..: V elektrické trakci do Milovic, již toto pondělí :..

CityElefant 971.058, Zvl. R 10793, Milovice, 10. 12. 2009, foto: Josef Petrák Lysá nad Labem/Milovice – Slavnostního zahájení elektrického provozu se dnes, ve čtvrtek 10. 12. 2009, dočkala trať 232 z Lysé nad Labem do Milovic. Tento projekt SŽDC umožnil zkrátit jízdní doby vlaků o 8 minut a České dráhy tak nově mohly zavést do Milovic přímé osobní vlaky z Prahy. Ty budou zavedeny ve všední dny jako linka S 20 v rámci pražského Eska a Pražské integrované dopravy; jejich konečnou stanicí bude Praha Masarykovo nádraží a celou trasu ujedou za 43 minut. Obnoven byl také traťový svršek, a proto nyní lze celý úsek, vyjma oblouku za stanicí Lysá nad Labem, projet rychlostí 70 km/h.

Celkem bylo opraveno 5 km trati s mírnými směrovými a výškovými úpravami kolejí, dále prošlo rekonstrukcí 6 úrovňových přejezdů a 7 propustků. PHS nebyly instalovány, po akustických studiích došlo pouze k instalaci zvukotěsných skel v okolí stanice Milovice. Ve stanici Milovice byla zrušena kolej č. 1 a nahrazena úrovňovým nástupištěm délky 200 m a výšky 550 mm nad temenem kolejnice. Trať byla elektrifikována napájecí soustavou 3 kV ss.

Dnes byl slavnostně zahájen elektrický provoz, i když stavba bude dle harmonogramu kompletně dokončena až v únoru 2010. Náklady činí cca 250 mil. Kč, ale téměř 85 % z nich hradí Evropská unie skrz Operační program doprava (OPD). Na protokolárním vlaku Zvl. R 10793 z Prahy hl.n. do Milovic byla řazena jednotka 471.058, tedy zatím poslední CityElefant dodaný Českým drahám. Podle slov slavnostních hostů přispěje elektrický provoz novými soupravami k atraktivitě veřejné dopravy – mnoho cestujících z Milovic raději volilo individuální přepravu do Lysé nad Labem a vlak do Prahy. Městu Lysá pak vznikaly občasné problémy s kapacitou parkovacích míst. Milovice jsou jedním z nejvíce se rozvíjejících sídel ve Středočeském kraji – za posledních 20 let vzrostl počet obyvatel osmkrát ze sotva tisíce obyvatel na současných 8,5 tisíce. Z nich minimálně 40 % cestuje za prací a studiem mimo své bydliště. Prvním vlakem linky S20 do Prahy se budete moci svést již v pondělí 14. 12. 2009 v 5:48. Víkendový provoz zajistí motorové vozy řady 810 v rámci linky S22 Lysá nad Labem – Milovice s přestupem na linku S2 Kolín – Praha.

Zdroj: SŽDC, České dráhy; více: řazení vlaků Milovice – Lysá nad Labem


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.12.2009 (14:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty Reportáže

Ďalšie z regiónu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Nechic  mail  
12.12.2009 (22:15)  
J.V.: Nepřijdeš o nic, ale za 100 milionů to nestojí, jen aby Elefanti udělali o 10km víc. Kdyby to aspoň někam vedlo, ale 5.koridor je jen sci-fi. Měli místo toho elektrifikovat Nymburk - Mladá Boleslav, přes Poříčany by ta rychlost mohla být zajímavá (zajíždka jako přes Všetaty, trat podstatně lepší)
registrovaný užívateľ Petr Kunc  mail  
12.12.2009 (20:43)  
Realizace záslužná, leč z mého pohledu poněkud nedokončená. Nějak mi tam chybí SO x.x Vegetační úpravy, což je poněkud diletantské a celý projekt to degraduje. Dodatečné náklady by tak odhadem mohly přijít na max. 1% celkových nákladů (pokud by úpravy byly hodně štědře pojaté).
12.12.2009 (14:45)  
Ážetďák: Měl byste pravdu, kdyby to bylo v současnosti tak, že žádný vlak nekončí v Lysé a pokračují do Kolína.

Podívejte se teď na jízdní řád, v odpoledních hodinách dnes jedou dva vlaky z Masaryčky směr Lysá. Jeden z nich končí v Lysé a druhý pokračuje do Kolína.

Od zítřka bude ten končící v Lysé zajíždět až do Milovic. To samé platí směr Praha v ranních hodinách. Dva z Kolína přes Lysou a jeden přímo z Lysé mezi nimi. Nově ten z Lysé vyjede z Milovic.
editor alebo admin ŽP Chary  mail  
12.12.2009 (11:41)  
Statistika nuda je... od září jsem zažil odhaduji sto spojení/rozpojení S1/S12 s nulovým počtem problémů. V období od půlky prosince 2008 do konce června 2009 to mohlo být odhadem tak 180 spojení-rozpojení a myslím že někdy koncem toho období byly dva problémy s rozpojením. Jeden z devadesáti je cca 1,1%. V souhrnu 2/280, tj. cca 0,7%. Osobní zkušenost docela častá, ale zřejmě se nehodící do vašeho krámu, kde to "většinou" dopadne jinak ;-)

Skutečně by mě zajímala reálná data, nemá někdo třeba svodky? Týdně proběhne tolik a tolik spojení a rozpojení, z toho tolik a tolik závad. Třeba by se vidělo, že to neni tak černé, když náhodou nejedete vlakem jednou za uherský rok a náhodou ten váš si postaví hlavu :-)
12.12.2009 (11:30)  
To Nechic:
Naprostý souhlas, problém je v tom, že jednoduché, provozně levné a při tom spolehlivé vozidlo dnes nikdo udělat neumí, všichni mají pocit, že vyrobit cokoli 20 - 50% zbytečných serepetiček se jaksi nehodí. Zlaté M 131! Bylo to jednoduché, spolehlivé a bez problémů to jezdí dodnes. Stačilo by to jen trochu odhlučnit, líp odpružit a udělat trochu pohodlnější sedadla a na podobné provozní výkony by to bylo ideální.
12.12.2009 (11:24)  
To Jiří Voseček:
Zapomínáte na jeden detail a sice na to, že přes Lysou se jezdí až do Kolína, takže pokud vlak odbočí v Lysé do Milovic, nebude obsloužen úsek Lysá - Kolín, takže na to doplatí cestující, kteří v Lysé skejsnou a budou muset čekat na přestup. Dělením souprav by se tento problém vyřešil.
12.12.2009 (11:20)  
Statistikami se nezabývám, bohatě mi stačí osobní zkušenosti, byť nepříliš časté, zato 100% fungující. Také jeden z důvodů, proč se vlakové dopravě snažím maximálně vyhýbat. V letech 1974 - 1990 jsem různými vlaky najezdil přes milion kilometrů (jezdil jsem po montážích po celé tehdejší ČSSR) a nezažil jsem tolik mimořádností, jako za posledních pět let, kdy jsem jezdil vlakem max. 2x týdně. Nicméně jsem se z jiných zdrojů dozvěděl, že s prodloužením trasy z Milovic do Ml. Boleslavi se v budoucnu počítá, což je asi jediné plus, které tato akce má.
11.12.2009 (21:16)  
FJ: Myslím že to byl dobrý krok, je to dost velké město a tohle dostane do vlaku dost dalších lidí. A těm stávajícím zpříjemní cestu.

Kladno je snad něco úplně jiného, ne? To je zahrnuté do projektu železnice na letiště.

A k čemu by bylo dobré jednotky spojovat/rozdělovat? Jediné co se ted změnilo, že každý CE co končil v Lysé se projede ještě 5 km do Milovic. Jinak není žádný rozdíl od letošního GVD. Jen by se tím spojováním prodlužovala cestovní doba.
editor alebo admin ŽP Chary  mail  
11.12.2009 (20:38)  
Ážetďák: máte nějakou ideálně podloženou statistiku té "většinové" úmrtnosti při spojování a rozpojování S1 a S12 v Poříčanech? Je fakt že to jedu jen dvakrát denně, ráno a večer, a minimálně od léta jsem vždy dojel.
11.12.2009 (20:27)  
To F. J:
Naprostý souhlas. Než se cokoli vyškrábe Smíchovským semeringem do Hostivic, je hodina v trapu a přes Veleslavín to také není o moc lepší. A pokud jde o Milovice: Jediné, co by mělo jakž takž smysl, by bylo ešusy v Lysé rozdělovat/slučovat a v úseku Lysá - Praha jezdit s dvoudílnými soupravami, jenže je otázka, kolik vlaků by potom dojelo, většinou to dopadne tak, že jednotky rozdělení, nebo sloučení ,,nepřežijí". Takže nejoptimálnější asi bude, sestavit dvojice třídílných Cityfrogů a dělit/spojovat v Lysé právě ty. V těch totiž není elektronika, takže při jejich spojování, nebo rozdělování se nemá co podělat.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko