..: ČD vypsaly výběrové řízení na nákup 100 ojetých vozů :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Praha — České dráhy se po dvou letech jednání s Deutsche bahn rozhodly vypsat mezinárodní výběrové řízení pro nákup 100 používaných rychlíkových vozů ze zahraničí. Dřívější snahy drah o přímý odkup 100 vozů Bimz od Německých spolkových drah bez výběrového řízení dohodou nevyšly — zejména díky nejisté formě financování, finálního vlastnictví vozů a možnosti nasazení mimo Českou republiku. Ve výběrovém řízení poptávají 100 vozů vybavených klimatizací, maximální rychlostí alespoň 160 km/h pro nasazení na expresy a další vlaky vyšší kvality. Standardem má být 6 míst v kupé, část dodaných vozů musí mít prostor pro přepravu jízdních kol a 10 z uvedené stovky vagónů by mělo být 1. třídy. V současnosti se jedná o nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak získat kvalitativně lepší vozy za relativně nízkou cenu. Celý kontrakt má být financován pomocí desetiletého leasingu a hodnota kontraktu přesáhne přibližně 1,5 miliardy Kč (cca. 60 milionů eur).

Interiér vozu Bimz, foto: http://www.grahnert.de/ Německé vozy řady Bimz a Aimz nabízí mnohem větší komfort díky modernějšímu uspořádání interiéru a polstrovaným sedačkám, vyšší maximální rychlost 160 km/h (pro rychlost 200 km/h a vyšší je v ČR požadována tlakotěsná skříň vozu) či podvozky GP 200 pro lepší jízdní komfort. Na některých spojích nahradí také letité východoněmecké vozy řady B. Při nákupu by měly být upraveny a převedeny do mezinárodního režimu RIC, aby mohly být nasazovány i v mezinárodní dopravě. Počítá se s nimi zejména na spoje kategorií EC, IC a Ex na páteřní lince z Prahy na Moravu, případně dále do zahraničí; některé vozy by měly jezdit i na běžných vnitrostátních rychlících, např. z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic. Vozy, které zde jezdí nyní, by se měly přesunout na vnitrostátní dálkové rychlíky.

Prvním demonstrátorem takové rekonstrukce byl vůz „Bmeer.001“, který připravily a prezentovaly dílny DB ve Wittenberge. Vznikl rekonstrukcí z řady Bimz dříve nasazované na spojích InterRegio. Německé vozy ale nejsou jedinou volbou. V nabídce jsou také zánovní francouzské vozy Corail nebo vozy původem ze Švýcarska. Nasazení prvních kusů řad Bmeer/Ameer na pravidelných spojích se očekává v průběhu roku 2010.

Zdroj: České dráhy


xfilipís | 14.8.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
16.08.2009 (14:51)  
Elias the Best: Pokud mají ty vozy otevírací okna, tak je to ono. Luxusní to celkem je, reko proběhla před necelými 20-ti lety a švýcarská údržba je excelentní. Ale už dlouho neopouštějí Švýcarsko, i když v režimu RIC jsou pořád. Kromě nich mají Švýcaři v režimu RIC ještě další velkoprostorové vozy z konce 80. let (předsuvné dveře, pevná okna, klimatizace) a mám obavu, že jsou Bpm označené taky. Těch se ale SBB zbavovat nemíní: po mírné reko přecházejí na vnitrospoje, kde postupně nahrazují své starší Bpm kolegy.
16.08.2009 (11:36)  
Antonio : Toi jsem neřekl. Jinak, kdyby ČD splácely těch 5 mld. tak 10 let, určitě by na to měly. Vláda by přispěla těch 500 milionů na rok nebo ne? Já bych tady chtěl spíše tyto vlaky, protože Bimz-y stejně budou za chvilku na vyřazení.

Jinak, a co to jsou za vlaky ty Bpm z šedesátého? Vím o jednych švýcarských Bpm, a ty vlaky vypadají luxusně. To asi ony nebudou, že?
16.08.2009 (10:07)  
Cokoli jezdí v "západní Evropě", i když se jedná o vozy režimu RIC, v principu nevyhovuje provozním podmínkám ČD. Jediné vozy, které v Evropě existují a jsou bez problému přechodné na síť SŽDC, resp. na vlaky dopravce ČD a.s. jsou vozy slovenské.
Prostým důvodem je skutečnost, že mimo vozů slovenských nemá žádný "RICový" vůz možnost topení na napětí 3 000 V~.

Takže jakýkoli německý vůz i když má "celoevropský" RIC bude muset být rekonstruován na "česko & slovenský" RIC.
Jinak budou problémy při nasazování vozů do provozu při kombinaci s velkoprostorovými vozy, které nejsou z hlediska topení uzpůsobeny na topení 1 500 V ~.
Registrierter Benutzer Bartisko  mail  
16.08.2009 (3:35)  
Přesně moje řeč. Akorát bych je nabarvil v takovém schématu, jako sou 2x reko Bpee a Bee, taková celkem fajnová a jednoduchá barva.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
15.08.2009 (12:11)  
Becka uz nebudou potreba? Nechápu...
Registrierter Benutzer M 
15.08.2009 (9:59)  
happy - proc optimisto? Za 10 let se bude regulovat trh, takze nejaky becka uz nebudou potreba. Takze to bylo spis takove postesknuti, ze o ne prijdeme. On to prece nemyslel tak, ze by se tak brzo mely vyrazovat...
Registrierter Benutzer M 
15.08.2009 (9:57)  
Jakub Gregor - rekl bych dost dobrej priklad. Pripadne taky tenhle - proc se v Praze nakupuje vic novych aut nez v Hradci Kralove? Az bude klucinovi 18 (nebo az vyletne z rodinneho hnizda), tak na odpoved prijde. Dejme mu cas:-)

Na druhou stranu, jestli zije v pomerech, kde se E Klasse a Audi TT splaci jen 5 let, tak je mozny, ze to nepochopi nikdy:-))
Registrierter Benutzer happy 
15.08.2009 (8:26)  
trochu se bojím, že za deset let se teprve budeme loučit s posledními béčky
haha optimisto....
15.08.2009 (1:32)  
a/bimz pokud budou, vydrží určitě víc než deset let. trochu se bojím, že za deset let se teprve budeme loučit s posledními béčky. btw. informace o výběrovém řízení v isvzus stále není. možná je tajné:)
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko