..: Aktualizováno - Ranní vykolejení osobního vlaku v Tomicích :..

vykolejený vůz BDs, foto: Filip Hejda TomiceDoplněno 20.8.2009 - Dnes v 7:41 ráno došlo ve stanici Tomice, na trati 220 mezi stanicemi Benešov u Prahy a Tábor, k vykolejení posledního vozu osobního vlaku Os 8257. Nehoda se obešla bez zranění, celková škoda byla odhadnuta na 130 tisíc korun. Dle DIČR k samotnému vykolejení došlo již 2 km před stanicí Tomice. Vlak ovšem pokračoval ve své jízdě dále až do ŽST, kde vykolejený podvozek vozu poškodil výhybku. "Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, ale podle předběžných výsledků šetření mohlo k vykojení dojít důsledkem lomu kolejnice. Vyloučena však není ani technická závada," uvedl Zdeněk Neusar, tiskový mluvčí Drážní inspekce.

Doprava je ve stanici Tomice zastavena, obnovení provozu je předběžně odhadováno na 18. hodinu. Všechny vlaky Českých drah jsou v úseku Benešov u Prahy - Olbramovice a zpět nahrazeny autobusy. Cestující mezi Prahou a Českými Budějovicemi mohou využít alternativní rychlíky jedoucí přes Příbram.

Aktualizace 16:00

V 15:25 byl provoz v omezené míře obnoven. Vlaky projíždějící postiženým úsekem mohou být cca 10 minut opožděny.

Doplněno 20.8.2009

Redakci ŽelPage se podařilo získat svědectví jednoho z cestujících inkriminovaného vlaku. "Os 8257 odjel z Benešova ve složení 363.130-6+50 54 21-08 148-8 Bdt+50 54 21-08 130-6 Bdt+50 54 82-40 433-0 BDs. Seděl jsem v prvním voze, a až do zastavení v Tomicích jsem si nevšiml ničeho zvláštního. Zastavili jsme ale na té části služebně 3. staniční koleje, kde nebylo nástupiště. Za chvíli začali přicházet lidé ze zadního vozu, a říkali, že se něco stalo, průvodčí upřesnila, že vůz vykolejil. Strojvedoucí esa 363 077-9, které vedlo R 634 a stálo ještě před úrovní, kde zastavilo naše eso, se s někým dohadoval, jestli se dá projet. Lidé od dráhy i cestující se vydali zjistit, co se stalo," popsal situaci Filip Hejda.

"Na kilometru cca 126,590, ještě dlouho před předvěstí vjezdového návěstidla S, došlo k prasknutí spoje na pravé kolejnici ve směru jízdy, a vylomilo se asi 40 cm hlavy kolejnice. Zde došlo také k vykolejení přinejmenším jedné z náprav zadního podvozku vozu BDs, protože od tohoto místa dále pokračují zdeformované matice upevňovacích šroubů po levé straně od kolejnic ve směru jízdy. Něco kolem 2,5 kilometru jel tedy vůz BDs mírně mimo koleje a deformoval a místy urážel části upínacích šroubů. V Tomicích však měl vlak 8257 vjíždět do odbočky přes výhybku č. 3, čímž podle zjevných stop poslední podvozek zcela vykolejil. Vlak se zastavil s tímto podvozkem levou stranou zahrabaným ve štěrku, vůz BDs byl zadkem vyosený o půl rozchodu, a také nakloněný," dělí se s námi o své výsledky pozorování Hejda.

Fotky z nehody, foto: Filip Hejdavykolejený vůz BDs, foto: Filip HejdaVykolejená náprava, foto: Filip HejdaZasahující záchranné sbory, foto: Filip HejdaLom kolejnice, foto: Filip HejdaFotky z místa nehody, foto: Filip Hejda

Foto: Filip Hejda

Zdroj: DIČR, České dráhy, ŽelPage


goetze , Samir Lepara | 20.8.2009 (14:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
20.08.2009 (23:03)  
V sobotu začíná série denních výluk Benešov - Olbramovice (zahájení Modernizace trati Votice - Benešov), tak by to v rámci nich třeba mohli opravit.

Miroslav Zikmund: relativně krátká době několika let, protože tento úsek Bystřice - Tomice se bude dělat až poslední.
20.08.2009 (23:01)  
goetze : i když ten pražec není přeražen, je poškozen, takže se musí vyměnit. Teď tam je patrně pomalá jízda a na příslušných místech se bude licitovat, zda "se to opraví" nebo se tam nechá pomalá, protože trať v relativně krátké době bude měnit "stopu" a nemá cenu vyhazovat zbytečně peníze na něco, co bude "v brzku" opuštěno.
registrovaný uživatel goetze 
20.08.2009 (18:06)  
Pražce to poničilo až ve stanici, a navíc je to nepřerazilo úplně, takže by asi mohly zůstat. Jak už tu bylo poznamenáno, na pražcích je zapsáno spousta historek o tom, jak se nejelo po kolejích. Spíš by mě zajímalo, jak se vyřešilo nebo vyřeší těch 2,5 km ohnutých šroubů a matic ;-)
20.08.2009 (17:47)  
Jak je to s těma popraskanejma pražcema jak jsou na třetí fotce, vyměněj se dva kilometry koleje nebo to nechaj bejt jak to je ? ?
registrovaný uživatel Sefik  mail  
20.08.2009 (17:19)  
L3 se nám odebralo k Pánu,
od BDs dostalo ránu...

P.S.:Už aby se pohnuli s tím koridorem aji tam...
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
20.08.2009 (9:54)  
Fučida: Vysvětlení se přijímá :-)
20.08.2009 (9:08)  
TTrain: tou pustinou jsem samozřejmě myslel oblast, které se tuším říká Česká Sibiř (pokud si to s něčím pletu, tak mě opravte) někde kolem vrcholu tratě. Předpokládám, že z Benešova do Tábora se jezdí rychlíkem, a jestli ten osobák někoho poveze do Tábora, tak až z pozdějších stanic.
Tedy z Benešova na "Sibiř" vzduch.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
20.08.2009 (8:27)  
Fučida: Tyhle Os jezdí většinou plněný vzduchem. Ale nazvat Benešov městem a Tábor pustinou je opravdu zásadní neznalost. Zvu Vás na návštěvu, aby jste si doplnil znalosti :-)
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
19.08.2009 (11:01)  
Fučida: Táhlo to eso.
19.08.2009 (9:26)  
Ačkoliv tamní situaci neznám, nemyslím si, že v tom vlaku mělo být nějak víc lidí. Osobák ráno z města do pustiny.

Podle řazení tady to tahá chrchla. Že by neplatilo elektrizační dogma? (No já vím, esa nejsou.)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko