..: České dráhy budou nabízet letní tarifní výhody až do prosince :..

ČD v pohybu Praha — Tarifní podmínky do konce platnosti grafikonu, zhodnocení obchodní strategie Léto 2009 a vyhodnocení prodejnosti elektronických mezinárodních jízdních dokladů eTiket, to byly hlavní témata včerejší tiskové konference Českých drah. Vyhodnocení nabídek, novinky a podzimní výhody médiím představili náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Antonín Blažek, výkonný ředitel pro marketing a komunikaci Aleš Ondrůj a vedoucí oddělení cenotvorby a prodeje Tomáš Čech.

Zhodnocení se týkalo zejména sezónní nabídky Léto 2009, která dle zástupců drah přilákala během letních měsíců až dva miliony cestujících, což ve výsledku činí meziroční růst tržeb o 150 milionů korun, tedy zhruba o 5 %. K využití balíčku zvýhodněných a zajímavých nabídek pro cesty vlakem logicky přispělo období letních prázdnin a dovolených. Jednalo se především o síťové jízdenky SoNe+ pro regionální vlaky, které platily nejen o víkendu, ale i během pracovních dnů či svátků. Snížená cena jednodenní jízdenky REGIONet dle vyhodnocení do vlaků přivedla až 25 tisíc nových zákazníků.

Některé ceny produktů z programu Léto 2009 budou zachovány až do 12. prosince 2009, kdy se bude měnit jízní řád.

  • REGIONet, který byl v létě zlevněn z 150 Kč na 99 Kč, si uchová svou sníženou cenu i nadále
  • SONE+ ve variantě pro regionální vlaky (Os, Sp) bude platit i nadále nejen v dny pracovního klidu, ale také ve dny pracovní.
  • Kritizované omezení, kdy majitelé In–karet nemohli v pátky, resp. pondělí uplatnit slevu Rail+ na místenky ve vlacích SuperCity, které jedou v době dopravní špičky, bude již zrušeno. Svou místenku tak pořídíte do všech spojů SC bez rozdílu za 100 Kč u pokladny, resp. za 97 Kč přes eShop ČD; samozřejmě s jedinou výjimkou – kontingentem místenek za 0 Kč pro spoje na tzv. jižní větvi, které jsou vystaveny do vozů č. 6 a 7, na relace Praha — Brno, resp. Břeclav, a podmíněny vlastnictvím platného vnitrostátního dokladu na tuto trasu.

Za letní období bylo prodáno na 13 tisíc eTiketů do zahraničí v celkové hodnotě 7,8 milionů korun. Z globálního pohledu bylo za prvních 8 měsíců letošního roku pak zhruba 26,7 tisíce low–cost jízdenek za 16,4 milionů korun. "Po odečtení nákladů předpokládáme za letošek čistý zisk 15 až 20 milionů Kč," říká Aleš Ondrůj.

Kromě již uvedených novinek, resp. zachovaných cen z léta 2009 dopravce chystá balíček výhod spojený se dnem železnice, tj. 26. 9. 2009. Každý, kdo daný den pojede vlakem s jízdenkou REGIONet, má možnost koupě KMB s 20% slevou, tzn. za 1600 korun.

Do připravovaných projektů budou zahrnuty nabídky určené na pevná data. 28. října bude možné prostřednictvím zatím nespecifikovaného obchodního řetězce zakoupit jednodenní síťovou jízdenku ČD Net. 17. listopadu bude zahájen prodej jízdenek do západních evropskýc destinací. Přesné informace o těchto projektech zatím nebyly uvolněny.

Zdroje: České dráhy, ŽelPage


Vítek_V | 3.9.2009 (17:00)
Related newsopen/close

More on Tarify

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user PPP 
03.09.2009 (23:06)  
Každá snaha získat nové cestující se cení. Takže jestli opravdu dokázali ČD docílit meziročního nárůstu tržeb (a pokud svá čísla očistili od nárůstu tržeb způsobeného nárůstem objemu dopravy), pak nezbývá než si přát, aby tomu tak bylo i nadále...
03.09.2009 (19:46)  
Dovolil bych si podotknout, že v průběhu léta se místenky do Pendolina měnily - nejprve skutečně byly jen do vozů č. 6 a č. 7, ale pak přišlo to, že ČD rozhodily volné místenky i do ostatních vozů - táta jel asi v polovině července z Prahy do Brna Pendolinem ve 4. voze (samozřejmě mi říkal, co že s tím Pendolino ty dráhy tolik nadělají...vždyť je to jak EC :-))))
A 24. srpna jsem jel do Prahy a vezl v Pendolinu kolo a moje kolo bylo se mnou ve čtvrtém voze, stejně tak 28. srpna při návratu...
Takže že by zase změna ;-)?
03.09.2009 (19:18)  
M) Tak jistě, když to měl být čistý zisk. Asi jsem si to včera blbě poznamenal na tiskovce a Vítek tu citaci převzal nebo je chyba jinde. No, to je jedno.
03.09.2009 (19:01)  
Osobně si myslím, že to je celkem důkaz, že železnice je v globálu vnímána jako dost drahá a cenová politika dráhy kostnatá. Je vidět, že slevy a různé "railpasy" dokážou do vlaku nalákat spoustu cestujících, kteří by jinak využili nějakou cenově zajímavější alternativu.
Registered user M 
03.09.2009 (18:46)  
To je taky pomerne perla...

"Po odečtení nákladů předpokládáme tržbu 15 až 20 milionů Kč," říká Aleš Ondrůj.

Co to je? Trzby minus naklady?
Registered user Mozek 
03.09.2009 (18:01)  
Tak koukám, že jsou zde pokusy probrat k životu KMB, která už se zřejmě ocitla v těžké agónii.
Prodloužení atraktivity jízdenek Regionet i SONE+ vítám. Osobně přiznávám, že jsem k tomu 5% růstu významně přispěl.
A myslím, že jízdenky Regionet i SONE+ by se daly v mnoha relacích slušně využít pro (nepravidelné) dojíždění do práce/školy.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko