení do vlaků přivedla až 25 tisíc nových zákazníků.
Některé ceny produktů z programu Léto 2009 budou zachovány až do 12. prosince 2009, kdy se bude měnit jízní řád.
- REGIONet, který byl v létě zlevněn z 150 Kč na 99 Kč, si uchová svou sníženou cenu i nadále
- SONE+ ve variantě pro regionální vlaky (Os, Sp) bude platit i nadále nejen v dny pracovního klidu, ale také ve dny pracovní.
- Kritizované omezení, kdy majitelé In–karet nemohli v pátky, resp. pondělí uplatnit slevu Rail+ na místenky ve vlacích SuperCity, které jedou v době dopravní špičky, bude již zrušeno. Svou místenku tak pořídíte do všech spojů SC bez rozdílu za 100 Kč u pokladny, resp. za 97 Kč přes eShop ČD; samozřejmě s jedinou výjimkou – kontingentem místenek za 0 Kč pro spoje na tzv. jižní větvi, které jsou vystaveny do vozů č. 6 a 7, na relace Praha — Brno, resp. Břeclav, a podmíněny vlastnictvím platného vnitrostátního dokladu na tuto trasu.
Za letní období bylo prodáno na 13 tisíc eTiketů do zahraničí v celkové hodnotě 7,8 milionů korun. Z globálního pohledu bylo za prvních 8 měsíců letošního roku pak zhruba 26,7 tisíce low–cost jízdenek za 16,4 milionů korun. "Po odečtení nákladů předpokládáme za letošek čistý zisk 15 až 20 milionů Kč," říká Aleš Ondrůj.
Kromě již uvedených novinek, resp. zachovaných cen z léta 2009 dopravce chystá balíček výhod spojený se dnem železnice, tj. 26. 9. 2009. Každý, kdo daný den pojede vlakem s jízdenkou REGIONet, má možnost koupě KMB s 20% slevou, tzn. za 1600 korun.
Do připravovaných projektů budou zahrnuty nabídky určené na pevná data. 28. října bude možné prostřednictvím zatím nespecifikovaného obchodního řetězce zakoupit jednodenní síťovou jízdenku ČD Net. 17. listopadu bude zahájen prodej jízdenek do západních evropskýc destinací. Přesné informace o těchto projektech zatím nebyly uvolněny.
Zdroje: České dráhy, ŽelPage
Kazdopadne co mne uz napadlo je trebas kdyz nekdo jede sam na SONE, tak mozna tech 10 minut u pokladny zkusit muze kvuli kilcu... Druha vec je, ze dalsich 10 minut by mohl stravit tim, nez tomu "spolucestujicimu" vysvetli, o co jde a na to ten druhej nemusi mit naladu a rovnou rekne nechci, aniz by vlastne vedel, o co jde:)
Jet z Prahy do Lužné (a zpět) a být omezen na vlak jednou za dvě hodiny zrovna moc lidí nepřitáhne.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.