..: Vlaky na Liberecku budou i po roce 2011 zřejmě provozovat ČD :..

RS1, Železná Ruda, foto: Josef Petrák Liberec — Největší letošní výběrové řízení na zajištění regionální železniční dopravy zná svého vítěze: cestující kolem Jizerských hor budou i od 12. prosince 2011 dále vozit vlaky Českých drah. Po vyhodnocení nabídek třech dopravců o tom rozhodlo vedení Libereckého kraje. „Nabídli nejnižší cenu ze všech uchazečů; v té soutěži jsou jasným vítězem," vysvětluje výsledek tendru náměstek libereckého hejtmana Martin Sepp. Státní dopravce tak v soutěži porazil společnosti Arriva i Veolia Transport. Podání vlastní nabídky původně připravovala také brněnská firma RegioJet; ta však svou nabídku nakonec na poslední chvíli nepodala a v medializované konfrontaci obvinila České dráhy z údajného nasazení dumpingových cen.

Náměstek Sepp zatím neupřesnil, o kolik byla nabídka ČD výhodnější oproti konkurenci: „Soutěž není zcela uzavřená, o vítězi musí rozhodnout ještě krajská rada,“ zdůvodňuje stručnost prvních informací. Radní se měli tendru věnovat již minulý týden, nakonec byl však tento bod z jednání stažen. Důvodem mělo být váhání krajského úřadu, zda opravdu stojí o tolik vlaků, kolik původně v soutěži požadoval. „Přehodnocujeme finanční dopady. Soutěž byla vyhlášena v době, kdy kraj hospodařil s přebytkem, proto musíme ještě doladit dopady na krajský rozpočet,“ dodává Sepp s odkazem na momentálně zhoršenou finanční situaci. Zda lze případně očekávat i zrušení soutěže, nechal bez komentáře.

Pokud rada výběrové řízení v aktuální podobě zdárně uzavře, dočkají se cestující na třetině tratí v Libereckém kraji od začátku GVD 2011/2012 výrazného zvýšení kvality cestování na železnici. Podmínky tendru totiž zahrnují i zakoupení a provozování moderních nízkopodlažních vozidel. O jaké vozy či jednotky půjde, zda nové či rekonstruované, nechce zatím vítěz tendru upřesnit. „Dokud nebude soutěž uzavřená, nebudeme ji komentovat,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Do úvahy zde přicházejí motorové vozy RegioShuttle (viz ilustrační snímek vozidla Waldbahn), jejichž akvizici v plánovaném počtu 15 kusů nedávno potvrdil náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek.

České dráhy ovšem ani po úspěšném tendru v regionu Jizerských hor nebudou v Libereckém kraji jediným železničním dopravcem. Rok před platností nového kontraktu začne mezi Libercem a německým Zittau jezdit společnost Arriva, která vyhrála dříve vypsanou soutěž na tuto relaci. Ostatní kraje zatím s výběrovými řízeními váhají: například Středočeský kraj, jenž objednává nejvíce vlakových spojů, už začal jednání o nové dlouhodobé smlouvě s Českými drahami. „Žádná soutěž ještě nepřinesla na železnici nižší ceny,“ argumentuje náměstek středočeského hejtmana pro dopravu Robin Povšík, přestože data z praxe tomuto tvrzení odporují. Podle vedení kraje má ale nová smlouva s ČD zajistit jasně stanovený způsob výpočtu ceny za vlakové spoje, a současně garantovat obnovu neodpovídajícího vozového parku.

Zdroj: iDnes.cz


lwq Poslat mail autorovi | 24.8.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Lee 
25.08.2009 (7:47)  
O tom, že vyhraje ČD se mluvilo v Liberci už dávno. Dokonce jsem od lidí z ČD zaslechl, že existoval "příkaz" vyhrát výběrové řízení na tyto trasy za každou cenu, hlava nehlava.
registrovaný uživatel DJ 
24.08.2009 (23:58)  
1) najme si zcela nove lidi (mimo CD), ty musi zaskolit atd. to stoji penize

2) pretahne lidi od CD, tem musi nabydnout lepsi podminky naz maji u CD, aby je pretahli


Nebo je tu ještě jedna možnost:
3) Jiný dopravce vyhrál VŘ na dopravní obslužnost v daném regionu a ČD jdou od válu. Pro zaměstnance by to znamenalo:
- možnost pracovat dále u ČD, ale na jiné trati - daleko od domova, jen pro omezený počet zaměstnanců
- propuštění

Ve druhém uvedeném případě by jistě zaměstnanci brali všemi deseti stejné platové podmínky jako u ČD, než aby se stali nezaměstnanými.
registrovaný uživatel M 
24.08.2009 (23:17)  
KK - no az na to "nabydnout" souhlas, nicmene dodavam, ze to plati co se jednotkovych nakladu tyce, o celkovych to nerika nic
24.08.2009 (23:02)  
ano plzen-most (hlavne) a take pardubky-liberec jsou ukazkou dumpingu, bylo to spatne, ale uvidime kolik si zde rekli, pokud to bylo avizovanych 120 pak by to dumping nebyl

A on někdo tvrdí, že je to 120 Kč/km?? Podle mě je to jen naše domněnka a se skutečností nemusí mít vůbec nic společného. Takže jak už jsem napsal níže, spíše se jen domníváme, jak to bude, než aby tu měl někdo více informací...
registrovaný uživatel Kakov 
24.08.2009 (22:43)  
vec k diskuzi: a neni nahodou prave v potrebe personalu zakopany pes, proc soukromnici nemohou dat nizsi nabidku??

zkusme uvazovat, soukromnik ma dve moznosti:
1) najme si zcela nove lidi (mimo CD), ty musi zaskolit atd. to stoji penize

2) pretahne lidi od CD, tem musi nabydnout lepsi podminky naz maji u CD, aby je pretahli

to jsou naklady, ktere u CD odpadaji

ono uz totiz davno neplati povidacky z prvni poloviny devadesatych let, ze co je soukrome (popr. male), je automaticky levnejsi a kvalitnejsi
(nadnarodni obri spolecnost se spise podoba statnimu podniku)
registrovaný uživatel Kakov 
24.08.2009 (22:37)  
Horác: tak to uvazujete naprosto nelogicky, protoze jste zapomel zapocitat, dulezity faktor, motivaci ma, ale prostor nikoliv......
velke firmy vetsinou dokazou snizit naklady na jednotku vykonu vice nez male firmy..... (priklad z jineho oboru, proc hypermarkety maji nizsi ceny, nez male pultovky??)

Luxian: a je vami popsany jev pripad tohoto VR??? ano plzen-most (hlavne) a take pardubky-liberec jsou ukazkou dumpingu, bylo to spatne, ale uvidime kolik si zde rekli, pokud to bylo avizovanych 120 pak by to dumping nebyl
registrovaný uživatel Horác  mail  
24.08.2009 (21:53)  
Tak logicky: když ostatní dopravci neměli šanci na nízkou cenovou nabídku ČD zareagovat, tak je to už samo o sobě dost divný. Myslim, že soukromá společnost má mnohem větší motivaci snížit ceny na minimum ve prospěch zisku, než státní, která je částečně ovlivněná treba i odbory (nepropouštění zaměstnanců).

Pražák: Nevidim důvod, proč by nemohl soukromej dopravce tyhle tarifní nabídky uznat. Koukni na švýcarsko. Retskou drahou se taky projedes na vsechny mozny sitovy jizdenky jak od SBB, tak na interrail.
registrovaný uživatel DJ 
24.08.2009 (21:26)  
Pražák:
Já jsem rád - ČD snad skutečně nakoupí něco pořádného, což by jim uložila smlouva, a rozhodně je dobré, že platí tarifní podmínky, které jsou nastaveny pro celou ČR - sone, čd net, EPIK apod.

... a také zlodějské "obyčejné" jízdné...
registrovaný uživatel XYZH  mail  
24.08.2009 (20:38)  
Já jsem rád - ČD snad skutečně nakoupí něco pořádného, což by jim uložila smlouva, a rozhodně je dobré, že platí tarifní podmínky, které jsou nastaveny pro celou ČR - sone, čd net, EPIK apod.
24.08.2009 (20:19)  
Luxian: Klidně bych i přidal, normálně totiž R jezdí nad 100 Kč/km....
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko