..: České dráhy budou nabízet letní tarifní výhody až do prosince :..

ČD v pohybu Praha — Tarifní podmínky do konce platnosti grafikonu, zhodnocení obchodní strategie Léto 2009 a vyhodnocení prodejnosti elektronických mezinárodních jízdních dokladů eTiket, to byly hlavní témata včerejší tiskové konference Českých drah. Vyhodnocení nabídek, novinky a podzimní výhody médiím představili náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Antonín Blažek, výkonný ředitel pro marketing a komunikaci Aleš Ondrůj a vedoucí oddělení cenotvorby a prodeje Tomáš Čech.

Zhodnocení se týkalo zejména sezónní nabídky Léto 2009, která dle zástupců drah přilákala během letních měsíců až dva miliony cestujících, což ve výsledku činí meziroční růst tržeb o 150 milionů korun, tedy zhruba o 5 %. K využití balíčku zvýhodněných a zajímavých nabídek pro cesty vlakem logicky přispělo období letních prázdnin a dovolených. Jednalo se především o síťové jízdenky SoNe+ pro regionální vlaky, které platily nejen o víkendu, ale i během pracovních dnů či svátků. Snížená cena jednodenní jízdenky REGIONet dle vyhodnocení do vlaků přivedla až 25 tisíc nových zákazníků.

Některé ceny produktů z programu Léto 2009 budou zachovány až do 12. prosince 2009, kdy se bude měnit jízní řád.

  • REGIONet, který byl v létě zlevněn z 150 Kč na 99 Kč, si uchová svou sníženou cenu i nadále
  • SONE+ ve variantě pro regionální vlaky (Os, Sp) bude platit i nadále nejen v dny pracovního klidu, ale také ve dny pracovní.
  • Kritizované omezení, kdy majitelé In–karet nemohli v pátky, resp. pondělí uplatnit slevu Rail+ na místenky ve vlacích SuperCity, které jedou v době dopravní špičky, bude již zrušeno. Svou místenku tak pořídíte do všech spojů SC bez rozdílu za 100 Kč u pokladny, resp. za 97 Kč přes eShop ČD; samozřejmě s jedinou výjimkou – kontingentem místenek za 0 Kč pro spoje na tzv. jižní větvi, které jsou vystaveny do vozů č. 6 a 7, na relace Praha — Brno, resp. Břeclav, a podmíněny vlastnictvím platného vnitrostátního dokladu na tuto trasu.

Za letní období bylo prodáno na 13 tisíc eTiketů do zahraničí v celkové hodnotě 7,8 milionů korun. Z globálního pohledu bylo za prvních 8 měsíců letošního roku pak zhruba 26,7 tisíce low–cost jízdenek za 16,4 milionů korun. "Po odečtení nákladů předpokládáme za letošek čistý zisk 15 až 20 milionů Kč," říká Aleš Ondrůj.

Kromě již uvedených novinek, resp. zachovaných cen z léta 2009 dopravce chystá balíček výhod spojený se dnem železnice, tj. 26. 9. 2009. Každý, kdo daný den pojede vlakem s jízdenkou REGIONet, má možnost koupě KMB s 20% slevou, tzn. za 1600 korun.

Do připravovaných projektů budou zahrnuty nabídky určené na pevná data. 28. října bude možné prostřednictvím zatím nespecifikovaného obchodního řetězce zakoupit jednodenní síťovou jízdenku ČD Net. 17. listopadu bude zahájen prodej jízdenek do západních evropskýc destinací. Přesné informace o těchto projektech zatím nebyly uvolněny.

Zdroje: České dráhy, ŽelPage


Vítek_V | 3.9.2009 (17:00)
Related newsopen/close

More on Tarify

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Editor or ŽelPage Administrator RaPa  mail  
05.09.2009 (9:03)  
810.563: jenže zas na ten KHK RegioNet můžu jet až do Pardubic a podobně (http://www.cd.cz/files/FINAL_HK_kraj-c89d6abda44b790ea37a392438b8eaac.gif).
04.09.2009 (20:52)  
Královehradecký Regionet za 99 má dost silnou konkurenci v celodenní jízdence IREDO za 100, kde se dá jezdit i busem. Když stojí RegioNet 150, tak je úplně nanic. Sice teď ještě není v IDS celý kraj, ale až bude, tak nevím, kdo si ten RegioNet koupí.
04.09.2009 (15:43)  
KMB je svým způsobem historicky přežitá, rušení pokladen a vlaky jen se strojvedoucím jsou v podstatě jejich hrobem. Začíná se šířit zneužívání když během jízdy nepřijde průvodčí a nestačí provést odečet. V zásadě stejně tak to bylo v Rakousku, které bylo v roce 1991 vzorem při zavádění KMB.
Registered user Sim 
04.09.2009 (15:35)  
Qaws, TTtrain > ono kouzlo KMB je prave v tom, ze na ni neni potreba nic jineho - proste si vezmu knizecku a teoreticky nepotrebuju ani penize ani jine doklady, protoze je po me nikdo chtit nebude. Jakmile by to bylo vazano (at uz nakup nebo pouziti) na vlastnictvi inkarty, je to "zbytecna" komplikace navic.

To uz by mi prislo rozumejsi to resit podobne, jako u Go/Twist/Oskarta u telefonu... nabijes si na urcitou sumu v Kc a odecitaji se ti Kc podle daneho tarifniho pasma. Pokud by na to jel "obycejny" cestujici, strhavalo by se vic (ale porad min nez bezne jizdne), pokud by slo o "inkartaka", strhavalo by se min (a o neco min nez zakaznicke jizdne). Vyhoda pro CD by byla zachovana (penize predem), pro cestujiciho zrovna tak (levnejsi cestovani nez bez KMB).

Za soucasne situace by to ale opet jen zvysilo v soucasnisti znacny chaos v systemu "nechci slevu zadarmo"... a priznam se uz takhle je to vicemene nad moje moznosti se v tom orientovat.
04.09.2009 (12:19)  
A k čemu by In-zákazníkovi byla KMB, když existují alternativní formy nákupu (jiné než u pokladny), ať už telefonicky, v eShopu či UNIPAJ automatu. Max. bych zapřemýšlel, že nákup dokladu ve vlaku platbou z EP by nebyl penalizován manipulační přirážkou a je to. Průvodčí by pak necinkal jak prasátko před roztlučením a lidi by mohli v klidu kupovat lístky "last minute" přímo ve vlaku.
Registered user Qaws 
04.09.2009 (12:17)  
TTrain: Tak to by se dalo ošetřit "IN-KMB" (danou KMB by mohli využít jen majitelé IN-karet)
Registered user TTtrain  mail  
04.09.2009 (11:46)  
SIM: v tom bych potíž neviděl, v kartě máš stejně vlepenou "jízdenku" - doklad o pořízení, takže jen poznámka typu "platí s In kartou č...." by nebyl problém. Spíš nebude ČD po chuti, že by majitel In-karty vozil na KMB "nemajitele" In-karty a tím ji de facto umožňoval cestovat levněji.
Registered user Sim 
04.09.2009 (11:06)  
kubam > s ohledem na neprenositelnost inkarty na jineho cestujiciho, zatimco kmb prenositelna je, by to zrejme problem byl.
Registered user kubam 
04.09.2009 (10:34)  
Jen ke KMB, to zdražení byl krok, aby se to ještě vyplatilo těm, co nemají In-Z a aby ti co In-Z mají jezdili výhodněji s normálním jízdným - což při ceně 2000Kč vychází. Já si myslím, že drobnou úpravou by šlo znovu oživit atraktivitu KMB. Byl by takovej problém dát cenu: KMB bez In-x za 2000Kč, KMB s In-x za 1600Kč?

Jinak k ostatním věcem v článku, myslím, že konečně je śe malinko něco lepší.
Registered user Pavel480  mail  
04.09.2009 (8:55)  
Asi ČD zbyly neprodané sešitky KMB :-) KMB byla pro ČD podle mě maximálně výhodná - peníze 6 měsíců předem, zkrácení front u pokladen, ... Po zdražení na 2000 CZK je asi kupuje málokdo. Toto je podle mě ukázkový příklad nesprávné cenové politiky ČD.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko