..: Aktualizováno - Ranní vykolejení osobního vlaku v Tomicích :..

vykolejený vůz BDs, foto: Filip Hejda TomiceDoplněno 20.8.2009 - Dnes v 7:41 ráno došlo ve stanici Tomice, na trati 220 mezi stanicemi Benešov u Prahy a Tábor, k vykolejení posledního vozu osobního vlaku Os 8257. Nehoda se obešla bez zranění, celková škoda byla odhadnuta na 130 tisíc korun. Dle DIČR k samotnému vykolejení došlo již 2 km před stanicí Tomice. Vlak ovšem pokračoval ve své jízdě dále až do ŽST, kde vykolejený podvozek vozu poškodil výhybku. "Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, ale podle předběžných výsledků šetření mohlo k vykojení dojít důsledkem lomu kolejnice. Vyloučena však není ani technická závada," uvedl Zdeněk Neusar, tiskový mluvčí Drážní inspekce.

Doprava je ve stanici Tomice zastavena, obnovení provozu je předběžně odhadováno na 18. hodinu. Všechny vlaky Českých drah jsou v úseku Benešov u Prahy - Olbramovice a zpět nahrazeny autobusy. Cestující mezi Prahou a Českými Budějovicemi mohou využít alternativní rychlíky jedoucí přes Příbram.

Aktualizace 16:00

V 15:25 byl provoz v omezené míře obnoven. Vlaky projíždějící postiženým úsekem mohou být cca 10 minut opožděny.

Doplněno 20.8.2009

Redakci ŽelPage se podařilo získat svědectví jednoho z cestujících inkriminovaného vlaku. "Os 8257 odjel z Benešova ve složení 363.130-6+50 54 21-08 148-8 Bdt+50 54 21-08 130-6 Bdt+50 54 82-40 433-0 BDs. Seděl jsem v prvním voze, a až do zastavení v Tomicích jsem si nevšiml ničeho zvláštního. Zastavili jsme ale na té části služebně 3. staniční koleje, kde nebylo nástupiště. Za chvíli začali přicházet lidé ze zadního vozu, a říkali, že se něco stalo, průvodčí upřesnila, že vůz vykolejil. Strojvedoucí esa 363 077-9, které vedlo R 634 a stálo ještě před úrovní, kde zastavilo naše eso, se s někým dohadoval, jestli se dá projet. Lidé od dráhy i cestující se vydali zjistit, co se stalo," popsal situaci Filip Hejda.

"Na kilometru cca 126,590, ještě dlouho před předvěstí vjezdového návěstidla S, došlo k prasknutí spoje na pravé kolejnici ve směru jízdy, a vylomilo se asi 40 cm hlavy kolejnice. Zde došlo také k vykolejení přinejmenším jedné z náprav zadního podvozku vozu BDs, protože od tohoto místa dále pokračují zdeformované matice upevňovacích šroubů po levé straně od kolejnic ve směru jízdy. Něco kolem 2,5 kilometru jel tedy vůz BDs mírně mimo koleje a deformoval a místy urážel části upínacích šroubů. V Tomicích však měl vlak 8257 vjíždět do odbočky přes výhybku č. 3, čímž podle zjevných stop poslední podvozek zcela vykolejil. Vlak se zastavil s tímto podvozkem levou stranou zahrabaným ve štěrku, vůz BDs byl zadkem vyosený o půl rozchodu, a také nakloněný," dělí se s námi o své výsledky pozorování Hejda.

Fotky z nehody, foto: Filip Hejdavykolejený vůz BDs, foto: Filip HejdaVykolejená náprava, foto: Filip HejdaZasahující záchranné sbory, foto: Filip HejdaLom kolejnice, foto: Filip HejdaFotky z místa nehody, foto: Filip Hejda

Foto: Filip Hejda

Zdroj: DIČR, České dráhy, ŽelPage


goetze , Samir Lepara | 20.8.2009 (14:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
22.08.2009 (8:03)  
Asi chyba.
Na celém asi 2 km úseku až k výhybkám není třeba měnit jediný pražec, až pak nějaké ve výhybkách, to je vše.
21.08.2009 (21:33)  
Proč je 749 v řazení? Vidím to tak, že vymění každý 3. pražec jak je zvykem.
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
21.08.2009 (19:30)  
Horatio: Asi proto, že je turnusováno, 749 na tomhle vlaku být nemá. Turnusová skupina 304 DKV Plzeň.
21.08.2009 (18:28)  
Jaktože ten Os vedlo eso, když má jet 749?
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
21.08.2009 (13:24)  
Miroslav Zikmund: proč nový, tady jich maj z výzisku z koridoru náhradních dost, tudíž cena za matroš = 0, stejně tak šrouby. "...zaplatit dopravci citelnou sankci" - jo, tak by to mělo být.
21.08.2009 (12:22)  
TTtrain : vás to pobavilo, jenže to je smutná realita ... Při nedostatku peněz na údržbu na 220 tam odpovědný traťmistr zavede pomalou jízdu [PJ] a postupně bude její hodnotu snižovat.
Když před mnohými lety sdělil traťmistr, že na železničním mostě přes Husitskou nahradí "desítku" červeným terčem, najednou peníze i čas na výluku byly.

MirKo : přece jako provozovatel dráhy nebudete kupovat nové pražce na výměnu poškozených, když tam můžete zavést PJ, která vás nic nestojí, když "za čas" ty pražce stejně půjdou "do pekel", čímž zajistíte bezpečnost.
To že vlaky budou zpožděné a cestující nespokojeni není váš problém... Jiné by to bylo, kdybyste musel za každou minutu zpoždění v důsledku PJ zaplatit dopravci citelnou sankci.
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
21.08.2009 (11:25)  
TTtrain: Tak jsem to neměl na mysli. Chtěl jsem tím říct, že na nábřeží sídlí ČD a v Dlážděné SŽDC, které má právě na starosti dopravní cestu, tudíž se to nábřeží vůbec netýká. Je to už víc jak rok co bylo od ČD odděleno provozování dráhy do SŽDC, ale stále většina napadá za cokoliv ČD, což je špatně.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
21.08.2009 (10:19)  
For MIRKO snad se tady nebudeme přetahovat o slovíčka, nebo ano? Nikoho konkrétního jsem nejmenoval... :-)
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
21.08.2009 (9:29)  
TTtrain: Ona je ulice Dlážděná na nábřeží? To sou mi věci.
Zas tak poškozenej svršek tam neni, těch pár pražců a šroubů zvládne místní traťovka vyměnit během několika nejbližších výluk v rámci stavy koridoru.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
21.08.2009 (9:16)  
For MZ: vaše "relativně krátká doba" a "musí se vyměnit" mne opravdu pobavilo. Jen nevím, co víc? Ale asi ta relativně krátká doba, jestli to bude za deset let hotové, jsem připraven tu vylomenou část koleje posvačit! Ale věřím, že pro panáčky z nábřeží je to relativně krátká doba. Podle mého je pouze otázkou času, kdy se na 220 stane něco horšího, stav trati Benešov - Tábor je v některých místech skutečně žalostný. Zvláště úsek Střezimíř-Mezno, případně stanice Heřmaničky ( a křižování R v této stanici) je opravdu k pláči.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko