..: V elektrické trakci do Milovic, již toto pondělí :..

CityElefant 971.058, Zvl. R 10793, Milovice, 10. 12. 2009, foto: Josef Petrák Lysá nad Labem/Milovice – Slavnostního zahájení elektrického provozu se dnes, ve čtvrtek 10. 12. 2009, dočkala trať 232 z Lysé nad Labem do Milovic. Tento projekt SŽDC umožnil zkrátit jízdní doby vlaků o 8 minut a České dráhy tak nově mohly zavést do Milovic přímé osobní vlaky z Prahy. Ty budou zavedeny ve všední dny jako linka S 20 v rámci pražského Eska a Pražské integrované dopravy; jejich konečnou stanicí bude Praha Masarykovo nádraží a celou trasu ujedou za 43 minut. Obnoven byl také traťový svršek, a proto nyní lze celý úsek, vyjma oblouku za stanicí Lysá nad Labem, projet rychlostí 70 km/h.

Celkem bylo opraveno 5 km trati s mírnými směrovými a výškovými úpravami kolejí, dále prošlo rekonstrukcí 6 úrovňových přejezdů a 7 propustků. PHS nebyly instalovány, po akustických studiích došlo pouze k instalaci zvukotěsných skel v okolí stanice Milovice. Ve stanici Milovice byla zrušena kolej č. 1 a nahrazena úrovňovým nástupištěm délky 200 m a výšky 550 mm nad temenem kolejnice. Trať byla elektrifikována napájecí soustavou 3 kV ss.

Dnes byl slavnostně zahájen elektrický provoz, i když stavba bude dle harmonogramu kompletně dokončena až v únoru 2010. Náklady činí cca 250 mil. Kč, ale téměř 85 % z nich hradí Evropská unie skrz Operační program doprava (OPD). Na protokolárním vlaku Zvl. R 10793 z Prahy hl.n. do Milovic byla řazena jednotka 471.058, tedy zatím poslední CityElefant dodaný Českým drahám. Podle slov slavnostních hostů přispěje elektrický provoz novými soupravami k atraktivitě veřejné dopravy – mnoho cestujících z Milovic raději volilo individuální přepravu do Lysé nad Labem a vlak do Prahy. Městu Lysá pak vznikaly občasné problémy s kapacitou parkovacích míst. Milovice jsou jedním z nejvíce se rozvíjejících sídel ve Středočeském kraji – za posledních 20 let vzrostl počet obyvatel osmkrát ze sotva tisíce obyvatel na současných 8,5 tisíce. Z nich minimálně 40 % cestuje za prací a studiem mimo své bydliště. Prvním vlakem linky S20 do Prahy se budete moci svést již v pondělí 14. 12. 2009 v 5:48. Víkendový provoz zajistí motorové vozy řady 810 v rámci linky S22 Lysá nad Labem – Milovice s přestupem na linku S2 Kolín – Praha.

Zdroj: SŽDC, České dráhy; více: řazení vlaků Milovice – Lysá nad Labem


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.12.2009 (14:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty Reportáže

Ďalšie z regiónu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
10.12.2009 (23:10)  
A proč vlastně na 232 nedat pendlující moderní tramvaj??
Neříkejte mi že by schvalování byl stejný problém jako státní rozpočet ČR...
registrovaný užívateľ mat.mt  mail  
10.12.2009 (22:16)  
810 má proti "410" jednu výhodu - může jezdit pod dráty, ale i mimo ně a tak kdež pod drátama nemá výkon, může zaskočit za jinou 810 na jednom páru lokálky, zatímco 810,co tam jezdí celej den, si jede v pohodičce na údržbu do depa. Co byste řekli lehkému čtyřnápravovému hybridnímu motoráku (po staru) ESTM 494? :)
10.12.2009 (20:38)  
Pozoruhodnou novostavbou provedenou v rámci modernizace žst. Milovice, která nemá absolutně žádné využití, jsou "vlaštovky" na prvním nástupišti, které "by měly" chránit cestující přes nepříznivým počasím, ale nebudou.
"Vlaštovky" jsou totiž postaveny na jižní části nástupiště dlouhého 209 metrů. Souprava dlouhá 79,2 m bude ovšem končit svoji jízdu, resp. začínat v prostoru před staniční budovou, kde je jenom jednoduchá stříška.
dopisovateľ alebo člen ŽP mouka  mail  
10.12.2009 (17:14)  
Ážetďák: Přesedání v Lysé bude samozřejmě u některých vlaků odstraněno.
10.12.2009 (17:00)  
Asi by bylo rozumné, prodloužit (a zelektrifikovat) trať z Lysé do Ml. Boleslavi a jezdit v úseku Praha - Ml. Boleslav. Je otázka, jaký smysl elektrifikace takovéhoto cancourku má, zejména když se neodstraní přesedání v Lysé. Vmax 70 km/hod ovšem nic moc, takže nehorázné jízdní doby vlakem z Prahy na Ml. Boleslav, Turnov a Liberec v porovnání se silniční dopravou, ještě dlouho zůstanou.
10.12.2009 (16:54)  
Neni nahodou vikendove nasazovani sukafonu zpusobeno tim, ze nejezdi posilove esusy do Lyse n/L, tudiz by musela jedna jednotka byt vyclenena pouze pro usek Lysa - Milovice?
Vsedni dny jezdi kazdou hodinu S2 Praha - Kolin, plus mezitim takt rozdeluje na pulhodinu linka Praha - Lysa.
Edit: twix byl rychlejsi :-)
10.12.2009 (16:51)  
Kocurek Jiří: Má to ale háček - o víkendu se jezdí na S2 v celé trase (Praha - Kolín) po hodinách, vložené vlaky do Lysé nejsou, a tak nemáte v Lysé žádnou 471, která by mohla zajet do Milovic. Kdybyste kvůli tomu soupravy v úseku Praha - Lysá zdvojoval (k tomu byste musel mít dvě 471 navíc), stejně byste potřeboval toho fíru na těch pár kilometrů. Bohužel, jiné řešení než víkendové 810 nevidím (samozřejmě v rámci vozového parku ČD).

Martin Šťastný: Jednotka EN81 je jednovozová, takové vozidlo by se u nás hodilo na více tratích. Ale upřímně pro takto malé vlaky už ta motorová trakce, zvlášť v podání 810, o moc dráž nevyjde. Jinak víkendový provoz motorových vozů pod trolejí je normální věc všude možně, v Německu je takových tratí dost.
10.12.2009 (16:38)  
michawel: No to máš sice pravdu, ale má to dva zásadní háčky. Tím prvním je, že i nové lehké elektrické jednotky budou minimálně dvou vozové (pokud mám teda správné informace), takže dle této logiky se šukafonů nezbavíme, protože každá dvou vozová jednotka bude moc velká. Druhý háček je takový, že dle této logiky bychom mohli rozjet ambiciózní projekt přestaveb drezín na motorové jednotky - šouply by se tam dvě fošny, nějaká plachta aby tam nepršelo a bylo by to pro těch deset cestujících akorát, ne? ;)

Jinak nejsem znalec, ale není ta 814 levnější než 810, protože má (měla by mít) menší spotřebu?

EDIT: Co jsem se díval na tu EN81, tak to nemá s RN moc společného, hlavně ty podvozky. Bylo by to ideální vozidlo, ale nějak jsem si nevšiml, že by se mluvilo o nákupu něčeho takového...
10.12.2009 (16:32)  
810 je v tuto chvíli s ohledem na frekvenci cestujících vozidlo nejlevnější. Hnát tam Reginu je asi zbytečné s ohledem na kapacitu. A lehké elektrické vozidlo nemáme. Btw: Vozidlo podobné Regionově s pantografem v podstatě existuje :) a to v Polsku v podobě jednotky EN81 (jezdí v Krakově)
10.12.2009 (16:23)  
Pánové, díky za to záporné hodnocení, moje první ;). Možná jsem to špatně napsal, možná jste to špatně pochopili. Já nekritizuji to, že se opravila trať, to je super, to chválím. Já kritizuji něco jiného a to právě to, že se udělá modernizace za hodně peněz a pak na tom jezdí něco tak otřesného, jako je šukafon. Já nemám nic proti historickým soupravám a jednotkám (Bt + Bobina nebo Žabotlam) - i když je to kus šrotu, tak to má alespoň dvounápravové podvozky a měkká sedadla, jenže ty lavice co jsou v šukafonu, to je prostě nehoráznost. Pro lokálky, které jsou na hranici zrušení je to zatím ideální vozidlo, ale na trať, do které se napumpovaly stamiliony? No nezlobte se na mě...
Dále mi, prosím, ukažte, kde píšu něco o tom, že by tam měl místo 810 jezdit slon? To je samozřejmě pochopitelné, že tam nebudu cpát vozidlo, které mnohonásobně převyšuje potřebnou kapacitu. Na druhou stranu si ale uvědomte (aniž bych tím chtěl tvrdit, že by tam měl ten slon jezdit), že je nehorázné, aby se po nově elektrizované trati jezdilo v motorové trakci a ještě nehoráznější je, aby to byla takto otřesná vozidla. Ale pochopitelně, tohle není jenom problém této tratě, vždyť RegioNova jezdí i po koridorech :D.

lwq: Jo, přesně tak jsem to myslel ;).

Regionova s pantogragem by byl asi světový unikát :D a taky hloupost. Ony totiž tratě s elektrický provozem většinou mají větší maximální rychlost, než RegioNova, takže by to vyšlo nastejno jestli s pantografem nebo bez (to už je jedno, když pojedu po koridoru s Vmax 160 kmh-1 s vozidlem s Vmax 80 kmh-1 a bude ho pohánět nafta nebo elektřina). Kdyby na tyhle modernizované tratě nasazovali alespoň tu 814...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko