Lysá nad Labem/Milovice – Slavnostního zahájení elektrického provozu se dnes, ve čtvrtek 10. 12. 2009, dočkala trať 232 z Lysé nad Labem do Milovic. Tento projekt SŽDC umožnil zkrátit jízdní doby vlaků o 8 minut a České dráhy tak nově mohly zavést do Milovic přímé osobní vlaky z Prahy. Ty budou zavedeny ve všední dny jako linka S 20 v rámci pražského Eska a Pražské integrované dopravy; jejich konečnou stanicí bude Praha Masarykovo nádraží a celou trasu ujedou za 43 minut. Obnoven byl také traťový svršek, a proto nyní lze celý úsek, vyjma oblouku za stanicí Lysá nad Labem, projet rychlostí 70 km/h.
Celkem bylo opraveno 5 km trati s mírnými směrovými a výškovými úpravami kolejí, dále prošlo rekonstrukcí 6 úrovňových přejezdů a 7 propustků. PHS nebyly instalovány, po akustických studiích došlo pouze k instalaci zvukotěsných skel v okolí stanice Milovice. Ve stanici Milovice byla zrušena kolej č. 1 a nahrazena úrovňovým nástupištěm délky 200 m a výšky 550 mm nad temenem kolejnice. Trať byla elektrifikována napájecí soustavou 3 kV ss.
Dnes byl slavnostně zahájen elektrický provoz, i když stavba bude dle harmonogramu kompletně dokončena až v únoru 2010. Náklady činí cca 250 mil. Kč, ale téměř 85 % z nich hradí Evropská unie skrz Operační program doprava (OPD). Na protokolárním vlaku Zvl. R 10793 z Prahy hl.n. do Milovic byla řazena jednotka 471.058, tedy zatím poslední CityElefant dodaný Českým drahám. Podle slov slavnostních hostů přispěje elektrický provoz novými soupravami k atraktivitě veřejné dopravy – mnoho cestujících z Milovic raději volilo individuální přepravu do Lysé nad Labem a vlak do Prahy. Městu Lysá pak vznikaly občasné problémy s kapacitou parkovacích míst. Milovice jsou jedním z nejvíce se rozvíjejících sídel ve Středočeském kraji – za posledních 20 let vzrostl počet obyvatel osmkrát ze sotva tisíce obyvatel na současných 8,5 tisíce. Z nich minimálně 40 % cestuje za prací a studiem mimo své bydliště. Prvním vlakem linky S20 do Prahy se budete moci svést již v pondělí 14. 12. 2009 v 5:48. Víkendový provoz zajistí motorové vozy řady 810 v rámci linky S22 Lysá nad Labem – Milovice s přestupem na linku S2 Kolín – Praha.
Zdroj: SŽDC, České dráhy; více: řazení vlaků Milovice – Lysá nad Labem


Podívejte se teď na jízdní řád, v odpoledních hodinách dnes jedou dva vlaky z Masaryčky směr Lysá. Jeden z nich končí v Lysé a druhý pokračuje do Kolína.
Od zítřka bude ten končící v Lysé zajíždět až do Milovic. To samé platí směr Praha v ranních hodinách. Dva z Kolína přes Lysou a jeden přímo z Lysé mezi nimi. Nově ten z Lysé vyjede z Milovic.
Skutečně by mě zajímala reálná data, nemá někdo třeba svodky? Týdně proběhne tolik a tolik spojení a rozpojení, z toho tolik a tolik závad. Třeba by se vidělo, že to neni tak černé, když náhodou nejedete vlakem jednou za uherský rok a náhodou ten váš si postaví hlavu :-)
Naprostý souhlas, problém je v tom, že jednoduché, provozně levné a při tom spolehlivé vozidlo dnes nikdo udělat neumí, všichni mají pocit, že vyrobit cokoli 20 - 50% zbytečných serepetiček se jaksi nehodí. Zlaté M 131! Bylo to jednoduché, spolehlivé a bez problémů to jezdí dodnes. Stačilo by to jen trochu odhlučnit, líp odpružit a udělat trochu pohodlnější sedadla a na podobné provozní výkony by to bylo ideální.
Zapomínáte na jeden detail a sice na to, že přes Lysou se jezdí až do Kolína, takže pokud vlak odbočí v Lysé do Milovic, nebude obsloužen úsek Lysá - Kolín, takže na to doplatí cestující, kteří v Lysé skejsnou a budou muset čekat na přestup. Dělením souprav by se tento problém vyřešil.
Kladno je snad něco úplně jiného, ne? To je zahrnuté do projektu železnice na letiště.
A k čemu by bylo dobré jednotky spojovat/rozdělovat? Jediné co se ted změnilo, že každý CE co končil v Lysé se projede ještě 5 km do Milovic. Jinak není žádný rozdíl od letošního GVD. Jen by se tím spojováním prodlužovala cestovní doba.
Naprostý souhlas. Než se cokoli vyškrábe Smíchovským semeringem do Hostivic, je hodina v trapu a přes Veleslavín to také není o moc lepší. A pokud jde o Milovice: Jediné, co by mělo jakž takž smysl, by bylo ešusy v Lysé rozdělovat/slučovat a v úseku Lysá - Praha jezdit s dvoudílnými soupravami, jenže je otázka, kolik vlaků by potom dojelo, většinou to dopadne tak, že jednotky rozdělení, nebo sloučení ,,nepřežijí". Takže nejoptimálnější asi bude, sestavit dvojice třídílných Cityfrogů a dělit/spojovat v Lysé právě ty. V těch totiž není elektronika, takže při jejich spojování, nebo rozdělování se nemá co podělat.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
